کد خبر : 31869
تاریخ انتشار : جمعه 22 خرداد 1394 - 13:59
-

نکاتی جالب از پلی‌آف جام ملت‌های اروپا

نکاتی جالب از پلی‌آف جام ملت‌های اروپا
قرعه‌کشی مرحله پلی‌آف مقدماتی جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ چهارشنبه شب برگزار شد و ۸ تیم راه یافته به این مرحله حریفان خود را شناختند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران٬ قرعه‌کشی مرحله پلی‌آف مقدماتی جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ چهارشنبه شب برگزار شد و ۸ تیم راه یافته به این مرحله حریفان خود را شناختند. در ادامه نکاتی جالب از بازی‌های این مرحله را برای شما خواهیم گفت:

* رومانی – مجارستان

– رومانی به عنوان بهترین تیم سوم گروه‌های هفت‌گانه موفق شد جواز صعود به این مرحله را کسب کند. رومانی در گروه هفتم با ۶ امتیاز و تفاضل ۲+ به مقام سوم رسیده بود. مجارستان نیز در گروه ۲ با ۴ امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به مقدونیه توانست به این مرحله راه پیدا کند.

– هر دو تیم رومانی و مجارستان در دوره گذشته نیز به پلی‌آف راه یافته بودند. اما مجارستان به دلیل گل خورده بیشتر در خانه از صعود به مرحله نهایی باز مانده بود. رومانی با شکست ۹ بر ۳ صربستان در دو بازی رفت و برگشت موفق به صعود به دور نهایی شد.

– مجارستان تاکنون دو بار موفق به صعود به مرحله نهایی شده‌است. یک بار در سال ۲۰۰۵ (جمهوری چک) و یک بار هم در سال ۲۰۱۰ که خود میزبان مسابقات بود.

–  رومانی تا کنون سه بار در سال‌های ۲۰۰۷ ٬ ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ موفق به صعود به مرحله نهایی شده‌است. این تیم در هر دو دوره قبلی جام ملت‌های اروپا موفق به صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

* بوسنی و هرزگوین – قزاقستان

– بوسنی تنها با یک شکست مقابل روسیه در جایگاه دوم گروه ۱ قرار گرفت و به این مرحله صعود کرد. قزاقستان نیز با ۶ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسب به پرتغال در جایگاه دوم گروه ۶ قرار گرفت و موفق شد قدم به این مرحله بگذارد.

– هر دو تیم بوسنی و قزاقستان تاکنون موفق به صعود به مرحله نهایی نشده‌اند.

– بوسنی در دوره گذشته نیز به این مرحله صعود کرده بود ولی بدلیل گل‌خورده بیشتر در خانه موفق نشده بود از سد هلند بگذرد.

– قزاقستان و بوسنی در گروه E مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۰۷ نیز با یکدیگر بازی کردند که در آن بازی بوسنی موفق شد ۸ بر ۵ قزاقستان را شکست دهد.

* جمهوری چک – بلاروس

– جمهوری چک در گروه ۵ با ۶ امتیاز و پایین‌تر در اسلوونی قرار گرفت. بلاروس نیز در گروه ۳ و با ۴ امتیاز بعد از ایتالیا دوم شد.

– جمهوری چک در ۷ دوره اخیر جام‌ملت‌های اروپا شرکت داشته است و توانسته در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۰ مقام سوم این مسابقات را کسب کند. چک همچنین در ۳ دوره اخیر جام‌جهانی نیز حاضر بوده‌است.

– بلاروس تنها یک بار و آن هم در سال ۲۰۱۰ موفق به صعود به دور نهایی شده‌است.

– هر دو تیم برای نخستین بار به این مرحله آمده‌اند.

– این دو تیم در گروه ۶ مقدماتی جام ملت‌های سال ۲۰۱۴ نیز با یکدیگر همگروه بودند. در آن سال چک موفق شد ۴ بر ۳ بلاروس را شکست دهد.

آذربایجان – اسلواکی

– اسلواکی با ۶ امتیاز در گروه ۶ و پایین‌تر از کرواسی قرار گرفت. آذربایجان با نیز در گروه ۴ و با ۶ امتیاز پایین‌تر ار اوکراین در جایگاه دوم قرار گرفت.

– آذربایجان دز ۳ دوره اخیر جام ملت‌ها حضور داشته‌است و در سال ۲۰۱۰ به مقام چهار رسید.

– اسلواکی تاکنون به دور نهایی جام ملت‌های صعود نکرده‌اند. این تیم در دور گذشته با شکست ۷ بر ۱ مقابل کرواسی در دور پلی‌آف از صعود به دور نهایی باز ماند.

– اسلواکی و آذربایجان در گروه ۴ مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۱۴ نیز با یکدیگر هم‌گروه بودند. در بازی آخر آذربایجان با پیروزی ۲ بر ۱ مقابل اسلواکی موفق به صعود به دور نهایی شد و اسلواکی به عنوان برترین تیم سوم گروه‌های ۷گانه به پلی‌آف صعود کرد.

– این دو تیم در مقدماتی سال ۱۹۹۶ نیز در گروه A با یکدیگر هم‌گروه بودند. در آن سال تیم ملی اسلواکی موفق شد آذربایجان را ۲ بر ۰ شکست دهد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.