حالا اگر گیتی یا تاسیسات با بطری بازی رو به نفع خودشون تموم میکردن کاملان مسئولین نمیدیدن و بازی معمولی انجام داده بودن ، داوری که تو نیمه اول یک صحنه رو دوجور قضاوت کرده ، به درد جام رمضان هم نمیخوره چه برسه که الیت شده
با قرائت گزارش اتفاقات ایران در جلسه AFC از خجالت آب شدم/ این یک آبروریزی برای فوتسال ایران بود

علی تارقلیزاده در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری فوتسال ایران با بیان مطلب فوق اظهار داشت: امروز هیات مدیره AFC متشکل از دبیر کل و ۷ عضو مطابق جلسات هفتگی خود تشکیل جلسه داده و در مورد موضوعات مختلف فوتبال و فوتسال قاره صحبت شد که من هم طبق معمول در آن حضور داشتم. وی
علی تارقلیزاده در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری فوتسال ایران با بیان مطلب فوق اظهار داشت: امروز هیات مدیره AFC متشکل از دبیر کل و ۷ عضو مطابق جلسات هفتگی خود تشکیل جلسه داده و در مورد موضوعات مختلف فوتبال و فوتسال قاره صحبت شد که من هم طبق معمول در آن حضور داشتم.
وی افزود: نماینده AFC که در سر بازی تاسیسات و منصوری حاضر بوده تمام اتفاقات بازی را گزارش داده و در جلسه عنوان شد که جدای از این که یک آبروریزی برای فوتسال ایران بود آن داور ایرانی که قرار بود الیت شود از این اتفاق آسیب بدی دید و هم اینکه لیگ ایران آسیب دید. با این اتفاق در حقیقت لیگ فوتسال ایران زیر سئوال رفت.
تارقلیزاده با بیان این اسماعیل کمربسته رسما از راهیابی به لیست الیت مردود شد، تاکید کرد: کنفدراسیون برای آوردن داوران به پنل الیت قانونهایی دارد؛ یک بازی سخت را برای ارزیابی داور انتخاب میکند و هزینه میکند و یک نماینده که یک مدرس برجسته است را میفرستد تا آن داور را ارزیابی کند. متاسفانه طبق گزارش آقای باراتف، آن داور ایرانی مردود شده نه به دلیل فنی بلکه به دلیل قطع بازی.
وی ادامه داد: تاسف بیشتر من به این خاطر است که این موضوع در هیاتمدیره AFC عنوان شد و دور از فضایی بود که ما همیشه از فوتسال ایران برایشان ترسیم کرده بودیم و این برای فوتسال ایران بسیار بد بود.
رئیس دپارتمان فوتسال آسیا در ادامه از تصویب طرح اجرای کارگاههای آموزشی فوتسال برای مدیران و مربیان کشورهای صاحب فوتسال از سال۲۰۱۷ خبر داد و گفت: طرح جدید فوتسال را که برای بررسی به جلسه برده بودم تا این کارگاهها را برای کشورهای پیشرفته فوتسال آسیا همچون ایران، ژاپن، تایلند، ازبکستان و … برگزار کنیم که در آن مدرسان AFC به همراه مدرسان UEFA از کشورهای اسپانیا و روسیه این دوره را برگزار میکنند.
وی خاطرنشان کرد: در واقع لیگهایداخلی کشورهای آسیایی باید تا سال ۲۰۱۹ حرفهای شوند تا بتوانند در جام باشگاههای آسیا شرکت کنند. این چشمانداز کمیته فوتسال آسیا بوده و در نظر داریم تا کارگاه آموزشی ایران را برای مهرماه برنامهریزی کنیم.
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
جناب أقای تارقلی زاده ، چطور ان وقت که تیم گیتی پسند با رأی انضباطی تبانی آش محرز شد و شما هم اطلاع کامل داشتند چشمانتان را بستید و از حضور گیتی پسند در مسابقات جلوگیری نکردند أیا اون حرکت خداوکیلی خجالت نداشت ، از شما که محضر قانون هستید و البته إنسانی با شخصیت سؤال دارم أیا برگزاری مسابقه در شرایط و فضایی مناسب با امنیت کامل حق مسلم تیم میهمان هست یا نه ، أیا شما أجازه می دهید دروازه بان تیم میز بان با حرکات و ألفاظ ناشایست تماشاگران را تحریک کند و شما و داور مسابقه فقط تماشا کند ، أیا اگر درگیری خونین بین تماشاگران بوجود می أمد شما خجالت نمی کشیدید ضمنا مگر در زمین بازی چه اتفاقی رخ داده که شما خجالت بکشید در فوتسال و لیک برتر ایران هر سال چندین مسابقه نیمه تمام به پا یأن میرسد أیا مسؤولین در این چند سال حرکتی در جهت جلوگیری از این حرکت زشت تدبیر کرده أند در کل بنده خودم در سالن حضور داشتم اگر این مسابقه بدون نیروی انتظامی آدامه پیدا میکرد مطمئن باشید اتفاقات بدی رقم می خورد ضمنا به عقیده من در همان نیمه اول این قدر عملکرد داور ضعیف بود که نفره الیت شدن را بدست نیاورد جناب تارقلی زاده فوتسال ایران دارای مشکلات بسیار زبادی است از بازیکن سالاری گرفته تا دلالی گری مربیان ملی و هر سال تبانی به نوعی دیگر ، داوری فوتسال ایران نسبت به لیک فوتسال بسیار ضعیف است و داوران بدلیل طلب های مالی زیاد از فدراسیون ، عموما بدون تمرکز مسابقات را سوت می زند
آقای تارقلی زاده عزیز
شما سالها است که برای ایران زحمت میکشید ولی بخشی از تقصیر به عهده شما است و بیشتر تقصیر گردن مسئولین مختلف داخل ایران است
وقتی همه چیز فوتسال ما فقط رابطه باشد و کسب منفعت شخصی و نه اجرا و پایبندی یکسان قوانین چیزی بیش از این عاید نخواهد شد
آن بخش از تقصیر شما این است که از سر دلسوزی بسیاری اوقات انواع تخلفات کوچک تا بزرگ دوستان را به دلیل اینکه ایرانی هستید برای کمک به کشور خود رفع کرده اید و آنان هم گمان میکنند این کار همیشه انجام خواهد شد
اما دیگران ‘ وقتی تبانی محرز و قطعی را نادیده میگیرند و بعد هم افراد درجه دو در تبانی جریمه کوچکی میشوند وقتی دوپینگ نادیده گرفته میشود وقتی همیشه کارها پس از مهلت اعلام شده انجام میشود وقتی هر کسی بدون تایید صلاحیت گاه حتی اخلاقی مربی یا داور یا سرپرست و حتی تدارکات میشود وقتی بدون شایستگی یا سنخیتی طرف مدیر باشگاه یا مسئول باشگاه میشود وقتی انتخابات ما با رابطه و نفوذ و قدرت پول انجام میشود وقتی طرف ناگهانی و بدون مدرک سرمربی لیگ میشود وقتی بسیاری افراد بدون شایستگی در کلاس مربیگری یا داوری و حتی مدرسی با توصیه یا رابطه قبول شده و مدرک میگیرد وقتی تعدادی از همین به زور قبول شده ها به کلاس بالاتر هم توصیه میشوند وقتی عملکرد بیشتر داوران بسته به نوع هتل و منو غذا و هدایای تیم میزبان دارد وقتی فحاشی رکیک تماشاگران و ارتباط آن با لیدر و حتی مسئولین باشگاه و حتی افراد هیئت فوتبال آن شهر ندیده گرفته میشود وقتی بسیاری تخلفها در جلوی چشم و یا از طرف دوستان رییس و دبیر و ناظران فوتسال انجام میشود وقتی زور و نفوذ افراد بیش از فدراسیون برای رعایت استانداردهای مثل اندازه زمین و امکانات رختکن و نور و تهویه و امنیت ورزشگاه میشود وقتی گزارش ناظر بازی یا ناظر بازی به نفع عده ای پس از انجام بازی تغییر میکند یا اصلاح میشود وقتی انجام انواع تخلف و بد رفتاری و بی احترامی از سوی مثلا بزرگترهای فوتسال که فکر میکنیم بچه خوبی هستند دیده نمیشود و برخورد نمیشود وقتی هر بار از سوی کمیته آموزش و یا اجرایی مسابقات قانونی گذاشته میشود ولی بلافاصله از طرف باشگاههای صاحب نفوذ یا اجرا نمیشود یا دور زده میشود وقتی نفوذ حتی بعضی رسانه ها و خبرنگاران در نتیجه گیری و بزرگی بعضی افراد از مدیر و مالک باشگاه و مربی و بازیکن و حتی سرپرست و تدارکات بیش از عملکرد واقعی آنان در زمین بازی است وقتی بسیاری باشگاهها بخصوص آنهایی که ادعای بهترین بودن را دارند به خوردن پول بازیکن و مربی و طرفهای قراردادهای عادت دارند و هیچ برخورد و یا منع قانونی هم برای آنها انجام نمیشود و ۰۰۰۰۰
بنابراین فکر نمیکنم توقعی بیش از این و یا انتظار پیشرفت فوتسال را داشته باشیم
متاسفانه در ایران عادت کرده ایم هر تخلفی را سرپوش بگذاریم و به به و چه چه کنیم و بگوئیم همه چیز خوب است غافل از اینکه در حقیقت داریم به فوتسال خیانت میکنیم و همین چیزها آتش زیر خاکستر خواهد بود و زمانی شعله میکشد و اگر فوتسال ما را نابود کنند لااقل ضربه بزرگی خواهد بود و البته باز هم به اسم آبرو میخواهیم جلو آنرا بگیریم!!!
آقایونی که ادعای حرفه ای گری در فوتسال رو دارن جوابگو باشن که با آینده ی یک داور بازی کردن. اتفاقی که خیلی میتونست به ورزش و جامعه ی داوری کمک کنه. همیشه بازیهای غیر حذفی سه جنبه دارن برد باخت و تساوی هر فردی که خودش یا تیمش راهی میدون میشن باید خیلی جنبه باخت یا تساوی رو داشته باشن . آبروی یه ملت آب تو لیوان نیست که بریزی
آبروی ایران زمانی رفت که غفاری و عسگری و اصفهانیان با دروغ و تقلب این آقا را بین المللی کردند و حق علی حفیظی را دادند به این آقا ,
همه داوران فوتسال میدونند که چه خبره ولی فدراسیون ما خوابه .
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵