کد خبر : 36152
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 مرداد 1394 - 17:30
-

حضور تیم اماراتی با نام جعلی الخلیج در ایران!

حضور تیم اماراتی با نام جعلی الخلیج در ایران!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، جام باشگاه‌های فوتسال آسیا از ۹ مرداد ماه با حضور ۱۲ تیم در اصفهان آغاز می‌شود. یکی از این ۱۲ تیم، نماینده کشور امارات است که «الخلیج» نام دارد و با تیم تاسیسات دریایی، نماینده فوتسال ایران همگروه است. آیا فدراسیون فوتبال ایران که پیش از این مدعی شده به

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، جام باشگاه‌های فوتسال آسیا از ۹ مرداد ماه با حضور ۱۲ تیم در اصفهان آغاز می‌شود. یکی از این ۱۲ تیم، نماینده کشور امارات است که «الخلیج» نام دارد و با تیم تاسیسات دریایی، نماینده فوتسال ایران همگروه است. آیا فدراسیون فوتبال ایران که پیش از این مدعی شده به استفاده از «خلیج» و «خلیج عربی» به جای «خلیج فارس» واکنش مناسب نشان می‌دهد، اجازه خواهد داد که نماینده امارات بدون مشکل در مسابقات شرکت کند؟ سوال مهمتر این است: آیا فدراسیون فوتبال ایران اجازه دارد به استفاده تیم اماراتی از این نام اعتراض کند؟

برای پیدا کردن پاسخ این سوال‌ها باید به دو سال پیش برگردیم. روزی که امارات تصمیم گرفت نام لیگش را خلیج عربی بگذارد. رسانه‌های ایرانی به این تصمیم واکنش نشان دادند و به دنبال این واکنش‌ها فدراسیون فوتبال هم مدعی شد که در نامه‌ای رسمی از فیفا خواهد خواست جلوی این کار را بگیرد.

کار بالا گرفت و قرار شد دیگر هیچ فوتبالیستی از ایران به لیگ امارات نرود. در همان روزها بود که جواد نکونام، کاپیتان وقت تیم ملی گفت که پیشنهادی وسوسه‌انگیزی از تیم شارجه امارات دارد. فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت نکونام را از قبول این پیشنهاد منصرف کند. گفته شد فدراسیون بخشی از مطالبات نکونام از استقلال را پرداخت می‌کند تا او دوباره در این تیم بماند. محمدرضا خلعتبری هم که در تیم عجمان امارات بازی می‌کرد با ولخرجی تاریخی باشگاه پرسپولیس به ایران برگشت.

برخی از مدیران فدراسیون مدعی بودند که با اعتراض به فیفا، می‌توانند جلوی نامگذاری لیگ امارات را بگیرند. نماینده‌ای از وزارت امور خارجه هم به کمک فدراسیون آمد تا این نامه با دقت بیشتری نوشته شود. نامه نوشته شد، اما آیا به فیفا فرستاده شد؟

مدیران فدراسیون مصاحبه کردند و گفتند که نامه را فرستاده‌اند، اما بعدها هیچ‌گاه در مورد تاثیرات آن نامه و پاسخ فیفا حرفی نزدند.

دو سال پس از آن ماجرا، امروز در حالی که لیگ امارات همچنان با نام خلیج عربی فعالیت می‌کند، یک مقام آگاه در فدراسیون فوتبال اعتراف می کند که نامه‌ای که نوشته شد هیچ‌گاه به فیفا نرسید. به گفته این مقام، برخی مدیران فدراسیون نگران بودند روابط‌‌شان با روسای عربی فوتبال آسیا به هم بخورد به همین دلیل جلوی فرستادن نامه را گرفتند.

بعد از آن ماجرا، چند بار دیگر استفاده از نام خلیج فارس، اعتراض رقبای عربی فوتبال ایران را به دنبال داشت. یک بار به خاطر بنری که در وزشگاه فولادشهر اصفهان نشان داده شد، کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم ذوب‌آهن را جریمه کرد. موارد مشابهی هم برای دیگر نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا پیش آمد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال این اختلاف‌ها، تصمیم گرفت همه کشورهای عضو را از استفاده از نام «خلیج فارس»، «خلیج» و «خلیج عربی» منع کند. این ممنوعیت البته تنها مسابقات بین‌المللی را شامل می‌شود.

با وجود این ممنوعیت حالا یک تیم اماراتی با نام «الخلیج» قرار است در مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا شرکت کند. این مسابقات پیش از این در اصفهان قرعه‌کشی شده و به نظر نمی‌رسد مدیران فدراسیون فوتبال ایران حساسیتی در مورد این اسم نشان داده باشند.

تماشاگران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.