کد خبر : 36906
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مرداد 1394 - 12:56
-

کارشناس حوزه خلیج فارس: «الخلیج» کاملا جعلی است/ اماراتی ها منتظر چنین روزی بودند!

کارشناس حوزه خلیج فارس: «الخلیج» کاملا جعلی است/ اماراتی ها منتظر چنین روزی بودند!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، حضور تیم الخلیج امارات در جام باشگاه های آسیا به داغ ترین سوژه این روزهای فوتسال تبدیل شده است. در این میان مسئولان برگزاری بازی ها معتقدند الخلیج نامی عام است و هیچ ربطی به خلیج ع ر ب ندارد. در این زمینه گفت و گویی با یک کارشناس

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، حضور تیم الخلیج امارات در جام باشگاه های آسیا به داغ ترین سوژه این روزهای فوتسال تبدیل شده است. در این میان مسئولان برگزاری بازی ها معتقدند الخلیج نامی عام است و هیچ ربطی به خلیج ع ر ب ندارد.

در این زمینه گفت و گویی با یک کارشناس حوزه خلیج فارس داشتیم و معنای دقیق واژه الخلیج را از او پرسیدیم. گفت و گوی پایگاه خبری فوتسال با سجاد امیری به عنوان کارشناس روابط بین الملل و کارشناس حوزه خلیج فارس که تسلط کامل بر زبان عربی دارد و خود در کویت متولد شده، را در ادامه بخوانید:

سجاد امیری درباره اینکه گفته می شود، الخلیج اسمی عام است و هیچ ارتباطی با خلیج ع ر ب ندارد توضیح داد: درباره «ال» که در ابتدای کلمه می آید دو نوع مالکیت مطرح است، یکی مالکیت اصلی و دیگری شبه مالکیت. خلیج اسمی است که برای مسائل مادی مطرح می شود نه معنوی. بنابراین «ال» در ابتدای خلیج از نوع شبه مالکیت است. از طرفی هم با توجه به نیت عرب ها در جعل نام خلیج فارس، کاملا بدیهی است که الخلیج دقیقا معادل خلیج ع ر ب بوده و کاملا جعلی است.

وی که به عنوان مدیر روابط بین الملل در مرکز مطالعات خلیج فارس حضور دارد، در ادامه این گفت و گو خاطرنشان کرد: باشگاه الخلیج امارات در سال ۱۹۸۱ تاسیس شده است. یعنی سال ۱۳۵۹. دقیقا سالی که ما با عرب ها درگیر موضوع خلیج فارس بودیم و آن ها ادعای خلیج ع ر ب را مطرح کردند که در ادامه هم آغاز حمله عراق به ایران را شاهد بودیم. بنابراین تاسیس این باشگاه در آن زمان و نامگذاری آن تنها با اهداف سیاسی بوده است. چه بسا یکی از اهداف اماراتی ها این بود که روزی با این نام جعلی در خاک ایران حضور پیدا کنند و ما با دست خودمان آن ها را در رسیدن به هدفشان کمک می کنیم!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

علیرضا جعفری سه شنبه , ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷

نظر من اینه که اونا حالا هر اسمی میخوان بزارن . بازیها هم که نمیشه تعطیل کرد یا اجازه بازی به این تیم نداد. ما اسمشونو به رسمیت نمیشناسیم و میتونیم تو بلندگو ورزشگاه و حتی تو نوشتن و هر نوع اعلام نتیجه این تیم بر روی گیرنده از اسم دیگری مثلا نماینده امارات استفاده کرد. اینجوری این اسمو به رسمیت نشناختیم.