کد خبر : 37655
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مرداد 1394 - 11:10
-

خبرنگاری در شرایط سخت

خبرنگاری در شرایط سخت

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، طبق آمار رسمی فیفا، در مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل مسوولین برگزاری مسابقات مبلغ ۴ میلیون دلار برای پوشش خبری مکتوب هزینه کردند و امکاناتی چون هتل مجزا، اتاق رسانه، تغذیه مناسب و…. را در اختیار خبرنگاران مکتوب قرار دادند. همچنین در دوره قبل جام باشگاه های فوتسال آسیا

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، طبق آمار رسمی فیفا، در مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل مسوولین برگزاری مسابقات مبلغ ۴ میلیون دلار برای پوشش خبری مکتوب هزینه کردند و امکاناتی چون هتل مجزا، اتاق رسانه، تغذیه مناسب و…. را در اختیار خبرنگاران مکتوب قرار دادند.
همچنین در دوره قبل جام باشگاه های فوتسال آسیا مبلغ هنگفتی در اختیار پوشش خبری مکتوب قرار گرفت.
… و حالا اوضاع اصفهان از زبان یک خبرنگار:
حدود یک ماه قبل از شروع مسابقات فراخوانی برای حضور خبرنگاران داده شد و اکثریت خبرگزاری ها اسم نماینده خود را ارسال کردند.
اهالی رسانه در حال آماده کردن خود برای بهترین پوشش خبری خود شدند که ناگهان از میان حدود ۲۰۰۰ خبرنگار داخلی فقط برای ۹۵۰ نفر ای دی کارت صادر شد که هنوز هم دلیل این ریزش معلوم نشده است.
از این موضوع که بگذریم به مشکلی بزرگ برمیخوریم ان هم اینکه از اتاق رسانه متحد، ترانسفر رایگان خبرنگاران به محل برگزاری و هتل خبری نیست.

اینترنت ورزشگاه جنبه عمومی پیدا کرده است و خبرنگاران هیچ استفاده ای نمی توانند از آن بکنند. چرا که رمز آن حتی در اختیار تماشاگران هم قرار گرفته و سرعت اینترنت به هیچ وجه قابل قبول نیست.
مسئولان حتی از یک پذیرایی ساده از خبرنگاران هم دریغ می کنند. تا زمانی که شبکه ورزش سیما تیم ب والیبال را به فوتسال باشگاه های آسیا و شبکه استانی اصفهان که در طول یک فصل ۱۰ بازی از ذوب آهن پخش نمی کند، به نماینده کشور عزیزمان ترجیح می دهند، معلوم است که مسوولین برگزاری هم از پوشش خبری دل سرد می شوند.
تا جایی که برای ورود خبرنگاران زن به ورزشگاه باید پلیس تصمیم گیری کند و در آخر هم بعد از سپری شدن نیمی از بازی آن ها وارد سالن شوند.
این در حالی است که در لیگ جهانی والیبال شاهد حدود ۷۰ خبرنگار خانم در ورزشگاه آزادی بودیم.
در مجموع باید گفت خبرنگاران نوشتاری رشته فوتسال از پوشش خبری این رشته دلسرد شدند و اغلب آنها به رشته های دیگری روی آورده اند!
این در حالی است که فوتسال ما در حد ۴ تیم برتر دنیا قرار دارد اما شبکه های تلویزیونی ما باید مسابقات آسیایی شنای دانشجویان در تفلیس که ما نمایینده در آن نداریم را بر روی آنتن خود ببرد!

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

علیرضا جعفری یکشنبه , ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴

پاسخ این سوالا رو اقای رییس باید بده که انگار دوباره گم شده . خدایی این اقا چه خاصیتی داره . وقتی فوتسالش اینجوری بی اهمیت شده تو رسانه.

بی نام یکشنبه , ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰

خاااک بر سر شبکه ورزش، خاااک بر سر شبکه استانی اصفهان، بی لیاقت هااا،.. هر چیز بزرگی لیاقت میخواد دیگه، شمسایی نباید تا مدتی همکاری کنه با شبکه ورزش و شبکه های سیما،. ایکاش این بازیها جای دیگه پخش میشد حداقل از راحت تر میدیدیم

منصور یکشنبه , ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷

آقای رییس تو به خدا ازفوتسال بوره

نام ... یکشنبه , ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴

صداوسیمای میلی همینه

نام ... یکشنبه , ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸

البته با این پوشش و تصاویر نامربوط با خبرهای منتشر شده خیلی هم توقع نداشته باشند!
من نمیدونم ما چندتا سایت یا روزنامه یا رسانه داریم که ۲۰۰۰ تا نماینده داشته اند که ۹۵۰ نفر تایید شده اند?!!
بعد همین ۹۵۰ نفر اصحاب رسانه که الان اینهمه توقع دارند در بقیه مواقع و در طول سال کجا تشریف دارند که اخبار فوتسال در زیر نویس یا حتی پاورقی بسیاری از آنها هم جای ندارد?
البته کاش ۲۰۰۰ نفر تایید میشدند تا می آمدند سالن لااقل تعداد تماشاگر کمی بالا میرفت!!

ali یکشنبه , ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰

به نظرم اصلا تحلیل درستی نبود
اولا کدوم دو هزار خبرنگار؟ مگه ما چه تعداد خبرنگار ورزشی در اصفهان داریم که دو هزار نفرشان خواهان پوشش خبری این مسابقات بودند؟
دوما باید قبول کنیم که وقتی اصفهان تیم نداره؛ استقبال خبرنگاران و رسانه های محلی برای پوشش خبری کمه.
سوما هم اکثر خبرنگارانی که به سالن می روند، اصولا برایکار خبری نیست و بیشتر بحث گرفتن عکس سلفی و دورهمی مطرحه.
در مورد بانوان خبرنگار هم مشکل خاصی وجود نداشته اما بانوان خبرنگار محوری اصفهان تمایل زیادی برای پوشش خبر نداشتن و درگیر مسائل تخصصی ورزش استان و کشور بودن و از قضا خانم هایی به اسم خبرنگار به ورزشگاه رفته بودند که قصد پوشش خبری نداشتند و برای دور همی رفته بودند.
امیدوارم البته نظر من چاپ بشه؛ چون مطلب بالا اکثریتش غیر واقع بود.