کد خبر : 39313
تاریخ انتشار : شنبه 17 مرداد 1394 - 13:53
-

تاسیسات؛از خرید امتیاز تا قهرمانی آسیا

تاسیسات؛از خرید امتیاز تا قهرمانی آسیا

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم تاسیسات دریایی ایران سال ۹۱ با خرید امتیاز تیم استیل آذین تهران وارد پیکارهای لیگ دسته اول باشگاه های کشور شد و سال بعد گام به لیگ برتر گذاشت. این تیم در نخستین حضورش در لیگ برتر با هدایت علی صانعی نتوانست انتظارات را برآورده کندتا این که سال

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم تاسیسات دریایی ایران سال ۹۱ با خرید امتیاز تیم استیل آذین تهران وارد پیکارهای لیگ دسته اول باشگاه های کشور شد و سال بعد گام به لیگ برتر گذاشت.
این تیم در نخستین حضورش در لیگ برتر با هدایت علی صانعی نتوانست انتظارات را برآورده کندتا این که سال قبل وحید شمسایی مربیگری این تیم را برعهده گرفت.
تیم تاسیسات دریایی سال گذشته با تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوان راهی لیگ برتر شد و در کمال ناباوری، نخستین قهرمانی خود را در لیگ برتر جشن گرفت.
شمسایی که همیشه سودای قهرمانی در سر می پروراند، امسال با جذب اصغر حسن زاده (بهترین بازیکن سال آسیا)، محمد کشاورز و… که سابقه حضور در جام جهانی را دارند، در اندیشه فتح جام باشگاه های آسیا بر آمد.
این تیم تمرینات خود را از اردیبهشت ماه زیر نظر برادران شمسایی آغاز کرد و تنها با سه دیدار در لیگ برتر، گام به دشوارترین پیکارهای فوتسال در قاره کهن گذاشت.
همگان می دانند که فوتسال جام باشگاه های آسیا به دلیل حضور بازیکنان خارجی بسیار سخت تر از جام ملت های این قاره است و شمسایی بدون برگزاری دیدارهای دوستانه مناسب و بازیکنان خارجی سرشناس، ریسک زیادی را برای حضور در این آوردگاه متحمل شد.
دیدارهای مرحله گروهی، حکم دیدارهای تدارکاتی را برای تیم تاسیسات دریایی ایران ایفا کرد تا این تیم به هماهنگی لازم برای جدال با پر افتخارترین تیم قاره آسیا دست یابد.
اوج درخشش تیم تاسیسات دریایی ایران رویارویی با ناگویای ژاپن که از سرمربی اسپانیایی و بازیکنان برزیلی بهره می برد، بود. در این دیدار حساس، وحید شمسایی که ماه آینده چهلمین سال تولدش را جشن خواهد گرفت، همانند یک بازیکن جوان با زدن دو گل و یک پاس گل، نقش بسزایی در صعود نماینده ایران به مرحله نیمه پایانی داشت.
شاگردان شمسایی دیدارهای نیمه پایانی و فینال رقابت ها را هم با اقتدار پشت سر گذاشتند تا فوتسال ایران بعد از سه سال بتواند یک جام به دست آورد.
متاسفانه در طول چهار سال اخیر تصمیمات اشتباه در فدراسیون فوتبال باعث شده است تا فوتسال ایران به راحتی جایگاه خود را در عرصه بین المللی از دست دهد.
کنار گذاشتن حسین شمس و وحید شمسایی از تیم ملی، عباس ترابیان از کمیته فوتسال، به کارگیری علی صانعی جوان و کم تجربه در راس کادر فنی، اعتماد بیش از اندازه به خسوس کاندلاس مربی اسپانیایی و حمایت نکردن از این رشته ورزشی منجر به سقوط فوتسال ایران در رقابت های بین المللی شده است.
هم اکنون نیز مسئولان فدراسیون فوتبال و به خصوص رضا افتخاری رییس کمیته فوتسال، در حال رایزنی برای عقد قرارداد دوباره با کاندلاس است تا بار دیگر هدایت تیم ملی فوتسال ایران را به این مربی ناموفق اسپانیایی بدهند. غافل از اینکه تجربه نشان داده که فوتسال ایران هیچگاه با مربیان خارجی موفق نبوده است.
تاکنون چهار مربی خارجی (دامین کنابن از بلژیک، ویکتور هرمانس از هلند، جوراندیرو از برزیل و خسوس کاندلاس از اسپانیا) هدایت تیم ملی فوتسال ایران را در مقاطع مختلفی در طول ۱۵ سال گذشته بر عهده داشته اند اما هیچ گاه آنان نتوانستند افتخارات مهمی را برای این تیم به ارمغان بیاورند.
در هر صورت امیدواریم فدراسیون فوتبال و شخص علی کفاشیان که به تازگی ریاست کمیته فوتسال کنفدراسیون فوتبال آسیا را برعهده گرفته است، تصمیم درستی را برای آینده تیم ملی اتخاذ کند و فوتسال ایران از بحران کنونی خارج شود و هرچه سریعتر اقدامات عملی لازم را برای بازگشت به دوران اوج گذشته آغاز کند.
اسامی تیم های برتر شش دوره گذشته فوتسال جام باشگاه های آسیا به شرح زیر است :
۲۰۱۰: ۱- فولاد ماهان ایران ۲- السد قطر ۳- ناگویا ‍ژاپن
۲۰۱۱ : ۱-ناگویا ژاپن ۲- شهید منصوری ایران ۳- السداکا لبنان
۲۰۱۲: ۱- گیتی پسند ایران ۲- آردوس ازبکستان ۳ – ناگویا ژاپن
۲۰۱۳ : ۱- چونبوری تایلند ۲- گیتی پسند ایران ۳- ناگویا ‍ژاپن
۲۰۱۴ : ۱- ناگویا ژاپن ۲- چونبوری تایلند ۳- دبیری تبریز ایران
۲۰۱۵ : ۱- تاسیسات دریایی ایران ۲- القادسیه کویت ۳- تای سون نام ویتنام
منبع:ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.