کد خبر : 39395
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 مرداد 1394 - 12:49
-

بررسی نقش آفرینی لژیونر های ایرانی در جام باشگاه های آُسیا

بررسی نقش آفرینی لژیونر های ایرانی در جام باشگاه های آُسیا

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مسابقات جام باشگاه‌های فوتسال آسیا شامگاه جمعه و با قهرمانی تیم فوتسال تاسیسات دریایی ایران به پایان رسید. در شرایطی که بازیکنان ایرانی در این دوره از رقابت‌ها، بهترین بازیکنان میدان به شمار می‌رفتند، نگاهی به عملکرد این بازیکنان نشان می‌دهد که در واقع بازیکنان تأثیرگذار رقابت‌های فوتسال جام

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مسابقات جام باشگاه‌های فوتسال آسیا شامگاه جمعه و با قهرمانی تیم فوتسال تاسیسات دریایی ایران به پایان رسید.
در شرایطی که بازیکنان ایرانی در این دوره از رقابت‌ها، بهترین بازیکنان میدان به شمار می‌رفتند، نگاهی به عملکرد این بازیکنان نشان می‌دهد که در واقع بازیکنان تأثیرگذار رقابت‌های فوتسال جام باشگاه‌های آسیا همگی ایرانی بودند و این نکته در همه ۱۲ تیم حاضر در رقابت‌ها به چشم می‌آمد.
در ششمین دوره از این مسابقات ۷ بازیکن ایرانی در ترکیب نمایندگان دیگر کشور‌ها حضور داشتند که نگاهی به عملکرد این بازیکنان در ادامه صورت می‌گیرد.
۱. محمد صفری: این بازیکن ۲۴ ساله سابقه عضویت در تیم ملی حفاری اهواز را در فصل گذشته داشته و برای این تیم نیز ۱۶ گل به ثمر رسانده و در مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا عملکردی چشم‌گیری را از خود به نمایش گذاشت.
صفری توانست با به ثمر رساندن ۷ گل دومین گلزن این دوره و مؤثرترین شخص در نتایج و صعود تیم خود از مرحله گروهی و رسیدن به نیمه‌نهایی این مسابقات باشد و عنوان پدیده این جام را به خود اختصاص دهد.
نکته قابل توجه درباره این بازیکن جوان این است که پس از گذشت ۳ هفته از لیگ فوتسال هنوز با هیچ تیمی قرارداد امضا نکرده و در روز شنبه برای مذاکره با مسئولان باشگاه ملی حفاری به اهواز سفر کرده است اما اگر این توافق حاصل نشود ممکن است این بازیکن با استعداد ایران را به مقصد تیم نفت الوسط عراق ترک کند.
۲. محمد طاهری: بازیکن ملی‌پوش تیم شهید منصوری قرچک که به صورت قرضی به تیم القادسیه کویت نایب قهرمان مسابقات فوتسال آسیا پیوسته بود با به ثمر رساندن ۴ گل و عملکرد عالی در ترکیب تیم کویتی نقش به سزایی در رسیدن این تیم به فینال مسابقات آسیایی داشت.
کاپیتان تیم ملی کشورمان با عملکرد خود سرمربی تیم کویتی را شگفت‌زده کرد و در واقع این سرمربی در پایان دیدار تیمش در فینال نایب قهرمانی تیم خود را به محمد طاهری تقدیم کرد.

نکته قابل توجه این بازیکن این است که پس از سوت پایان دیدار نهایی و کسب عنوان نایب قهرمانی با تیم کویتی با به دست گرفتن پرچم کشورمان به سمت هواداران حاضر در ورزشگاه رفته و در مقابل دیدگان هواداران بر پرچم سه رنگ کشورمان بوسه زده است.
۳. مهدی جاوید: ملی‌پوش تیم فوتسال گیتی پسند با انتقالی قرضی برای حضور در جام باشگاه‌های فوتسال آسیا به تیم بانک بیروت لبنان پیوست و توانست با این تیم تازه تاسیس شده از مرحله گروهی صعود کند.
اما با این حال تیم جاوید در مرحله یک چهارم نهایی این تیم مقابل نماینده عراق شکست خورد، هرچند که مهدی جاوید چندین بار در کنفرانس‌های مطبوعاتی این مسابقات مورد تمجید سرمربی تیم لبنانی قرار گرفت.

جاوید نیز توانست در پاسخ به این تمجیدها با به ثمر رساندن یک گل و چند پاس گل و ارائه یک بازی با کیفیت پاسخ خوبی به اعتماد این مربی دهد اما برخی‌ها معتقد هستند این بازیکن ارزشمند ایرانی می‌توانست عملکرد بهتری را در این مسابقات از خود به نمایش بگذارد.
۴. احمد اسماعیل‌پور: کسب عنوان دومین گل زن رقابت‌های فصل گذشته لیگ فوتسال سبب شد تا این بازیکن مورد توجه نماینده چین قرار گیرد و در انتقالی قرضی برای حضور در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا به تیم شنزن چین برود.
ملی‌پوش کشورمان ستون اصلی تیمی بود که کیفیت لازم را برای این مسابقات نداشت و اسماعیل‌پور با نمایشی به نسبت خوب در ترکیب این تیم چینی توانست یک گل به ثمر برساند اما تلاش‌های این بازیکن نتوانست نماینده چین را به مرحله دوم مسابقات برساند.

البته باید گفت که زحمات این بازیکن در ارائه بازی بدکیفیت از دیگر بازیکنان نماینده چین چندان به چشم نیامد و اعضای کادر فنی تیم چینی که اعتقاد داشتند او باید یک تنه تیمشان را به یک چهارم نهایی می‌رساند، این بازیکن را مورد انتقاد قرار دادند!
۵. بهزاد عظیمی: بازیکنی دونده و پرتلاش که برای حضور در مسابقات آسیایی از ملی حفاری اهواز به صورت قرضی به نفت‌الوسط عراق پیوست، دوندگی و تلاش بالای این بازیکن سبب شد تا این بازیکن در رقابت با ملی پوشان عراقی برنده باشد و جلوتر از سایر بازیکنان ثابت تیم در ترکیب حضور پیدا کند.
این بازیکن نیز با حضور در ترکیب چهار تیم برتر مسابقات نماینده شایسته‌ای برای فوتسال کشور بود، ضمن اینکه عظیمی علاوه بر بازی تاثیر گذار خود در این مسابقات توانست یک گل نیز برای این تیم عراقی به ثمر رساند.
۶. سپهر محمدی: دروازه‌بان تیم ملی فوتسال کشورمان برای حضور و محک خود در مسابقات آسیایی راهی تیم الریان قطر شد و نکته قابل توجه درباره دروازه‌بان گیتی پسند این است که این بازیکن در ترکیب تیم قطری به‌عنوان بازیکن پنجم نیز به میانه‌های زمین آمده و سعی در گلزنی برای تیم خود داشت.

این دروازه‌بان شایسته توانست رضایت سرمربی اسپانیایی تیم را جذب کند اما عدم وجود دفاع با کیفیت در این تیم سبب شد تا این دروازه‌بان در نخستین دیدار تیمش سه گل از محمد صفری دریافت کند.
۷. مجید تیکدری نژاد: تیکدری نژاد بازیکنی است که شاید نام آن را کمتر در رسانه‌ها دیده باشیم. این فوتسالیست اهل شهر کرمان در لیگ دسته یک توپ می‌زند اما بازی‌های خوب این بازیکن در لیگ دسته یک فوتسال کشور سبب شد تا تیم لوکوموتیو ازبکستان به این بازیکن پیشنهاد حضور در ترکیب این تیم برای حضور در مسابقات آسیایی را دهد.
با وجود انتظارات بسیاری که از این بازیکن می‌رفت، تیکدری نژاد نتوانست عملکرد چندان خوبی را از خود به نمایش بگذارد و تیمش در مرحله گروهی از مسابقات کنار رفت.
جام باشگاه‌های فوتسال آسیا که ویترین ورزش فوتسال در سطوح مختلف به شمار می‌رفت، توانست علاوه بر قهرمانی تیم تأسیسات دریایی تهران، تعدادی از بازیکنان ایرانی را در ترکیب تیم‌های مختلف دیگر، بیش از گذشته به همگان معرفی کند تا شاید در ادامه و با ارتقای سطح فوتسال کشور، تیم ملی فوتسال ایران دوباره به دوران اوج خود بازگردد.
منبع:تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... دوشنبه , ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶

همین تیم شن زن چین دو سال قبل با دانشور جهارم شد.سال قبل هم چهارم شد.حقیقتو بگید