کد خبر : 39818
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 مرداد 1394 - 9:58
-

تازه‌ترین شاهکار شبکه ورزش!/ پول بدهید تا پخش کنیم

تازه‌ترین شاهکار شبکه ورزش!/ پول بدهید تا پخش کنیم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،جمعه‌شب گذشته مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا در اصفهان به پایان رسید و تیم تاسیسات دریایی تهران توانست با برتری ۵ بر ۴ برابر القادسیه کویت به مقام قهرمانی دست پیدا کند. به این ترتیب وحید شمسایی، مربی- بازیکن ۴۰ ساله تاسیسات موفق شد جام قهرمانی این دوره از رقابت‌ها

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،جمعه‌شب گذشته مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا در اصفهان به پایان رسید و تیم تاسیسات دریایی تهران توانست با برتری ۵ بر ۴ برابر القادسیه کویت به مقام قهرمانی دست پیدا کند. به این ترتیب وحید شمسایی، مربی- بازیکن ۴۰ ساله تاسیسات موفق شد جام قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را بالای سر ببرد. یکی از مهم‌ترین حاشیه‌های مربوط به برگزاری این بازی‌ها در اصفهان، مساله پوشش تلویزیونی آن بود؛ جایی که شبکه تخصصی ورزش تا مرحله نیمه‌نهایی حاضر به پخش زنده بازی‌ها نشد و تنها دو بازی آخر نماینده ایران در این تورنمنت توسط این شبکه سراسری پوشش داده شد. در مورد اینکه چرا چنین اتفاقی رخ داد، اطلاعات زیادی منتشر نشده، اما شنیده‌ها از برخی منابع نزدیک به تلویزیون و البته باشگاه تاسیسات دریایی حاکی از آن است که روی آنتن نرفتن مسابقات نماینده ایران، معلول برخی توقعات عجیب شبکه ورزش بوده است.

پول بدهید تا پخش کنیم

در طول سال‌های اخیر پخش مسابقات فوتسال در ایران حاشیه‌های زیادی داشته که این حواشی عمدتا زیر سایه مسایل مربوط به حق پخش فوتبال باقی مانده و به اندازه کافی دیده نشده است. بر همین اساس، از جمله رسوم عجیبی که ظاهرا در برخی شبکه‌های تلویزیونی جا افتاده، این بوده که برای پخش مسابقات برخی تیم‌ها از آنها پول گرفته شود. مثلا در مورد گیتی‌پسند اصفهان زمزمه‌هایی در این مورد به گوش می‌رسیده، اما پررنگ‌ترین شایعات در طول یک سال گذشته، مربوط به همین تاسیسات دریایی بوده است؛ تنها تیمی که در فصل گذشته لیگ برتر فوتسال، پخش بازی‌هایش در کنداکتور شبکه ورزش گنجانده می‌شد و همین مساله اعتراض هواداران سایر تیم‌ها را به دنبال داشت. در شرایطی که منابع رسمی حاضر به شفاف‌سازی در این مورد نیستند، به صورت غیررسمی شنیده می‌شود مسوولان تاسیسات دریایی در طول فصل گذشته برای پخش هر بازی تیم‌شان، مبلغی بین ۶ تا ۱۰ میلیون تومان به شبکه ورزش می‌پرداختند. همین مساله ظاهرا این توفع را برای صداوسیما ایجاد کرده بود که برای پخش مسابقات جام باشگاه‌های آسیا هم از مدیران تاسیسات پول بگیرند، اما مسوولان این باشگاه اصرار داشتند که بحث این مسابقات «ملی» است و بابتش حاضر به پرداخت هزینه نیستند. همین مساله، روی آنتن نرفتن بازی‌ها تا مرحله نیمه‌نهایی را به دنبال آورد، اما در نهایت مقاومت تاسیسات جواب داد تا دو بازی آخر این تیم پخش شود!

وقتی حق پخش تبدیل به هزینه پخش می‌شود!

این شاید عجیب‌ترین تعریف از رابطه فوتبال و تلویزیون در ایران باشد، اما تبدیل شدن «حق پخش» به «هزینه پخش» در صداوسیمای کشورمان مسبوق به سابقه است. به عنوان مثال مسوولان باشگاه استیل‌آذین چند سال پیش به صراحت اعلام کردند برای پخش هرکدام از بازی‌های این تیم توسط شبکه تهران، به این کانال استانی ۵ میلیون تومان می‌پردازند! این تازه مربوط به زمانی بود که استیل‌آذین با جذب کلکسیونی از ستاره‌های فوتبال ایران توانسته بود به تیمی جذاب تبدیل شود که خیلی‌ها مشتاق دیدنش بودند. این موضوع ظاهرا منحصر به باشگاه حسین هدایتی نبوده و طی همه این سال‌ها کم‌وبیش راجع‌به تیم‌های دیگر و شبکه‌های استانی دیگر هم شایعات مشابهی به گوش رسیده است. در شرایطی که پخش یک مسابقه فوتبال یا فوتسال می‌تواند مخاطب را راضی کند، آگهی بیاورد و همچنین تلویزیون را از تحمل هزینه‌های سنگین برای تولید برنامه‌های جایگزین معاف بدارد، به درستی مشخص نیست که چرا به عوض پرداخت حق پخش، مسوولان جام‌جم در برخی موارد دریافت هزینه‌های پخش را هم انتظار می‌کشند؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.