کد خبر : 39773
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 مرداد 1394 - 0:38
-

طرح استعدادیابی، تزریق خون تازه به رگ های فوتسال/ ۱۰ منطقه اجرای طرح کجاست؟

طرح استعدادیابی، تزریق خون تازه به رگ های فوتسال/ ۱۰ منطقه اجرای طرح کجاست؟
با اجرای طرج استعدادیابی در سراسر کشور، بازیکنانی کشف می شوند که می توانند آینده فوتسال ایران را بسازند. در ادامه، گزارشی از نحوه اجرای طرح بهمراه مناطق 10 گانه آن را آورده ایم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، یکی از برنامه های مثبت و قابل تحسین فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال، اجرای طرح استعدادیای توسط مربیان تیم ملی در سطح کشور است. این طرح را ابتدا محمد ناظم الشریعه مربی تیم ملی به کمیته فوتسال پیشنهاد داد و در ادامه به کمیته توسعه و فنی رفت تا پس تائید نهایی علی کفاشیان به مرحله اجرا رسید.

هدف اصلی این طرح شناسایی استعدادهایی است که می توانند در سال های آینده برای تیم ملی فوتسال ایران افتخارآفرینی کنند. اولین تورنمنتی که کمیته فوتسال برای اعزام این استعدادها در نظر گرفته است، جام ملت های آسیاست. اولین دوره مسابقات فوتسال آسیا در رده امیدها و احتمالا جام جهانی این رده در سال ۲۰۱۷ برگزار خواهد شد.

کمیته فوتسال برای اجرای طرح استعدادیابی، ۱۰ منطقه را انتخاب کرده است. یکی از استان های زیر مجموعه هر منطقه میزبان اجرای طرح می شود و از هر منطقه تعدادی بازیکن برای ورود به تیم ملی امید انتخاب می شوند.

استعدادیابی3

مناطق ۱۰ گانه به شرح زیر است:

۱- آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل

۲- لرستان، همدان، کرمانشاه، کردستان

۳-خوزستان، ایلام، بوشهر

۴- فارس و کهکلویه و بویراحمد

۵- کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان

۶- خراسان شمالی، رضوی و جنوبی

۷- مازندران، گیلان و گلستان

۸- البرز، تهران و قزوین

۹- قم، مرکزی و سمنان

۱۰- اصفهان، یزد، چهار محال بختیاری

تاکنون طرح استعداد یابی از مناطق ۱۰ گانه فوق تنها در منطقه پنج و سه اجرا شده است. همچنین مناطق شش و چهار درحال انجام مقدمات اجرای طرح هستند.
استعدادیابی
محمد ناظم الشریعه مربی تیم ملی فوتسال ایران در این باره در گفت و گو با پایگاه خبری فوتسال اظهار کرد: دراین طرح از حدود ١۵٠٠ تا ٢٠٠٠ نفر در ۱۰ منطقه که استان های معین هستند، تست گرفته می شود و نهایتا حدود ١۵٠ نفر به اردوی مرحله نهایی دعوت خواهند شد که با توجه به شرایط سنی دو تیم ملی امید و جوانان بیست نفره تشکیل می شود که می بایست برای مسابقات سال ٢٠١٧ آماده شوند.
وی افزود: این طرح مورد تایید و تحسین علی تارقلی زاده رئیس دپارتمان فوتسال AFC نیز قرار گرفته و مقرر شده پس از انجام امور اداری به AFC ارایه شود. اما انتظار ما به عنوان مسئول استعدادیابی کشور این است که این مراکز بخاطر عدم تضییع حق استعدادهای استان های خود هر چه سریع تر نسبت به برنامه ریزی اجرای طرح اقدام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.