کد خبر : 40393
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مرداد 1394 - 13:34
-

فوتسال در انتظار تصمیم اصلح

فوتسال در انتظار تصمیم اصلح

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،بحث انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال ایران و بهتر بگوییم ابقای خسوس کاندلاس در این پست یا آوردن فردی دیگر به جای او همچنان ادامه دارد و اگر حرف‌های رضا افتخاری را قبول داشته باشیم ابقای این مربی بالنسبه پیر اسپانیایی برای این پست تقریبا قطعی شده است. طرفین دعوا

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،بحث انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال ایران و بهتر بگوییم ابقای خسوس کاندلاس در این پست یا آوردن فردی دیگر به جای او همچنان ادامه دارد و اگر حرف‌های رضا افتخاری را قبول داشته باشیم ابقای این مربی بالنسبه پیر اسپانیایی برای این پست تقریبا قطعی شده است.
طرفین دعوا مدتی است که هر کدام گوشه‌ای از ماجرا را گرفته و آن را می‌کشند و باران ابهام است که از زبان آنها می‌بارد. رییس کمیته فوتسال می‌گوید: «انتقادکنندگان از کاندلاس کسانی هستند که خودشان کار مهمی در فوتسال نکرده‌اند حال آنکه وحید شمسایی با قهرمان کردن متوالی دو تیم دبیری تبریز و تاسیسات دریایی تهران در لیگ برتر کشور به عنوان بازیکن- مربی و سپس قهرمان کردن تاسیسات در آسیا و پیش از آنها با مشارکت در قهرمانی تیم‌های اصفهانی در لیگ داخلی هم دستاوردهایش را فراوان ساخته و هم نشان داده که کار مربیگری و تیم‌سازی را بلد است.
شمسایی هم با تهاجم تند کلامی به سران فوتسال و کاندلاس این باور را ریشه دوانده که برای رسیدن به هدفش بدون صبر و بی‌انصاف است و هر چند عبارت «برخی از آقایان فوتسال را به ذلت کشانده‌اند» می‌تواند با قدری اندازه‌ها و «دوز» کمتر چندان دور از حقیقت نباشد اما وقتی پیوسته تکرار و بر آن اصرار ورزیده می‌شود مخاطبان به تردید می‌افتند و به صحت حرف گوینده شک می‌کنند.
عباس ترابیان با شفاف‌تر ساختن اظهارات رضا افتخاری گفته است که در اصل به صلاحیت شمسایی برای هدایت تیم ملی فوتسال معتقد است اما چون پیشینه مربیگری او در این رشته کم است، بهتر است صبر کند و کارآزموده‌تر شود و پس از آن هدایت تیم ملی را در دست گیرد.
باور رییس کمیته فنی فوتسال کشورمان این است که اگر در به کارگیری شمسایی تعجیل شود او حکم علی دایی و امیر قلعه‌نویی را در فوتبال پیدا خواهد کرد که چون در انتصاب‌شان به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال عجله شد، باخت‌های بدی دادند و برای همیشه در سطح ملی «سوخت» شدند و هر چند هنوز در سطح باشگاهی شاغلند و مربیگری می‌کنند اما برای هدایت مجدد تیم ملی مدنظر نیستند. طرفداران این فرضیه لابد به نتایج لرزان تاسیسات در دو مسابقه خاص این تیم در پیکارهای اخیر جام باشگاه‌های آسیا در اصفهان استناد می‌کنند. دیدارهایی که تاسیسات با کمترین اختلاف و فقط با فاصله یک گل از رقبا برد و به خطر افتاد و عاری از اقتداری نشان داد که در سایر مسابقات از این تیم رویت شده بود.
یکی بازی با حریف ژاپنی (ناگویا اوشن) و دیگری نبرد با رقیب کویتی در فینال که هر دو را تاسیسات با رنج فراوان به نفع خود خاتمه داد و دیدارش با القادسیه در فینال در حالی ۶-۵ به سود تاسیسات پایان گرفت که شمسایی و یارانش شش روز پیش‌تر همین تیم را در مرحله گروهی به توپ بسته و ۹-۲ برنده شده بودند.
از قضا ترکیب تیم تاسیسات با توجه به استخدام برخی نامداران جدید در آستانه شروع پیکارهای آسیایی بی‌شباهت به ترکیب تیم ملی نشده بود و در نتیجه آوردگاه آسیایی اصفهان یک نوع تست زدن شمسایی برای هدایت تیم ملی هم محسوب می‌شد.
وحید با تصاحب جام پس از عبور از آن لحظات بحرانی طبعا نمره مردودی نگرفت اما سران فوتسال کشور می‌توانند با تکیه بر فرضیه نه چندان مستحکم «شمسایی هنوز به تجربه بیشتری نیاز دارد» انتصاب او را برای تیم ملی همچنان به تاخیر بیندازند و با کاندلاس در مسابقات آسیایی ازبکستان ۲۰۱۶ و جام جهانی ۲۰۱۶ شرکت کنند اما یک تصمیم اصلح آن است که به همه جوانب ماجرا نگریسته و همه صلاح و مصلحت‌ها و کارایی‌ها در آن لحاظ شود. اینکه علی کفاشیان شرط گذاشته است کاندلاس باید در پیکارهای آسیایی قهرمان و در جام جهانی یکی از چهار تیم نخست شود، کار این مربی اسپانیایی را بسیار سخت‌تر کرده اما دشوارتر از آن جنگ داخلی است که در این رشته بر سر هدایت تیم ملی به راه افتاده و بدبینی ها را افزایش داده است تا آنجا که شمسایی معتقد است بازگشت ناگهانی کاندلاس به ایران پس از ماه‌ها دوری از آن و ظهور ناگهانی وی در سالن محل برگزاری رقابت‌های اخیر باشگاهی آسیا در اصفهان با هدف متزلزل کردن وی و شکست خوردن تیم او بوده است.
تا دیدگاه‌ها همین است و هر دو سوی ماجرا – مسوولان و شمسایی- فقط قصد نفی یکدیگر را داشته باشند کار سامان نمی‌گیرد و تیم ملی فوتسال نیز به آرامش نمی‌رسد.

منبع:ایران ورزشی-وصال روحانی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 24 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

دلسوز سه شنبه , ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱

آقا بهترین کاری که افتخاری تو عمرش انجام میده همینه یعنی شمسایی نباشه اگه باشه تیم ملی میشه انحصاری ودنبال نتیجه گرایی میره وقافله بازیکن سالاری عقب میمونه بازیکن پدیده هم همیشه اسم میبره خواهرزاده شمسایی هستش (سنگ سفیدی ) اگه راست میگه چرا علی ابراهیمی رو زیاد بازی نمیده چرا عباسی رو بازی نمیده شمسایی فقط وفقط میخاد خودشو ثابت کنه واین هم برا تیم ملی خوب نیست ولی کاش علی صانعی هم به تیم ملی اضافه بشه .

نام ... سه شنبه , ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹

علی ابراهیمی تو باشگاه خودشون هم به درد نیم خوره چه برسه تیم ملی .
همین که تو تاسیسات مونده کلی بهش حال دادند.

نام ... سه شنبه , ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹

مگه با کلمبیا بازی داریم که صانعی هم اضافه شه؟!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخ

نام ... سه شنبه , ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹

موافقم

حسینی سه شنبه , ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰

بقیه مربی ها وقتی تلاش می کنند می خوان همسایه بغلیشون رو ثابت کنن؟!

قرچکی سه شنبه , ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱

تیم باشگاها باید بازیکن سازی بشه نه تیم ملی .
تیم ملی باید نتیجه بگیره تا به اون ورزش توجه شه مثل والیبال

نام ... سه شنبه , ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹

موافقم

نام ... سه شنبه , ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰

آقای ابراهیمی زشته میایی تو سایت علیه مربیت مطلب می نویسی!

احمدوند سه شنبه , ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷

وحید شمسایی با کسب سه قهرمانی در لیگ و آسیا ظرف مدت دو سال بهترین گزینه برای تیم ملی است.

از اصفهان سه شنبه , ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲

بالاخره شمسایی با توجه به توانایی هاش یک روزی سرمربی تیم ملی خواهد شد حتی اگر یک عده ب خاطر منافع شخصی اون رو به تاخیر بیندازند.

طرفدار سه شنبه , ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰

بابا این سایت فقط داره تبلیغات شمسایی رو میکنه با این کار تیم ملى هم میشه باند بازى و فأمیل بازى مثل تاسیسات آخه تاسیسات تو باشگاه هاى آسیا با تیم هایى بازى کرد که همه تو ایران باختن تیم نبودن ولى تاسیسات تیم ملى ایرانه چرا نمیخوایید قبول کنید؟؟!! دوم اینکه شمسایی با این مصاحبه هایی که میکنه نشون داده هنوز خیلى مونده شخصیت سرمربیگرى تیم ملى رو پیدا کنه!! یوم اگر سایت شما خیلى دوست داره شمسایی مربی تیم ملى بشه خوب اول بهش بگید یک سال کنار زمین مربى گرى کنه همه ببینند نتیجه میگیره؟؟؟!!! نکنه میخواد تو تیم ملى هم بازى کنه!!!!؟؟؟؟اینجورى بهتره بگید نیم شمسایی و رفقا نه تیم ملى!!

نام ... سه شنبه , ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹

دقت کن مطلب از روزنامه ایران ورزشی برداشته شده

رسول سه شنبه , ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲

نمیدونم تو این سایت چرا فقط از شمسایی مینویسن.مگه رضا لک با دست خالی وقتی که بازیکنای ملی مخصوصا خود شمسایی تو اصفهان بودن منصوری رو قهرمان نکرد مگه به عنوان کمک خسوس قهرمان بازیا تو کره نشدن یا علی افضل مگه قهرمان ایران و اسیا نشد،چرا اونا باسه تیم ملی هر روز مصاحبه نکردن.در ضمن وحید شمسایی زمانی باید انتظار داشته باشه مربی تیم ملی بشه که خودش به عنوان سرمربی روی نیمکت باشه تا ببینیم میتونه تو شرایط حساس تیمشو کنترل کنه یا تعویض درست انجام بده،نه الان که نصف گلای تیمشو خودش میزنه و ۴۰ دقیقه بازی میکنه.با تشکر

فوتسال قم سه شنبه , ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵

آخه لیک رو کسی نمی شناسه که باهاش مصاحبه کنه خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

خباززاده سه شنبه , ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶

اون موقع افضل مربی بوده چه ربطی به شمسایی داره؟!!!

رسول سه شنبه , ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳

میگم چرا مربیایه دیگه وقتی قهرمان میشدن یا موفقیتی بدست میاوردن باسه تیم ملی هر روز مصاحبه نمیکردن

نام ... سه شنبه , ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶

تو رو خدا یک کم واقع بین باشید این آقای شمسایی با این مصاحبه هایی که میکنه وادبیاتی که بکار میبره معلومه از نظر شخصیتی دارای مشکلات عدیده ای میباشد وتحمل شنیدن صدای مخالف را ندارد وچنین شخصیتی مشخص است در چیدمان نیروها ومواقع بحرانی آرامش وپختگی لازم را نداشته ویقینا نتیجه مطلوب را نخواهد گرفت. .

صحرایی سه شنبه , ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲

فقط وحید شمسایی……………………

مشهد سه شنبه , ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵

مگه مرتضایی چی شه که تیم ملی نمیاد

ناشناس سه شنبه , ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲

ظاهرا دوستان چشم دیدن موفقیت های شمسایی رو ندارن
شما که از واقع بینی صحبت میکنید بشینید فکر کنید شمسایی تو ۳سال مربیگری چه کرده با توجه به پیشرفت فوتسال
الان ۱۰ سال پیش نیست هرکس مربی شد تیم ملی جمع کنه بره قهرمان آسیا بشه
گیتی پسند با کلی ستاره رفت نتیجه نگرفت. شمسایی هرچه هست از خسوس مفیدتره.
در مورد جوانگرایی هم باید گفت : تمامی تیم های صاحب نام دنیا جوانگرایی رو در کنار مهره های با تجربه انجام میدن . نمونش اسپانیا (کیکه) و برزیل (فالکاو و ویلده)
در تاسیسات هم ترکیب عباسی ابراهیمی و سنگسفیدی در کنار شمسایی رییسی نظری باعث قهرمانی این تیم در لیگ شد .
ممکنه ادبیات شمسایی مورد پسند بعضی ها نباشه ولی با تکیه بر سالها تجربه و آشنایی با تاکتیکهای مربیان داخلی و همچنین تجربه حضور درلاتزیو ایتالیا .شمسایی در ترکیب بندی و بکارگیری بازیکنان استاده.

نام چهارشنبه , ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

ناشناس جان !! اولا موفقیت شمسایی مال خودش تیست چون کنار بازیکنانی ایرانی هست قهرمان شده وگرنه چطور رفت چین بازی کرد نتونست برای شن زن کاری بکنه و اون تیم اوت شد؟؟؟!! دوما شمسایی هنوز مربی گری نکرده وقتی میتونه بگه من مربی هستم که از کنار زمین تیم رو هدایت کنه نه ۴۰ دقیقه بازی کنه و حق جوان ها رو هم ضایع کنه سوم اینکه تاسیسات با تیم ملی جلوی یک سری تیم درجه ۲ و۳ بازی کرد و با نتیجه نزدیک کویت که در فوتسال محلی لز اعراب نداره رو برد شمسایی برای مربیگری تیم ملی باید خیلی چیزها رو یاد بگیره از جمله احترام به بزرکتر و نحوه صحبت کردن چون این شخصیت بدرد تیم ملی نمیخوره حالا هر کی میخواد باشه !!

اسماعیل چهارشنبه , ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸

چه جالب.تیم ژاپنی که حسین شمس رو سال گذشته با دبیری از پا در آورد الان شده تیم درجه ۲ و ۳؟؟؟!!!!

hadi چهارشنبه , ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰:۴۷

کاندلاس بهترین انتخابه اما بهتره که هم از بازیکنان باتجربه و هم از جوانان استفاده کنه

اسماعیل چهارشنبه , ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱

مشکل ما دقیقا توو ورزش اینه که یک عده افراد بدنبال کشتن ستاره هاشون هستن.همین الان وقتی دقت کنی به نوشته های دوستان میفهمی که دارن ستاره ی مثل وحید شمسایی رو که این همه افتخار در کسوت بازیکنی و مربیگری داره رو زیر سوال می برن!بابا تو رو خدا یه مقدار انسان باشید