کد خبر : 41103
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 12:27
-

موسوی :داوران حرمت‌شکن در کجای داوری فوتسال قرار دارند؟/تیم‌ها برنده نشوند، پدر داور را در می‌آورند

موسوی :داوران حرمت‌شکن در کجای داوری فوتسال قرار دارند؟/تیم‌ها برنده نشوند، پدر داور را در می‌آورند
سرشناس ترین داور تاریخ فوتسال ایران در عرصه بین المللی از هجمه های این روزهای عیله داوران فوتسال می گوید و معتقد است:هر داور آرزو دارد بهترین قضاوت را داشته باشد و دنبال اثبات توانایی‌هایش است و نمی‌خواهد اعتبار و آبرو چندین ساله خود را زیر سوال ببرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،صدرالدین موسوی درباره وقایع اخیر در داوری گفت: حفظ حرمت جامعه داوری برای همه داوران واجب است، داوران بین‌المللی در این زمینه باید سعه صدر بیشتری داشته باشند، هر زمان که داوری وارد لیست بین‌المللی می‌شود علیه او حرف‌ها زده می‌شود که درست یا غلط حواشی زیادی را به وجود می‌آورد و حاشیه‌های رخ داده چند وقت اخیر در داوری فوتسال قطعا ربطی به بین‌المللی شدن یک داور خاصی ندارد و مسائل دیگری پشت این قضیه هست.

مسئول سابق کمیته داوران فوتسال فدراسیون فوتبال اضافه کرد: جایگاه داوران فوتسال مشخص است و معمولا داورانی که بین‌المللی می‌شوند، عملکرد چند سال گذشته آنها و تعداد قضاوت‌ها در لیگ برتر و لیگ یک فوتسال یکی از ملاک‌های انتخاب داوران برای ورود به لیست بین‌المللی است و داورانی که در این چند روز اخیر حرمت‌شکنی کرده‌اند، در کجای داوری فوتسال قرار دارند ؟چرا یک بار به تعداد قضاوت‌های سه سال اخیر داور مورد بحث در لیگ برتر فوتسال و لیگ یک توجه‌ای نمی‌شود.

مدرس داوری فوتسال فیفا خاطرنشان کرد: من از جزئیات حاشیه‌‌های درگیری داور بین‌المللی با دیگر داوران فوتسالی خبر ندارم، اما چرا یک داور را انقدر بزرگ می‌کنیم و این هجمه ها را برای داوری شروع می‌کنیم، خیلی زشت است احترام به همکاران را رعایت نمی‌کنیم و خودمان به رسانه‌ها خوراک می‌دهیم و آرامش جامعه داوری فوتسال را بر هم می‌زنیم.

موسوی عضو کمیته داوران درباره اشتباهات اخیر داوری هم گفت: اشتباهات در داوری هست و قبول داریم و دلیل آن را آرامش نداشتن داوران می‌دانم. یک داور از زمانی که ابلاغ قضاوت می‌گیرد، استرس وارد خانواده‌اش می‌شود و با استرس وارد زمین می‌شود. چرا قبل بازی به داوران فشار وارد می‌کنیم هر داور آرزو دارد بهترین قضاوت را داشته باشد و دنبال اثبات توانایی‌هایش است و نمی‌خواهد اعتبار و آبرو چندین ساله خود را زیر سوال ببرد.
داور فینال جام جهانی فوتسال ادامه داد: داوران باید به این باور برسند که توانایی بالا دارند و با اعتماد به نفس قوی وارد زمین شوند چرا که باید جوابگوی همه اشتباها فنی تیم‌ها، برگزاری مسابقات، ضعف ورزشگاه‌ها و مدیریت اجرایی با قضاوت کم اشتباه خود باشند اما داوران هم اشتباه دارند و نباید آن را قرار دهیم و تمام ضعف‌ها را به داور نسبت دهیم.

مدرس داوری فیفا همچنین اضافه کرد: در ورزش فوتبال دید حرفه‌ای نداریم و تیم‌ها می‌خواهند فقط برنده شوند و اگر نشوند، پدر داور را در می‌آورند و فشار را روی داور منتقل می‌کنند. نگرش‌ها را باید تغییر دهیم، این هجمه‌ها به نفع فوتبال نیست، باید امنیت روحی و روانی برای داوران مهیا شود و با آرامش قضاوت کنند.

داور بین‌المللی سابق فوتسال در ادامه گفت: مربیان و ناظران و تماشاگران و تدارکات و داوران باید قبول کنند یک مجموعه هستند و ایجاد فشار بر یک بخش به تمام بخش‌ها منتقل خواهد شد.

عضو کمیته داوران فدراسیون درباره نحوه انتخاب داوران بین‌المللی هم گفت: وظیفه دپارتمان داوری جلو بردن سیاست‌های کمیته داوران هست، نه دخالت کردن، دپارتمان در امر چیدمان، تست‌های آمادگی جسمانی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، استقلال دارد و با توجه به عملکرد داوران در طول یک فصل اسامی داوران واجد شرایط برای ورود به لیست بین‌المللی را به کمیته داوران می‌دهد و کمیته داوران با اعتماد به آمار دپارتمان تصمیم‌گیری نهایی را انجام می‌دهد.

مدرس داوری فیفا درباره اعلام نمرات ناظران در رسانه‌ها هم گفت: نمرات ناظران به داوران، مربوط به ناظر است و نشان‌دهنده شخصیت آن و باید مخفی باشد و حتی به داور هم اعلام نمی‌شود و طبق قوانین فیفا افشای نمرات ناظران کاری غیرقانونی و خارج از عرف است اگر تخلفی در این زمینه صورت گرفته باشد جلوی آن را خواهیم گرفت.
منبع:yjc

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

اره چهارشنبه , ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳

خدا پدرتو بیامرزه بعد این نصیرلو چطوری میگه من بهترین نمره رو گرفتم

مهدی(مستعار) چهارشنبه , ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶

درود بر استاد اول و آخر داوری فوتسال ایران و آسیا
کاااااااااااااااااااااملا موافقم
خوب برین به آقایان حرمت شکن بگین یه نگاه به سه سال اخیر بندازن و مخصوصا تاریخ ورودشون به عرصه داوری فوتسال و لیگ برتر بزنن و بعد نظر بدن