کد خبر : 41741
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 شهریور 1394 - 11:37
-

از خلف وعده تاسیساتی ها تا قوانین پوچ وطنی!

از خلف وعده تاسیساتی ها تا قوانین پوچ وطنی!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، بر طبق قوانین فدراسیون فوتبال که کمیته فوتسال هم بخشی از آن است، مربیان ملی حق حضور بر نیمکت تیم‌های باشگاهی را ندارند. به صورت کامل‌تر حق دو شغل بودن را ندارند. این هم همان قانون عجیب و خلقه فوتبال و فوتسال ماست که به طور قطع در هیچ کجای

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، بر طبق قوانین فدراسیون فوتبال که کمیته فوتسال هم بخشی از آن است، مربیان ملی حق حضور بر نیمکت تیم‌های باشگاهی را ندارند. به صورت کامل‌تر حق دو شغل بودن را ندارند. این هم همان قانون عجیب و خلقه فوتبال و فوتسال ماست که به طور قطع در هیچ کجای دنیا نمونه ندارد.

قانون عدم حضور مربیان شاغل در تیم های لیگ برتری در تیم ملی از آن دست قوانین وطنی است که می تواند به ضرر هر دو طرف تمام شود. قانونی که کشورهای دارای سبک در فوتسال دنیا به کرات آن را نقض کرده اند. در ادامه مثال‌هایی در سطح فوتسال دنیا خواهیم آورد در نقض همین قانون.

ابتدا به برزیل می‌رویم. مهد فوتسال جهان و جایی که تیم ملی کشورش همواره قهرمان جهان است. سرجیو لوئیز اسکیوچت سرمربی تیم ملی این کشور است. این سرمربی با حفظ سمت سرمربی تیم فوتسال برزیل گرین، یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین تیم‌های باشگاهی این کشور نیز هست. برزیل گرین که فالکائو را در خدمت دارد در مسابقات جام باشگاه‌های آمریکای جنوبی به فینال رسیده و در لیگ این کشور نیز سال گذشته قهرمان شده‌است.

حال به آسیا می‌آییم. ویتنام و سرمربی اسپانیایی این تیم که هوش از سر ریس کمیته فوتسال ما نیز برده بود. برونو خوزه گاریسا فورموسو سرمربی تیم فوتسال تای‌سون‌نام که در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا سوم شد و قهرمانی لیگ ویتنام را هم کسب کرد به صورت کاملا اتفاقی و تصادفی بر روی نیمکت تیم ملی این کشور هم نشسته است و دارد تیم‌اش را برای بازی‌های قهرمانی آسیا آماده می‌کند.

در همسایگی خودمان، حاتم عباس را داریم که هم سرمربی تیم ملی کشورش است و هم نفت الوسط نجف قهرمان این کشور. همچنین مربی تیم ملی روسیه، سرمربی تیم نوریل نیکل این کشور نیز هست.

حالا همین قانون عجیب داخلی خودمان را بررسی می‌کنیم. قانونی که زمانی رضا لک را در سر دو راهی تیم ملی و گیتی پسند قرار داد و حال وحید شمسایی و مدیران باشگاه تاسیسات را در انتخابی دشوار. حال باید ببینیم آیا مسئولان تاسیسات حاضر می‌شوند سرمربی تیم در اوج و صدرنشین خود را در گام‌های ابتدایی فصل از دست بدهند؟

اتفاقی که مدیرعامل این باشگاه دو سال پیش وعده اش را در اولین نشست خبری تاسیسات دریایی داد. بعد از امضای قرارداد با وحید شمسایی، خبرنگاری سوالی مبنی بر اینکه اگر در زمان حضور وحید در تاسیسات دریایی پیشنهاد سرمربی گری تیم ملی به او شود، موضع باشگاه چه خواهد بود، را از مسئولان باشگاه پرسید. حلاجی در پاسخ به این پرسش گفت: اگر تیم ملی او را بخواهد حتما از او می‌خواهیم که به تیم ملی برود چون بحث ملی است و اولویت ما.

اما درست دو سال بعد از این نشست خبری، مسئولان باشگاه مصاحبه کرده و اعلام می کنند حاضر به از دست دادن آقای گل جهان نیستند!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... دوشنبه , ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

در والیبال هم وضعیت به همین صورته در رده های مختلف سرمربی در تیم های باشگاهی هم هست.

نام ... دوشنبه , ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳

چرا حمایت بی جا میکنید؟؟؟؟سرمربی تیم ملی به هیچ وجه حق نداره روی نیمکت باشگاهی هم بشینه.حالا چون وحید شمسائیه که نمیشه همه قوانین رو عوض کرد.

نام ... دوشنبه , ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴

سایت شما یا این تحلیلها دنبال اهداف خاصی است
اینگونه تحلیلها هیچ کمکی به فوتسال ایران نمیکند فقط باعث نابودی فوتسال خواهد شد
لطفا در اینمورد تجدیدنظر بفرمایید