کد خبر : 41982
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 شهریور 1394 - 9:08
-

طیبی:خسوس در ایران بد کار کرد/قهرمانی تاسیسات نشان از عملکرد عالی شمسایی در رابطه با مربیگری است/با مربی داخلی به اوج بر می گردیم

طیبی:خسوس در ایران بد کار کرد/قهرمانی تاسیسات  نشان از عملکرد عالی شمسایی در رابطه با مربیگری است/با مربی داخلی به اوج بر می گردیم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، مصطفی طیبی در رابطه با دعوت خود به تیم ملی فوتسال ایران اظهار داشت: به صراحت این را می‌گویم که از این مسئله خوشحالم اما ابتدا باید وضعیت تیم ملی فوتسال‌مان مشخص شود چراکه حتی من هم نمی‌دانم قرار است در نهایت وضعیت تیم ملی چه شود؟! بازیکن

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، مصطفی طیبی در رابطه با دعوت خود به تیم ملی فوتسال ایران اظهار داشت: به صراحت این را می‌گویم که از این مسئله خوشحالم اما ابتدا باید وضعیت تیم ملی فوتسال‌مان مشخص شود چراکه حتی من هم نمی‌دانم قرار است در نهایت وضعیت تیم ملی چه شود؟!
بازیکن تیم فردوسی مشهد افزود: حدود دو سال بود که از فوتسال جدا شده و به فوتبال رفته بودم اما خوشحالم که دعوت شده‌ام و امیدوارم بتوانم به تیم ملی کمک کنم اما این در حالی است که حتی نمی‌دانیم چه کسانی این لیست را تهیه کرده‌اند اما باید منتظر ماند و دید تصمیم نهایی در رابطه با انتخاب سرمربی چه می‌شود.
طیبی بیان کرد: به‌طور قطع نبود سرمربی و هدایت‌کننده بر روی تیم ملی به فوتسال ایران ضربه می‌زند این در حالی است که تیم‌های ملی فوتسال کشورهای اطراف روز به روز به سمت فوتسال حرفه‌ای نزدیک می‌شوند اما ما که یکی از مدعیان اصلی فوتسال جهان هستیم روز به روز در فوتسال رو به پسرفت حرکت می‌کنیم که باید برای این موضوع برنامه‌ریزی ویژه کرد.
وی تصریح کرد: به این سبب می‌گویم که ما در حال دور شدن از فوتسال حرفه‌ای هستیم که در چند سال اخیر قهرمانی دو جام ملت‌ها را از دست داده‌ایم و در جام باشگاه‌های آسیا ۳، ۴ سالی بود که رو به عقب حرکت کردیم اما خوشبختانه امسال تاسیسات دریایی توانست در جام باشگاه‌های آسیا قهرمانی را پس از چندین سال به دست آورد اما به هرحال باید به روزهای اوج خود بازگردیم.
بازیکن سابق تیم ملی فوتسال ایران در پاسخ به این سئوال که با شرایط فعلی تیم ملی، ایران می‌تواند در مسابقات جام ملت‌های آسیا و گرندپریکیس موفق شود یاخیر، گفت: در حال حاضر با شرایط فعلی کسب موفقیت سخت است چرا که تیم‌هایی که در مقدماتی جام ملت‌های آسیا امسال شرکت می‌کنند همه برای کسب مجوز حضور در جام جهانی بایکدیگر رقابت می‌کنند پس بنابراین امسال مسابقات جام ملت‌های آسیا دارای شرایط ویژه‌ای است.
طیبی با بیان اینکه مسابقات جام گرندپریکس بیشتر جهت آماده‌سازی تیم‌ها است،گفت: هم‌اکنون تا دیر نشده مسئولان ما باید فکری به حال تیم ملی کنند تا وضعیت تیم ملی مشخص شود؛ به‌عبارت دیگر با توجه به اینکه فوتسال ایران در چندین سال اخیر نتایج خوبی کسب نکرده تمامی تیم‌ها اعتماد به نفس پیدا کرده‌اند که ایران را شکست دهند.
وی تصریح کرد: من قصد ندارم این را بگویم که هم‌ اکنون ایران دیگر نمی‌تواند به روزهای اوج خود بازگردد، خیر به هیچ عنوان این گونه نیست بلکه فوتسالیست‌های ایرانی با پتانسیل‌های قوی که دارند می‌توانند به روزهای اوج خود باز گردند اما به شرط اینکه مسئولان فوتسال هرچه سریع‌تر تکلیف تیم ملی را مشخص کنند و همه را از بلاتکلیفی درآورده و حمایت همه جانبه را انجام دهند.
بازیکن سابق تیم ملی فوتسال ایران در پاسخ به این سوال که وی می‌تواند یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی مباشد یا خیر،گفت: هیچ چیز فوتسال مشخص و نوشته نیست و من هم نمی‌توانم بگویم که حتما در لیست اصلی تیم ملی هستم اما افتخارم این است که توانستم از سال ۸۲ تا ۹۰، ۹۱ در خدمت تیم ملی کشورم بوده‌ام.
طیبی گفت: ابتدا باید این را بگویم که شرایط فوتسال ایران به نحوی است که اگر یک نفر آمد و نتوانست در یک مسابقات حساس همچون مسابقات آسیایی نتیجه بگیرد عوض می‌شد و از قدیم‌الایام تاکنون برهمین گونه بوده است.
وی تصریح کرد: جوراندیر از جمله سرمربیانی بود که بازیکنانی همچون من و ومسعود دانشور را تربیت کرد اما در هنگام بازی‌های آسیایی ژاپن این فرد با تیم ملی ایران سوم شد اما وی هم قبل از اینکه به ایران برگردد در همان بین راه عوض شد و حتی به مربی فرصت داده نمی‌شود چرا که ایران از ۱۱ دوره مسابقات جام ملت‌های آسیایی ۹ دوره قهرمان بوده اما به واقع اگر برزیل نتیجه بدی کسب کند به سرعت مربی تیم عوض می‌شود یا یک سال دیگر به وی فرصت داده می‌شود؟.
بازیکن سابق تیم ملی فوتسال ایران فوتسال ایران را با فوتسال برزیل مقایسه کرد و گفت: دوران فوتسال طلایی ایران به زمان حسین شمس و جام جهانی ۲۰۰۸ و مسابقات آسیایی ۲۰۰۹ باز می‌گردد و در همان زمان حضور مربی ایرانی بود که ما توانستیم به آن خوبی کار کنیم و سوال هم‌اکنون این است که چرا نباید از مربی داخلی استفاده کنیم؟
طیبی بیان کرد: به نظرتان تیمی همچون برزیل با آن همه پتانسیل فوتسال حرفه‌ای با یک باخت سریعا سرمربی‌اش را عوض می‌‎‌کند؟، بروید و نگاه کنید که مربیان فوتسال برزیل چه کسانی بوده‌اند؟ آیا کسانی که در تیم ملی فوتسال برزیل حضور داشته‌اند از کشورهایی همچون اسپانیا و ایتالیا به این تیم آمده‌اند یا خود بومی برزیل هستند؟ پس بروید و نگاه کنید که دوران طلایی فوتسال ایران با غیر ازحسین شمس بود؟
وی در رابطه با عملکرد خسوس کاندلاس، گفت: قبل از اینکه من در رابطه با عملکرد خسوس کاندلاس صحبت کنم خود ببینید که در چند سال اخیر یعنی از سال ۹۱ به بعد فوتسال ایران بهتر شده یا بدتر؛ بنده به صراحت می‌گویم که خسوس در ایران بد کار کرد.
بازیکن سابق تیم ملی فوتسال ایران گفت: هر مربی دارای تز خاص خود است اما اگر شما مسی را بهترین بازیکن جهان می‌دانید به این سبب است که دارای افتخارات زیادی است و اگر به دنبال این باشید که گذشته یک نفر را جست‌وجو کنید به سوابق وی رجوع می‌کنید اما به صراحت کلام خسوس کاندلاس چه دستاوردهایی برای فوتسال ایران داشت؟
وی گفت: الان به جایی رسیده‌ایم که دیگر فوتسال ایران همچون سال‌های حضور حسین شمس نیست و دیگر نتوانسته‌ایم آن عملکرد را داشته باشیم .در آن زمان مطرح شد که اگر در مسابقات آسیایی خسوس کاندلاس بتواند قهرمانی را به دست آورد پاداش ویژه برای وی قرار دهیم؛ آیا به واقع جایگاه ایران این است که برای مسابقاتی که ایران از ۱۱ دوره حضور خود ۹ دوره قهرمانی به دست آورده باید پاداش ویژه قرار دهند؟
بازیکن سابق تیم ملی فوتسال ایران در پاسخ به این سوال که وحید شمسایی می‌تواند گزینه خوبی جهت هدایت تیم ملی باشد یا خیر، گفت: وحید شمسایی فردی است که آقای گل جهان است و هم در مربی‌گری و هم بازی خود توانسته موفق باشد چرا که وی توانست یک بار دبیری تبریز و بار دیگر تاسیسات دریایی را قهرمان لیگ برتر فوتسال ایران کند و تاسیسات دریایی را در اصفهان قهرمان جام باشگاه‌های آسیا کند که این نشان از عملکرد عالی شمسایی در رابطه با مربیگری است.
طیبی بیان کرد: اگر تیمی همچون ایران در جام ملت‌های آسیا رتبه نخست را کسب نکند و دوم شود با اینکه پانزدهم شده هیچ تفاوتی ندارد و این مسئله تنها برای ایران است چرا که ایران توانسته ۹ بار قهرمان جام ملت‌های آسیا شود اما از زمان حضور خسوس فوتسال ایران در سه، چهار سال اخیر پسرفت کرده است.
وی در پاسخ به این سوال که سرمربی جدید تیم ملی فوتسال ایران باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد،گفت: اگر آن‌طور که به مربیان خارجی بها می‌دهند و قراردادهای شگفت‌انگیز امضا می‌کنند و آنها را «حلوا،حلوا» می‌کنند به مربیان خودمان اعتماد می‌کردند و به آن‌ها بها می‌دانند به طور قطع ایران هم‌اکنون همچون روزهای اوج خود بود.
بازیکن سابق تیم ملی فوتسال ایران به تفاوت‌های جام ملت‌های آسیا و جام باشگاه‌های آسیا اشاره و گفت: به مراتب جام ملت‌های آسیا سخت‌تر از جام باشگاه‌های آسیا است چرا که در جام باشگاه‌های آسیا تیم‌ها می‌توانند بازیکنان لژیونر جذب کنند اما در جام ملت‌های آسیا به هیچ عنوان این گونه نیست به ویژه امسال که جواز ورود به جام جهانی گذر از مسابقات جام ملت‌‎های آسیا است.
طیبی در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنانی همچون ناصر عجم و ابراهیم حاجتی نباید به تیم ملی دعوت می‌شدند،گفت: تیم ملی یک بحث سلیقه‌ای است اما در حال حاضر سرمربی تیم مشخص نشده و چیزی قطعی نیست اما مطمئن باشید در زمانی که وحید شمسایی یا هر فرد دیگری به عنوان سرمربی انتخاب شود باید بیاید و بازی‌های ما را ببیند و به طور قطع کسانی همچون ابراهیم حاجتی و ناصر عجم و همه کسانی که ظرفیت حضور در تیم ملی را دارند به تیم ملی دعوت می‌شوند.
وی در پاسخ به این سوال که سرمربی داخلی می‌تواند به تیم ملی کمک کند یا خارجی، اظهار داشت: فوتسال ایران فوتسالی خاص و فوتسالیست‌های ایرانی فوتسالیست‌هایی با شرایط ویژه و خاص هستند و به نظر من اگر قرار است مربی بیاید و هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد مربی داخلی باشد.
بازیکن سابق تیم ملی فوتسال ایران تصریح کرد: این مربی باید جوان‌گرایی کند و از لحاظ فنی و روانشناسی همچون ونانیسو لوپز سرمربی تیم ملی فوتسال اسپانیا باشد اما به این سبب می‌گویم که بهتر است مربی داخلی باشد چرا که شرایط فنی و روانشناسی بازیکنان را یک مربی ایرانی بهتر از یک مربی خارجی می‌داند؛ به عبارت دیگر، اگر قرار است مربی خارجی بیاید یا باید از نظر سطح فنی از مربیان خودمان بهتر باشد یا دارای سوابق خوبی باشد.
طیبی با بیان اینکه من هیچ مشکلی با خسوس کاندلاس نداشته و ندارم و حتی او مرا دوست دارد،گفت: بنده به هیچ وجه از لیست خسوس کاندلاس خط نخوردم اما در زمانی که در مسابقات جام جهانی دماغم شکست و به ایران بازگشتم هیچ کس مرا تحویل نگرفت و یادی نکرد و حتی هزینه عمل را خودم پرداخت کردم و تصمیم را بر این گرفتم که خود را کوچک نکرده و خود به سوی تیم ملی نروم چرا که هیچ کس با من تماس نگرفت.
وی در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود قرار است خسوس به ایران بازگردد و هدایت تیم‌های پایه را برعهده بگرید، وی می‌تواند به تیم‌های پایه کمک کند یا خیر، گفت: به صراحت این را می‌گویم که خسوس نتوانست به تیم ملی بزرگسالان کمک کندو این را نه تنها من بلکه همه و خود مسئولان هم می‌دانند که فردی جز جوراندیر نمی‌تواند به تیم‌های پایه کمک کند.
بازیکن سابق تیم ملی فوتسال ایران گفت: من، مسعود دانشور، اصغر حسن زاده، مهدی جاوید و در یک برهه‌ای مهدی طاهری جز شاگردان جوراندیر و ما نیز ماحصل تربیت‌های وی بودیم؛ در حال حاضر، در رده‌های پایه مربیان بسیار خوبی همچون محمد هاشم‌زاده و ناظم‌الشریعه هستیم اما امیدواریم که تیم ملی فوتسال ایران به جایگاه اصلی خود برسد.
منبع:تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

مشهدی با غیرت چهارشنبه , ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۹:۵۵

طیبی چی شده شمسایی به تو هم قول تیم ملی داده اینقدر داری ازش تعریف میکنی؟؟!!! بابا روزی آدم ها دست خداست اینقدر خودت رو کرچیک نکن خیلی تابلو داری سفرشی مصاحبه میکنی!!!!!!!

محمد حسین چهارشنبه , ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

هنوز هیچی نشده تعریف و تمجید های بعضا” الکی شروع شد

حسن کیانوش(اتریش) چهارشنبه , ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰

تا دبروز کجا بودی که تا اسمت اومد تو لیست شروع به مصاحبه کردی

بی نام چهارشنبه , ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

بابا خجالت داره این همه مصاحبه سفارشی انجام میدید خیلی تابلو هست طیبی!!

مطلع چهارشنبه , ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲

آقای طیبی از کی تا حالا فراموشکار شدی اون موقع که اولین بار رفتی اردوی تیم ملی آقای هاشم زاده و ناظم الشریعه کجا بودن که الان شدن مربی خوب
بیچاره عمادی و عبدالوند که چقدر برا شما جوونا زحمت کشیدن