کد خبر : 44884
تاریخ انتشار : شنبه 4 مهر 1394 - 13:15
-

افتخاری: فکر می‌کردیم می‌توانیم با خسوس کار کنیم/تیم تاسیسات را به هرمربی که بدهید،‌نتیجه می‌گیرد/صانعی را قبل از رسیدن به فرودگاه له کردند

افتخاری: فکر می‌کردیم می‌توانیم با خسوس کار کنیم/تیم تاسیسات را به هرمربی که بدهید،‌نتیجه می‌گیرد/صانعی را قبل از رسیدن به فرودگاه له کردند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،رضا افتخاری در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: جا دارد مصیبت تاسف بار حجاج محترم را تسلیت بگویم. ضایعه اسف‌ناک بود و هم اکنون در عزای عمومی هستیم چون از قبل هماهنگ شده بود این جلسه، نشست را برگزار کردیم. برمی گردم به گذشته که چرا انتخاب کادرفنی تیم ملی طول

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،رضا افتخاری در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: جا دارد مصیبت تاسف بار حجاج محترم را تسلیت بگویم. ضایعه اسف‌ناک بود و هم اکنون در عزای عمومی هستیم چون از قبل هماهنگ شده بود این جلسه، نشست را برگزار کردیم. برمی گردم به گذشته که چرا انتخاب کادرفنی تیم ملی طول کشید.

وی ادامه داد: مذاکراتی که با خسوس داشتیم به این منجر شد که فکر کردیم می‌توانیم با او کار کنیم و حتی در آخرین باری که در اصفهان با او صحبت کردیم تقویمش را به ما داد و در تهران هم پیش نویس قرارداد را برای او فرستادیم. قبول دارم که فرصتی را از ما گرفت اما ارزش داشت که تکلیف او روشن شود.

وی ادامه داد: خواهش می‌کنم مطالب گذشته را فراموش کنید و هر چه بود گذشت. ما هم از این صحبت ها چیزی را به دل نمی‌گیریم و به آینده فکر می‌کنیم. امیدواریم تیم نتیجه بگیرد. خواهش می کنم اسم افرادی را نیاورید و سوالات را در مورد اشخاص نپرسید. ما ۲۵ نفر را انتخاب می کنیم و در پایان ۱۴ نفر برای مسابقات انتخاب می شوند این مسئله دلیلی بر این نیست که آنهایی که انتخاب نشدند شایسته نیستند. برای سرمربی هم این گونه است.

1846642_IMG_1495

افتخاری تاکید کرد: با توجه به شرایطی که داریم انتظار هم براساس داشته‌ها باید باشد. امکانات سایر کشورها را ما داریم؟! به جوانان و خود شماها تکیه داریم. رسانه‌ها تاثیر گذار هستند اما نباید به حواشی بپردازید. اگر شما یک دل و همدل نباشید ما نتیجه نخواهیم گرفت، البته نمی خواهم بهانه بیاورم اما وقتی رسانه به حاشیه بپردازد مطمئنا تیم نتیجه نمی‌گیرد. تیم نه برای من است نه برای شماها بلکه برای کشورمان است.

رئیس کمیته فوتسال خاطرنشان کرد: هر موقع وارد بحث‌های جنجالی شدیم تیم نتیجه نگرفت. تیم ملی هم به طبع آن نتیجه نمی‌گیرد. صدا و سیما و رسانه‌ها به عنوان یار دوازدهم به ما خیلی کمک می‌کنند. فرصت خوبی است که در ازبکستان بتوانیم قهرمانی را بار دیگر به دست بیاوریم. تا جایی که از دستمان بربیاد به بازیکنان و مربیان روحیه بدهیم.

در ادامه این نشست خبری خبرنگار پایگاه خبری فوتسال از افتخاری پرسید که شما ۹ ماه خسوس را با وجود اینکه به تیم ملی پشت کرده بود، حمایت کردید اما ۴ روز از انتخاب ناظم الشریعه نگذشته بود که در مصاحبه ای عنوان کردید برای قهرمانی در آسیا روی بازیکنان تکیه کرده ایم نه کادرفنی. افتخاری در واکنش به این سوال گفت: یک سال و اندی است که پایگاه خبری فوتسال افتتاح شده است. در افتتاح آن نامه‌ای نوشتیم و از آنها حمایت کردیم. در طول سال چندین بار بحث‌هایی داشتیم. تا رسیدیم به انتخاب کادرفنی تیم ملی که به اینجا رسیدیم. من به اندازه کافی در مورد خسوس صحبت کرده‌ام. اگر در داخل یکرنگی بین مربیان وجود داشت تا کنون من سرمربی تیم ملی را معرفی کرده بودم و منتظر خسوس نمی‌شدم.

وی در مورد اینکه گفته ۷۰ درصد موفقیت تیم ملی را بازیکنان تشکیل می‌دهند و ۳۰ درصد کادرفنی گفت: مثلا در بارسلونا مسی و نیمار را بیرون بیاورید آیا این تیم نتیجه می‌گیرد؟! در تیم ملی ما هم تکیه به برخی بازیکنان است. مربیان کار خود را می کنند اما به جایی می رسد که بازیکن کار تکنیکی خود را انجام می دهد و در زمین مسابقه بازیکن فعالیت می‌کند. بحث من این بوده که نمی‌خواستم مربی را تضعیف کنم، بلکه واقعیتی است که خودتان می دانید. بازیکنان تاسیسات را به هر تیمی بدهند آن تیم نتیجه می‌گیرد. من نمی‌خواهم عملکرد شمسایی را زیر سوال ببرم اما در مورد بازیکنان نظرم این است که تاثیرگذار هستند.

افتخاری تصریح کرد: از انتقاد ناراحت نمی‌شوم اما اجازه نمی‌دهم به کسی توهین شود. سوالاتی که از من می‌شد باعث یکسری واکنش‌ها می‌شد. وقتی سوالات جهت‌دار باشد ما را از مسیر خودمان منحرف می‌کند.

وی در مورد مشکلات سخت افزاری گفت: متاسفانه فدراسیون تمام خواسته های ما را نمی تواند برآورده کند و از سازمان لیگ فوتسال کمک گرفتیم. سال گذشته در خصوص لباس تیم ملی مشکلی نداشتیم بلکه برای ما سخت بود که لباس ها را در دبی تحویل بگیریم. البته چندین بار این کار را کردیم. اول سال ما اعتبارمان صفر است در حالی که در سایر جاهای دیگر این گونه نیست. این مسئله کار ما را سخت می کند یک مدیر نباید دنبال درآمدزایی باشد. کمیته بازاریابی یکی از وظایفش همین است. ما بازی‌های سال گذشته را برگزار کردیم به جز پرتغال که دعوت نامه آنها دیر ارسال شد و نتوانستیم ویزای بازیکنان را دریافت کنیم.

1846656_IMG_1570

افتخاری گفت: یکی دو مورد گرمکن بازیکن را تحویل گرفتیم، به هر حال یک سری صرفه‌جویی باید صورت بگیرد. هم اکنون بازی با روسیه و ایتالیا را داریم که نمی توانیم گرمکن متفاوت داشته باشیم. باید صرفه جویی کنیم. باید طوری برنامه ریزی کنیم که تمامی مسابقات را برگزار کنیم. با توجه به سابقه ایران همه به یک طور دیگر به ایران نگاه می‌کنند. این مسئله دغدغه ما هم است. بازی با روسیه که قرار است در ارومیه برگزار شود از طریق تلویزیون شبکه سوم پخش خواهد شد. اسپانسر این کار را خواهد کرد و بخشی از کار را هم خودمان پیش می‌بریم. شرایط فدراسیون به گونه ای است که شرایط لازم برای تبلیغ نیست. در فوتبال هم می بینید که قراردادی که بسته شده با مشکل روبرو شده است. هزینه‌ها ما از فوتبال کمتر است و سعی می کنیم از اعتبار خودمان استفاده کنیم.

وی در مورد اینکه ایا صانعی را وی پیشنهاد داده گفت: صانعی را خودم پیشنهاد کردم. هم من و ناظم الشریعه جلساتی داشتیم و اعلام آمادگی کرد که با ما همکاری کند. از انتخاب صانعی برای این پست به شخصه خیلی راضی هستم. بهترین مربی را برای این پست انتخاب کردم.

افتخاری در مورد اینکه آیا قرارداد ناظم الشریعه مانند خسوس کوتاه مدت خواهد بود گفت: خسوس مربی حرفه ای بود و ما هم مجبور بودیم که حرفه‌ای با او کار کنیم! (این صحبت افتخاری با واکنش و خنده ناظم الشریعه روبرو شد!) اگر کادر فنی کنونی موفق باشند که تا انقلاب مهدی سرمربی تیم ملی خواهد بود! همان حمایتی که از خسوس کردم از ناظم‌ااشریعه هم خواهم کردم. در داستان خسوسس من تنها بودم وحالا که مربی ایرانی است شماها هم کمک کنید. این افراد شخصیت نشستن روی نیمکت تیم ملی را دارند. من نیازی به قهرمانی ندارم زیرا از این قهرمانی‌ها زیاد گرفتم در سال ۹۸ روی نیمکت تیم ملی نشستم. این را در نظر بگیرید که تیم های عربی هم خیلی پیشرفت کرده‌اند.

افتخاری در مورد اینکه در خصوص ساختمان فوتسال گفت: ساختمان آماده است و سفارش داده‌ایم که تجهیزات آن نصب شود و فکر می کنم یکی دو هفته آینده نقل انتقال بدهیم. من یک ریال از فدراسیون فوتبال پول برای ساختمان نگرفتم. هزینه‌های آن تمام از سوی درآمدهای خودمان بوده است.

وی در مورد اینکه مشاور اقتصادی وزارت ورزش است گفت: من دبیر کمسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری وزارت ورزش هستم که کارهای بزرگی در وزارت انجام می‌دهیم. ما از طریق مزایده عمومی پروزهای ناتمام را به اتمام می رسانم. نمیخواهیم بگویم یک میلیارد و دویست میلیون را من آوردم اما در گذشته چنین کاری را توانسته بکند؟! این مسئله لازم و واجب بود که فوتسال ما پایگاهی داشته باشد. چندین جلسه با بانک‌های مختلف داشته ام که اسپانسر تیم و لیگ ما بشوند. نمی خواهم بگویم که ملاس فوتسال ما پایین بود آنها جرات نکردند بیایند بلکه حواشی باعث شد که آنها رغبتی نداشته باشند. خیلی تلاش کردیم که مقابل جاشیه را بگیریم و تبانی نباشد. توانستیم لیگ را به طور منظم برگزار کنیم. در مسابقات جوانان در ملایر ۵۶ تیم از سراسر کشور آمده بودند. بالای ۵۰۰ میلیون هزینه داوری شد که فدراسیون پرداخت کرد.

رئیس کمیته فوتسال گفت: با پشتوانه‌ای که فوتسال ما دارد باید همیشه قهرمان آسیا بماند. باید خوب برنامه‌ریزی کنیم. متاسفم برخی رسانه‌ها به مسائلی می‌پردازند که در شان ورزش ما نیست. روزنامه‌ای به حضور سوسک در اتاق مدیر اشاره می‌کند اما به مسابقاتی که برگزار می‌کنیم اشاره‌ای نمی‌کند. این چه شیوه‌ای است که دائم به سمت حاشیه می‌رویم. انتظار داریم در این فضای مسموم همه هم درست کار کنند.

رئیس کمیته فوتسال تاکید کرد: به هر حال با توجه به اینکه ما یک کمیته هستیم نمی توانیم همه کار کنیم. دیگر کمیته وظایفی دارند. با ۴ بانک مذاکره کردم اما متاسفانه هیچ کدامشان نیامدند. دست روی دست نگذاشتیم. اگر درآمدهای لیگ را مقایسه کنیم خواهید دید که پیشرفت داشته‌ایم.

افتخاری در خصوص اینکه ۴ سال گذشته صانعی جوان تجربه ناموفقی در تیم ملی داشت و آیا نگران تکرار این مسئله نیست یادآور شد: دوست دارم خودش پاسخ بدهد. این گونه نیست که تجربه بین المللی هم نداشته باشد. در ۲ سال گذشته ۴ بار با ژاپن مسابقه دادیم که ۳ بار بردیم و یک بار هم در ضربات پنالتی باختیم. صانعی هنوز به فرودگاه نرسیده بود او را له کردند! اما با سرمربی ژاپن این کار را نمی‌کنند. باید به صانعی فرصت می‌دادند. اگر شرایطش را داشته است باید به او زمان داده می‌شد. به صانعی پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی امید را دادم اما او روحیه‌اش را از دست داده بود به خاطر اینکه از بس به او حمله شد. صانعی باید حمایت می‌شد. صانعی تجربه‌اش زیاد شده است و صد در صد آن صانعی ۴ سال پیش نیست در مالزی هم به تیم ملی فوتسال بانوان خیلی کمک کرد.

وی در مورد شانس قهرمانی ایران در جام ملت‌ها و اینکه برخی مسائل را در مورد امکانات مطرح کرده گفت: بهانه نیاوردیم بلکه واقعیت را مطرح کردیم. اگر ژاپن را مثال زدم بحث امکانات این کشور بوده است. ما با همان امکانات همیشگی آنها را شکست دادیم. تکیه ما به موارد دیگر است که آنها ندارند یکی بازیکنانمان است، یکی حمایت رسانه‌هاست. اگر آیه یاس بخوانیم مطمئنا نتیجه نمی‌گیریم. تمام تلاش خود را می‌کنیم. هر موقع تیم‌های ما به حاشیه کشیده شدند نتیجه نگرفتند. در مقدماتی جام جهانی ۹۸ مایلی کهن تا بازی قطر خوب کار کرد اما از آن به بعد به حاشیه کشیده شد که مقابل این تیم در کشورش باختیم. همان شب هم او را تغییر دادند. در زمان بحران باید به داد برسید. در آن زمان رسانه‌ها و عده‌ای بدشان نمی‌امد که حاشیه بیشتر شود و عده‌ای هم دوست نداشتند که تیم نتیجه بگیرد.

رئیس کمیته فوتسال افزود: این تیم نه چشم‌داشتی دارد و نه دنبال پول است. فقط این نفرات می خواهند که تیم را قهرمان آسیا کنند.

وی در مورد شرایط تیم امید و سرپرست تیم ملی یادآور شد: تا سال ۲۰۱۷ امید برنامه‌ای ندارد و دلیلی ندارد که تا آن سال به گروهی پول بدهیم. شاید تا آن سال بازیکنان اصلا به درد تیم ملی امید نخورند زیرا سن‌شان بالا رفته باشد. کار را شروع کرده‌ایم و استعدادیابی صورت می‌گیرد. یک سال مانده به بازی‌ها کار را آغاز خواهیم کرد. سرپرست تیم ملی را هم معرفی خواهیم کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

فوتسالی ش شنبه , ۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸

سلام ببخشید منظورشون ۵۰۰ میلیون تومان بوده یا ریال؟ اگه تومان بوده که خنده داره چون با این حساب هر بازی ۴ میلیون پای فدراسیون اب خورده که غیر ممکنه اگه ریال بوده که ۵۶ تا تیم بودن اگه اون شش تا تیم که هیچ وقت پول نمیدن رو بزاریم کنار ۵۰ تا یک میلیون حق شرکت بوده میشه ۵۰ میلیون پس از حق شرکت تیمها دادن حق داوری رو پس فدراسیون چی داده اینجا ؟فدراسیون پرداختی نکرده از پول تیم ها دادن …….. جهت اطلاع در ضمن بازیهای جوانان ۱۱۴ تا بازی تا فینال بوده………