کد خبر : 45455
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 مهر 1394 - 15:08
-

قراردادهای ما یک صدم قراردادهای آقایان هم نیست/یک سال و نیم در اردو بودیم

قراردادهای ما یک صدم قراردادهای آقایان هم نیست/یک سال و نیم در اردو بودیم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم‌ملی بانوان کشورمان با شایستگی عنوان قهرمانی رقابت‌های فوتسال آسیا را کسب کرد. فرزانه توسلی دروازه‌بان تیم‌ملی نقش مهمی در این قهرمانی بزرگ داشت. در ادامه گفتگوی انجام شده با توسلی را می‌خوانید. کسی برای استقبالتان آمد؟ بله، مسوولین فدراسیون و خانواده‌های بچه‌ها آمده بودند، اما فرودگاه به آن صورت

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم‌ملی بانوان کشورمان با شایستگی عنوان قهرمانی رقابت‌های فوتسال آسیا را کسب کرد. فرزانه توسلی دروازه‌بان تیم‌ملی نقش مهمی در این قهرمانی بزرگ داشت. در ادامه گفتگوی انجام شده با توسلی را می‌خوانید.

کسی برای استقبالتان آمد؟

بله، مسوولین فدراسیون و خانواده‌های بچه‌ها آمده بودند، اما فرودگاه به آن صورت شلوغ نبود.

فوتسال را از کجا شروع کردید؟

من فوتسال را سال ۷۹ از باشگاه مرغوب کار شروع کردم، بعد از شش- هفت سال بازی در مرغوبکار، اولین تجربه لیگ برتر را با استقلال جنوب دزفول داشتم در اهواز، پس از آن دو سال راه آهن تهران بازی کردم، دو سال تجارت خانه جنوب هرمزگان، سه سال ملی حفاری اهواز و پارسال هم در خدمت دانشگاه آزاد بودم.

قراردادتان با باشگاه چگونه است؟

قراردادهای ما یک صدم قراردادهای آقایان هم نیست، بچه‌های ملی پوش ما سقف قراردادشان حدود ۲۳-۲۴ میلیون در فصل است که فکر می‌کنم حدود ۶ الی ۷ ماه طول می‌کشد. هزینه کل تیم بانوان در یک فصل حضور در لیگ برتر حدود ۷۰۰ میلیون تومان می‌شود که برابر است با هزینه قرارداد یک بازیکن مرد!

پس طبیعتا در هزینه‌ها مشکل دارید؟

واقعیت این است که ما به اندازه آقایان زحمت می‌کشیم، هر روز زحمت می‌کشیم تمرین ها هم به صورت مداوم وجود دارد و اردوها مداوم برگزار می‌شود. اما این مبالغ زحمت‌ها را جبران نمی‌کند.

شرایط قبل از مسابقات و اردوها چگونه بود؟

ما یک سال و نیم در اردو بودیم و تمام مسوولین فدراسیون، تلاششان این بود تا برگزاری اردوهای منظم و بازی‌های دوستانه با آمادگی کامل در این مسابقات حاضر شویم. ما دو سال قبل نایب قهرمان آسیا شده بودیم و طبیعتا دنبال این بودیم تا امسال قهرمان شویم و خدا را شکر توانستیم مقام قهرمانی را به دست آوریم.

نقش خانم شجاعی در این قهرمانی چقدر می‌دانید؟ ایشان طی مصاحبه‌ای گفته بودند این تیم هرچه دارد از من دارد، آیا صحت دارد؟

واقعیت این است که تک تک افرادی که آمدند و رفتند برای این تیم زحمت کشیدند. هرکس به نوبه خود برای این تیم زحمت کشیده بود و نمی‌توان گفت این قهرمانی حاصل زحمت یک نفر باشد.

به جز شما تیم دیگه‌ای هم با حجاب اسلامی در این مسابقات حاضر شده بود؟

خیر، فقط تیم ما با حجاب اسلامی در این مسابقات حاضر شده بود و حتی تیم مالزی که یک کشور مسلمان به شمار می‌آید بدون پوشش بودند که در کشورشان بازتاب هم داشت.

مسابقات چطور بود؟

سطح مسابقات خیلی بالا بود، ویتنام، تایلند، ژاپن، حریف‌هایی بودند که از آن‌ها شناخت داشتیم ولی مالزی پیشرفت چشم‌گیری کرده بود، ما در جام جهانی گذشته توانستیم به این تیم ۱۵ گل بزنیم ولی در این مسابقات با نتیجه ۴ بر ۲ توانستیم آن‌ها را شکست دهیم، این نشان می‌دهد تیم‌های شرق آسیا روز به روز در حال پیشرفت هستند و اگر ما کمی معطل کنیم قطعا به ما خواهند رسید.

در این مسابقات با چه تیم‌هایی مسابقه دادید؟

ما با هنگ کنک، ازبکستان و مالزی همگروه بودیم که با هنگ کنگ در دوره قبلی بازی داشتیم که ۵ بر صفر پیروز شده بودیم. با ازبکستان نیز قبل از مسابقات در ایران سه بازی دوستانه برگزار کردیم و شناخت کامل از این تیم داشتیم و مالزی هم همان طور که گفتم پیشرفت کرده بود و از شرایط میزبانی در این مسابقات برخوردار بود. با این وجود ما توانستیم از گروه خود به عنوان سرگروه صعود کنیم.

در مرحله بعد به مصاف تایلند رفتیم که جزو قدرت های آسیا بوده که خدا را شکر توانستیم با نتیجه ۱ بر صفر شکستشان دهیم. در فینال هم توانستیم غول آسیا را شکست دهیم و قهرمان شویم.

عکس العمل‌ها پس از قهرمانی شما چطور بود؟

دکتر روحانی و اکثر بازیگران پیام تبریک فرستاده بودند و ما از این بابت بسیار خوشحال بودیم که این قهرمانی در ایران انقدر انعکاس داشته و اینکه در ایران نتایج ما توسط مردم دنبال ‌می‌شد برای ما دلگرمی بود که کارمان دیده شده و خوشحال بودیم که توانستیم باعث خوشحالی مردم ایران شویم.

واکنش‌ها نسبت به فوتسال بانوان چیست؟

ورزش بانوان در ایران خیلی مظلوم واقع شده است، ده سال پیش وقتی در مورد رشته ورزشی‌مان سوال می‌شد و ما پاسخ می‌دادیم فوتسال توسط آقایان مورد تمسخر قرار می‌گرفتیم که مگر با چادر هم می‌توان فوتبال بازی کرد؟! اما هرکس با این تیم کار کرد یا از نزدیک بازی‌ها را دنبال کرد فهمید چیزی کمتر از آقایان نداریم و حتی می‌توانیم از آن ها جذاب تر فوتبال بازی کنیم.

فوتبال آقایان و لیگ‌های داخلی را دنبال می‌کنید؟

بله.

طرفدار کدام تیم هستید؟

پرسپولیس.

در تیم پرسپولیس بازی کرده‌اید؟

نه متاسفانه، سالی که پرسپولیس تیم داشت در تیم حفاری اهواز بازی می‌کردم.

نکته خاصی در پایان دارید؟

جا دارد از تمام مسوولین، کادر فنی، آقای صانعی، بازیکنان و تمامی افرادی که برای این تیم زحمت کشیدند تشکر کنم و یک خواسته دارم از مسوولین که این تیم را رها نکنند زیرا پتانسیل بهتر از این شدن را داریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.