کد خبر : 45965
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 مهر 1394 - 14:16
-

زرین راد:الگوهایم طیبی و حسن‌زاده هستند/ قهرمانی آسیا خستگی را از تنمان در آورد

زرین راد:الگوهایم طیبی و حسن‌زاده هستند/ قهرمانی آسیا خستگی را از تنمان در آورد

پایگاه خبری فوتسال ایران– همان گرمکن قرمز مشهوری را به تن دارد که وقتی به تن هر ستاره‌ای می‌آید رنگ و بوی ملی به خود می‌گیرد. دختر خراسانی که دست پُر از مالزی آمده است. سپیده زرین راد دختر ۲۸ ساله تیم‌ملی فوتسال بانوان که در آسیا خوش درخشید، هم گل زد، هم خوب دفاع

پایگاه خبری فوتسال ایران– همان گرمکن قرمز مشهوری را به تن دارد که وقتی به تن هر ستاره‌ای می‌آید رنگ و بوی ملی به خود می‌گیرد. دختر خراسانی که دست پُر از مالزی آمده است. سپیده زرین راد دختر ۲۸ ساله تیم‌ملی فوتسال بانوان که در آسیا خوش درخشید، هم گل زد، هم خوب دفاع کرد و هم جام قهرمانی به کشور آورد و پرچم‌مان را به اهتزاز در آورد گفتگویی با ما انجام داد که در ذیل آمده است.

*خانم زرین راد خودتان را بیشتر معرفی کنید.

– ۲۸ ساله هستم و متولد مشهد. ۱۵ ساله بودم که فوتسال را از باشگاه کوثر آغاز کردم یادم می‌آید همان سال‌ها یک کلاس آموزشی فوتسال در باشگاه کوثر رفتم که همان روزهای اول من را به عنوان بازیکن انتخاب کردند تا در مسابقات کشوری همراه با تیم حضور پیدا کنم.

*در چه تیم‌های توپ زدید؟

– راه‌آهن تهران، پرسپولیس تهران، تجارت‌خانه بندرعباس، پارس بتن گرمسار و امسال هم که در دانشگاه آزاد تهران بودم چون کارشناسی ارشد مدیریت می‌خوانم.

*برای ورود به فوتسال و ورزش حرفه‌ای با مخالفت خانواده مواجه نشدید؟ به هر حال شما یک دختر بودید و ورزش کردن با توجه به تمام محدودیت‌ها برای شما سخت بوده است.

– حقیقت این است که خانواده من نه تنها مخالفت نکردند بلکه خیلی هم از من حمایت کردند. من از ۱۹ سالگی به تهران رفتم تا در تیم‌های تهرانی توپ بزنم. خانواده‌ام آمدند و در تهران شرایط زندگی را برایم فراهم کردند.

*لیگ برتر فوتسال بانوان اساسا چگونه برگزار می‌شود؟

– خب معمولا باید با ۱۴ تیم برگزار شود اما در میانه‌های فصل با ریزش مواجه هستیم. ناگهان می‌بینیم چند تا تیم به خاطر مشکلات مالی وسط فصل مسابقات را رها می‌کنند.

*مثل همان تیم فوتسال پرسپولیس مشهد که چند سال پیش لیگ را نیمه کاره رها کرد و دیگر هم مشهد تیم فوتسال بانوان نداشته است…

– دقیقا. متاسفانه در مشهد هیچکس حاضر نیست تیم بانوان داشته باشد.

*فکر می‌کنید چرا فوتسال و فوتبال بانوان در مشهد تعطیل است و هیچ اسپانسری پای کار نمی‌آید؟

– ببینید بخشی به عملکرد بد کمیته بانوان هیئت فوتبال برمی‌گردد. ما بانوان اگر خودمان به فکر خودمان نباشیم کاری پیش نمی‌رود. بخشی هم واقعا نمی‌دانم چرا با وجود این همه اسپانسر و سرمایه‌گذار در این استان هیچکس حاضر نیست برای ورزش بانوان کاری بکند. من خودم بارها از خودم پرسیدم چرا «پدیده» که تیم فوتبال دارد و توانش را هم دارد یک تیم فوتبال یا فوتسال بانوان تشکیل نمی‌دهد؟! باور کنید خیلی‌ها اصلا نمی‌دانند فوتسال بانوان مشهد چه توانایی دارد.

*بازیکنان خوبی از مشهد در تیم ملی فوتسال بانوان در این سال‌ها بوده‌اند…

– همین‌طور است. ما الناز آرمات، ارژنگی، شریف و… را داریم که اگر همین‌ها را کنار هم جمع کنیم یک تیم در حد قهرمانی لیگ برتر می‌توانیم از مشهد تشکیل دهیم.

*تشکیل تیم بانوان چقدر هزینه دارد؟

– ببینید الان تاپ‌ترین بازیکن ما در لیگ برتر ۲۰ تا ۲۵ میلیون پول می‌گیرد. به نظر من با ۴۰۰، ۵۰۰ میلیون می‌توان یک تیم قوی در رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بانوان بست. شاید این هزینه یک بازیکن آقایان در لیگ برتر فوتبال که تازه نیمکت‌نشین هم هست، باشد!

*برویم سراغ قهرمانی‌تان. فکر می‌کنم خیلی بهتان چسبید.

– خیلی. خب می‌دانید فوتسال بازی کردن با توجه به محدودیت‌ها برای بانوان در کشورمان چقدر سخت است. ما نتیجه زحمات چندین ساله‌مان را گرفتیم. این قهرمانی کام‌مان را شیرین کرد.

*در این مسابقات شما گلزنی هم کردید؟

– بله. ۲ گل زدم.

*و حالا جام جهانی را در پیش دارید؟

– بله. ما آذرماه عازم رقابت‌های جهانی گوآتمالا خواهیم بود.

*چقدر به درخشش در این پیکارها امیدوارید؟

-خیلی. ما اگر خودمان باشیم می‌توانیم در جهان هم بدرخشیم.

*وضعیت فوتسال بانوان ایران در سطح جهان چطور است؟

-ما در جهان جزو ۵،۶ تیم برتر هستیم. اول برزیل است، دوم اسپانیا، سوم پرتقال، چهارم روسیه و پنجم ایران است.

*جدی؟! پس باید به نتیجه گرفتن بانوان ایرانی امسال امیدوار باشیم؟

– قطعا همین‌طور است.

* و اتفاق خوبی که بعد از این پیکارهای آسیایی برای شما افتاد این بود که برای نخستین بار بخشی از بازی‌های شما از طریق تلویزیون پخش شد.

– همین طور است. واقعا خوشحال شدیم. جا دارد همین‌جا یک تشکر جانانه از همه کسانی که مقدمات این اقدام را فراهم کردند، داشته باشم.

*الگوی فوتسالی‌تان چه کسی است؟

– من بازی حسین طیبی و اصغر حسن‌زاده را می‌پسندم.

* به لژیونر شدن هم فکر می‌کنید؟

-خب خیلی دوست دارم ولی چون ما مقیدیم که با حجاب کامل اسلامی باشیم بعید می‌دانم شرایطش پیش بیاید.

*و سقف آرزوهایتان کجاست؟

– دوست دارم باعث سربلندی خانواده و مملکتم باشم. این آرزوی من است.

 

منبع: روابط عمومی هیات فوتبال خراسان رضوی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

مشهدی چهارشنبه , ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹

ضمن تبریک به خانم زرین راد که فقط در مشهد به دنیا اومدن و شروع فوتبالشون راه‌آهن تهران، پرسپولیس تهران، تجارت‌خانه بندرعباس، پارس بتن گرمسار و امسال هم که در دانشگاه آزاد تهران بوده!!!!!!!
لطف کنن و درباره شرایط مشهدی ها حرف نزنن چون نمیدونن که مشهدد هزاران مخالف ورزش بانوان به خصوص فوتبال و فوتسال خانمها به دلایل شرایط مذهبی که در این شهر هست وجود داره.

نسرین زرین چهارشنبه , ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۳:۵۳

سلام علت شکست فوتسال ایران ازروسیه مثل شکست جدایی سپیده زرین راد( زرین کفش) ازهمسرش است