کد خبر : 45781
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 مهر 1394 - 9:42
-

عرب عامری:حضور صانعی روی نیمکت بانوان با اجازه وزارت ورزش بوده است

عرب عامری:حضور صانعی روی نیمکت بانوان با اجازه وزارت ورزش بوده است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال گفت: حضور آقای صانعی روی نیمکت تیم ملی بانوان با اجازه وزارت ورزش بوده و علت حضور او نیز این بود که بودن یک آقا کنار تیم در برخی موارد باعث حمایت بیشتر می‌شود و همچنین آقای صانعی از لحاظ دید فنی نیز بسیار به

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال گفت: حضور آقای صانعی روی نیمکت تیم ملی بانوان با اجازه وزارت ورزش بوده و علت حضور او نیز این بود که بودن یک آقا کنار تیم در برخی موارد باعث حمایت بیشتر می‌شود و همچنین آقای صانعی از لحاظ دید فنی نیز بسیار به تیم کمک کرده است.

الهه عرب عامری درباره موفقیت تیم ملی فوتسال بانوان ایران در مسابقه‌های قهرمانی آسیا اظهار کرد: اگر می‌بینید که موفقیتی حاصل شده، به این دلیل است که فوتسال بانوان آرام آرام و با برنامه راه خود را طی می‌کند. این مسئله مربوط به دوره خاصی نیست و در دوره‌های گذشته نیز این گونه بوده است. ما سابقه نایب قهرمانی آسیا را در کارنامه داریم. بنابراین نباید زحمات مسئولان گذشته را نادیده گرفت و باید از آن‌ها قدردانی شود.

عرب عامری با ابراز ناراحتی از برخی حاشیه‌سازی‌ها گفت: مهم‌ترین اتفاقی که رخ داده کسب عنوان قهرمانی است و من بابت برخی حاشیه‌سازی‌هایی که در این چند روزه صورت گرفته ناراحتم. این گفته می‌شود چرا از وزارت ورزش کسی به استقبال تیم نیامده، نادرست است. اصلا نباید به این موضوع پرداخته شود چرا که موضوع مهم‌تری بمانند قهرمانی تیم در میان است و نباید آن را تحت‌الشعاع قرار دهیم و اعتقاد من این است که نباید به این موضوع پرداخته شود. این که گفته می‌شود بچه‌ها بی‌بدرقه رفتند و بی استقبال آمدند قشنگ نیست.

او در ادامه افزود: نقطه عطف موفقیت بچه‌ها به خاطر اعتماد مسئولان باشگاه‌های لیگ برتر فوتسال بانوان بود. مسئولان باشگاه‌ها در استان‌ها تعداد تیم‌ها و بازیکنان خوبی را حمایت می‌کنند و حمایت مالی یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌ها بود که توسط مسئولان و مدیران عامل باشگاه‌ها اتفاق افتاد و این جای قدردانی دارد. اگر لیگ قوی نداشتیم این اتفاق رخ نمی‌داد. ما در رده‌های پایه ۶۴ تیم داریم و این تیم‌ها در طول سال بازیکنان را غربال می‌کنند و باعث می شوند که تیم ملی تنها کار هماهنگی را انجام دهد.

نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه آمادگی بدنی بازیکنان نکته مثبت و مهمی در راه موفقیت تیم بود تصریح کرد: یکی دیگر از عوامل موفقیت و پیروزی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در مسابقه‌های قهرمانی آسیا بدنسازی خوب بود که در طول مسابقه‌ها شاهد آن بودیم که بازیکنان در دقایق پایانی بمانند نیمه اول آمادگی بدنی دارند و کم نمی‌آورند. در بازی نیمه نهایی برابر تایلند بازیکنان انرژی زیادی را مصرف کردند و ما فکر می‌کردیم که این موضوع در فینال به ضرر ما باشد اما این اتفاق رخ نداد و ما شاهد آن بودیم که با بدنسازی خوب که من همیشه روی آن تاکید دارم تیم توانست تا آخرین دقیقه بجنگد. خوشبختانه بازیکنان در طول برگزاری بازی‌ها هرآنچه که مربی به آن‌ها می‌گفت را دقیق انجام می‌دادند.

او در ادامه افزود: بازی تدارکاتی با ازبکستان در ایران بسیار در آماده‌سازی تیم تاثیرگذار بود. وقتی که تمامی موارد را کنار هم می‌گذاریم به این نتیجه می‌رسیم که تیم می‌تواند قهرمان شود. من انتظار قهرمانی از این تیم را داشتم اما جرات گفتن آن را نه. چرا که فکر نمی‌کردم بتوانیم ژاپن را شکست بدهیم. آن‌ها با آمادگی زیاد و امکانات مطلوب پا به این رقابت‌ها گذاشته بودند. واقعا شرایط یکسان نبود و ما تدارک زیادی نداشتیم و در حد توانمان برای بچه‌ها امکانات فراهم کردیم در حالی که ژاپنی‌ها با تیم‌های مردان خود کار می‌کردند و یک عامل نابرابر دیگر شرایط حجاب بچه‌ها بود که برخی مشکلات را برای آن‌ها ایجاد می‌کرد اما این موضوع نیز باعث بالا رفتن انگیزه آن‌ها برای کسب موفقیت شد.

عرب عامری با تاکید بر اینکه تمامی کادر و بازیکنان تیم ملی فوتسال برای شاد کردن مردم ایران همه تلاش خود را انجام داده‌اند گفت:‌ تک تک بازیکنان و کادر فنی تیم ملی شخصیت قهرمانی در مسابقه‌ها را داشتند و به دلیل نایب قهرمانی دو سال گذشته این انگیزه برای آن‌ها به وجود آمده بود که می‌توانند به مقام قهرمانی برسند و این انگیزه خوبی شده بود که آن‌ها علاوه بر تکرار مقام قبلی، به قهرمانی برسند. اردوها و تمرین‌های منظم و مداوم تیم ملی که در حد توان فدراسیون بود، نقش زیادی در آماده‌سازی مطلوب تیم داشت. در کل اتفاقات در جهتی رخ داد که ما به قهرمانی رسیدیم. بازیکنان تیم ملی برای شاد کردن قلب هموطنان خود و بخصوص پدر و مادرهای خودشان تلاش کردند تا در جامعه‌ خود را ثابت کنند. همه این‌ها روی بازیکنان تاثیر گذاشت تا آن‌ها تهییج شوند و یک اتفاق زیبا رخ بدهد.

او درباره حضور علی صانعی روی نیمکت تیم ملی در مسابقه‌های قهرمانی آسیا تصریح کرد: به دلیل حضور آقای صانعی روی نیمکت، هیچ مشکلی برای ما اتفاق نیفتاد. بعد از وقوع زلزله در نپال و در حالی که تیم ملی دختران نوجوان‌مان در آن رقابت‌ها حاضر بودند من شخصا با وزارت ورزش و حراست آن صحبت کردم و گفتم نیاز است که یک آقا همراه تیم باشد. حضور یک آقا کنار تیم در مواقع ضروری کمک کننده است و می‌تواند مدیریت بحران کند. به همین دلیل با وزارت ورزش صحبت کردم که در این رقابت‌ها از این موضوع دو منظوره استفاده کنیم. یعنی شخصی کنار ما باشد که علاوه بر اینکه در موارد ضروری از لحاظ امنیتی تیم را حمایت می‌کند یک دید فوتسالی هم داشته باشد. خوشبختانه حضور آقای صانعی خیلی کمک کننده بود و همکاری زیادی با تیم داشتند و او به عنوان مشاور فنی همکاری خوبی با تیم داشت و راهگشا بود.

عرب‌عامری ادامه داد: ما اجازه حضور آقای صانعی به عنوان مشاور فنی را گرفته بودیم و او اصلا به بازیکنان تمرین نمی‌داد و با توجه به شناختی که از فوتسال داشت، برخی راهکارها را ارائه می‌کرد. آیا این اشکالی دارد؟ به نظر من خیلی هم خوب است که ما توانستیم از حضور یک فرد شناخته شده استفاده کنیم. تمامی افراد حاضر در سالن مسابقه‌ها آقای صانعی را می‌شناختند و از این لحاظ اتفاق مثبتی بود. باز هم می‌پرسم آیا اینکه یک آدم فنی کنار تیم باشد، بد است؟

او درباره اعطای پاداش به تیم ملی گفت: پاداش برای دختران که نان‌آور خانه نیستند،‌ تنها ایجاد انگیزه می‌کند. من و همچنین‌ آقای کفاشیان به آن‌ها قول داده‌ایم که پاداش درخور شان‌شان را پرداخت کنیم. رییس فدراسیون نیز قول داده در هیات رییسه تیم ملی فوتسال را تصویب کند.

نایب رییس بانوان فدراسیون درباره جام جهانی فوتسال بانوان در گواتمالا اظهار کرد: نمایندگان قاره آسیا در این مسابقه‌ها ایران و ژاپن هستند و برای نخستین بار است که این رقابت‌ها انتخابی دارد و به دلیل حضور این دو تیم در فینال قهرمانی آسیا آن‌ها نماینده قاره شده‌اند. قطعا مسابقه‌هایی در چنین سطحی نیازمند تدارکات مناسبی است و ما سعی می‌کنیم که این کار را به درستی انجام دهیم. لازم به ذکر است که در مسابقه‌های قهرمانی نوجوانان آرژانتین که سال آینده برگزار می‌شود تیم‌های فوتسال دختران و پسران اعزام می‌شوند بنابراین باید از همین حالا اردوهای مستمری داشته باشیم. در واقع اصلا نمی‌توانیم بدون برنامه‌ریزی تیم را راهی مسابقه‌هایی کنیم. همیشه حفظ مقام سخت‌تر از به دست آوردن آن است. بنابراین باید بدانیم که تیم‌ها در حال پیشرفت هستند و در دوره بعد هم نمی‌توانیم قهرمان شویم.

عرب عامری با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی تیم جوان‌گرایی است گفت: افزایش تعداد بازیکنان حاضر در اردو به لحاظ جوان بودن یکی از برنامه‌های اصلی من است و تاکید زیادی دارم که حتما اجرایی شود. بالاخره سرمایه‌های ما روزی به پایان می‌رسد و خوب است که جوانان خوبی را به عنوان سرمایه در اختیار داشته باشیم چرا که همین افراد در آینده عامل موفقیت ما می‌شوند. ۱۰ روز پیش ما مسابقه‌های جوانان‌مان را به همین منظور برگزار کردیم و این یک اتفاق بسیار خوب بود چرا که بسیاری از کشورها در رده‌های سنی مسابقه‌هایی را برگزار نمی‌کنند اما هدف ما این بود که خزانه فوتسال بانوان‌مان را خالی نگذاریم و بتوانیم با این بازیکنان جوابگوی نیازهایمان باشیم.

او با انتقاد از سخنان برخی درباره فراموش شدن قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در آسیا گفت: من این اخلاق را دوست ندارم و بابت آن دل‌آزرده هستم. زمانی که در تکواندو نایب رییس بودم اولین مدال را به دست آوردم و وقتی کنار رفتم هیچ کس نپرسید که برای چه رفتی و آیا استعفا دادی یا کنار گذاشته شدی. در واقع هیچ کس هیچ مصاحبه‌ای انجام نداد. حالا همین‌ها دغدغه‌ی فکری شان فراموش شدن قهرمانی بانوان در آسیا شده است. به این افراد می‌گویم که تا الان کجا بودید و چرا تا الان نگران فراموش شدن تیم نبودید؟

عرب عامری در پایان گفت:‌ می‌خواهم در آخر سخنان خود بگویم که من هم در رشته انفرادی و هم در رشته تیمی نایب رییس بانوان بودم اما کسب موفقیت در این دو رشته اصلا قابل مقایسه نیست چرا که در رشته‌های انفرادی تنها استعدادیابی یک فرد صورت می‌گیرد و بعد از آن استفاده می‌کنند اما در رشته‌های تیمی باید یک تیمی انتخاب شود که با وجود تمام اختلاف‌هایی که با هم دارند بتوانند به هماهنگی برسند و در پایان یک موفقیت حاصل شود. بنابراین کسب موفقیت در رشته‌های تیمی بسیار سخت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

سمیرا چهارشنبه , ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰

خانم عرب عامری تا کی میخواید مردم رو گول بزنید؟در تمام مدتی که خانم سلیمانی سر مربی تیم شدند به دلیل نداشتن کارایی لازم در حد تیم ملی شما مجبور شدید آقای صانعی رو بیارید و در تمام این دو ماه ایشون به بازیکنا تمرین میداد،حضور ایشون با خانواده در اردوی کیش و حضورشان در تمام اردوها و بازیهای تدارکاتی موید این مطلب میباشد

شن سای ساوه چهارشنبه , ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

براچی نباید از وزارت ورزش و فدراسیون کسی نیاد استقبال؟مگه این خانوما چی کم دارن