کد خبر : 47648
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 مهر 1394 - 0:02
-

لیما: بازیکنان ایرانی شباهت زیادی به برزیلی ها دارند/ شناخت خوبی از حسن زاده و طیبی دارم/ پیشنهادهای ایرانی را بررسی می کنم

لیما: بازیکنان ایرانی شباهت زیادی به برزیلی ها دارند/ شناخت خوبی از حسن زاده و طیبی دارم/ پیشنهادهای ایرانی را بررسی می کنم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، ادر لیما بازیکن برزیلی الاصل تیم ملی روسیه که با این تیم عناوین بسیاری از جمله دو قهرمانی و دو نائب قهرمانی جام ملت های اروپا را کسب کرده است، از جمله بازیکنانی بود که با این تیم برای بازی دوستانه با ایران به ارومیه آمد. فوق ستاره برزیلی تیم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، ادر لیما بازیکن برزیلی الاصل تیم ملی روسیه که با این تیم عناوین بسیاری از جمله دو قهرمانی و دو نائب قهرمانی جام ملت های اروپا را کسب کرده است، از جمله بازیکنانی بود که با این تیم برای بازی دوستانه با ایران به ارومیه آمد.

فوق ستاره برزیلی تیم ملی روسیه در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری فوتسال که در حاشیه مسابقه دوستانه ایران و روسیه انجام گرفت، درباره فوتسال ایران، گرفتن پارسپورت روسی، پیشنهاد از باشگاه های ایرانی و موضوعات دیگر صحبت کرد. متن کامل گفت و گو را در ادامه بخوانید:

ادر لیما بازیکن برزیلی تیم ملی روسیه در گفتگو با پایگاه خبری فوتسال ایران، در مورد بازی با ایران که تبدیل به یک بازی سنتی شده است گفت: ابتدا جا دارد از شما که من را برای مصاحبه انتخاب کرده اید تشکر کنم. این سومین باری است که من به ایران می آیم و از آنجایی که تیم ملی ایران یکی از تیم های خوب در فوتسال می باشد و رنکینگ خوبی نیز در رده بندی فیفا دارد فرصت خوبی را برای محک زدن همدیگر و بررسی نقاط ضعف و قوت خودمان محسوب می شود. ولی بخاطر مصدومیتی که دارم بازی دوم با ایران را از دست دادم و از این موضوع ناراحتم.

وی در مورد اینکه تکراری شدن بازی با ایران را چگونه ارزشیابی می کند گفت:ایران حریف خوب و قدرتمندی برای ما می باشد و بازی با تیم هایی همچون ایران و برزیل می تواند کمک زیادی به تیم ما بکند.

لیما در مورد اینکه سبک بازی ایرانی ها به برزیلی ها شبیه است گفت: با این موضوع موافقم. بازیکنان ایران بسیار باهوش و تکنیک پذیر هستند و بخوبی می دانند که چگونه دستورات مربی را باید در زمین اجرا کنند و شباهت زیادی به بازیکنان برزیلی دارند.

لیما روسیه

وی در مورد شناختش از حسین طیبی و اصغر حسن زاده که در روسیه بازی کرده اند گفت: من به خوبی هر دو نفر را می شناسم مخصوصا آقای حسن زاده که زبان روسی اش هم تقویت شده و به خوبی می تواند ارتباط برقرار کند. من بارها با این دو نفر بازی کرده ام و فکر می کنم هر دو طرف شناخت خوبی از همدیگر داریم.حسن زاده خوب روسی حرف می زند ولی طیبی متاسفانه اصلا بلد نیست و فقط سلام و خداحافظی را بلد است.

لیما در ادامه گفت: من ده سال می باشد که در روسیه بازی می کنم و پس از دو-سه سال اول حضورم تصمیم گرفتم که زبان روسی را یاد بگیرم که اکنون تقریبا به طور کامل می توانم حرف بزنم.

لیما در مورد اینکه چطور شد پاسپورت روسی گرفت و برای تیم ملی این کشور بازی کرد گفت: وقتی برای اولین بار در باشگاه گاسپار روسیه بازی کردم بعد از یکی دو سال پیشنهاد بازی در تیم ملی روسیه را مطرح کردند و من نیز بعد از ارزیابی شرایط را برای گرفتن پاسپورت روسی مهیا دیدم؛ پذیرفتم و برای تیم ملی روسیه بازی کردم.من به همراه تیم ملی روسیه دو بار قهرمان و دو بار نیز نائب قهرمان جام ملت های اروپا شده ام و خیلی خوشحالم و افتخار می کنم که برای این کشور بازی می کنم.

بهادری ملی ایران روسیه

لیما در پاسخ به این پرسش که آیا حسرت بازگشت به تیم ملی برزیل را در این چند سال نخورده است گفت: اتفاقا بعد از یکی دوسال بازی در تیم ملی روسیه از طرف برزیلی ها پیشنهاد بازی در تیم ملی این کشور را دریافت کردم ولی از تیم ملی برزیل معذرت خواهی کردم.چون من به کشور روسیه تعهد دارم و تا زمانی که بتوانم برای این کشور بازی خواهم کرد.

وی در مورد اینکه آیا روسیه می تواند قهرمان جهان شود نیز گفت: مطمئن باشید که تیم ما بسیار خوب است ولی ۴-۵ بازیکن اصلی خودمان را بخاطر مصدومیت به ایران نیاورده ایم.شک نکنید که امسال روسیه می تواند قهرمان جهان شود.

لیما در مورد اینکه اگر از تیم های ایرانی پیشنهاد داشته باشد راهی ایران می شود: اگر پیشنهادی باشد حتما بررسی می کنم و اگر توافق حاصل شود مطمئنا به ایران می آیم.

وی در مورد برزیلی های لیگ ایران نیز گفت: از بازیکنان قدیمی سیسو و ژه رو می شناسم و الان نیز گرتو دروازبان دبیری که قبلا در لیگ روسیه بود رو می شناسم.

گفت و گو و تنظیم: علی احدی- طاهر گرگانی

ترجمه: نقی زاده

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

F چهارشنبه , ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷

چرا نمیگی با گرتو وجواد اصغری صحبت کردی که میری دبیری …!!