کد خبر : 47801
تاریخ انتشار : جمعه 24 مهر 1394 - 14:04
-

مشروح نشست کافه فوتبال با موضوع راهکارهای بازگشت شکوه و اقتدار به فوتسال

مشروح نشست کافه فوتبال با موضوع راهکارهای بازگشت شکوه و اقتدار به فوتسال

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، پنجاه‌وهفتمین نشست کافه فوتبال با موضوع راهکارهای بازگشت شکوه و اقتدار فوتسال دیروز در سالن اجتماعات شهرداری منطقه۹برگزار شد. در این نشست که حدود ۷۰ نفر شرکت کرده بودند تعدادی از پیشکسوتان و اهالی رشته فوتسال سخنرانی کردند و راهکارهایی را برای برون رفت از وضع کنونی فوتسال ایران

photo_2015-10-16_00-02-47 به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، پنجاه‌وهفتمین نشست کافه فوتبال با موضوع راهکارهای بازگشت شکوه و اقتدار فوتسال دیروز در سالن اجتماعات شهرداری منطقه۹برگزار شد. در این نشست که حدود ۷۰ نفر شرکت کرده بودند تعدادی از پیشکسوتان و اهالی رشته فوتسال سخنرانی کردند و راهکارهایی را برای برون رفت از وضع کنونی فوتسال ایران ارائه کردند. از نکات قابل توجه این همایش عدم شرکت افرادی از کمیته فوتسال و فدراسیون بود.

همایش در ساعت ۱۰ و ۷ دقیقه با تلاوت قران و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.کریم منصوری، افشین دبیری، صادق درودگر، علی خسروی (پیشکسوت داوری فوتبال)، حسین شمس، ابرقوی‌نژاد (ریس هیت فوتبال اصفهان)، سیدصدرالدین موسوی، رمضانی (قائم مقام باشگاه تاسیسات دریایی)، جواد فهیمی، یعقوب فیلگوش، مصطفی عمادی، میشل پتروس، شهرزاد مظفر (سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال بانوان)، احمد پری‌آذر، رضانادری، علی خسروی(مربی فوتسال)وحید شمسایی، مصطفی نظری، فرزاد هنرپیشه(رئیس هیات فوتبال شیراز)، مجتبی آهنگران، سیامک داداشی، محمد کشاورز، شهاب سفال‌منش، محمد مومنی، اکبرتقوی، سعیدرجبی، حسین سلطانی، علی پازوکی، روزبهانی، علی صادقی، سهراب خلیلی و… از جمله افراد حاضر در این جلسه بودند.

در ابتدای جلسه تابلوهای نقدیر از شکرانه، معصومی، حسن‌زاده، طلوعی، غفران‌پناه، عدالتخواه و محمودی در جلوی سن چیده شده بود.

درودگر به عنوان سخران ابتدای مراسم حضور پیدا کرد. شکایت از عدم حضور برخی از مسئولین و گله‌ از تماس برخی با مدعوین و تهدید به عدم شرکت در همایش. وی اعلام کرد هیچ‌گونه قصدی برای بازگشت به کمیته فوتسال ندارد و این همایش برای پست گرفتن کسی تشکیل نشده‌است.

ابرقویی‌نژاد رئیس هیات فوتبال اصفهان گفت:از ابتدا برای نایب رئیسی فوتسال در فدراسیون فوتبال تلاش کرده و به این تلاش ادامه خواهد داد. فوتسال باید عضوی در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال داشته باشد تا مستقل شود. سازمان لیگ فوتسال باید ساختمان مجزا داشته باشد و از سازمان لیگ فوتبال جدا شود. این موضوعات باید در اساس‌نامه جدید گنجانده شود. باید به دنبال پخش زنده تلویزیونی باشیم.

صدرالدین موسوی پیشکسوت داوری فوتسال هم اظهار داشت: سیستم مدیریت و افراد اجرایی ما مشکل دازد. ما در فوتسال شخص مدیر داریم ولی تفکر لازم و مورد نیاز فوتسال را نداریم. سخت افزارهای ما نسبت به استانداردهای جهانی در سطح بسیار پایینی قراردارند و تنها ۳ سالن نزدیک به استاندارد در ایران داریم. نیروهای ما برای فوتسال ضعیف هستند. افرادی در فوتسال پست‌های در اختیار گرفته‌اند که فقط می‌خواهند باشند و هیچ تخصصی ندارند. رسانه‌ها باید به ما کمک کنند و بین فوتسال ایران و مدیران فوتسال آشتی برقرار کنند. فوتسال آن چیزی هست که در جامعه جریان دارد و همین پیشکسوت‌ها هستند. مدیران ما فوتسال ایران را نمی‌بینند. رسانه‌ها باید بدور از درشت‌گویی با مدیران صحبت کنند.

شهرزادمظفر سرمربی سابق تیم ملی فوتسال بانوان اظهار داشت: مشکل فوتسال بانوان این است که کسی حتی نمی‌داند ما لیگ و تیم ملی داریم. برخی می‌گویند ما پخش تلویزیونی می‌خواهیم، در حالی که ما با اینکه حجاب کامل داریم و حتی در برخی اجازه حضور مردان در سالن هم وجود دارد، ما به پخش رادیویی هم قانع هستیم. فوتسال بانوان ما انعکاس رسانه‌ای ندارد تا بخش خصوصی مجاب شود برای اسپانسری و خضور در مسابقات. ما قهرمان آسیا هستیم و نیاز به بودجه داریم. تیم‌های مردان ملزم به تیم‌داری در بخش بانوان شوند.

کریم منصوری مدیرعامل باشگاه منصوری در این نشست گفت: فوتسال در خون افرادی چون من جاری است. هیئت ریسه با ارتقاع جایگاه فوتسال مخالف است تا فوتسال با این همه افتخار بززگ‌تر از فوتبال نشود. مشکل اصلی ما در فوتسال، باشگاه‌ها هستند. باشگاه‌های ما اسم حرفه‌ای دارند در حالی که درآمدزا نیستند و فقط خرج می‌کنند. ما مجبوریم میلیاردی خرج کنیم تا سرپا باشیم در حالی که ورودی نداریم. ما بازیکن پرورش می‌دهیم و باشگاه‌های متمول آنها را جذب می‌کنند در حالی که نه حق رشد می‌دهند و نه حق ترانسفر. در زمان دادکان اسپانسرهای دور زمین فوتیال را مجاب و ملزم کردیم که دور سالن‌های فوتسال هم تبلیغات کنند و ۱۰ تا ۲۰ درصد به فوتسال پرداخت کنند. ولی بعد از دادکان این مصوبه ملغا شد. در شرایط کنونی باید تعداد اعضای فوتسالی سازمان لیگ فوتیال و هیئت رئیسه فوتبال افزایش پیدا کند. باید بر طبق قرارداد پخش زنده مابین فدراسیون فوتبال و تلویزیون، بخشی از آن را به فوتسال پرداخت کنند در حالی که پرداخت نمی‌شود. ما چندین برابر فوتبال عضو رسمی داریم ولی هیچ بهایی به ما نمی‌دهند. بخش داوری فوتبال باید از فوتسال جدا شود. ما انگار در فوتسال زیادی هستیم. ما پول برای برگزاری منظم لیگ‌هایمان نداریم، در حالی که می‌گویند پول داوران خودتان هم بدهید. داوری ما زیر مجموعه فدراسیون فوتیال هست. برخی از باشگاه‌های ما پول و هزینه لباس و رفت و آمد ندارند چطور هزینه‌های زیادی بدهند. تا زمانی که ما از فوتبال جدا نشویم و مستقل نشویم، اوضاع ما همین است.

غلامحسین زمان‌آبادی پیشکسوت مطبوعات هم اذعان داشت: ما باید مانند برزیل کار انبوه‌سازی بکنیم نه گلخانه‌ای. باید استعدادیابی کنیم. باید فوتسال را وجدانی کنیم تا هرکسی خودش پیگیر شود. باید فوتسال به سمت NGO سازی باشد نه همش به دنبال فدراسیون فوتبال. باید به باشگاه‌های اصالت بدهیم.

photo_2015-10-16_00-02-35

تجلیل از درگذشتگان فوتسال با حضور شمسایی، شمس، درودگر، هنرپیشه، مومنی و روزبهانی از بخش های دیگر این همایش بود.. در این بخش شمسایی به سمت شمس نرفت و با وی دست نداد. در ابتدای مراسم درودگر خاطره‌ای از بابک معصومی تعریف کرد. فرزند مرحوم عدالت‌خواه، همسر حسین‌زاده و برادر احدا.. محمدی تقدیرنامه‌ها را دریافت کردند. ابرقویی‌نژاد تقدیرنامه شکرانه، پری‌آذر و ابراهیمی تقدیرنامه طلوعی و در آخر حسین شمس تقدیرنامه معصومی را دریافت کردند.

در ادامه وحید شمسایی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: با این حرفها و این همایش‌ها به جایی نخواهیم رسید.مشکل ما در فوتسال این‌است که هیچ‌کس به فکر کس دیگر نیست. ما با هم مشکل داریم. بزرگان و قدیمی‌های ما کجا هستند؟ ما وفاق فوتسالی نداریم. در سال ۲۰۰۸ موفق شدیم چون همه فوتسال با هم خوب بودند. رعدی و صالح و شمس الان در کجای فوتسال هستند؟ تا ما با هم متحد نباشیم به هیچ جایی نخواهیم رسید. باید درک کنیم که فوتسال و اسم فوتسال از همه ما بزرگتر است چرا که ما در همین فوتسال بزرگ شده و به جایی رسیده‌ایم. هر وقت ما متحد و کنار هم باشیم باید منتظر باشیم که خود پخش زنده و بخش خصوصی و اسپانسر به سمت ما بیاید.

بعد از این صحبت‌ها شمسایی به سمت شمس رفت و او را بوسید. سپس شمس به سمت کریم منصوری رفت و او را در آعوش کشید و بوسید.

فرزاد هنرپیشه رئیس هیات فوتبال شیراز دیگر سخنران این مراسم بود.او گفت: میگفتند این جمع می‌خواهد روبروی فوتسال و کمیته فوتسال بایستد. ما دور هم جمع شدیم تا به فوتسال کمک کنیم و شکوه و افتخاری که از فوتسال رفته‌است را دوباره به آن بازگردانیم. خلقه گمشده فوتسال ما اتحاد و همدلی اعضای آن است که از بین رفته‌است. از این جلسه باید کارگروهی تشکیل شود تا مشخص کند که در گذشته کجا بوده‌ایم و چه‌کرده‌ایم و الان چرا اینجا هستیم.

افشین دبیری مالک باشگاه دبیری تبریز هم در این نشست گفت: افتخار این است که تیم‌ها را نگه‌داریم نه این‌که بگوییم با افتدار خود باعث انحلال آن‌ها شده‌ایم. فوتسال و فوتبال دو برادر با پدرهای جدا هستند. فوتبال احساس می‌کند با نایب‌رئیسی فوتسال، بخشی از درآمد آن از بین می‌رود. چقدر ما از جیب خرج کنیم و ناملایمتی ببینیم؟ منی که در هیئت‌رئیسه هستم باید همه را ببینم نه فقط خودم و باشگاه‌هم را. ما در فوتسال کمیته پیشکسوتان نداریم، چرا که خانواده بی‌پدر اتحاد ندارد. ما اتحاد نداریم چرا که افراد بله قربان‌گو را در جایگاه‌های مختلف بنشانند. باید قبول کنیم این افرادی که اینجا هستند عاشق فوتسال هستند نه افرادی که با تلفن نگذاشتند بقیه به این همایش بیایند. افراد اینقدر کوچک هستند که نمی‌توانند حتی یک سرمربی را خودشان انتخاب کنند. من افتخار می‌کنم که حرفم را می‌زنم و برای همین دو سال از حضور در سالن‌های فوتسال محروم شده‌ام.

در ادامه حامد اردهالی مدیرمسئول پایگاه خبری فوتسال ایران به نمایندگی از رسانه ها به سخنرانی پرداخت و گفت:رسانه های فوتسال مثل خود فوتسال در انزوا هستند و توجهی به آنها نم شود.همانطور که بین اهالی فوتسال اتحاد نیست بین رسانه های فوتسالی با هم از یکسو و بین اهالی فوتسال با رسانه ها از سوی دیگر این اتحاد وجود ندارد و در حالیکه رسانه خود را در کنار فوتسال می بیند اما فوتسالی ها بیشتر خود را در مقابل رسانه می بینند.از سوی دیگر در چندسال اخیر بی توجهی به خبرنگاران باعث شده تا در پوشش رویدادهای داخلی و خارجی با مشکل روبرو شویم و عدم وجود عزمی برای پوشش رسانه ای بازی های فوتسال باعث شده تا هیچ خبرنگاری در سفرهای تیم ملی نباشد و شاهد فقدان خبری باشیم و در ادامه تلویزیون هم برای پخش بازی ها پول طلب کند.

اردهالی در بخش دیگری از صحبتهایش به مشکلات مدبریتی فوتسال اشاره کرد و افزود:وقتی مدیران غیر متخصص تنها به دلیل مدیر بودن و نه فوتسالی بودن بر مسند ریاست فوتسال بنشینند شاهد خواهیم بود که مربیان بومی بیرون گود هستند و مدیران اشباع شده تلاشی برای پخش تلویزیونی و جذب اسپانسر نمی کنند.

حسین شمس سرمربی اسبق تیم ملی هم گفت: حرف افرادی که در این جلسه شرکت کرده‌اند و بقیه افراد این است که ما هستیم و نمی‌توانید ما را کنار بگذارید. جالب است که به تنها تیمی که حق اردوی ملی پرداخت نمی‌شود تیم فوتسال است. جه بلایی سر این رشته آمده‌است که ورزشکار آن خجالت می‌کشد بگوید که در این رشته فعال است؟ وقتی ما ۱۶ میلیون فوتسالیست ثبت شده داریم، چرا نباید یک فدراسیون داشته باشیم؟ می‌گویند فدراسیون زیاد است و دیگر نمی‌شود یک فدراسیون دیگر تشکیل داد. ولی کدام فدراسیون اندازه ما جامعه آماری دارد؟ ما حتی از برزیل و اسپانیا هم جمعیت بیشتری در فوتسال داریم. من به نایب‌رئیسی قانع نیستم چرا که فوتسال یک رشته عمومی‌است که حتی دارد وارد المپیک می‌شود. آقای رئیس اهالی فوتسال شما را نمی‌خواهند ولی خوب شما زور دارید و می‌مانید. ولی بدانید ما همچنان از تیم ملی حمایت می‌کنیم. ما عاشق فوتسال هستیم ولی شما نه. کت معاون وزیری را از تن‌تان خارج کنید و به دنبال مشکلات این رشته باشید. کی از شما ساختمان می‌خواهد؟ ساختمانی که در آن فکر نباشد و افراد متخصص نباشند به چه درد این فوتسال می‌خورد؟

صادق درودگر در پایان این نشست  در قالب جند پاورپوینت مطالبی را عنوان کرد که سر تیتر آنها این بود: احترام به پیشکسوت، تیم ملی، مربیان، باشگاه‌ها، داوران، اهالی رسانه، بازیکنان و هواداران.

باشگاه‌ها و استان‌ها اساس فوتسال کشور هستند. باید به آن‌ها احترام بگداریم.

باید به دنبال جذب اسپانسر، پخش تلویزیونی، ایجاد مشارکت بخش خصوصی باشیم. تلاش برای کسب جایگاه بین‌المللی در این بخش نباید حسودی کرد، باید از پیشرفت‌ها خوشحال باشیم، نه اینکه هم را بزنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

فرخ پورازمربیان جمعه , ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵

باسلام امیدوارم آقای درودگردوباره رییس کمیته فوتسال شودتادوباره آقاییمان رابه آسیاثابت کنیم