کد خبر : 47972
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 مهر 1394 - 22:34
-

قانون جریمه بازیکن قلیانی در حال تدوین است/ با مجوز فیفا برخورد شدیدی با دودی ها می کنیم/ هشدار داده ایم و عذری نمی پذیریم

قانون جریمه بازیکن قلیانی در حال تدوین است/ با مجوز فیفا برخورد شدیدی با دودی ها می کنیم/ هشدار داده ایم و عذری نمی پذیریم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، زهره هراتیان به عنوان رئیس مرکز پزشکی منتخب فیفا و عضو کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در گفت و گو با پایگاه خبری فوتسال ایران درباره برنامه هایی که فدراسیون فوتبال برای پیشگیری و جلوگیری از رواج مصرف قلیان در بین فوتسالیست ها دارد توضیحاتی ارائه کرد. این گفت و

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، زهره هراتیان به عنوان رئیس مرکز پزشکی منتخب فیفا و عضو کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در گفت و گو با پایگاه خبری فوتسال ایران درباره برنامه هایی که فدراسیون فوتبال برای پیشگیری و جلوگیری از رواج مصرف قلیان در بین فوتسالیست ها دارد توضیحاتی ارائه کرد. این گفت و گو را در ادامه بخوانید:

** خانم دکتر، حتما در جریان گزارش های منتشر شده درباره مصرف قلیان از سوی بازیکنان ملی پوش و لیگ برتری فوتسال هستید. چه راهکاری برای از بین بردن این پدیده دارید؟

-فیفا و وادا قانونی برای برخورد با بازیکنان قلیانی ندارد اما ما در کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در حال تدوین قانونی هستیم تا با این معضل به شدت برخورد کنیم. در آزمایشات فیفا موادی مثل نیکوتین و ترامادول مورد بررسی قرار می گیرد و در لیست نظارتی فیفا قرار دارد اما گزارشی از آن اعلام نمی شود. وادا تمام این موارد را چک می کند اما اگر در گزارشی اعلام کند، مشخص می شود چه درصدی از بازیکنان مصرف این چنینی دارند.

** شما می فرمایید فیفا قانونی برای برخورد با این معضل ندارد. فدراسیون فوتبال چگونه می تواند چنین قانونی تصویب کند؟

-خیلی از افراد این سوال را می کنند و می گویند کجای دنیا با این موضوع برخورد می شود؟ ببینید یک سری مسائل در بعضی جوامع عرف است و اگر خلافش را انجام دهی، صورت بدی پیدا می کنید. مثلا در هلند بازیکنی خارج از فصل فوتبالی سیگار می کشد اما کمیته انضباطی او را به ۳ ماه محرومیت جریمه می کند. در هلندی که مهد آزادی است این برخورد ها می شود. حال نباید تعجب کرد که در ایران با سابقه تاریخی و فرهنگی بیشتر، برخوردی نشود. هیچ خانواده ای دوست ندارد، الگوی فرزندش یک بازیکن قلیانی باشد. دیگر کلیشه شده که بیاییم بگوییم قلیان به ریه و بدن افراد لطمه وارد می کند چون اخیرا گزارشی از وزارت بهداشت به دستمان رسیده که اعلام می کند، برخی از این مواد آلوده که به تریاک و حتی کراک هستند.

** متاسفانه خیلی ها فکر می کنند، مصرف قلیان ربطی به دنیای حرفه ای گری بازیکن ندارد. شاید به این خاطر است که قانونی برای برخورد با آن نبوده است.

-ببینید یکی از اهدافی که فیفا برای ما تعیین کرده، پیشگیری از اتفاقاتی است که به فوتبال آسیب می زند. در حال حاضر قلیان دغدغه اروپا نیست. ما نباید منتظر باشیم و ببینیم فیفا چه قانونی تصویب می کند. فیفا نمی گوید چرا قانون برخورد با بازیکن قلیانی در ایران اجرا می شود. ما مجبوریم این قوانین را تدوین کنیم. از رسانه ها هم درخواست می کنم بروند سراغ اصل موضوع…

** اصل موضوع چیست؟

-مربیان هستند! وقتی یک مربی خودش قلیان می کشد، چه انتظاری از بازیکنش دارید؟ ما این کار را ابتدا باید از مربیان شروع کنیم.

** یعنی از مربیان هم آزمایش خواهید گرفت؟

-قطعا برای مربیان هم برنامه داریم.

** قانون برخورد با بازیکنان قلیانی از چه تاریخی اجرا خواهد شد؟

شاید فصل آینده شاید هم زودتر. ما در حال گرفتن تصمیم مستقلی از فیفا هستیم. اما فیفا این مجوز را به ما داده است تا بسیار سخت گیرانه برخورد کنیم. من جزئیات بیشتری در این زمینه اعلام نمی کنم چون محرمانه است اما مطمئن باشید در قبال این مسائل بیخیال نیستیم. در پایان نیز باید بگویم بازیکن ها هر چه سریع تر به فکر اصلاح خود باشیند چرا که ما هشدارهای لازم را داده ایم. زمانی که برای چیزی هشدار می دهند، هنگام اجرای آن هیچ عذری پذیرفته نیست.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... دوشنبه , ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲

علاوه بر مربیان لطفا قانون را برای همه عوامل مربوط به ورزش و بخصوص فوتسال بگذارید از مالک و مدیر باشگاه گرفته تا معاون و قائم مقام و سرپرست و پزشک و تدارکات و مدیر اجرایی و مدیر فنی و۰۰۰۰
اگه جهت نمونه هم خواستید این افراد را ببینید تشریف بیارید اصفهان نمونه سیگاری کمتر داریم ولی برای قلیان همه جور نمونه از این دست افراد وجود داره در همه رده ها و در همه سطوح !!!

نام ... دوشنبه , ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

ای بابا خانم دکتر ما توی فوتسال اصفهان علاوه بر بازیکن و مربی و افرادی که این دوستمون نوشته مدرس فوتسال هم داریم که قلیان می‌کشه !!!
تازه از عوامل کمیته آموزش هم هست و حمایت رییس هیئت فوتبال را هم داره و رابطه اش هم با خیلی اهالی فدراسیون و بخصوص کمیته آموزش خیلی خوبه!
شما اون را میخواهید چیکارش کنید?

خخخخ دوشنبه , ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

باور کنین نصف فوتسالیا فوتسالو میزارن کنار سر همین موضوع خودم اولیش.