کد خبر : 48080
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مهر 1394 - 9:53
-

شمسایی:شاید من و کشاورز بودیم ایتالیا را می بردیم/به نیمه نهایی می رفتیم اسپانیا ما را می برد/تیم ۲۰۰۸ مزد رفاقت و یکدلی اش را گرفت/تاکتیکی ایتالیا بهتر است،تکنیکی ایران/امیدوارم کسی از اینجا به ایتالیا زنگ نزند!

شمسایی:شاید من و کشاورز بودیم ایتالیا را می بردیم/به نیمه نهایی می رفتیم اسپانیا ما را می برد/تیم ۲۰۰۸ مزد رفاقت و یکدلی اش را گرفت/تاکتیکی ایتالیا بهتر است،تکنیکی ایران/امیدوارم کسی از اینجا به ایتالیا زنگ نزند!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم ملی فوتسال کشورمان امشب در ایتالیا،نخستین بازی تدارکاتی خود را مقابل این تیم برگزار می کند.۷ سال بعد از آخرین بازی دو تیم و حذف ایران از جام جهانی ۲۰۰۸ به دست ایتالیا،مروری بر اتفاقات آن بازی کردیم در گفتگو با وحید شمسایی: *از مصاف های ایران با ایتالیا

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم ملی فوتسال کشورمان امشب در ایتالیا،نخستین بازی تدارکاتی خود را مقابل این تیم برگزار می کند.۷ سال بعد از آخرین بازی دو تیم و حذف ایران از جام جهانی ۲۰۰۸ به دست ایتالیا،مروری بر اتفاقات آن بازی کردیم در گفتگو با وحید شمسایی:

*از مصاف های ایران با ایتالیا خاطره ای داری؟

من در سه رویارویی حضور داشتم.دو تای آن در تهران و جمعیت عجیب و غریب ورزشگاه آزادی بود که ۱۵ هزار نفر برای آن دو بازی آمدند.در یک بازی ۳-۳ شدیم و در یکی ۵-۵ که من در بازی اول دو تا و در بازی دوم ۴ تا گل زدم و بعد از این دو بازی بود که به لیگ ایتالیا رفتم.سومین رویارویی در جام جهانی ۲۰۰۸ بود که من و کشاورز بازی با ایتالیا را از دست دادیم و تیم ملی با شرافت و غیرت بازی کرد و آن ۵۱ ثانیه لعنتی نگذاشت به نیمه نهایی جام جهانی بازی کنیم.

*اگر شما و کشاورز برای این بازی محروم نبودید امکان پیروزی مقابل ایتالیا وجود داشت؟

نمی شود گفت اگر ما بودیم تیم ملی حتما به پیروزی می رسید ولی بودن ما می توانست مفید باشد به خصوص که تیم ملی با لشگری از مصدوم همراه بود و یک نفر اضافه کمک شایانی به تیم ملی می کرد.طاهری،هاشم زاده و دانشور با مصدومیت بازی کردند.شاید اگر من بودم نمی گذاشتم آن اتفاقات در ثانیه های پایانی رخ دهد.

*در بین دو نیمه حسین شمس در رختکن به بازیکنان چه گفت؟

شمس در سال ۲۰۰۸ یکی از کارهای بزرگی که انجام داد مسائل روحی روانی بود.او فضا را باز گذاشته بود و بازیکنان را احساسی کرده بود.او گفت بگذارید هر چه می خواهد اتفاق بیفتد و با غیرت و مردانگی بازی کنید.این بازی احساسی عامل درخشش ما در کل بازی ها بود.تیم ۲۰۰۸ مزد یکدلی و رفاقت بازیکنان و کادر فنی را گرفت.فرقی نمی کرد چه کسانی بازی کنند و چه کسانی نباشند.همه یکدل بودند.دیدید که در بازی با ایتالیا دو نفر اصلی(من و کشاورز) نبودیم اما نفرات جایگزین هم عالی بازی کردند.

*و بعد از بازی چه اتفاقاتی افتاد؟

همه در رختکن همدیگر را بغل کرده بودیم و گریه و زاری می کردیم.ما با یک باخت یک بر صفر در کل مسابقات حذف شده بودیم و همه راضی بودیم که با تمام وجود بازی کرده بودیم و چیزی کم نگذاشتیم.

*برخی معتقدند با توجه به اینکه در مقابل ایتالیا مساوی با شکست برای ما فرقی نداشت اگر در ۵۰ ثانیه باقی مانده پاور پلی کرده و ریسک می کردیم شاید به گل می رسیدیم اما کادر فنی به خاطر اینکه با شکست با جام وداع نکنیم این ریسک را نکرد؟

-من زیاد این نظریه را قبول ندارم.از بیرون خیلی حرفها می شود زد.بعد از بازی همه می شوند لوزانو.در آن شرایط که ما با یک گل خورده اوت می شدیم نمی شد ریسک کرد.در آن لحظه مربی بهترین تصمیم را می گیرد و شمس هم بهترین تصمیم را گرفت.ما کمبود بازیکن هم داشتیم و ابزارمان برای ۵ نفره کردن هم مناسب نبود.

*اگر ایتالیا را می بردیم و صعود می کردیم می توانستیم قهرمان شویم؟

الان نمی شود پیش بینی کرد ولی من می گویم حکمتی بود که صعود نکنیم چون ما با اسپانیا در مرحله گروهی با یک نمایش درخشان به تساوی ۳بر۳ رسیدیم و در نیمه نهایی به این تیم می خوردیم.با توجه به مصدومان زیادی که داشتیم نمی توانستیم نمایش بازی اول را داشته باشیم و شاید شکست بدی می خوردیم و آن بازی اول و نمایش خوب ما هم فراموش می شد.

*دوست داشتی در بازی امشب بودی و انتقام می گرفتی؟

نه.این بازی دوستانه است و بحثی برای انتقام نیست.من بازی هایم را کرده ام و حسرتی ندارم که جلوی ایتالیا بازی کنم.این بازی هم دوستانه است و برد و باخت در آن مهم نیست.نباید بحث انتقام را برای آن مطرح کنیم.

*از نظر فنی این بازی را چطور می بینی؟

سیستم بازی ایتالیا کاتناچیو است و دفاعی بازی می کنند.نوع چیدمان آنها هم دفاعی است.آنها به سبکی بازی می کنند که مالکیت توپ زیادی دارند و با توجه به مهره های ارزشمندی که در این تیم هستند بازی دشواری داریم اما با همه این مسائل به تکنیک ناب ایرانی نمی رسند. فکر می کنم از لحاظ تاکتیکی ایتالیا بهتر است و از لحاظ تکنیکی ایران.امیدوارم از این بازی دوستانه نهایت استفاده را ببریم و بدون حاشیه به میدان برویم و کسی هم از اینجا با بازیکنان در ایتالیا تماس نگیرد!

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... سه شنبه , ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸

انشاءالله میبرن خدا کمکش کنه

دیوانه حیدریان قم سه شنبه , ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹

جان من وحید تو در مورد تیم ملی نظر نده چکار داری بچسب به تسیسات که پول توشه ابولقاسم عروجی ما رو هم ول کن بیاد یاسین سال دیگه جان من که رفیق قدیمیتم وحید تو تا اخر قم حیدریان نیا