کد خبر : 52279
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 آذر 1394 - 11:58
-

تارقلی زاده: ایران اولین کشور آسیایی برای توسعه فوتسال است

تارقلی زاده: ایران اولین کشور آسیایی برای توسعه فوتسال است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،علی تارقلی زاده، رئیس دپارتمان فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: همانطور که می دانید فوتسال در درجه دوم قرار دارد و بعد از فوتبال، به آن توجه می شود. برای ما یک رویا بود که بتوانیم بحث مجوز دهی باشگاههای حرفه ای فوتسال ایران را به مرحله

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،علی تارقلی زاده، رئیس دپارتمان فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: همانطور که می دانید فوتسال در درجه دوم قرار دارد و بعد از فوتبال، به آن توجه می شود. برای ما یک رویا بود که بتوانیم بحث مجوز دهی باشگاههای حرفه ای فوتسال ایران را به مرحله اجرا برسانیم. از کفاشیان به عنوان نایب رئیس ای اف سی و رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی که باعث شد بتوانیم اولین دوره آموزشی را در ایران برگزار کنیم، تشکر می کنم.
وی در ادامه بیان کرد: این کارگاه آموزشی  در آسیا برای اولین بار و در ایران برگزار می شود چرا که فوتسال ایران اول آسیا است و رئیس ای اف سی تصمیم گرفته تا ایران را به عنوان کشور پیشگام معرفی کند و برگزاری این دوره را برای اولین بار بر عهده کشور ایران و به میزبانی تهران گذاشته است.
وی افزود: حضور نماینده یوفا که عنوان نایب رئیس لیگ حرفه ای فوتسال در اسپانیا را دارد نیز باعث می شود تا از داشته هایش برای موفقیت فوتسال و فوتبال ساحلی استفاده کنیم. وی قرار است به ما یک الگو  و طرح بدهد تا از نحوه فعالیت هایشان که باشگاهها و تیم های ملی آنها در اروپا حرف اول را می زنند، استفاده کنیم
وی ادامه داد: حاضرینی که به عنوان مدیران فوتسال باشگاههای به ایران آمده اند نقش کلیدی در اجرای طرح توسعه فوتسال که به بدنه فوتسال ایران تزریق می کنند، دارند.
وی درادامه بیان کرد: کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی تصمیم گرفته از کشورهایی که مانند اسپانیا و روسیه در طرح  مجوز دهی باشگاههای حرفه ای فوتسال پیشگام هستند، استفاده کند تا به اهداف خود در راستای رشد و موفقیت در این رشته برسیم.
رئیس دپارتمان فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا در پایان گفت: ژاپن و ایران در آسیا در سطح اول هستند  و به عنوان کشورهای الگو برای دیگر کشورهای آسیایی معرفی خواهیم کرد تا بتوانند در بحث توسعه فوتسال به ما کمک بسزایی کنند. آنچه که بسیار اهمیت دارد و یکی از اهداف مهم ما محسوب می شود این است که کشورهایی که در سطح آسیا در حد پایینی هستند در کنار کشورهایی که در بالاترین سطح قرار دارند، در یک رده قرار بگیرند و رقابت نزدیکی با یکدیگر داشته باشند. بر همین اساس همکاری شما عزیزان باعث می شود تا فوتسال در بالاترین حد قرار بگیرد.

منبع:سایت فدراسیون فوتبال

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.