کد خبر : 52641
تاریخ انتشار : جمعه 6 آذر 1394 - 8:08
-

تارقلی‌زاده: باشگاه‌های تبریزی باید نگاه بلندمدتی در فوتسال داشته باشند/ جام‌جهانی ۲۰۲۰ از آن آسیاست/ به پایگاه خبری فوتسال ایران تبریک می‌گویم

تارقلی‌زاده: باشگاه‌های تبریزی باید نگاه بلندمدتی در فوتسال داشته باشند/ جام‌جهانی ۲۰۲۰ از آن آسیاست/ به پایگاه خبری فوتسال ایران تبریک می‌گویم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، علی تارقلی زاده در نشست هم‌اندیشی توسعه فوتسال که از سوی باشگاه دبیری تبریز ترتیب داده شده بود، درباره وضعیت این رشته در ایران اظهار داشت: طبق آمار حدود ۱۰ تا ۱۱ میلیون نفر از مردم ایران فوتسال بازی می‌کنند و این رشته در ایران رشد چشم‌گیر و سریعی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، علی تارقلی زاده در نشست هم‌اندیشی توسعه فوتسال که از سوی باشگاه دبیری تبریز ترتیب داده شده بود، درباره وضعیت این رشته در ایران اظهار داشت: طبق آمار حدود ۱۰ تا ۱۱ میلیون نفر از مردم ایران فوتسال بازی می‌کنند و این رشته در ایران رشد چشم‌گیر و سریعی در عرصه جهانی داشته است.

رئیس دپارتمان فوتسال آسیا افزود: ما جایگاه خوبی هم در آسیا داریم به‌طوری‌که از ۱۴ دوره مسابقات آسیایی، ایران ۱۰ بار به مقام قهرمانی رسیده است. حتی دختران و بانوان ما هم اخیراً توانستند موفقیت‌های بزرگی کسب کنند و تیم قدرتمندی مثل ژاپن را که سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در ورزش بانوان انجام می‌دهد، شکست دهند.

تارقلی زاده با اعلام اینکه تیم‌های آسیایی برنامه‌ریزی‌های خوبی برای سال‌های آینده انجام داده‌اند، تأکید کرد: برخلاف سال‌های گذشته که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها پیشتاز این عرصه بودند، باید منتظر یک شگفتی باشیم چراکه کشورهای آسیایی برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای ترتیب داده‌اند و همین می‌تواند به ارتقاء فوتسال در این قاره کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان به دلیل شرایط آب و هوایی نمی‌توانند بیش از چند ماه مسابقات فوتبال برگزار کنند اما فوتسال به‌گونه‌ای است که می‌توان در ۱۲ ماه سال آن را انجام داد و حتی در کشوری مثل مغولستان با هوای بسیار سرد هم دائماً مسابقات فوتسال برگزار می‌شود.

رئیس دپارتمان فوتسال آسیا در پاسخ به سؤال خبرنگار پایگاه خبری فوتسال ایران مبنی بر اینکه برای قهرمانی ایران در سطح جهان چه تمهیداتی باید اندیشیده شود، گفت: پیش از هر چیز باید از پایگاه خبری فوتسال ایران که به واقع در چند سال اخیر فعالیتش رشد فوتسال ایران را تحت الشعاع قرار داده و کمک زیادی به توسعه آن کرده است تشکر کنم. گروهی که در این پایگاه زحمت می کشند به واقع دلسوز فوتسال هستند و با رویکردی بین المللی آخرین اخبار را همیشه جویا هستند که باید به این محموعه تبریک گفت و برای این عزیزان آرزوی موفقیت کرد.

وی در رابطه با این پرسش تاکید کرد: ما مطالعات فنی مرتبی درباره این مسئله داشتیم که چطور می‌توانیم قهرمان جهان شویم. پس از تحقیقاتی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که ۲ رکن می‌تواند به ما کمک کند.

تارقلی زاده افزود: نخستین موضوع بحث “توانایی بدنی” است زیرا بازیکنان آسیایی نسبت به بازیکنان آفریقایی، اروپایی یا آمریکایی توانایی فیزیکی و بدنی ضعیف‌تری دارند و برای حل این موضوع برنامه‌هایی ترتیب دادیم. برای مثال یک مربی مطرح بدن‌ساز از کشور دانمارک که سابقه مربی‌گری در یوونتوس و بارسلونا را دارد، برای کار در ایران دعوت کردیم.

وی تصریح کرد: همچنین دومین موضوع، بحث “دروازه‌بانی” است چراکه امروزه گفته می‌شود ۷۰-۸۰ درصد موفقیت در فوتسال به دروازه‌بان بستگی دارد. براساس این فرضیه روی تربیت و آموزش دروازه‌بان‌ها تمرکز کردیم و چند مربی از جمله خسوس کاندلاس اسپانیایی را به‌کار گرفتیم.

رئیس دپارتمان فوتسال آسیا با اشاره به اهمیت کیفیت کف‌پوش‌های سالن‌ها گفت: کف‌پوش‌ها اهمیت بسیار بالایی دارند به‌طوری‌که تحقیقات نشان می‌دهد باید برای بهبود حرکت بازیکنان کف‌پوش بازی و تمرین یکی باشد تا مشکلی برای بازیکنان پیش نیاید.

تارقلی زاده درباره عدم حضور پزشک در بسیاری از تیم‌های فوتسال ایران عنوان کرد: ما قرار است از سال ۲۰۱۷ تنها به تیم‌هایی اجازه حضور در لیگ برتر کشورها را بدهیم که حداقل یک پزشک تمام‌وقت یا پاره‌وقت در اختیار داشته باشند.

وی در پاسخ به علت عدم دعوت بازیکنان آذربایجانی به تیم ملی علی‌رغم عملکرد مطلوب در سال‌های اخیر تأکید کرد: هر مربی دوست دارد، موفق باشد و برای تحقق آن قطعاً بهترین‌ها را جذب می‌کند. برای مثال در فوتبال آرژانتین هر مربی‌ای که سرکار بیاید، برای موفق‌شدنش ناگزیر است بازیکنی مثل مسی را دعوت کند.

رئیس دپارتمان فوتسال آسیا افزود: باید فلسفه نگاه به بازیکنان تغییر یابد و از سوی دیگر آنان نیز سعی و تلاش خود را افزایش دهند تا بتوانند در جمع بهترین‌ها قرار بگیرند. هرچند در یکی دو سال اخیر کارهای خوبی در فوتسال تبریز انجام گرفته است اما نمی‌توانیم به این نگاه‌های کوتاه‌مدت تکیه کنیم پس باید کارهای گسترده و بلندمدتی انجام دهیم تا در آینده نفراتی همچون کریم باقری، رسول خطیبی یا علی دایی دوباره در ورزش آذربایجان ظهور کنند و به افتخارآفرینی در تیم‌ملی بپردازند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.