کد خبر : 53378
تاریخ انتشار : جمعه 13 آذر 1394 - 12:44
-

ترابیان: به قهرمانی تیم ملی امیدوارم/ باید مراقب داوری‌ها در فوتسال قهرمانی آسیا باشیم

ترابیان: به قهرمانی تیم ملی امیدوارم/ باید مراقب داوری‌ها در فوتسال قهرمانی آسیا باشیم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،عباس ترابیان درباره همگروه‌های تیم ‌ملی فوتسال ایران در مسابقات آسیایی، اظها‌ر کرد: از دیدگاه من از بین چهار گروهی که برای ر‌قا‌بت‌های قهرمانی آسیا مشخص شده‌اند کار گروه‌های ایران و ژاپن سخت‌تر است، چون در گروه A فقط روی لبنان به عنوان یک تیم قوی می‌توان حساب کرد و

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،عباس ترابیان درباره همگروه‌های تیم ‌ملی فوتسال ایران در مسابقات آسیایی، اظها‌ر کرد: از دیدگاه من از بین چهار گروهی که برای ر‌قا‌بت‌های قهرمانی آسیا مشخص شده‌اند کار گروه‌های ایران و ژاپن سخت‌تر است، چون در گروه A فقط روی لبنان به عنوان یک تیم قوی می‌توان حساب کرد و در گروه C هم فقط ویتنام تیم قوی گروه است.

او افزود: این در حالی است که در گروه D ژاپنی‌ها استرالیایی را در پیش‌رو دارند که قبلا فقط قدرتی بوده ولی الان قدرتی، فیزیکی و تاکتیکی شده است. علاوه بر این تیم ‌ملی استرالیا بازیکن ایرانی بسیار خوبی دارد و همه این مسائل باعث می‌شود که ژاپنی‌ها هم مثل ایران کار سختی را در پیش‌رو داشته باشند.

رییس کمیته‌ فنی و توسعه فوتسال و فو‌تبا‌ل ساحلی ا‌دا‌مه‌ داد: اصولا این طور می‌شود که تیم سرگروه A با تیم دوم گروه C بازی می‌کند و سرگروه B با تیم دوم D بازی می‌کند. بنا‌بر‌این احتمال این که ما در تیم نهایی با ژاپن بازی کنیم از این که با ازبکستان بازی کنیم بیشتر است و احتمال بیشتر این است که ازبکستان با تایلند در نیمه نهایی بازی کند. البته همه اینها بنا به پیش‌بینی‌های ساده است که می گویم. به‌ هر‌ حال این موضوع قر‌عه‌کشی است و قرعه به شکلی است که کسی نمی‌تواند روی آن حرفی بزند. آنجا هم که کسی نبوده که نظارت مستقلی داشته باشد. البته اگر نظارت هم داشتند کاری نمی‌توانستند انجام دهند.

او در پاسخ به این سوال که فکر می کنید با توجه به پتانسیل‌ فوتسال ایران و هم گروه‌هایش چقدر احتمال دارد که ایران قهرمان این مسابقات شود، خاطر‌ نشان کرد: من خیلی امیدوارم. ما به عنوان کمیته‌ فنی همه بازی‌ها حتی بازی‌های تدارکاتی این تیم‌ها را رصد می‌کنیم.

ترابیان ا‌ضافه‌ کرد‌: دیروز سرمربی تیم ‌ملی کرواسی با من تماس داشت. تیم کرواسی دو بازی با ژاپن داشته که در هر دو بازی ژاپن مغلوب کرواسی شده که یکی با نتیجه‌ چهار بر سه و دیگری با نتیجه‌ چهار بر صفر بوده است. اطلاعات بسیار خوبی کسب کردیم و قرار شده که ویدیو هر دو بازی را هم برای ما ارسال کنند.

او با بیان این که کمیته‌ فنی فوتسال همه بازی‌های فوتسال را کاملا رصد می‌کند، افزود: ما بازی‌های تیم‌های ازبکستان، کرواسی، تایلند و دیگر تیم‌ها را کاملا زیر نظر داریم. حتی من با شخص ویکتور هرمان (سرمربی هلندی تیم فوتسال تایلند) در ارتباط هستم.

ترابیان با اشاره به نتایج خوب تیم ‌ملی ایران در گرندپری گفت: شرایط تیم ‌ملی فوتسال ما خوب است و امتحانی که تیم ‌ملی ایران در گرندپری پس داد، طیب خاطر ما را بسیار بالا برد و به نوبه خودم احساس می‌کنم که ما می‌توانیم یک مدعی بدون قید و شرط در ازبکستان باشیم. ان‌شا‌ء‌الله آنجا بچه‌ها نمایش بسیار خوبی را خواهند داشت.

رییس کمیته‌ فنی و توسعه فوتسال و فو‌تبا‌ل ساحلی، افزود: ماه فوریه در ازبکستان زمانی است که شرایط آب و هوایی ازبکستان به ایران نزدیک است و شرایط غذایشان هم به ما نزدیک‌تر است و خو‌شبختا‌نه از این بابت‌ها ان‌شا‌ء‌الله هم در ازبکستان شرایط بهتری را خواهیم داشت.

ترابیان در ادامه خاطر‌ نشان کرد: چیزی که مقداری من را نگران می‌کند، اتفاقی که سال ۲۰۱۲ در ویتنام رخ داد، است. در آن زمان ناظر داوری ژاپن که شخصی است که در چنیش داوری هم خیلی نظر دارد خیلی در اتاق داورها رفت و آمد می‌کرد و نهایتا هم آن داور قرقیزستانی هر کاری که دلش خواست با تیم ما انجام داد. امیدوارم که دیگر از این دست اتفاق‌ها برای ما رخ ندهد.

او ا‌دا‌مه‌ داد: ما باید از این نظرها مراقب باشیم. البته من سعی می‌کنم به شخصه آنجا حضور داشته باشم که مراقب باشیم که روی داورها کار نکنند. تیم‌ها یک حقوق در مسابقات دارند و باید این حقوق رعایت شود. مثلا در جلسه مدیران تیم‌ها وقتی بحث داوری باز شد یک نفر باید آنجا باشد که این موضوع را به آنها متذکر شود و این تذکر را بدهد که ما حواسمان به موضوع داوری است و بگوید که کسانی که مسئولیت ندارند، حق ندارند مرتب به اتاق داوران بروند و آنها را تحت تاثیر قرار دهند. ماتزو زاکی، ملیتش ژاپنی است و سالیان سال است که در فوتسال ژاپن حضور دارد و در چینش داوران خیلی تاثیرگذار است و فرد قدرتمندی است ما باید مراقب این شخص باشیم.

رییس کمیته‌ فنی و توسعه فوتسال و فو‌تبا‌ل ساحلی درباره حضور ایران در تورنمنت چین گفت: در ابتدا من به شخصه چندان موافق حضور ایران در تورنمنت چین نبودم ولی وقتی محمد ناظم الشریعه به من توضیح داد که قرار است از بازیکنان بسیار جوان و کسانی که قبلا در لیگ و تیم ‌ملی دیده نشده‌اند، مثل عروجی و علیرضا وفایی استفاده شود، متوجه شدم که این موضوع خوب است و اینها وقتی در میادین بین‌المللی که می‌روند خیلی می‌توانیم آنها را در میادین بین‌المللی رصد کنیم و مخصوصا با صربستان که بازی دارند باعث می‌شود که ذهن مربیان ما را روی بازیکنان روشن کند و بررسی شود که کدام یک می توانند به تیم ‌ملی کمک کنند و جایگزین بازیکنان قدیمی شوند.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.