کد خبر : 54030
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 آذر 1394 - 9:25
-

شمسایی:بازیکنی مثل حیدریان هر ۵۰ سال یک‌بار هم ظهور نمی‌کند/بهترین پاس ها توسط او به من رسید

شمسایی:بازیکنی مثل حیدریان هر ۵۰ سال یک‌بار هم ظهور نمی‌کند/بهترین پاس ها توسط او به من رسید

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،چندی پیش شهر دهلی‌نو در هندوستان میزبان برگزاری مراسم انتخاب بهترین‌های سال ۲۰۱۵ آسیا بود که طی آن وحید شمسایی، ستاره ۴۰ ساله ایرانی برای ششمین‌بار عنوان بهترین بازیکن سال قاره کهن را به خود اختصاص داد. این انتخاب در حالی صورت گرفت که بهترین گلزن تاریخ فوتسال جهان آخرین

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،چندی پیش شهر دهلی‌نو در هندوستان میزبان برگزاری مراسم انتخاب بهترین‌های سال ۲۰۱۵ آسیا بود که طی آن وحید شمسایی، ستاره ۴۰ ساله ایرانی برای ششمین‌بار عنوان بهترین بازیکن سال قاره کهن را به خود اختصاص داد.

این انتخاب در حالی صورت گرفت که بهترین گلزن تاریخ فوتسال جهان آخرین افتخار خود را در این زمینه در سال ۲۰۰۸ کسب کرده بود و حالا بعد از هفت سال و در سال‌های پایانی عمر بازیگری خود بار دیگر این عنوان مهم را به دست آورده است. در همین باره با او گفت‌وگو کردیم که این روزها دوران مصدومیت را پشت‌سر می‌گذارد، اما تیمش (تاسیسات دریایی) در غیاب او هم یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ برتر است.

تبریک می‌گوییم، یک‌بار دیگر عنوان بهترین بازیکن سال آسیا را به خود اختصاص دادید.

ممنون. این ششمین باری بود که این افتخار به‌عنوان یک ایرانی نصیب من شد.

از بین این ۶ افتخار کدام‌یک برای وحید شمسایی شیرین‌تر بوده است؟

قطعا اولین‌بار که به‌عنوان مرد سال فوتسال آسیا در سال ۲۰۰۰ انتخاب شدم برای من شیرین‌تر، جذاب‌تر و به‌یادماندنی‌تر بوده است، البته شانس من این بود که به غیر از سال ۲۰۰۸ در هیچ‌کدام از مراسم دیگر حضور پیدا نکرده بودم و امسال هم این اتفاق افتاد و برای دریافت جایزه به هند سفر نکرده بودم. حداقل کاش تا آنجا می‌رفتم و راج کاپور را می‌دیدم (می‌خندد).

اما قطعا کار شما برای عنوانی که امسال کسب کردید سخت‌تر بوده است. به هرحال رسیدن به این مقام در ۴۰ سالگی کار هر کسی نیست…

عنوانی که امسال به دست آوردم از این لحاظ برای من شیرین بود که دیگر بازیکن ملی به حساب نمی‌آمدم و فرصت کمتری برای دیده شدن من وجود داشت، اما آنقدر برای رسیدن به موفقیت به همراه تیم فوتسال تاسیسات دریایی تلاش کرده بودم که شانس رسیدن دوباره به این مهم برایم به وجود بیاید. قهرمانی تاسیسات دریایی در جام باشگاه‌های آسیا کمک زیادی برای انتخاب من به‌عنوان مرد سال فوتسال آسیا کرد. به هر حال باشگاه‌های ایرانی چند سالی بود که در آسیا به موفقیت نرسیده بودند، اما من به‌عنوان مربی و بازیکن این تیم با بیشترین تمرکز توانستم قدری در راه رسیدن به‌عنوان قهرمان آسیا کمک کنم.

یکی از مسائلی که ما ایرانی‌ها به آن افتخار کردیم سه رکوردی بوده که در اختیار سه ورزشکار ایرانی بوده است. عنوان بهترین گلزن فوتبال جهان که در اختیار علی دایی است، عنوان قوی‌ترین مرد جهان که در اختیار حسین رضا‌زاده بود و متاسفانه این رکورد توسط وزنه‌بردار روس شکسته شد و دیگری عنوان بهترین گلزن فوتسال جهان که در اختیار شماست. نمی‌ترسی رکورد تو هم شکسته شود؟

من در حال حاضر با ۳۹۲ گل عنوان بهترین گلزن فوتسال جهان را در اختیار دارم و فالکائوی برزیلی هم فکر کنم با ۳۵۷ گل در رده بعدی قرار دارد. نکته جالب اینجاست که من و فالکائو تقریبا هم‌سن هستیم، اما شما ببینید برزیلی‌ها چگونه به این ستاره برزیلی برای بهبود بخشیدن رکوردش کمک می‌کنند و ایرانی‌ها چگونه من را از بهبود بخشیدن رکوردم بازمی‌دارند. البته این نکته را نباید فراموش کنید که در شرایط حال حاضر فوتسال جهان، زدن ۳۵ گل ملی و رسیدن فالکائو به رکورد من کمی سخت و دور از دسترس است.

اگر نسل قبلی فوتسال ایران که شامل بازیکنانی مانند تو، محمدرضا حیدریان، بابک معصومی، سیامک داداشی، رضا ناصری، کاظم محمدی و… در حال حاضر در تیم ملی حضور داشتند، آیا آن موفقیت‌ها تکرار می‌شد؟

شما شک نکنید اگر آن نسل در شرایط حال حاضر فوتسال ایران و با امکانات این زمان در تیم ملی بازی می‌کردند هرکدام از آنها جزء بهترین‌های فوتسال دنیا به حساب می‌آمدند. بازیکنی مثل محمدرضا حیدریان هر ۵۰ سال یک‌بار هم ظهور نمی‌کند.

آن موقع خلاقیت فردی در فوتسال بر کار تیمی ارجحیت داشت…

همیشه هم این‌گونه نبود. بازیکنی مثل محمدرضا حیدریان نه‌تنها از تکنیکش بهترین استفاده را می‌کرد که در کارهای دفاعی هم موفق بود و بهترین پاس‌ها هم توسط او به من می‌رسید.

در مقطعی تصمیم گرفتی فوتبال بازی کنی و به‌عنوان یار کمکی با استقلال در زمان رولند کخ هم عضو این تیم شدی و حتی عنوان کردی به فوتبال ادامه می‌دهی، اما هیچ‌وقت این اتفاق رخ نداد. چرا؟

باور کنید من فوتبال را بهتر از فوتسال بازی می‌کردم و به همین خاطر به‌عنوان یار کمکی با استقلال راهی جام باشگاه‌های آسیا شدم که البته یک‌سری مشکلات در آن تیم برایم به وجود آمد. البته بعد از آن رقابت‌ها هم تصمیم داشتم به فوتبال ادامه دهم، اما به خاطر صادق درودگر و محمدحسن انصاری‌فرد از تصمیم خودم پشیمان شدم و به کارم در فوتسال ادامه دادم.

همگان وحید شمسایی را به‌عنوان یک ورزشکار باانگیزه می‌شناسند. این عامل باعث می‌شود بازهم به فکر موفقیت در فوتسال باشید؟

شک نکنید. اگرچه من در حال حاضر دچار مصدومیت شدید هستم و به همین خاطر چند هفته‌ای را از میادین دور بوده‌ام، اما اگر مصدومیتم برطرف شود بازهم تلاش خواهم کرد در سال ۲۰۱۶ هم رقیبی برای مدعیان فوتسال آسیا باشم. من از رسیدن به افتخار هیچ‌وقت سیر نمی‌شوم.

منبع:سایت نود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

فقط حیدریان چهارشنبه , ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۹:۴۸

شمسایی تو زمان بازیگری حیدریان خیلی اذیتش کردی حالا عذاب وجدان داری ولی یادت باشه خدا جوابت رو میده به خاطر ظلمی که به حیدریان کردی به خاطر همین هم هست این همه التماس میکنی ولی آقا رضا اصلا تحویلت نمیگیره !! چون درحد و اندازه اسطوره حیدریان نبوده و نیستی