کد خبر : 54368
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 آذر 1394 - 14:45
-

سهرابی: به جای سالن در پارک تمرین کردم/ امسال از داوری خداحافظی می‌کنم

سهرابی: به جای سالن در پارک تمرین کردم/ امسال از داوری خداحافظی می‌کنم
داور بین‌المللی فوتسال ایران با بیان اینکه امسال از داوری خداحافظی می‌کند، گفت: متاسفانه حتی بازیکنان ملی پوش هم خیلی از قوانین داوری را نمی‌دانند و بی جهت در مسابقات اعتراض می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، علیرضا سهرابی با اشاره به مشکلات داوران و با بیان مطلب فوق افزود: ما هزاران سمینار و کلاس می‌رویم تا به خوبی قوانین فوتسال را درک کنیم ولی باید بگویم آموزش داوران در ایران ضعیف است. از آن بدتر اینکه داوران تحت آموزش ناظران و مدرسان قرار ندارند و آن وقت این همه از داوران در زمین مسابقات انتظار دارند.

وی با بیان اینکه داوران فوتسال تازه دو هفته است که لباس یکدست گرفته‌اند، تاکید کرد: از لحاظ امکانات هم مشکلاتی هست. به عنوان مثال برای انجام تمرینات تست «یویو» سالن نداریم. من مجبور بودم به پارک پشت منزل‌مان بروم و روی موزاییک و در هوای سرد تمرین کنم. مگر چه هزینه‌ای برای داوران می‌شود که این همه از ما انتظار دارند؟

داور بین المللی فوتسال ادامه داد: متاسفانه حتی بازیکنان ملی پوش هم خیلی از قوانین را نمی‌دانند و در جریان مسابقات، مدام صحنه‌ها را با هم مقایسه می‌کنند. البته نمی‌گویم داوران اشتباه نمی‌کنند ولی حداقل این انتظار از بازیکنان ملی پوش می‌رود که شرایط را درک کنند. آنها نمی‌توانند تشخیص بدهند که ما چه تصمیمی بگیریم. وقتی هم با آنها صحبت می‌کنیم متوجه می‌شویم که قوانین را نمی‌دانند.

وی در پاسخ به این سئوال که «آیا از عملکرد خودتان در داوری رضایت دارید؟»، تصریح کرد: من در دو دوره مسابقات جام جهانی حضور داشته‌ام و از نظر خودم در این هفت، هشت سال پیشرفت خوبی داشته‌ام. مثلا در سال ۲۰۰۸ بلد نبودم جاگیری کنم ولی الان کاملا نسبت به این مسائل آگاهی دارم. من روز به روز پیشرفت داشتم و با تست‌های جدید خیلی سرحال هستم.

سهرابی درباره حضورش در تست‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا برای داوران فوتسال و رد شدنش در تست «یویو» اظهار کرد: حدود یک ماه پیش تایلند بودم و بعد از قبولی در آزمون بدنی، چند مسابقه در جنوب شرق آسیا قضاوت کردم. بعد از بازگشت از تایلند به ما ایمیل زدند که AFC تست جدید یویو را می‌گیرد و باید سه هفته بعد از تایلند، این تست را پشت سر می‌گذاشتیم. البته این تست هنوز توسط فیفا تایید و ابلاغ نشده و کنفدراسیون فوتبال آسیا آنرا گرفت.

وی همچنین یادآور شد: من فقط سه هفته فرصت داشتم در حالی که امکانات و سالن مناسب برای تمرینات در اختیارم نبود.  تمرینات تست یویو باید در سالن باشد نه پیست تارتان. به همین خاطر از فدراسیون فوتبال درخواست کردم که سالنی را در اختیارم بگذارند ولی فرصت کافی برای هماهنگی نبود و برای همین در پارک پشت منزل‌مان تمرین می‌کردم.

داور بین المللی فوتسال خاطرنشان کرد: در تست یویو هم از لحاظ بدنی مشکلی نداشتم ولی از لحاظ تکنیکی اشتباه کردم. اواخر تست بود که قبل از رسیدن به نقطه موردنظر، کمی راه رفتم تا در زمان تعیین شده از خط عبور کنم ولی مسئولان به راه رفتن من ایراد گرفتند و تاکید داشتند که نباید راه می‌رفته‌ام. امیدوارم یک شانس مجدد به من داده شود ولی گویا برای قضاوت داوران در مسابقات جام ملتهای آسیا دیگر تستی نخواهند گرفت و نتایج همین تست را ملاک قرار خواهند داد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر اینطور باشد، قطعا جام ملتهای آسیا را از دست خواهم داد و اگر در جام ملتها قضاوت نکنم، حضورم در جام جهانی هم در ابهام قرار می‌گیرد.

سهرابی در پایان از تصمیمش برای خداحافظی از دنیای داوری خبر داد و گفت: از نظر قوانین جدید، می‌توانم تا هر زمانی که بخواهم و آماده باشم، داوری کنم ولی تصمیم گرفته‌ام امسال از دنیای قضاوت خداحافظی کنم. مشکلات مالی، اعتراض‌های بی مورد بازیکنان، امکانات ضعیف و دیگر مسائل انگیزه‌ای برای آدم نمی‌گذارد. متاسفانه داوری در ایران در حال آسیب دیدن است.

منبع: مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 9 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۹
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

عدالت چهارشنبه , ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶

دمت گرم زودترهم خداحافظی کنی تشکرهم میکنیم ازت فقط دلم برای رفقات میسوزه که دیگه نمیتونی براشون بازی دراری

ahwaz چهارشنبه , ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴

اعتراض بى جاى بازیکنان !!!
خدا رو شکر شما دارى از داورى میرى .شما و ١-٢ تا از دوستات قهرمان لیگ رو مشخص مى کنى . اگه خدا بخواد سال دیگه مه شما نیستى اگر جایگزینى واست پیدا نشه قهرمان لیگ توى زمین مشخص میشه !
اخرین شاهکارتم که بازى حفارى و تاسیسات بود که کار رو دراوردى استاد .
بارت رو بستى از نظر مالى توى این چند سال یا على .

حبیب پنجشنبه , ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶

کاش امسال سهرابی ها از داوری و فوتسال نرن که واقعا حیف است.آقای سهرابی از بهترین داوران کشورمان هست.

نام ... چهارشنبه , ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴

وقتی داوران اینقدر نا عادلانه سوت میزنن و خود انها هم قوانین رو درست اجرا نمیکنن چه انتظاری از بازیکنان ملی پوش هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟

فوتسالی چهارشنبه , ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳

ناشناسی که به اسم ahvaz نظر داده ای , اگر یک ذره شعور و آگاهی داشتی نسبت به داور با تعصب کشور اینطوری صحبت نمی کردی . اگر اطلاع داشتی که داوران فوتسال چه دستمزد کمی می گیرند و چه تلاش زیادی می کنند تا از لحاظ بدنی آماده باشند هیچوقت به این شکل بی ادبانه صحبت نمی کردی . فقط عشق به داوری هست که باعث ادامه این راه برای داورانی مثل آقای سهرابی میشه . وگرنه نا آگاهانی مثل شما که باعث خجلت و شرمندگی جامعه ورزشی ایران است , مانع ادامه راه این عزیزان میشد . در این راه بار مالی وجود نداشت که بسته شود . واقعا برای انسان نماهایی مثل شما متاسفم .

ناشناس دوشنبه , ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲

جوابتو ان پایین دادم سهرابى جون .
بازى گیتى – دبیرى یادت نره !
قبل از خداحافظى مدالهاتم بگیر عزیز !

حبیب چهارشنبه , ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶

کاش امسال سهرابی ها از داوری و فوتسال نرن که واقعا حیف است.آقای سهرابی از بهترین داوران کشورمان هست.

حسین شاهمرادی پنجشنبه , ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۹:۳۶

سلام باعث تاسف و ناراحتی که ما سه داور الیت داریم و هیچ گونه امکانات و رسیدگی به این سه نفر داورمان نداریم نه سالن نه پزشک نه تمرین دهنده نه وسایل تمرین نه حمایت از فقط سه نفر بعد انتظار داریم همه داوران خود جوش با نیرو بروند افتخار کسب کنند . اگر تا به حالا هم هر چی شدند از صدقه سر و زحمت خودشان بوده . داوری که میتوانست برای سومین بار جام جهانی برود به خاطر کم توجهی شانس خود را از دست داد .

ولی امجدی جمعه , ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱:۲۲

دوست عزیزی که با اسم اهواز کامنت گذاشتی متاسفم برات که ندانسته تهمت میزنی وخدارو در نظر نمیگیری بیش از ۲۰نفر دارن زیر دست مهندس سهرابی تو شرکتش کار میکنند وخدا رو شکر نیاز به ۱۸۰تومن پول داوری نداره واز نظر فنی هم حضور در دوجام جهانی وجام های معتبر دیگر گواه اینه واین وصله ها بهش نمی چسبه به کوری چشم دشمناش انشاالله در سومین جام جهانی هم حضور پیدا میکنه امیدوارم که خداوند ازمون بگذره تا بدون مدرک با آبروی افراد بازی نکنیم.