کد خبر : 54209
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 آذر 1394 - 0:54
-

عراقی زاده: ظاهرا خون داور از خون بازیکن ما رنگین تر است

عراقی زاده: ظاهرا خون داور از خون بازیکن ما رنگین تر است
قائم مقام باشگاه گیتی پسند در مورد رای کمیته انضباطی صحبت های مفصلی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،پس از صدور حکم در خصوص دیدار گیتی پسند و منصوری قرچک از سوی کمیته انضباطی با محمدحسین عراقی زاده قائم مقام باشگاه گیتی پسند به گفتگو نشستیم تا نظر ایشان را در این خصوص بدانیم:

رﺃی کمیته انضباطی هم صادر شد و باشگاه گیتی‌پسند به پرداخت دویست میلیون ریال جریمه نقدی محکوم و از حضور تماشاگران در مسابقات خانگی خود تا آخر فصل محروم شد. باشگاه گیتی‌پسند اعتراضی به این رﺃی ندارد؟
عراقی‌زاده: ابتدا برمی‌گردم به روز دیدار با شهید منصوری و اتفاقاتی که در بازی رقم خورد. بازی برگشت ما در برابر تیم شهید منصوری کاملا تحت تاثیر دیدار رفت دو تیم در قرچک قرار گرفته بود جایی که بازیکن ما را با مشت و لگد زدند و گوینده سالن هم با صدای بلند به مردم اصفهان توهین کرد.
این مسائل سبب شد که ما پیش‌بینی کنیم که در بازی برگشت هم اتفاقی رخ دهد و به همین دلیل به مسئولان هیئت فوتبال استان که مسئول برگزاری و هماهنگی مسابقات هستند، این حساسیت ویژه را منتقل کردیم و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری مطلوب این دیدار انجام گرفت.

در اینصورت چطور آن اتفاقات درجریان بازی رخ داد؟
عراقی‌زاده : تا یک دقیقه آخر بازی اتفاقی هم نیفتاد اما از آنجایی که اشتباهات داور شروع شد تنش هم ایجاد شد و فیلم گل صحیحی که داور مردود اعلام کرد در بین تماشاگران دست به دست در حال گردش بود تا دقیقه پایانی که با تکرار صحنه‌های اعتراض‌آمیز یکی از هوادران به داخل زمین آمد و به سمت داور حمله کرد.

همانطور که گفتید پیش‌بینی شده بود که ممکن است این دیار با جنجال و حواشی همراه شود پس چطور با وجود انجام هماهنگی‌های لازم باز هم این اتفاق افتاد؟
عراقی زاده: به هرحال برخی اتفاقات در ورزش اجتناب ناپذیر است و در همه جای دنیا هم دیده می‌شود که برخی اوقات با وجود تدابیر شدید امنیتی در ورزشگاه تماشاگری خود را به وسط زمین یا به یک بازیکن برساند اما به هرحال ما هم از این اتفاق بسیار ناراحت شدیم و تعرض به داور را هم محکوم می‌کنیم.

فکر نمی‌کنید تدابیر و اقدامات پیشگیرانه برای این بازی کافی نبوده است؟
عراقی زاده: براساس قانون هیئت فوتبال استان وظیفه برگزاری، کنترل و تامین امنیت این مسابقه را برعهده داشته است و باشگاه میزبان فقط هزینه‌های این هماهنگی‌ها را پرداخت می‌کند و اگر هم تدابیر کافی نبوده ما نباید پاسخگو باشیم.

اما هیئت فوتبال اعلام کرده که اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام داده بودند و اگر لیدرهای باشگاه از قبل آموزش لازم را دیده بودند این اتفاقات نمی‌افتاد چون سکوها باید در اختیار و کنترل لیدرهای باشگاه باشد.
عراقی زاده: به هرحال وقتی این اتفاقات پیش می‌آید همه تقصیر را گردن هم این و آن می‌اندازند اما اگر هرکس وظایفش را به بهترین شکل انجام دهد این اتفاقات کمتر به وقع می پیوندد. ما لیدرها را آموزش داده‌ایم و به طور قطع اگر آنها سکوها را کنترل نمی‌کردند شاید اتفاقاتی بدتر می‌افتاد اما نمی‌توانیم از آنها توقع داشته باشیم امنیت سالن را تامین کنند چون وظیفه آنها این نیست و هرکس براساس قانون وظیفه خاص خود را دارد.

به هرحال کمیته انضباطی آرای مربوط به گیتی‌پسند را قابل تجدید نظر خواهی اعلام کرده است، باشگاه گیتی‌پسند به رﺃی صادر شده اعتراضی ندارد؟
عراقی‌زاده: ابتدا باید درباره داوری این دیدار بگویم که با اشتباهات بسیار سبب به وجود آمدن اعتراضات شد. ما فیلم داوری را هم به کمیته داوران ارجاع دادیم و اشتباهات داور دیدار محرز شده اما این مسئله برای ما فایده‌ای ندارد حتی اگر داور را هم محروم کنند ما ۳ امتیاز حساس این بازی را از دست دادیم و دردی از ما دوا نمی‌کند.
اما درباره رﺃی کمیته انضباطی باید بگویم که در بازی رفت مشابه همین اتفاق در قرچک افتاد و بازیکن ما را در سالن به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند اما پس از یک هفته پیگیری ما تازه رﺃی صادر شد و منصوری قرچک به پرداخت یک میلیون تومان جریمه نقدی و برگزاری یک بازی بدون تماشاگر محروم شد اما درباره ما این جریمه سنگین در نظر گرفته شده است.
نمی‌دانم شاید خون داور رنگین‌تر از بازیکن ما بوده و یا اینکه فقط داوران ارزش انسانی دارند. در کشور به طور سهوی درباره یک لهجه حرف زدند و این همه سرو صدا کرد اما در سالن قرچک فردی پشت میکروفن به مردم اصفهان اهانت می‌کند اما هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد.
نمی‌دانم چرا آرا این همه متفاوت است. به هرحال ما به این رﺃی اعتراض داریم و مراتب شکایت خود را هم اعلام کنیم.

پس از بازی اعلام شده بود که تماشاگران با زنجیر به اکبر تقوی سرپرست تیم شهید منصوری حمله کرده‌اند؟ این ادعا صحت دارد؟
عراقی‌زاده: خیر، من خودم در پایان بازی آقای تقوی را با خودروی شخصی و در امنیت کامل به اتوبوس تیم رساندم و هیچ اتفاقی برای ایشان نفتاده و با قاطعیت این مسئله را تکذیب می کنم.

اکبر تقوی در یکی از مصاحبه‌های خود اعلام کرده بود که یکی از بازیکنان ملی‌پوش گیتی‌پسند عامل تحریک تماشاگران بوده و در جلسه کمیته انضباطی هم این مسئله را مطرح می‌کند. در این مورد هم صحبتی شده است؟
عراقی‌زاده: هر اتفاقی که پیش میاد به هرحال یک سری ادعاهای واهی و بی‌اساس هم پیرامون موضوع عنوان می‌شود. البته به آقای تقوی گفتم در این باره اگر مستنداتی دارند ارائه کنند چون به هرحال تمام اتفاقات داخل سالن توسط دوربین‌ها ثبت شده و هرادعایی باید با مدرک ارائه شود.

اگر این موارد صحت ندارد چطور یک نفر علیه یک بازیکن ملی‌پوش ادعایی می‌کند آن هم با توضیحاتی که افکار مخاطبان را متوجه شخص خاصی کند؟
عراقی‌زاده: حرف زدن که مالیات ندارد در این مواقع انسان باید خدا و وجدان خود را در نظر بگیرد و بعد حرفی را مطرح کند.

گذشته از این مسائل، چندین بار این اتفاقات تکرار شده است با این حساب تاکنون از سوی باشگاه گیتی‌پسند اقدامی برای آموزش هوادران و به ویژه لیدرها صورت گرفته است؟
عراقی‌زاده: باشگاه گیتی‌پسند کانون هواداران دارد و همیشه قبل از مسابقات اقدامات فرهنگی و برنامه‌های معنوی انجام می‌شود اما به هرحال برخی اتفاقات اجتناب‌ناپذیر است و نمی‌توان به طور ۱۰۰درصد جلوی آن را گرفت. مثل همین دیدار که اشتباهات مکرر داور سبب شد تا اعتراضات تماشاگران شدت بگیرد.

پخش زنده مسابقات هم می‌تواند تا حدودی بازدارنده باشد و یا حتی جدا از افراد حاضر در ورزشگاه، سایرین هم می‌توانند اتفاقات را ببینند و بهتر درباره رویدادها قضاوت کنند.
عراقی‌زاده: هزینه پخش مستقیم بازی‌ها بسیار سنگین است و ما چون دیگر توجیه اقتصادی برای این کار نداریم دیگر نمی‌توانیم پخش مستقیم داشته باشیم. این مسئله‌ای است که کمیته فوتسال باید برای انجام آن اقدام کند مانند فوتبال و یا والیبال که برای پخش دیدارها با صدا و سیما همکاری می‌کنند و قرارداد می‌بندند اما متاسفانه تاکنون این کار برای فوتسال صورت نگرفته است.

منبع:سایت باشگاه گیتی پسند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... چهارشنبه , ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱:۲۷

فعلا همه دست به دست هم دادند تا گیتی قهرمان نشه و فقط از یک تیم خاص حمایت میشه.

آذربایجان چهارشنبه , ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲:۱۰

آقای عراقی زاده خواهشن مارو قاطی مسایل پیش پا افتاده خودتون نکنین..

نام ... چهارشنبه , ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۹:۴۲

لطف کنید در مورد بازی گیتی در قم و اتفاقات عجیب داوری و عدم اعلام خطا و اخراج سپهر محمدی که اختلاف بازی به سه گل می‌رسید و همان توپ برگشت و به گل قم تبدیل شد با ایشان مصاحبه کنید و بفرمائید چرا در این مورد برای تشکر از داوران بیانیه نمیدهند?

نام ... چهارشنبه , ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳

پول ندارید کاپشن بخرید بعد میخواید قهرمان شید.

مهران19 چهارشنبه , ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸

خدایی حالا کاری به داوری و حواشی ندارم همین که تیمت با اومدن رضا لک ۸ امتیاز رو جبران کرده خیلی حرفه