کد خبر : 54971
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 آذر 1394 - 15:22
-

ثمینی:بعد از میزبان ،تیم ملی بانوان دومین تیم پرطرفدار جام جهانی کوچک بود/صانعی هیچ قراردادی با تیم بانوان ندارد!

ثمینی:بعد از میزبان ،تیم ملی بانوان دومین تیم پرطرفدار جام جهانی کوچک بود/صانعی هیچ قراردادی با تیم بانوان ندارد!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سرپرست تیم ملی فوتسال زنان در میزگردی با عنوان ‘بررسی روند موفقیت های فوتسال زنان ایران گفت : دولت نسبت به سال های گذشته نگاه جدی تری به ورزش زنان دارد و اگر این روند حمایتی در همه بخش های ورزش زنان تسری یابد ، مردم در آینده نه چندان

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سرپرست تیم ملی فوتسال زنان در میزگردی با عنوان ‘بررسی روند موفقیت های فوتسال زنان ایران گفت : دولت نسبت به سال های گذشته نگاه جدی تری به ورزش زنان دارد و اگر این روند حمایتی در همه بخش های ورزش زنان تسری یابد ، مردم در آینده نه چندان دور می توانند شاهد موفقیت های بزرگ در تمامی رشته های ورزشی باشند زیرا نگاه حمایتگرانه دولت و مسئولان انگیزه و امید را در دل ورزشکاران ایجاد می کندو این باور را می افریند که ورزش زنان و تلاش های سخت آنان دیده می شود .
ثمینی پور درخصوص ارزیابی از عملکرد تیم فوتسال زنان در رقابت های گواتمالا گفت: اگر ملی پوشان با آمادگی مشابه مسابقات جام ملت های آسیا راهی تورنمنت جهانی فوتسال زنان در گواتمالا می شدند به طور قطع نتایج متفاوتی کسب می کردیم .
ثمینی پور نیز درمورد مسابقات گواتمالا گفت : تیم برزیل به عنوان قهرمان جهان به قدری قدرتمندانه در زمین ظاهر شد که همه انرژی بازیکنان ما را در بازی نخست تمام کرد . به اعتقاد من اگر تیم ملی فوتسال زنان با آمادگی که به مسابقات جام ملت های آسیا اعزام شد به تورنمنت فوتسال زنان جهان گواتمالا اعزام می شد یا زمانبندی مسابقات شکل دیگری بود یا ما زودتر وارد گواتمالا می شدیم ،حتی شانس کسب عنوان چهارمی این رقابت ها را داشتیم .
سرپرست تیم خاطرنشان کرد: ایران دو بازی سخت مقابل پرتغال و برزیل انجام داد و بازیکنان از نظر بدنی کاملا تحلیل رفتند و وقتی در برابر کاستاریکا ایستادند دیگر نتوانستند از موقعیت های ایجاد شده به خوبی استفاده کنند.
ثمینی پور درمورد تبلیغات منفی و سیاه نمایی رسانه های غربی علیه ایران و ادعای کم توجهی به ورزش زنان و نبودن فضای ورزشی برای فعالیت آنان گفت: اگر دولت هزینه های سنگین چند میلیاردی هم برای از بین بردن این سیاه نمایی ها بکند به اندازه حضور زنان ایرانی در قالب تیم های ورزشی در فضاهای بین المللی نمی تواند در عرصه تبلیغات برای کشور موثر باشد.
وی خاطرنشان کرد: حجاب زنان ورزشکار ایرانی در رشته های مختلف ورزشی سال ها مورد توجه بوده و حالا دیگر این حجاب به عنوان یک واقعیت پذیرفته شده و درحال حاضر این توانمندی زنان ورزشکار مسلمان است که مورد توجه قرار دارد. وقتی مسئولان و تماشاگران رویدادهای جهانی می بییند که زنان ورزشکار مسلمان در چه سطحی از توانمندی در حال رقابت در عرصه های بین المللی و جهانی هستند ،برایشان جذابیت دارد و بهترین تبلیغات برای نشان دادن فضای موجود در کشور است.
وی یاداور شد: بسیاری از شرکت کنندگان کشورهای مختلف در تورنمنت جهانی فوتسال زنان در گواتمالا می گفتند که تا پیش از این تصاویری از مسابقات ورزشی زنان ایران ندیده بودند و تا پیش از این که تصاویر بازی زنان ایران در جام ملت های آسیا را در مالزی ببینند ،تصور می کردند که مردان در ایران اجازه نمی دهند زنان ورزش کنند. محجبه بودن ورزشکاران ایرانی و اینکه تیم ایران به عنوان قهرمان آسیا در تورنمنت جهانی گواتمالا شرکت کرده بود، موجب شد دومین تیم پرطرفدار در گواتمالا بعد از تیم میزبان باشد.
ثمینی پور درمورد همکاری علی صانعی به عنوان مربی با تیم ملی فوتسال زنان ،گفت : همه می دانند که صانعی چه کمکی به فوتسال زنان کرده است و این مربی چهره بسیار شناخته شده ای دارد .این مربی هیچ قراردادی با فدراسیون در خصوص هدایت تیم ملی ندارد بلکه همراهی وی با کادر فنی کاری کاملا «دلی » است و همه می دانند که وی به عنوان مشاور به کادر فنی کمک می کند اما این کمک نباید به طوری مطرح شود که به وی یا مربیان مرد دیگری که به ارتقای فنی تیم های ملی زنان کمک می کنند ،لطمه وارد کند.
منبع:ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.