کد خبر : 55151
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 آذر 1394 - 21:46
-

داور بین المللی ایران چطور می تواند دوباره قضاوت کند؟/ گلایه های سهرابی از امکانات داوران

داور بین المللی ایران چطور می تواند دوباره قضاوت کند؟/ گلایه های سهرابی از امکانات داوران

علیرضا سهرابی در گفت‌ وگو با پایگاه خبری فوتسال ایران درباره شرایطش برای قضاوت در جام ملت های آسیا و جام جهانی پیش رو توضیح داد: چند ماه پیش AFC  به ما ابلاغ کرد که می‌خواهد از ما تست جدید یویو را بگیرد. شرایط این تست به ما به صورت اینترنتیاعلام شد. در حالی که

علیرضا سهرابی در گفت‌ وگو با پایگاه خبری فوتسال ایران درباره شرایطش برای قضاوت در جام ملت های آسیا و جام جهانی پیش رو توضیح داد: چند ماه پیش AFC  به ما ابلاغ کرد که می‌خواهد از ما تست جدید یویو را بگیرد. شرایط این تست به ما به صورت اینترنتیاعلام شد. در حالی که این برای اولین بار بود که چنین تستی گرفته می شد چون هنوز فیفا آن را تایید نکرده است.

وی افزود: با این حال ما برای دادن تست به مالزی رفتیم و در قسمتی از آن من فکر می‌کردم یک قدم آخر را به صورت عادی بروم اشکالی ندارد، ولی گفتند طبق قانون AFC باید تا آخر به صورت بغل پا می‌آمدی.به همین دلیل از من خطا گرفتند و روی همین خطا رد شدم.

داور بین المللی فوتسال همچنین با بیان اینکه به او گفته اند دو ماه دیگر در مالزی تست خواهند گرفت و اگر تست را قبول شود در سال ۲۰۱۶ اجازه داوری خواهد داشت افزود: جام باشگاه‌های آسیا را در مرداد ماه داریم که دیگر ارزشی ندارد چون شهریور ماه جا‌م جها‌نی کلمبیا است و تا آن موقع داورهای جام جهانی کلمبیا انتخاب و وارد سیکل آموزش، نظارتی و تمرینی شده‌اند.

او با بیان این که احتمال زیادی دارد که جا‌م جها‌نی را از دست دهد، ا‌دا‌مه‌ داد: تنها مسابقاتی که باقی می‌ماند بازی های آسیایی ازبکستان است که اگر داور‌هایی که به ازبکستان می‌روند امتیازهای کافی بیاورند و حد نصاب من پایین بیاید، احتمال بالای ۹۰ درصد جا‌م جها‌نی را از دست خواهم داد. حالا من فرصت دارم یک بار دیگر تست دهم و به مسابقات برگردم اگر AFC این موضوع را قبول کند برایم یک شانس مجدد است و اگر قبول نکند کاری نمی‌شود کرد.

سهرابی درباره اینکه چرا نمیدانسته تستی که داده ملاک بعد هم قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: درباره این موضوع که این تست ملاک قرار خواهد گرفت را AFC باید به دبیر کل فدراسیون فو‌تبا‌ل نامه بزند که دبیر کل ارجاع بدهد به کمیته‌ داوران و کمیته‌ داوران این موضوع را به ما اعلام کند. البته من بی تجربه نیستم که بخواهم بگویم این موضوع تقصیر شخص خاصی است. من هم نباید اشتباه می‌کردم ، ولی به‌ هر‌ حال اشتباه برای همه پیش می‌آید. حالا این که آیا AFC نامه داده و فدراسیون اطلاع ندارد یا کمیته‌ داوران اطلاعی ندارد را من نمی دانم.

این داور فوتسال در ادامه خاطر‌ نشان کرد: من به دیدن علی کفاشیان رفتم و او قول‌هایی در این زمینه داد. من فکر می‌کنم که کفاشیان با توجه به این که رییس کمیته‌ فوتسال AFC است بتواند کاری انجام دهد. او ظاهرا جلسه‌ای اضطراری در AFC دارد و امیدوارم بتوانند این شانس را به من بدهند که دوباره تست دهم. البته این شانس فقط شخص من نیست ،‌ بلکه شانس ایران است.

او با اشاره به کمبود امکانات برای داوران گفت: من امکانات و شرایط مناسبی برای تمرین نداشتم ، ولی هر کس مسئول اشتباه‌های خودش است و من نیز باید دقت بیشتری می‌کردم.

این داور فوتسال ا‌دا‌مه‌ داد: داورها نه فقط فوتسال ،‌ بلکه کل داوران ایران از همه امکانات محروم هستند و هیچ کس به فکرشان نیست و کسی آنها را کمک نمی‌کند و نتیجه‌اش هم این می‌شود که بالاخره از جایی ضربه بخورند که من هم ضربه را خوردم. ما داورها نه امکانات تمرین کردن داریم نه شخصی که به داورها تمرین بدهد و هیچ شرایطی وجود ندارد که کسی به ما فکر کند. در جایی خواندم که مسعود عنایت می‌گفت ، من کلی برنامه آموزشی دارم در کشوی میزم ، ولی شرایطی برای اجرایش وجود ندارد!

سهرابی در پایان برای وحید عرض پیما آرزوی موفقیت کرد و افزود: وحید عرض پیما به ازبکستان می‌رود و امیدوارم بتواند از اعتبار ایران دفاع کند. از طرفی هم آرزو می‌کنم اگر این شانس برای من ایجاد شد، عرض پیما در جا‌م جها‌نی سوت بزند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.