کد خبر : 55653
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 دی 1394 - 13:35
-

وقتی تاسیسات ناگهان متزلزل شد/سخت‌ترین چالش سال‌های اخیر شمسایی

وقتی تاسیسات ناگهان متزلزل شد/سخت‌ترین چالش سال‌های اخیر شمسایی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تا همین ۶، ۷ هفته پیش تاسیسات دریایی با اختلافی قابل توجه نسبت به سایر تیم‌ها مدعی نخست قهرمانی در فصل جاری لیگ برتر فوتسال کشور بود و شرایط به گونه‌ای پیش می‌رفت که به نظر می‌رسید سایر بالانشینان جدول فقط برای رتبه دومی می‌جنگند. اینک در فاصله فقط سه

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تا همین ۶، ۷ هفته پیش تاسیسات دریایی با اختلافی قابل توجه نسبت به سایر تیم‌ها مدعی نخست قهرمانی در فصل جاری لیگ برتر فوتسال کشور بود و شرایط به گونه‌ای پیش می‌رفت که به نظر می‌رسید سایر بالانشینان جدول فقط برای رتبه دومی می‌جنگند. اینک در فاصله فقط سه هفته به پایان پیکارها هر اتفاقی متصور است و اثری از آن برتری عظیم در اردوی تاسیسات دیده نمی‌شود. پس از آنچه اواخر هفته پیش در مسابقه تاسیسات با گیتی‌پسند روی داد و شکست خانگی غریب ۵- یک تاسیسات را موجب گشت تاسیسات و مس سونگون با ۴۵ امتیاز و به حکم تفاضل گل در جاهای اول و دوم جدول قرار دارند و گیتی‌پسند هم به دو امتیازی دو پیشاهنگ فوق رسیده است. دبیری تبریز ضلع چهارم (و آخر) مربع قهرمانی است که ۴۲ امتیاز دارد.

چه شد؟
اینکه چطور شد قهرمان یکطرفه فصل پیش لیگ فوتسال که امسال قهرمان باشگاه‌های آسیا هم شد، اینطور تن به نزول داد و متزلزل شد و نتایج ناامیدکننده‌ای گرفت مساله‌ای است که وحید شمسایی باید آن را توضیح بدهد. مرد همه کاره تاسیسات پس از انرژی زیادی که روی کسب عنوان قهرمانی باشگاه‌های آسیا برای تیم تاسیسات در مرداد ماه گذاشت و بعد از شور و شوق فراوانی که صرف انتخاب وی به عنوان مرد سال فوتسال آسیا شد و حواس او را کمی تا قسمتی پرت کرد، ظاهرا انرژی و تمرکز گذشته را از دست داده است. شاید هم شمسایی بعد از شش، هفت امتیاز جلو افتادن از رقبا به غلط تصور کرد که کار تمام شده و هیچ تیمی به مردان او نخواهد رسید.

رقبا رسیدند
حقیقت چیزی جز این بود. تیم وی حالا در ازای ۱۴ برد و سه مساوی، پنج باخت هم در کارنامه‌اش دارد که دو شکست بیشتر از کل باخت‌های تاسیسات در فصل گذشته است و هر چند ۸۸ گل زده تاسیسات، هنوز عنوان برترین خط حمله فصل را در اختیار آنها گذاشته اما گیتی‌پسند هم با ۵ گلی که پنج‌شنبه شب به تیم شمسایی زد ۸۷ گل زده در کارنامه‌اش دارد. در بحث دفاعی نیز تاسیسات بعد از این شکست سنگین با ۵۴ گل خورده عنوان برترین‌ خط دفاعی فصل را به مس سونگون سپرده که بیشتر از ۵۱ گل نخورده است.

واقع‌بینی‌ها
شمسایی آدمی نیست که حقایق فنی تیمش را پنهان کند یا ضعف‌ها را منکر شود. او بعد از شکست سنگین تیمش مقابل گیتی‌پسند تصریح کرد که تاسیسات واقعا بد بازی کرده و در موارد قبلی نیز که گاه با مصدومیت‌ها و غیبت‌های وی مقارن شد همیشه متذکر شده بود که خودش یا شاگردانش کوتاهی کرده‌اند، آنچه تاسیسات را هنوز صدرنشین نگه داشته جدا از اندوخته‌های عالی این تیم در ۱۷ هفته اول لیگ کوتاهی‌ها و نوسان‌های مکرر رقبا بوده است و به واقع هیچ یک از آنها نتوانسته‌اند فاکتور تداوم را که شرط قهرمانی در یک لیگ است، ضمیمه کار خویش سازند. با این اوصاف با هر مرتبه لغزش تاسیسات در هفته‌های اخیر یا اندوخته‌های قبلی این تیم یا توقف سایر مدعیان، وحید و یارانش را در صدر جدول حفظ کرده و نمونه آن در هفته بیست و سوم بود که تیم دبیری هم مقابل شرکت حفاری مساوی کرد و مس سونگون به این سبب که هفته استراحتش بود اصلا بازی نکرد و طبعا پوئن تازه‌ای نگرفت ولی اگر به میدان می‌آمد حتی یک امتیاز هم برای نشستن‌اش به تنهایی در صدر جدول کفایت می‌کرد.

اقبال مساعد دو صدرنشین
حالا نتایج سه هفته بعد مشخص می‌کند که کدام یک از چهار تیم بالانشین جدول قهرمان لیگ ۱۳۹۴ می‌شوند. برنامه مسابقات ظاهرا حاکی از آن است که بازی‌های تاسیسات و مس سونگون قدری سبک‌تر است و این هم از اقبال مساعد آنها است که گیتی‌پسند و دبیری باید در هفته ماقبل آخر با یکدیگر مصاف بدهند.

یک عادت
در سال‌های اخیر قهرمان شدن هر تیمی که شمسایی در آن حضور دارد، تبدیل به یک عادت شده است و او دو فصل پیش هم دبیری را در حالی قهرمان لیگ کرد که آن تیم در دو فصل قبل از آن در خطر جدی سقوط به دسته‌ای پایین‌تر قرار داشت، شمسایی موقعی هم که فقط بازی می‌کرد با تیم‌های اصفهانی طعم قهرمانی را چشیده بود.  اینکه تصور کنیم او در ۴۰ سالگی سرانجام اشتها و انگیزه‌اش را از دست داده، برآورد صحیحی نیست اما شرایط فعلی سخت‌ترین چالش برای وحید و تیم‌های تحت هدایت او طی سال‌های اخیر است. رویدادی که تکلیف و نتیجه آن مشخص می‌کند شمسایی باید تا چه حد از خسته کردن خود و به وجود آمدن غرور و حس اطمینان بیش از حد در جمع شاگردانش در دفعات بعدی جلوگیری کرده و انرژی تازه‌ای را هم به پیکر خسته‌اش ضمیمه کند.

منبع:ایران ورزشی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.