کد خبر : 57289
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 دی 1394 - 9:50
-

شمسایی:کاپ قهرمانی را از دست آقا امام‌رضا(ع) گرفتیم/ بازیکن مانند وحید شمسایی در فوتسال ما زیاد است

شمسایی:کاپ قهرمانی را از دست آقا امام‌رضا(ع) گرفتیم/ بازیکن مانند وحید شمسایی در فوتسال ما زیاد است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،لیگ برتر فوتسال ایران در فصل ۹۴ را قطعا باید یکی از به‌یادماندنی‌ترین لیگ‌های تاریخ فوتسال در کشورمان نامید؛ رقابت‌هایی که کارش برای شناخت قهرمان به ثانیه‌های پایانی رسید و در حالی که تا قبل از هفته پایانی سه تیم هم‌امتیاز تاسیسات دریایی تهران، مس سونگون ورزقان و گیتی‌پسند اصفهان،

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،لیگ برتر فوتسال ایران در فصل ۹۴ را قطعا باید یکی از به‌یادماندنی‌ترین لیگ‌های تاریخ فوتسال در کشورمان نامید؛ رقابت‌هایی که کارش برای شناخت قهرمان به ثانیه‌های پایانی رسید و در حالی که تا قبل از هفته پایانی سه تیم هم‌امتیاز تاسیسات دریایی تهران، مس سونگون ورزقان و گیتی‌پسند اصفهان، به دنبال قهرمانی بودند، اما این تیم تاسیسات با سرمربیگری وحید شمسایی بود که در ثانیه‌های پایانی دیدار مقابل فردوسی مشهد شکست را با پیروزی عوض کرد و جام قهرمانی را بالای سر برد. شمسایی در حالی قهرمانی با تاسیسات را به‌عنوان مربی- بازیکن تکرار کرد که دو فصل پیش برای اولین‌بار این عنوان را با دبیری تبریز به دست آورده بود و حالا با هت‌تریک در کسب قهرمانی لیگ برتر فوتسال، رکورد جالبی را از خود به‌جا گذاشت. سومین قهرمانی شمسایی در حالی به دست آمد که او دچار مصدومیت شدیدی در هفته‌های پایانی شد و نتوانست تیمش را به‌عنوان بازیکن همراهی کند و در دیدار آخر هم از استرس زیاد حتی روی نیمکت هم ننشست و روی سکوی‌ها حرص و جوش می‌خورد. به بهانه قهرمانی در لیگ برتر پای صبحت‌های شمسایی نشستیم:

تبریک می‌گوییم. با قهرمانی به‌عنوان مربی- بازیکن در لیگ برتر هت‌تریک کردید…

کسب این مقام فقط لطف خدا بود. باور کنید دنبال این چیزهایی که می‌گویید نیستم. فقط از این بابت خوشحالم که این قهرمانی را در مشهد به دست آوردیم. ما کاپ قهرمانی را از دست آقا امام‌رضا(ع) گرفتیم.

قبول دارید که این قهرمانی سخت‌تر از دو فصل قبل به دست آمد؟

بله، قطعا قهرمانی سخت‌تر از دوتای قبلی بود، اما خودمان مقصر سخت‌تر شدن شرایط شدیم. ما نباید کار را راحت می‌گرفتیم و به اما و اگر می‌سپردیم. دیگر هر چه بود تمام شد و نباید خیلی به شرایط فکر کرد. بعد از قهرمانی برزیل در جام‌جهانی ۲۰۰۲ خیلی‌ها از اسکولاری درباره غیبت برخی ستاره‌ها و نحوه قهرمانی تیمش سوال کردند، اما اسکولاری فقط یک پاسخ داد و گفت ما حالا قهرمان هستیم و هیچ‌چیز دیگری برای من مهم نیست.

کسب مقام اول این فصل شیرین‌ترین قهرمانی شما هم بود؟

همه افتخارات و قهرمانی‌ها شیرین و ارزشمند هستند، اما با توجه به اینکه در سال اول مربیگری‌ام به همراه دبیری تبریز قهرمان شدم آن قهرمانی مزه دیگری داشت. به هر حال من دو فصل پیش تجربه حال حاضر را نداشتم و واقعا کارم سخت بود.

نکته جالب اینجاست که تیم تاسیسات به‌نسبت فصل قبل تقویت شده بود و چند مهره باتجربه هم جذب کردید، اما کارتان برای کسب این عنوان بسیار سخت‌تر شد. چرا؟

من با قاطعیت می‌گویم لیگ برتر فوتسال ایران جزء سه لیگ برتر دنیاست. بازیکنان بااستعداد زیادی در کشور ما وجود دارد و همه هم حریفان‌شان را خوب می‌شناسند. ضمن اینکه فصل قبل فشاری روی تیم ما وجود نداشت، اما امسال من از همان روز اول گفتم باید قهرمان شویم و فشار روی تیم ما زیاد شد. تاسیسات در نیم‌فصل اول ۳۵ امتیاز از ۳۹ امتیاز ممکن را کسب کرد منتها وقتی بازیکنان پرتعداد ملی‌پوش ما در تعطیلات نیم‌فصل به تیم ملی پیوستند و فرصتی برای استراحت آنها نبود، شرایط در دور برگشت کمی سخت شد. ضمن اینکه مصدومیت‌های زیادی هم گریبان تیم را گرفت. شما نگاه کنید محمد کشاورز، ابوالقاسم عروجی، محمدرضا سنگ‌سفیدی و مصطفی نظری هرکدام چندین هفته به دلیل مصدومیت در ترکیب تیم حضور نداشتند و خود من هم حدود هشت هفته را از دست دادم. به همین خاطر ما در این مواقع دچار مشکل می‌شدیم و کارمان برای قهرمانی سخت شد.

وقتی در بازی آخر برابر فردوسی مشهد با یک گل عقب افتادید، فکر می‌کردی تاسیسات بتواند نتیجه را جبران کند و قهرمان لیگ شود؟

تا هفت دقیقه به پایان بازی فکر می‌کردم بتوانیم جبران کنیم چون خیلی حمله می‌کردیم، وقتی بازی به چهار دقیقه پایانی رسید خیلی نگران شدم؛ اما زمانی که در فاصله سه دقیقه به آخر بازی گل تساوی را زدیم دوباره امیدوار شدم تا اینکه فقط یک دقیقه از بازی مانده بود و من دیگر هیچ امیدی به قهرمانی نداشتم. استرسم به اوج رسیده بود و واقعا دست و پایم هیچ توانی نداشت. همه دوربین‌ها هم روی من زوم شده بود. باور کنید تا قبل از گل پیروزی در ۲۴ ثانیه پایانی چه فکرهایی که از سر من نگذشت؛ اینکه همه‌چیز دارد از دست می‌رو، اما خدا خواست و گل پیروزی را به ثمر رساندیم.

پارسال که قهرمان لیگ شدی گفتی باید استخاره کنم تا به بازی کردن ادامه بدهم. هنوز برای فصل آینده تصمیمی نگرفته‌ای؟

من خیلی به استخاره اعتقاد دارم. منتها الان بحث مصدومیتم هم مطرح است. همه دکترهای حاذق می‌گویند باید پایت را عمل کنی و با این شرایط نباید ادامه داد. فکر می‌کنم تکلیفم تا ۱۰ روز آینده مشخص شود. یک‌سری معالجات ابتدایی روی پایم انجام خواهد شد و اگر نتیجه نداد مجبورم عمل کنم.

علاقه داری همچنان ادامه بدهی؟

قطعا همین‌طور است، ولی باید شرایط را بررسی کنم.

فکر می‌کنی بازیکنی پیدا شود که بتواند جای تو را در فوتسال ایران بگیرد؟

بازیکن مانند وحید شمسایی در فوتسال ما زیاد است، منتها شاید فرقی که من با بقیه دارم و از آنها متمایز می‌شوم این است که من از فوتسال و کسب قهرمانی سیر نمی‌شوم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.