کد خبر : 58839
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 بهمن 1394 - 13:22
-

لیگ فوتسال، دو بازیکن دوپینگی داشت!

لیگ فوتسال، دو بازیکن دوپینگی داشت!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، توحید سیف‌برقی در خصوص اقدامات ضد دوپینگ و آمار نمونه گیری‌های انجام شده از بازیکنان لیگ‌های رشته‌های فوتبال و فوتسال در سال ۲۰۱۵ گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از ستاد مبارزه با دوپینگ ایران، حدود ۴۰۰ نمونه دوپینگ از بازیکنان رشته‌های فوتبال

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، توحید سیف‌برقی در خصوص اقدامات ضد دوپینگ و آمار نمونه گیری‌های انجام شده از بازیکنان لیگ‌های رشته‌های فوتبال و فوتسال در سال ۲۰۱۵ گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از ستاد مبارزه با دوپینگ ایران، حدود ۴۰۰ نمونه دوپینگ از بازیکنان رشته‌های فوتبال و فوتسال در سال ۲۰۱۵ گرفته شده که تنها چهار نمونه از بین آنها مثبت بوده است.

وی ادامه داد: در واقع نمونه‌گیری‌ها از بین بازیکنان لیگ‌های برتر فوتبال و فوتسال، لیگ دسته یک و دو فوتبال انجام شده و ۲ نمونه از فوتسال و ۲ نمونه از لیگ دسته یک فوتبال، درمجموع چهار نمونه مثبت از بین ۴۰۰ نمونه‌گیری را تشکیل می‌دهد.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: چهار ورزشکاری که جواب نمونه دوپینگ آنها مثبت بوده هم به استناد کمیسیون انضباطی ستاد مبارزه با دوپینگ ایران مستحق تخفیف شده‌اند، چراکه ثابت شده مصرف آنها از مواد ممنوعه به قصد افزایش کارآیی نبوده است. ضمن اینکه ما مطابق آیین نامه موظف به ارسال نتایج احکام انضباطی خود به فیفا هستیم تا آنها نیز از شرایط و روندی که در اجرای احکام وصدور حکم ها وجود دارد، مطلع شوند.

وی گفت: بدون شک آموزش و نظارت فدراسیون فوتبال و همکارانم در ستاد مبارزه با دوپینگ ایران باعث به وجود آمدن چنین آمار بسیار خوبی شده و امیدوارم در آینده نزدیک شاهد عدم وجود حتی یک نمونه مثبت دوپینگ در بین همه ورزشکاران بخصوص در رشته فوتبال باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.