کد خبر : 59131
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 بهمن 1394 - 11:59
-

طاهری:این تیم درشرایطی است که در جام‌جهانی نیز روی سکو برود/ فرقی نمی‌کند که چه کسی کاپیتان باشد

طاهری:این تیم درشرایطی است که در جام‌جهانی نیز روی سکو برود/ فرقی نمی‌کند که چه کسی کاپیتان باشد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،یکی از بازیکنان باتجربه فوتسال ایران که توانسته درکنار محمد کشاورز یک زوج باتجربه را در ترکیب این تیم تشکیل دهد، در آستانه اعزام به ازبکستان برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا کاملا قاطعانه درباره قهرمانی صحبت می‌کند. او که در دوره قبلی بازوبند کاپیتانی را بر بازو داشت،

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،یکی از بازیکنان باتجربه فوتسال ایران که توانسته درکنار محمد کشاورز یک زوج باتجربه را در ترکیب این تیم تشکیل دهد، در آستانه اعزام به ازبکستان برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا کاملا قاطعانه درباره قهرمانی صحبت می‌کند. او که در دوره قبلی بازوبند کاپیتانی را بر بازو داشت، حالا دیگر کاپیتان تیم نیست اما اعتقاد دارد همدلی در تیم فعلی فوتسال از هر زمان دیگری بیشتر است و نسل فعلی می‌تواند تا کسب سکوی جام‌جهانی نیز پیش برود. در ادامه گفت‌وگو با محمد طاهری می‌خوانید :
از وضع آمادگی خودت و تیم‌ملی فوتسال در آستانه اعزام به ازبکستان بگو؟
خداراشکر همه ‌چیز خوب است. کادرفنی ترجیح داد که اردویی در مشهد داشته باشیم و یک هفته‌ای آن‌جا بودیم. البته چند ماه قبل بازی‌های سنگینی را مقابل ایتالیا، روسیه و برزیل برگزار کردیم و بعد از‌ آن نیز بازیکنان با حضور در لیگ برتر آماده حضور در تیم ‌ملی شدند.
با این وضع، مردم چقدر باید امیدوار به بازپس‌گیری عنوان قهرمانی آسیا باشند؟
ما در ٢ دوره قبلی نتوانستیم قهرمان شویم اما من معتقدم با بدشانسی این اتفاق رخ داده است. حالا با رفع اشکالات همه‌ چیز مهیاست تا اگر شانس هم با ما یار باشد، دوباره در آسیا آقایی کنیم. ما در نیمه‌نهایی به ژاپن می‌خوریم اما به نظر من برای تیمی که می‌خواهد قهرمان شود، اصلا مهم نیست با چه حریفی در چه مرحله‌ای بازی کند. تیم فعلی یکدست و همدل است که شاید در سال‌های گذشته تا این حد انسجام در تیم‌ملی وجود نداشت.
پس درصورت ناکامی احتمالی نمی‌توان بهانه‌ای را قبول کرد؟
البته که کمبودهایی وجود داشته اما هدف همه ما قهرمانی در آسیاست و باید با این کمبودها کنار بیاییم. با تمام این مسائل اعتقاد دارم ایران همچنان قدرت اول آسیاست و تنها ترس من از بدشانسی‌های احتمالی است.
سال‌هاست که فوتسال ما درحسرت سکوی جهانی مانده؛‌ فکر می‌کنی این تیم امسال می‌تواند تا سکوی جام‌جهانی هم پیش برود؟
به نظر من این تیم واقعا درشرایطی است که در جام‌جهانی نیز روی سکو برود. البته بعد از این‌که با جام به ایران برگشتیم، باید بیشتر از اینها ما را برای حضور در جام‌جهانی حمایت کنند. فوتسال در دنیا در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته است. با این وجود من که سال‌هاست در تیم‌ملی هستم، این تیم را یکی از بهترین نسل‌های فوتسال کشورمان می‌دانم که توانایی رسیدن به سکوی جام‌جهانی را هم دارد.
شنیده‌ای احتمال دارد فوتسال در دوره‌های بعدی به المپیک هم اضافه شود؟
من هم این خبر را شنیدم که به نظرم برای فوتسال ایران بسیار خوشایند است. با این‌که شاید دیگر به من و امثال من نرسد که بخواهیم در المپیک حاضر شویم اما پیشرفت این رشته حتی اگر خودم هم نباشم، خوشحالمان می‌کند.
خودت به این فکر کردی که تا چه زمانی در تیم ‌ملی بازی کنی؟
شاید فکر کرده باشم اما برای عملی‌کردن این تصمیم هنوز خیلی زود است. من تازه ٣٠ساله شدم و تا چند ‌سال دیگر می‌توانم به تیم‌ملی کمک کنم. فعلا که هدفمان بازی‌کردن تا پایان جام‌جهانی است و بعد از آن به موقعش تصمیم‌گیری می‌کنم.
‌در دوره قبلی خودت کاپیتان بودی اما با بازگشت کشاورز بازوبند بر بازوی اوست؟
هیچ فرقی نمی‌کند که چه کسی کاپیتان باشد. شاید من این‌طوری راحت‌تر باشم و آن مسئولیت نیز بر دوشم نباشد. از بزرگترین بازیکن که محمد کشاورز است تا کوچک‌ترین فرد باید دست‌به‌دست هم دهیم تا قهرمان آسیا شویم.
به‌عنوان سوال پایانی، درباره احتمال تعطیلی ١٠ ماهه لیگ برتر تا پایان جام‌جهانی چه نظری داری؟
این تصمیمی است که هیأت‌رئیسه گرفته و ان‌شاءالله با همفکری به نفع فوتسال باشد. البته باید طوری برنامه‌ریزی شود که نه تیم‌ملی ضربه بخورد و نه باشگاه‌ها. از طرفی شاید با تعطیلی لیگ انگیزه برخی جوانان از بین برود. تا آنجایی که من می‌دانم هنوز این تصمیم قطعی نیست و قرار است بعد از جام ملت‌های آسیا درباره آن تصمیم‌گیری شود.

منبع:شهروند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.