کد خبر : 59298
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 بهمن 1394 - 9:37
-

انتظارات برای باز پس گیری مقام سنتی

انتظارات برای باز پس گیری مقام سنتی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم ملی فوتسال ایران دیروز به سوی ازبکستان پر کشید تا از ۲۱ بهمن تا ۲ اسفند که زمان برگزاری چهاردهمین دوره فوتسال قهرمانی آسیا در شهر تاشکند است، برای کسب مجدد این عنوان بکوشد. در ۱۳ دوره قبلی این پیکارها که پیش‌تر هر سال یک بار برگزار می‌شد اما

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم ملی فوتسال ایران دیروز به سوی ازبکستان پر کشید تا از ۲۱ بهمن تا ۲ اسفند که زمان برگزاری چهاردهمین دوره فوتسال قهرمانی آسیا در شهر تاشکند است، برای کسب مجدد این عنوان بکوشد. در ۱۳ دوره قبلی این پیکارها که پیش‌تر هر سال یک بار برگزار می‌شد اما از ۲۰۱۰ به بعد هر دو سال یک بار برپا شده، ایران درخشان‌ترین رکورد ممکن را در اختیار دارد به طوری که ۱۰ بار قهرمان، یک مرتبه دوم و دو بار نیز حائز رتبه سوم شده است. با این حال قهرمان نشدن ایران از ۲۰۱۰ به بعد و نایب قهرمان شدن در دوره ۲۰۱۴ و سوم شدن در دوره ۲۰۱۲ ذائقه‌ها را تلخ و عزم‌ها را برای پس گرفتن «عنوان سنتی» توسط ما بیشتر کرده است.
نشانه‌های تاریخی باعث دلگرمی می‌شوند؛ در سال ۲۰۱۰ که واپسین قهرمانی فوتسال ما در آسیا رقم خورد، مسابقات در همین کشور ازبکستان برگزار شد و معدود افرادی از همان تیم با نام‌های آشنای محمد کشاورز و محمد طاهری امروز در معیت تیم اعزامی در تاشکند به سر می‌برند تا نشانگر راه‌های تجدید آن قهرمانی به نفرات جوان‌تر تیم ملی باشند.
۱۴ بازیکن اعزامی ترکیبی از میانسالان و جوانان را به تیم ملی بخشیده‌اند و این همان چیزی است که ایران برای ایستادن مجدد بر سکوی نخست آسیا به آن احتیاج دارد ضمن اینکه محمود ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی در شش ماهی که از انتصاب وی می‌گذرد، خونسردی و تسلط دور از انتظاری را در گرداندن این تیم از خود بروز داده و موفق‌تر از تصورات قبلی ظاهر شده است و هرچند هنوز بسیاری از افراد می‌گویند وحید شمسایی باید برای این پست انتخاب می‌شد اما نایب قهرمان شدن مجدد تیم ملی فوتسال در گرندپری امسال برزیل با هدایت ناظم‌الشریعه در پی شکست خفیف و پیروزی‌وار ۴-۳ در دیدار فینال برابر برزیل «قدر قدرت»، به واقع نه یک نایب قهرمانی بلکه در حد یک قهرمانی بود.
تیم ملی ایران در پیکارهای قهرمانی آسیای ۲۰۱۶ که ۱۶ تیم حاضر در آن در گام نخست به چهار گروه چهار تیمی تقسیم شده‌اند، در گروه دوم کنار عراق، چین و اردن قرار گرفته و بازی‌هایش در این مرحله را روزهای ۲۱، ۲۳ و ۲۵ بهمن به ترتیب مقابل اردن، چین و عراق انجام می‌دهد و اگر یکی از دو صعودکننده این گروه باشد (که بسیار بعید است نباشد) در مرحله یک چهارم نهایی با یکی از دو تیم برتر گروه اول مصاف خواهد داد. گروهی که از ازبکستان، لبنان، قرقیزستان و عربستان شکل می‌گیرد. از آنجا که اول شدن ازبک‌های میزبان در این گروه تقریبا حتمی نشان می‌دهد، رتبه دوم این گروه نصیب یکی از دو تیم لبنان یا قرقیزستان می‌شود و این بدان معنا است که حریف ما در یک چهارم پایانی یکی از این دو تیم خواهد بود. کار از نیمه نهایی سخت‌تر می‌شود زیرا در این مرحله به احتمال قریب به یقین با ژاپن قدرت مطلقه گروه چهارم روبه‌رو خواهیم شد و با تیمی که بعد از ما بالنده‌ترین فوتسال آسیا را داشته است و در فینال دوره پیش نیز با اتخاذ یک سیستم دفاعی و البته با برخورداری از بخت و اقبال مساعد تیم ایران را برد و قهرمان شد.
سرمربی تیم ملی ایران در سال ۲۰۱۴ که در مرحله مقدماتی جشنواره‌هایی از گل را برابر رقبایش برپا کرد اما در دیدار نهایی در دام تاکتیکی ژاپنی‌ها افتاد خسوس کاندلاس اسپانیایی بود اما این بار روحی ایرانی‌تر بر تیم ملی حاکم است و تیم ما با در اختیار داشتن نفراتی مثل صمیمی، محمدی، اسفندیاری، احمدی، توکلی، حسن‌زاده، بهادری، جاوید، کاظمی، سنگ‌سفیدی، وفایی و طیبی (که ابتدای همین هفته به عنوان ستاره فصل اخیر لیگ برتر فوتسال گزینش شد) و البته طاهری و کاپیتان کشاورز، بسیاری از قابلیت‌های لازم را در اختیار دارد و برخی مهره‌هایش طی سال‌های اخیر حتی در لیگ فوتسال روسیه روسفید شده‌اند.
خوشبینی‌ها در این تیم فراوان است و حتی یک بازیکن این تیم را نمی‌یابید که صحبت از ایستادن بر سکوی نخست پیکارهای تاشکند نکند و در نتیجه وظیفه اول ناظم‌الشریعه منطقی کردن این رویکردها و جلوگیری از اطمینان‌های کاذب و بیش از حد و سوق دادن حرکات فنی و آمادگی روحی ملی‌پوشان به سوی کسب نتایج مورد نظر در تاشکند است. چند سالی است که ایران حاکمیت مطلق سابق خود بر فوتسال آسیا را از دست داده و ژاپن و تایلند و ازبکستان هم اوج گرفته‌اند اما هنوز در عرصه رقابت این تیم‌ها، ایران به طرز محسوسی بهتر از سایرین است. برای اینکه این برتری ثمره مطلوب را هم بدهد و پاداش آن قهرمانی در تاشکند باشد، به برنامه‌ریزی درست و عقلایی برای حداکثر بهره‌گیری از توانایی‌های ذاتی ملی‌پوشان نیاز است. آیا این نیاز را ناظم‌الشریعه و علی صانعی که پیش‌تر سرمربی ایران بود و حالا مدیر فنی تیم ملی است و دستیاران آنها برای تیم ملی تامین خواهند کرد؟

منبع:ایران ورزشی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

یعقوب سه شنبه , ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵

فــــوتـــــــــســـالـــ ایـــــران رو بـــــــه فــــــاجـــــــــعــــــــــــه اســـــــــــــت ـــ
یــــــــه روزی مـــــیـــــرســـــــــه کـــــــــه ایــــــــران آرزوی بـــــــــازی بـــــــا تـــــــیـــــــمـــــــهــــــای بـــــــــــزرگـــــــــ را داشـــــــــــتــــــــــه بــــــــــــاشـــــــــــد ــــــــــــــــــــ درســــــــــــتــــــــــــــــ مــــــــــــــثـــــــــــــلــــــ فـــــــــوتـــــــــــبـــــــــــالـــ