کد خبر : 59365
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 بهمن 1394 - 13:29
-

کشاورز: تعویق نه ماهه لیگ ضربه بزرگی به فوتسال است/قول می‌دهم با جام قهرمانی آسیا از ازبکستان بازمی‌گردیم

کشاورز: تعویق نه ماهه لیگ ضربه بزرگی به فوتسال است/قول می‌دهم با جام قهرمانی آسیا از ازبکستان بازمی‌گردیم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،فقط دو روز دیگر تا شروع چهاردهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا باقی مانده است؛ رقابت‌هایی که به میزبانی ازبکستان از روز ۲۱ بهمن با حضور ۱۶ تیم آغاز خواهد شد و تیم ملی فوتسال ایران به‌عنوان پرافتخارترین تیم قاره کهن در این مسابقات حضور خواهد داشت. ملی‌پوشان ایرانی در

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،فقط دو روز دیگر تا شروع چهاردهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا باقی مانده است؛ رقابت‌هایی که به میزبانی ازبکستان از روز ۲۱ بهمن با حضور ۱۶ تیم آغاز خواهد شد و تیم ملی فوتسال ایران به‌عنوان پرافتخارترین تیم قاره کهن در این مسابقات حضور خواهد داشت. ملی‌پوشان ایرانی در حالی صبح دیروز تهران را به مقصد تاشکند ترک کردند که هدف‌شان چیزی جز بازپس‌گیری جام قهرمانی از ژاپنی‌ها نیست. از ۱۳ دوره قبلی این رقابت‌ها، کشورمان ۱۰ عنوان قهرمانی به دست آورده و در دو دوره قبلی این مسابقات در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ دستش از عنوان قهرمانی کوتاه مانده است. حالا ملی‌پوشان ایرانی هم‌قسم شده‌اند جام قهرمانی را برای یازدهمین‌بار بالای سر ببرند و به ناکامی‌های اخیر در آسیا پایان دهند. در آستانه شروع این رقابت‌ها با محمد کشاورز، کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران گفت‌وگو کردیم. کشاورز در گفت‌وگو با سایت نود از‌ انگیزه بالای هم‌بازیانش برای قهرمانی در آسیا خبر داد.

لیگ برتر به تازگی پایان یافته است. خستگی این مسابقات از بدن‌هایتان خارج شده است؟

به هر حال چاره‌ای جز این نداشتیم که با کمترین میزان استراحت راهی تمرینات نهایی تیم ملی شویم و خود را آماده کنیم. خوشبختانه تمرینات‌مان در تهران هم خوب پیش رفت و امیدوارم بتوانیم مردم ایران را در پایان مسابقات شاد کنیم.

لیگ برتر چقدر توانسته به تیم ملی در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا کمک کند؟

یکی از دلایلی که ما تیم ملی خوبی داریم همین برگزاری لیگ باکیفیت است. لیگ برتر فوتسال ایران قطعا در زمره بهترین لیگ‌های دنیاست. تا روز آخر این مسابقات قهرمان مشخص نبود و رقابت واقعا فشرده و نزدیک بود. بازیکنان تیم ملی هم از دل همین لیگ بیرون آمده‌اند و قطعا هرچه لیگ قوی‌تری داشته باشیم تیم ملی بهتری هم خواهیم داشت. اینکه بازیکنان با بالاترین آمادگی در تمرین تیم ملی حضور دارند به خاطر کیفیت بالای لیگ است.

تیم ملی ایران با چند درصد آمادگی راهی ازبکستان شده است؟

من فکر می‌کنم مجموعه تیم بالای ۸۰ درصد آمادگی دارد و باقی‌مانده میزان آمادگی هم تا قبل از شروع مسابقات و همچنین مرحله اول رقابت‌ها حاصل خواهد شد. فکر می‌کنم در کنار آن کمی هم به آمادگی ذهنی احتیاج داریم.

فکر می‌کنم تیم ملی فوتسال ایران غیر از مرحله آخر، بازی‌های تدارکاتی خوبی را پشت‌سر گذاشته است.

قطعا همین‌طور است. ما دو بازی تدارکاتی با روسیه، دو بازی با ایتالیا و چند بازی در برزیل داشتیم و فکر می‌کنم تیمی که این تعداد بازی تدارکاتـــی پشت‌سر گذاشته، یعنی تدارکات خوبی داشته است و فدراسیون هم در حد توانش شرایط را برای آمادگی تیم مهیا کرده است.

شما در سال ۲۰۱۴ در فاصله یک روز مانده به اعزام به ویتنام از همراهی تیم سر باز زدی. اگر یک‌بار دیگر به آن تاریخ برگردیم باز‌هم این کار را تکرار میکنی؟

قطعا بازهم از تیم کناره‌گیری می‌کنم و از تصمیم خودم در آن مقطع پشیمان نیستم.

برای اولین‌بار است که در مسابقات قهرمانی آسیا بازوبند کاپیتانی را بر بازو ‌می‌بندی، درست است؟

بله، به دلیل همان غیبت در دوره قبل این اتفاق برای اولین‌بار رخ می‌دهد. البته در مسابقات المپیک آسیایی و همچنین رقابت‌های بین‌المللی دیگر بارها افتخار بستن بازوبند کاپیتانی تیم را داشته‌ام. ان‌شاءالله بچه‌ها هم در این راه من را کمک می‌کنند.

رقبای اصلی ما همچنان ژاپن و تایلند هستند؟

این دو تیم که دیگر سال‌هاست تبدیل به رقبای سنتی ما شده‌اند و ژاپن هم که دو دوره پشت‌سر هم قهرمانی را ازآن خود کرده است. البته نباید از ازبکستان غافل شویم، به هر حال این تیم میزبان است و طی چند سال اخیر تیم قدرتمندی نشان داده است.

می‌توان امیدوار بود که به ناکامی در آسیا پایان دهید؟

تمام تمرینات، برنامه‌ها و فکر ما همین بوده که قهرمان آسیا شویم. هیچ‌چیز جز قهرمانی در آسیا ملی‌پوشان فوتسال ایران را راضی نخواهد کرد. قول می‌دهم با جام قهرمانی آسیا از ازبکستان بازمی‌گردیم.

دلیل ناکامی در دو دوره اخیر چه چیزی بوده است. فوتسال ایران پسرفت کرده یا رقبا پیشرفت کرده‌اند؟

قطعا دلیل اصلی پیشرفت رقبا بوده است. شما نگاه کنید ژاپنی‌ها برای حضور در این مسابقات ۱۵ روز در اسپانیا اردو زدند یا تایلند در پرتغال اردوی خود را پشت‌سر گذاشته است. این دو کشور سرمایه‌گذاری عظیمی کرده‌اند و از لحاظ امکانات از فوتسال ایران جلوتر هستند. البته یک جاهایی هم خودمان سهل‌انگاری کرده‌ایم و جام را از دست داده‌ایم.

یکی از موضوعات مهم این روزهای فوتسال ایران تعویق طولانی‌مدت لیگ و شروع آن از مهرماه است. شما هم با این اتفاق مخالف هستید؟

قطعا همین‌طور است. شما نگاه کنید در سالی که قرار است ما در جام‌جهانی شرکت کنیم تصمیم گرفته شده که مسابقات ۹ ماه تعطیل باشد. قطعا این تصمیم اشتباه است. تکلیف بقیه بازیکنان لیگ برتری چه می‌شود و قرار است کجا آماده شوند. انگیزه سایر بازیکنان نیز از بین خواهد رفت. واقعا این تصمیم کارشناسی نیست و ضربه بزرگی به فوتسال ایران خواهد زد.

از عملکرد خودت در سال ۹۴ راضی هستی؟

من نباید درباره عملکرد خودم نظر بدهم، ولی در کل فکر می‌کنم سال خوبی را پشت‌سر گذاشتم. من با تیم تاسیسات دریایی هم موفق به کسب قهرمانی در آسیا شدم و هم توانستم به قهرمانی در لیگ برسم و در مجموع سال خوبی را پشت‌سر گذاشتم و امیدوارم این موفقیت با قهرمانی تیم ملی تکمیل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.