کد خبر : 60227
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 بهمن 1394 - 10:11
-

بردن قرقیزها، کمترین هدف مردان ناظم‌الشریعه است / فوتسال ایران امروز جهانی می‌شود؟

بردن قرقیزها، کمترین هدف مردان ناظم‌الشریعه است / فوتسال ایران امروز جهانی می‌شود؟
3 برد قاطع، 26 گل زده و فقط دو گل خورده کارنامه تیمی است که اگر امروز در مرحله یک چهارم نهایی فوتسال قهرمانی آسیا در شهر تاشکند تیم قرقیزستان را هم ببرد، به مسابقات جام جهانی 2016 راه می‌یابد و این پیکارها را لااقل از این منظر برای تیم اعزامی ایران تمام می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،۳برد قاطع، ۲۶ گل زده و فقط دو گل خورده کارنامه تیمی است که اگر امروز در مرحله یک چهارم نهایی فوتسال قهرمانی آسیا در شهر تاشکند تیم قرقیزستان را هم ببرد، به مسابقات جام جهانی ۲۰۱۶ راه می‌یابد و این پیکارها را لااقل از این منظر برای تیم اعزامی ایران تمام می‌کند.
بردهای ۶- صفر برابر اردن، ۷- صفر مقابل چین و ۱۳-۲ مقابل عراق در مرحله گروهی نشان داده است که تیم ملی فوتسال ایران امیددار نخست قهرمانی این رقابت‌ها است و همین پیشینه روشن توام با قدرتنمایی صرف است که برد امروز برابر قرقیزها و جهانی شدن از این طریق را عملا به هدف دوم مردان محمد ناظم‌الشریعه تبدیل کرده است.
امسال سهمیه آسیا در جام جهانی فوتسال بیشتر از هر دوره‌ای است و پنج تیم برتر آسیا راهی جام جهانی می‌شوند و این بدین معنا است که چهار تیم پیروز مرحله یک چهارم نهایی در روز چهارشنبه صرفنظر از هر نتیجه‌ای که بعدا در نیمه‌نهایی و فینال و رده‌بندی حاصل می‌آید، به جام جهانی راه می‌یابند و یک تیم پنجم نیز بعدا با مسابقاتی که بین تیم‌های حذف شده در مرحله یک‌چهارم پایانی شکل می‌گیرد، مشخص خواهد شد.

کشاورز غایب است اما…
برای ایران که در ۱۳ دوره قبلی پیکارهای فوتسال قهرمانی آسیا ۱۰ بار روی سکوی اول، یک مرتبه بر سکوی دوم و دو بار هم روی سکوی سوم ایستاده، کسب مجدد مجوز حضور در جام جهانی آسان‌ترین کار است و ناظم‌الشریعه بارها تذکر داده است که او و تیمش نه فقط برای انجام این کار بلکه برای فتح مجدد «آسیا» به آوردگاه ازبکستان رفته‌اند.
مصدومیت کاپیتان محمد کشاورز و نرسیدن او به دیدار امروز هم خللی در کار فوتسالیست‌های ما به وجود نیاورده و حسن بزرگ تیم اعزامی، قدرت گلزنی تقریبا تمامی مهره‌های آن است. مردانی مثل حسن‌زاده، طیبی، جاوید، توکلی، بهادری، احمدی، محمدی و البته محمد طاهری که همپا با کشاورز از پرتجربه‌ترین مردان ترکیب فعلی تیم ملی است، در سه دیدار قبلی ایران از هر جهت و هر زاویه گل زده و هنرنمایی کرده و نمایش قدرت داده‌اند.

انگیزه‌های یک تیم مبارز
قهرمان نشدن در آسیا از ۲۰۱۰ به بعد و شکست نه چندان منصفانه در فینال دوره قبل برابر ژاپن مسائلی است که تیم ملی را در پیکارهای جاری در ازبکستان صاحب نیرویی مضاعف به قصد جبران آن ناکامی‌ها ساخته و اختلاف کلاس ایران با رقبا به حدی است که حتی آنها نیز بدان اعتراف دارند.
ایران در صورت عبور از مقابل قرقیزها، در نیمه‌نهایی به احتمال قوی روبه‌روی ژاپن می‌ایستد و چون در آن زمان هر دو حریف مجوز شرکت در جام جهانی را کسب کرده‌اند شاید با استرسی کمتر و نیروی فنی بیشتر رو در رو بایستند.
دوئل احتمالی با برنده بازی محتمل ازبکستان- تایلند (که شاید دیگر مسابقه مرحله نیمه‌نهایی باشد) در فینال، سیمای قهرمان چهاردهمین دوره رقابت‌های آسیایی فوتسال را مشخص می‌کند که چنین دیداری روز دوم اسفند صورت می‌پذیرد.

مراقب باشیم
تا چنان زمانی می‌توان به قدرت بیشتر و برتر فوتسال ایران که یک بار دیگر مثل سال‌های اوجش در آسیا نشان می‌دهد فکر کرد و طرح دیدارهای بعدی را ریخت و بخصوص با مراقبت و دوراندیشی هر چه بیشتر به فکر بازی احتمالی با ژاپن و پرهیز از تکرار واقعه دوره پیش بود که سامورایی‌های آبی ما را با یک بازی تدافعی خسته و در ضربات پنالتی بازنده کردند زیرا حیف است تیمی که تا اینجا اینگونه تاخته، فقط به کسب مجوز حضور در جام جهانی قناعت ورزد و بر بام آسیا نایستد. جایی که جلوس بر آن بیش از هر کسی حق ما است.

منبع:ایران ورزشی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

مجید قدرتی چهارشنبه , ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵

دمتون گرررررررررررررررررررم باغیرتها دیگران یاد بگیرن کار تیمی را