کد خبر : 60749
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 اسفند 1394 - 19:07
-

فوتسال ایران بر بام آسیا ایستاد/ ایران تاج و تخت پادشاهی را پس گرفت

فوتسال ایران بر بام آسیا ایستاد/ ایران تاج و تخت پادشاهی را پس گرفت
شاگردان محمد ناظم الشریعه با برتری مقابل ازبکستان میزبان برای یازدهمین بار عنوان قهرمانی را بدست آوردند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، شاگردان محمد ناظم الشریعه با برتری دو بر یک در دیدار فینال جام ملت های آسیا مقابل ازبکستان میزبان برای یازدهمین بار عنوان قهرمانی را بدست آوردند.

گل‌ها: قدرت بهادری ۹ و محمد کشاورز ۱۴ برای ایران و ایرسالیف ۶ برای ازبکستان

سپهر محمدی، حمید احمدی، علی‌اصغر حسن‌زاده، محمدرضا سنگ سفیدی و حسین طیبی بازیکنان ایران بودند که به عنوان ترکیب اولیه وارد زمین مسابقه شدند.

در دقایق ابتدایی بازی دو تیم به ارزیابی یکدیگر پرداختند و موقعیت‌های چندانی را روی دروازه‌ها شاهد نبودیم. ازبک‌ها در ۵ دقیقه ابتدایی ۲ موقعیت روی دروازه ایران داشتند که با واکنش سپهر محمدی همراه شد و مانع از گلزنی ازبک‌ها شد.

در دقیقه ۶ فرهاد توکلی دچار اشتباهی شد که ایرسالیف توانست پاس او را قطع کند و دروازه ایران را باز کند تا برای اولین بار در این دوره از مسابقات تیم ملی از حریف خود عقب بیفتد.

در ادامه شاگردان ناظم‌الشریعه به فشار خود افزودند تا اینکه در دقیقه ۹ قدرت بهادری با شوتی سرکش توانست دروازه تیم میزبان را باز کند و بازی را به تساوی بکشاند. تیم ملی ایران به حملات خود افزود و روی یک ضربه کرنر محمد کشاورز با پاس سنگ‌سفیدی توانست گل دوم را به ثمر برساند.

در نیمه دوم ایران توپ و میدان را در اختیار داشت اما نتوانست فرصت چندانی را روی دروازه ازبک‌ها ایجاد کند. اشتباهات ملی‌پوشان ایران در این دیدار بیش از بازی‌های گذشته بود اما خوشبختانه تیم میزبان نتوانست موقعیت چندانی روی دروازه سپهر محمدی خلق کند و در پایان بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود ایران خاتمه یافت.

ایران با این پیروزی یازدهمین قهرمانی خود را در جام ملت‌های آسیا به دست آورد. آخرین بار ملی‌پوشان ایران در سال ۲۰۱۰ و در ازبکستان قهرمانی را از آن خود کرده بودند و حالا پس از ۶ سال توانستند طلسم ناکامی را بشکنند.

تیم‌های ایران، ازبکستان، تایلند، ویتنام و استرالیا به ترتیب با قرار گرفتن در رده‌های اول تا پنجمی جواز صعود به جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا را به دست آوردند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 8 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۸
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

مهسا یکشنبه , ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷

دلچسب نبود قهرمانی که باید مال ایران باشه اما با این نتیجه کم اصلا حال نداد نظر شما رو نمی دونم

ناشناس یکشنبه , ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹

tabriiiiiiik migam, be sakhti bordan vali bazam dameshoon garmmmm.
az site shoma ham tashakkor mikonam, dar tul in jam be khubi va lahze be lahze khabarha ro pushesh dadin, dame shomam garmmmm

علیرضا یکشنبه , ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵

واقعیت فوتسال همینه.توی این جو برزیل هم این طوری بازی می کرد شاید هم می باخت!!!
همین هفته پیش بود که برزیل در زمین پاراگوئه یک هیچ برد.

علیرضا یکشنبه , ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳

مهسا خانم گذشت اون زمان که تو فوتسال بیستا گل زده میشد. بچه ها خودشون به خاطر بازیای خوبشون و بردهای پرگل توقعات رو
بالا برده بودن وگرنه بازی خوب بود و به غیر چهار دقیقه آخر که اونا پنج نفره کردن ایران سوار بازی بود

ali.es یکشنبه , ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸

۱. جو ورزشگاه ۲. پاسهای.اشتباه۳.داورژاپنی.باعث گرفتن نتیجه ضعیف درمقابل.ازبکها شد ولی زحمات تیم درقهرمانی.جام ملت ها غرورآفرین.است

علیرضا یکشنبه , ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲

اول فراموش نکنید که گل خورده از جو و اشتبا ما بود. و بعد اینکه اگه ی کم خوششانستر بودبم چند تا گل بیشتر میزدیم. ولی به هر حال فراموش نکنید که استرس دو دوره پشت سر هم به ناحق باختن و عدم دسترسی به قهرمانی با وجود تسط به بازی باعث استرس بجها شده بود و تماشاچیها هم مضاف بر علت شدند.. ضمنا من الان دیدم که ایران ی رتبه بالاتر رفت و بالاتر از ارژانتین ایستاد تو رندکبنگ جهانی.

وحید یکشنبه , ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰

آقا خیلی حرص خوردم با اینکه حریف به شدت بسته و دفاعی بازی کرد ولی خیلی موقعیت از دست دادیم . یه سوال دارم احساس می کنم این سر مربی به علیرضا وفایی اصلا اعتقادی نداره . چون به شدت تیم نیاز به بازیکن تکنیکی داشت . ولی در کل خیلی کم بازی به علیرضا داد نمی دونم دلیلشو به نظرتون واسه این بوده که وفایی تازه از بند مصدومیت رها شده بوده ؟؟؟!!

kaivan دوشنبه , ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۳:۱۹

Dasteshoon dard nakone, Bekhoda agge in team ba eatemad be nafse bala bere too jame jahani, har teami ra mitoone bezane. Be omide khoda hamintor mishe