کد خبر : 60657
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 اسفند 1394 - 12:26
دسته‌بندی نشده
-

قهرمانی می‌خواهیم و بس

قهرمانی می‌خواهیم و بس
ملی‌پوشان فوتسال ایران در حالی امروز در دیدار پایانی جام ملت‌های فوتسال آسیا مقابل ازبکستان قرار می‌گیرند که در صورت قهرمانی، برای یازدهمین بار جام قهرمانی مسابقات را بالای سر می‌برند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،پیش از شروع رقابت‌ها به نظر نمی‌رسید فوتسالیست‌های ایرانی با کادر فنی جدید تا این حد آماده باشند و حریفان را با قدرت تمام شکست دهند، اما شاگردان ناظم‌الشریعه از همان بازی اول نشان دادند به چیزی جز حضور در فینال و قهرمانی نمی‌اندیشند.

این تیم بازی به بازی بهتر شد و حتی مصدومیت کاپیتان تیم ملی در همان بازی دوم مقابل چین هم تاثیر مخربی روی روند حرکتی تیم ملی فوتسال نداشت. با این حال دیدار فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۱۶ تاشکند، امروز و از ساعت ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود که طی این دیدار تیم ایران، قهرمان ۱۰ دوره این مسابقات رودرروی ازبکستان، میزبان بازی‌ها، قرار می‌گیرد.

فوتسالیست‌های ایران در مرحله نیمه‌نهایی با حساب ۱۳ بر یک ویتنام را شکست دادند و ازبکستانی‌ها نیز پس از تساوی دو – دو مقابل تایلند در وقت‌های معمول، در ضربات پنالتی این تیم را با حساب سه بر یک حذف کردند تا تکلیف فینالیست‌ها مشخص شود. فوتسالیست‌های ایران در صورت قهرمانی در این مسابقات یازدهمین جام را بالای سر می‌برند و این در حالی است که ایران در دو دوره اخیر این مسابقات از رسیدن به قهرمانی بازمانده است.

محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال در مورد این پیکار حساس مقابل میزبان رقابت‌ها گفت: «پیش از شروع تورنمنت هم بر این باور بودیم که حق‌مان رسیدن به فینال این مسابقات است و حالا هم به دیدار پایانی رقابت‌ها رسیده‌ایم. مهم‌ترین چیز این بود که ما باور را به بازیکنان تزریق کردیم و برای هر بازی آماده هستیم.

ما در ترکیب خود بازیکنان باتجربه و جوانی داریم و خیلی مهم است که از ترکیب این دو نسل برای پیشرفت تیم استفاده کنیم.»ازبکستان هم پیش از این دوبار در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ میزبان جام ملت‌های فوتسال آسیا بوده که حاصل آن برای ایران، یک مقام قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی بوده است. این تیم همواره در مسابقات قهرمانی آسیا مقابل ایران شکست خورده است. ضمن اینکه محمد کشاورز، کاپیتان تیم ملی که با مصدومیت دسته و پنجه نرم می‌کرد و احتمال داشت به دیدار پایانی نرسد، در بازی با ویتنام به میدان رفت و دو گل به ثمر رساند. همچنین حسین طیبی با ۱۱ گل در صدر جدول گلزنان این مسابقات قرار دارد.

تیم ملی فوتسال ایران در سالهای ۱۹۹۹, ۲۰۰۰, ۲۰۰۱, ۲۰۰۲, ۲۰۰۳, ۲۰۰۴, ۲۰۰۵, ۲۰۰۷, ۲۰۰۸, ۲۰۱۰ قهرمان شده و با ۱۰ قهرمانی در این رقابتها رکورد دار است. پس از ایران، ژاپن با سه قهرمانی در سالهای ۲۰۰۶، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ در رده بعدی قرار دارد. در واقع فوتسال ایران از سال ۲۰۱۰ نتوانسته در این رقابتها قهرمان شود و باید دید امروز فوتسالیستها می توانند به یازدهمین قهرمانی شان برسند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.