کد خبر : 61152
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 اسفند 1394 - 11:19
-

افتخاری:نباید دلمان را به این قهرمانی خوش کنیم/بابت لباس و امکانات نگرانی ندارم/از خدایم است یک نفر بهتر از من پیدا شود/اینکه می‌گویند من در دوبی صرافی دارم کذب محض است

افتخاری:نباید دلمان را به این قهرمانی خوش کنیم/بابت لباس و امکانات نگرانی ندارم/از خدایم است یک نفر بهتر از من پیدا شود/اینکه می‌گویند من در دوبی صرافی دارم کذب محض است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم ملی فوتسال ایران توانست یازدهمین قهرمانی خود را در جام ملت‌های آسیا بدست آورد. شاگردان ناظم الشریعه که در مرحله گروهی با تیم‌های چین، عراق و اردن هم گروه بودند با پیروزی‌های پر گل در مرحله یک چهارم نهایی به قرقیزستان رسیدند که این تیم را هم با نتیجه

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم ملی فوتسال ایران توانست یازدهمین قهرمانی خود را در جام ملت‌های آسیا بدست آورد. شاگردان ناظم الشریعه که در مرحله گروهی با تیم‌های چین، عراق و اردن هم گروه بودند با پیروزی‌های پر گل در مرحله یک چهارم نهایی به قرقیزستان رسیدند که این تیم را هم با نتیجه پر گل شکست دادند. ملی‌پوشان ایران در مرحله نیمه نهایی ویتنام را از پیش رو برداشتند و در دیدار فینال مقابل ازبکستان با حداقل اختلاف به برتری رسیدند و به ناکامی در دو دوره گذشته تیم ملی پایان دادند. البته پس از این قهرمانی مسائل زیادی در مورد تیم ملی رسیدگی به بازیکنان، امکاناتی که برای فوتسال در نظر گرفته می‌شود، پاداشی که به بازیکنان داده شد و موارد دیگر مطرح شد که همین مسائل باعث شد با سید رضا افتخاری رئیس کمیته فوتسال هم کلام شویم :

* بازیکنان ایران تمام جام‌ها را درو کردند!

علاوه بر کسب عنوان قهرمانی که برای ما اهمیت داشت رسیدن به کاپ قهرمانی کسب عنوان بهترین بازیکن این دوره از مسابقات هم اهمیت داشت و تیم ملی واقعا تمامی کاپ‌ها را درو کرد اگر این اتفاق رخ داد تنها به این دلیل بود که همه با یکدیگر همدل بودند. حریفان ما از تیم ملی هراس داشتند و فقط می‌خواستند که کمتر گل بخورند. سرمربی قرقیزستان بی مورد نگفت که تیم ایران از کره دیگر آمده است!

* نباید دلمان را به قهرمانی در آسیا خوش کنیم

رقابت در جام جهانی به مراتب دشوارتر خواهد بود چرا که قطعا تیم‌های بزرگتری در این مسابقات حاضر می‌شوند. ما نباید دلمان را به این قهرمانی خوش کنیم و باید با قدرت برای حضور در جام جهانی خود را آماده کنیم. همه بازیکنانی که در تیم ملی حضور داشتند شایسته بودند حالا شاید در ترکیب قرار نمی‌گرفتند بازیکنی مثل وفایی که جادوگر آسیاست شاید در ترکیب سرمربی کمتر قرار می‌گرفت اما واقعا تاثیرگذار بود.

* باید تیم‌های پایه را هم قدرتمند کرد

من روز گذشته با کیومرث هاشمی جلسه‌ای داشتم و در مورد تیم‌های پایه با او صحبت کردم. کمیته ملی المپیک خود قول کمک در این زمینه را به ما داد. باید هم اکنون شرایط را فراهم کنیم تا بازیکنان بتوانند به راحتی در تیم امید تمرین کنند و پس از آن برای تیم بزرگسالان آماده شوند. در این صورت است که ما می‌توانیم تیم خوبی داشته باشیم و مربیان هم خیالشان بابت بازیکنان راحت باشد.

* ایران همچون برزیل استعداد دارد اما قدر آن را نمی‌دانیم

در ایران بازیکنان با استعداد زیادی وجود دارند و هیچ کشوری چون ما چنین سرمایه‌ای ندارد اما متاسفانه قدر آن را نمی‌دانیم. در کشور ما شاید به اندازه برزیل و تا حدودی اسپانیا بازیکن با استعداد وجود داشته باشد و باید کاری کنیم که بتوانیم از تمام پتانسیل موجود استفاده کنیم.

* در ساختمان کمیته فوتسال احساس آرامش داریم

پس از اینکه کمیته فوتسال ساختمانش مستقل شد شرایط بسیار بهتری پیدا کردیم و افراد میدانند که کسی به کارشان دخالت نمی‌کند ما در این ساختمان احساس آرامش داریم و با قدرت به دنبال برنامه‌ریزی برای سال آینده لیگ برتر هستیم. در سال ۲۰۱۸ تیم‌ها باید مجوز حرفه‌ای گری کسب کنند و به همین دلیل هم ما باید لیگ منضبط ‌تری را برگزار کنیم. اگر تیمی در مسابقه حاضر نشود جریمه سنگینی برای آن در نظر خواهیم گرفت و اجازه نمی‌دهیم که دیگر چنین اتفاقی بیفتد.

* داشتن ۱۰ تیم حرفه‌ای بهتر از ۱۶ تیم آماتور است

ما از هم اکنون به باشگاه‌ها برنامه لیگ را خواهیم داد و آن‌ها باید خود را برای لیگ آماده کنند. اینگونه نباشد که شب آخر بخواهند تصمیم بگیرند و بودجه‌شان را مصوب کنند.ما فصل گذشته به خاطر مشکلات مالی که در کشور وجود داشت مماشات کردیم اما هم اکنون که شرایط اقتصادی بهبود یافته و تحریم‌ها برداشته شده است انتظار داریم که تیم‌ها خود را زودتر آماده مسابقات کنند. با تمامی آن‌ها اتمام حجت می‌کنیم چرا که می‌خواهیم لیگ حرفه‌ای داشته باشیم. اگر ۱۰ تیم حرفه‌ای داشته باشیم بهتر از این است که ۱۶ تیم آماتور در لیگ حضور داشته باشد.

* از وضعی که داریم خیلی راضی نیستم

قبول دارم که بازیکنان پاداش مناسبی را دریافت نکردند و خودم هم از وضعی که داریم خیلی راضی نیستم به نظرم حق بازیکنان پاداش ۵۰۰ دلاری نبود اما آن‌ها به یک دلیل اعتراض نمی کنند چرا که می‌دانند ما صادقانه با آن‌ها برخورد می‌کنیم. هر پولی را که در اختیار داشتیم بین آن‌ها تقسیم کردیم و پولی را باز نگرداندیم. کفاشیان از من پرسید که به بازیکنان چقدر پاداش می‌دهید و من در پاسخ ۵۰۰ دلار را اعلام کردم که قرار شد کفاشیان هم ۵۰۰ دلار در تهران به بازیکنان بدهد ضمن اینکه ما پس از بازی با ویتنام ۳۰۰ دلار و پس از بازی با قرقیزستان ۲۰۰ دلار به بازیکنان دادیم.

* چرا فوتبالی که نتیجه نمی‌گیرد اینقدر پول می‌گیرد؟!

من معتقدم که بازیکنان فوتسال حقشان بیشتر از این بوده چرا باید فوتبالی که نتیجه نمی‌گیرد به این اندازه پول بگیرد اما در فوتسالی که قهرمانی می‌آورد پولی وجود ندارد. به هر حال باید این توجه بیشتر باشد ما برای تیم ملی همه کار کردیم و امیدوارم در آینده شرایط بهتر شود.

* تنها از یک مسئله نگرانم

من بابت لباس و امکانات تیم ملی نگرانی ندارم چرا که این مسائل را ماه‌ها قبل حل کردم و لباس‌ها هم در انبار بود. به خاطر اینکه نمی‌دانستیم چه بازیکنانی می‌خواهند به جام ملت‌ها بروند و چه اسامی پشت پیراهن آن‌ها حک شود لباس‌ها را دیر به بازیکنان دادیم! تنها نگرانی من از کمبود اعتبارات است که امیدوارم هرچه زودتر این موضوع هم برطرف شود و تیم ملی بتواند با امکانات بهتری خود را برای جام جهانی آماده کند. کفاشیان هم به این مسئله رسیده است که باید توجه بیشتری به فوتسال داشت و امیدوارم مسئولان وزارت و دولت هم این توجه را داشته باشند.

* نمی‌گویم ۲۵ میلیون هزینه اردوی مشهد را از کجا آوردم

وزارت ورزش با فدراسیون‌های زیادی سروکار دارد حتی آن‌ها برای سفر تیم ملی شطرنج به مسابقات گرند پریکس با مشکلاتی روبرو هستند و ۱۰۰ میلیون ندارند. ما برای برگزاری اردو در مشهد خودمان ۲۵ میلیون را تهیه کردیم که البته نمی‌خواهم بگویم چگونه این کار را انجام داد. به عنوان کمیته فوتسال از خیلی از فدراسیون‌های دیگر جلو هستیم چرا که آن ها مستاجر هستند و ما ساختمان خریدیم.

* به خاطر مناسب نبودن کفپوش سالن تاجیکستان اردو را لغو کردیم

نماینده ما سفری به تاجیکستان داشت و دید که کفپوش سالن این کشور مناسب نیست و به همین دلیل هم ما اردو را لغو کردیم اردوی کیش هم خوب شد که برگزار نشد چرا که بازیکنان به مشهد رفتند و حال و هوای معنوی پیدا کردند و خدا هم به آن‌ها کمک کرد و قهرمان شدند.

* یکسری کارها کرده‌ام که به خاطر اینکه عده‌ای سوءاستفاده نکنند نمی‌گویم

اینگونه نیست که تیم ملی همین طوری به مسابقات اعزام شود برای این کار باید شرایط زیادی را در نظر گرفت. من هم در این راستا اقداماتی انجام دادم اما به خاطر اینکه عده ای سوء استفاده نکنند هم اکنون آن‌ها را بازگو نمی کنم به موقع خیلی از مسائل را خواهم گفت. ما خون دل‌ها خورده‌ایم اما هم اکنون وقتش نیست که بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم.

* دولت با فوتسال موج سواری کند!

ورزش باعث می‌شود که جوانان ما به خیلی از مسائل دیگر رو نیاورند. دولت اگر بخواهد چنین هزینه‌ای انجام دهد باید خرج زیادی کند  اما وقتی جوانان ما اوقات فراغت خود را با ورزش پر کنند این موضوع باعث شادابی در جامعه خواهد شد. دولت با فوتسال موج سواری کند و از آن بهره ببرد اما ما فقط از آن‌ها حمایت می‌خواهیم که امیدوارم این اتفاق بیفتد.
* از خدایم است که یک نفر بهتر از من پیدا شود

آدمی نیستم که به کسی وابسته باشم اتفاقاً از خدایم است که یک نفر بهتر از من پیدا شود و بیاید کار فوتسال را انجام دهد. اگر من در این رشته حضور دارم به خاطر اعتبار خودم است نه با حمایت کسی آمده‌ام و نه با حمایت کسی مانده‌ام.

* ماندن یا رفتن من ربطی به کفاشیان ندارد

اینکه رئیس فدراسیون کنونی فوتبال بماند یا نه به من ربطی ندارد من اگر بخواهم بمانم و یا بروم به خودم بستگی دارد.‌آدمی نیستم که تازه آمده باشم ۳۰ سال در این نظام کار می‌کنم و سالم هم کار کرده‌ام. چه کسی می‌تواند در این مدت فعالیت داشته باشد اگر با مشکل و مسائلی روبرو شده باشد.

* کفاشیان باید بماند چرا که تازه جا افتاده است

برای علی کفاشیان نظام هزینه زیادی کرده است. در مجموع او هم اکنون تجربه زیادی دارد و تازه حالا باید از او استفاده کرد چرا که پست‌هایی را در آسیا دارد و ارتباط خوبی هم با مسئولان کشورهای دیگر برقرار کرده و شناخته شده است. تازه از این به بعد وقت کار کردن اوست. چرا که تازه جا افتاده است. شاید اشتباهاتی داشته اما تجربه او بسیار زیاد است و مطمئن باشید بهتر از شخصی خواهد بود که تازه بخواهد سر کار بیاید.

* پرونده فساد سیاسی بود

اتفاقی در فدراسیون فوتبال نیفتاده است. معتقدم که مطرح شدن پرونده فساد یک مسئله سیاسی بود.اگر این مسئله ثابت شد من حرفم را پس می‌گیرم. به هر حالی خیلی از مسائل را نمی‌توان گفت. من به عنوان کارشناس می‌گویم که کفاشیان خیرالموجودین است و حالا دیگر حساب دست بقیه بیاید. ما با رفتن هاشمی تبار و مرادی در شنا و وزنه برداری کرسی هایی را در آسیا از دست دادیم که هنوز هم نتوانستیم جایگزینی برای آن‌ها داشته باشیم.
* دلم برای کفاشیان می‌سوزد به او ظلم می‌شود

وقتی مقامات بالایی به فدراسیون بالا کمک نمی‌کنند چه انتظاری از مسئولان می‌رود به نظر من اعتبار کفاشیان از روسای قبلی بیشتر است اما حمایت از سوی دولت نمی‌شود. دلم می‌سوزد که به کفاشیان ظلم زیادی می‌شود. به او فشار می‌آورند و توقعاتی از او دارند که دور از انتظار است.

* بخواهم فعالیت اقتصادی کنم بسیار پولدارتر از ثروتمندان کنونی می‌شوم

اینکه می‌گویند من در دوبی صرافی دارم کذب محض است برادرم یک صرافی در تهران دارد و سایر موارد که مطرح می‌شود دروغ است. نمی‌دانم چگونه می‌خواهند جواب خدا را بدهند. آنقدر حواسم است که در این مدت دست از پا خطا نکرده‌ام. من اگر در فعالیت‌های اقتصادی شرکت کنم ده‌ها برابر آن هایی که هم اکنون ثروتمند نامیده می‌شوند پول در می‌آورم. کارمندانی دارم که شرایطشان بسیار خوب است اما دلم با ورزش است. نمی‌خواهم از خود تعریف کنم اما کمتر کسی پیدا می‌شود که با این شرایط مثل من به فوتسال بیاید در حالی که این رشته چیزی جز بدنامی هم برایش ندارد.

منبع:فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

گرگی چهارشنبه , ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

باشه توخوبی