کد خبر : 61160
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 اسفند 1394 - 23:32
-

تفاوت کوچک در پاداش برد تیم ملی فوتبال با فوتسال: فقط ۲۰ میلیون!

تفاوت کوچک در پاداش برد تیم ملی فوتبال با فوتسال: فقط ۲۰ میلیون!
پاداش بازیکنان تیم ملی فوتبال رقمی نجومی است. آنها به ازای هر برد خارج از خانه 6000 دلار و برای هر برد خانگی 3000 دلار نصیب شان می‌شود!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، پرداخت پاداش در تمام تیم‌های ورزشی مرسوم است. به خصوص وقتی تیمی بازی‌اش را می‌برد یا در یک جدال سخت به تساوی مقابل حریفی قدرتمند دست می‌یابد. بین تیم‌های ایرانی هم پرداخت پاداش به یک عرف تبدیل شده و مدیران تلاش می‌کنند تا از این راه انگیزه بازیکنان خود را برای موفقیت افزایش بدهند.
مسوولان فدراسیون فوتبال برای بازیکنان تیم ملی هم پاداشی در نظر گرفته‌اند تا در مسابقات مقدماتی جام جهانی با انگیزه وارد زمین شده و حریفان را یکی پس از دیگری شکست بدهند. پاداش بازیکنان تیم ملی اما یک رقم نجومی است. آنها به ازای هر برد خارج از خانه ۶۰۰۰ دلار پاداش می‌گیرند و برای هر برد خانگی ۳۰۰۰ دلار نصیب شان می‌شود. ارقامی که می‌تواند یک رکورد در تاریخ فوتبال ایران و به خصوص تیم ملی باشد.
بازیکنان تیم ملی پس از کسب برد مقابل هند در دهلی پاداش برد خارج از خانه را گرفتند و ۶۰۰۰ هزار دلار به جیب زدند. یعنی آنها به ازای هر برد (با احتساب هر دلار ۳۷۰۰ تومان ) رقمی در حدود ۲۳ میلیون دریافت کردند. این رقم برای بردهای داخلی حدود ۱۱ میلیون تومان است. مثلا وقتی تیم ملی گوام را در تهران شکست داد هر یک از بازیکنان این مبلغ را دریافت کردند.
رقم پاداش تیم ملی به هیچ وجه قابل مقایسه با سایر رشته‌ها نیست. همین تیم ملی فوتسال که با اقتدار عنوان قهرمانی آسیا را کسب کرد پاداشی در حدود یک دوازدهم تیم ملی دریافت کرد. فوتسالی‌ها به ازای برد مقابل ازبکستان که میزبان مسابقات نیز بود نفری ۵۰۰ دلار پاداش دریافت کردند که این رقم را نمی‌توان کنار پاداش بازیکنان و کادر فنی تیم ملی فوتبال گذاشت و آنها را با هم قیاس کرد.
یا مثلا تیم المپیک که در مسابقات مقدماتی ریو حضور داشت برای صعود از مرحله نخست پاداشی در حدود ۱۰۰۰ دلار دریافت کرد. یعنی هر بازیکن بعد از بازی مقابل چین این پول را دریافت کرد و به جیب زد. نکته جالب درباره پاداش نجومی تیم ملی اینکه مسوولان فدراسیون فوتبال در ماههای گذشته بارها از مشکلات مالی صحبت و از کمبود بودجه گلایه کرده‌اند. آنها در حالی مشکلات مالی را پررنگ جلوه می‌دهند که برای یک بازی مقابل هند و پاداش بازیکنان و کادر فنی حدود ۶۰۰ میلیون تومان هزینه می‌کنند.
نمی دانیم کدام حرف مسوولان فدراسیون فوتبال را باور کنیم؟ مشکلات مالی و کمبود بودجه یا این پاداش‌های نجومی؟ وقتی یک فدراسیون بودجه کافی در اختیار ندارد نباید برای کسب یک برد مقابل تیم درجه چندمی آسیا مثل هند، ۶۰۰ میلیون هزینه پاداش بازیکنان و کادر فنی را متقبل شود. اختصاص این پاداش به این معنی است که فدراسیون نه مشکل مالی دارد و نه بودجه‌ای اندک در اختیارش قرار گرفته. شاید هم مشکلات مالی وجود داشته باشد اما مسوولان اولویت را در پرداخت پاداش نجومی برای بازیکنان و کادر فنی قرار داده باشند!

ایران ورزشی- سعید طرشتی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

arash پنجشنبه , ۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷

وجدانن گوام رو بردن پاداش گرفتن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من برم اسید بخورم!!!!!!

فولادماهان جمعه , ۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

تیم محله ما هم جلو هند و گوام بازی کنه میبرتشون. باید در ازای باخت هم جریمه براشون در نظر گرفت.