کد خبر : 61133
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 اسفند 1394 - 10:09
-

سفال منش: چهار عامل باعث موفقیت تیم ملی در آسیا شد/تعامل باشگاه ها و فدراسیون و کادر فنی می تواند عامل موفقیت در جام جهانی باشد

سفال منش: چهار عامل باعث موفقیت تیم ملی در آسیا شد/تعامل باشگاه ها و فدراسیون و کادر فنی می تواند عامل موفقیت در جام جهانی باشد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،شهاب الدین سفال منش مدرس الیت فوتسال آسیا (afc)در گفتگوی با پایگاه خبری فوتسال ایران ، به بررسی عملکرد تیم ملی در مسابقات فوتسال آسیا پرداخته است. fut5al : ارزیابی شما از عملکرد تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا چیست؟ نتایج نمایانگر تفاوت سطح فوتسال ایران و آسیا در این

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،شهاب الدین سفال منش مدرس الیت فوتسال آسیا (afc)در گفتگوی با پایگاه خبری فوتسال ایران ، به بررسی عملکرد تیم ملی در مسابقات فوتسال آسیا پرداخته است.
fut5al : ارزیابی شما از عملکرد تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا چیست؟
نتایج نمایانگر تفاوت سطح فوتسال ایران و آسیا در این تورنمنت بود . بازیکنانی که در مجموع نسل طلایی رو تشکیل دادند ، جوانها در کنار باتجربه ها همراه با یک انسجام تیمی و بهره گیری از کادرفنی مجرب درکنار حمایتهای فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال عوامل کلید دراین موفقیت بزرگ بودند .درمجموع عملکرد ایران بسیار عالی و تثبیت جایگاه اولی در آسیا و صعود یک پله ای در رنکینگ جهانی کار با ارزشی بود که ماحصل تلاش جمعی و همیت و غیرت ایرانی بود و جای تبریک و قدردانی دارد..
fut5al : چرا بر خلاف بازی های قبلی ، ایران در فینال فروغ قبلی را نداشت؟
شرایط بازی فینال اصولا متفاوت بابازیهای قبلی هست ، جو ورزشگاه،کشور میزبان و فکر به قهرمان شدن از عوامل استرس زا در برگزاری این مسابقه بود و دریافت گل اول هم این برخلاف انتظار همگان اتفاق افتاد اما انچه مسلم هست برگشت تیم ایران به بازی با زدن دوگل و کسب عنوان قهرمانی بود.الان فرصت کافی تا جام جهانی داریم که کادر فنی بر روی نقاط ضعف و قوت تیم کار و آنها را برای بازیهای بزرگتر آماده کنند.
fut5al : نقاط ضعف و قوت تیم ملی چیست؟
از ۴ منظر میتوان به این سوال پاسخ داد:
۱-به لحاظ آمادگی جسمانی : که بازی پرس تیم ملی ایران در مجموع این تورنمنت و تعدادگل فراوان و سرعت عمل در لحظات انتقال نمایانگر آمادگی جسمانی بالای بازیکنانی بود که به تازگی از دل لیگ بیرون آمده بودند و ماحصل تلاش باشگاهها در پرورش بازیکنان آماده و دراختیار قراردادن آنها به تیم ملی بود.
۲- از منظر روانی که انگیزه قهرمانی ،یکدل بودن بازیکنان و میل به کسب موفقیت کاملا مشهود که درنهایت منجر به قهرمانی شد.
۳- از منظر تکنیک که آسیا متحیر بازیکنان تکنیکی و تکنیک ناب ایرانی هستند.موفقیت در بازی یک در مقابل یک ، گلهای زیبا،خلاقیتهای فردی بیانگوی این حقیقت است که تکنیک نزدایرانیان است و بس.
۴-ازمنظر تاکتیکی در دو بخش دفاع و حمله
در حمله :مالکیت توپ از نقاط برجسته تیم ملی ایران بود،بازی ترکیبی که البته دربازی فینال بدلبل شرایط خاص بازی کمتر منجر به موفقیت می شد و گاه فشاربازی باعث شد تا ناهماهنگی هایی را شاهد باشیم اما درمجموع تعدادگلهای فراوان و سرعت عمل در جای گیری و تصمیم گیری ازنکات برجسته بود.
اما مسئله ای که نباید از آن غافل شد و نتوانستیم آن را ارزیابی کنیم کاردفاعی تیم ملی ما بود چرا که حریفی نتوانست مارا تحت فشار قرار دهدکه نباید از این نکته غافل شد که برای جام جهانی برای سنجش ساختاردفاعی نیاز به بازی با تیم هایی است که قابلیت این رادارند که ما را تحت فشار قرار دهند تا نقاط ضعف و قوت شناسایی و بتوانیم با راهکار مناسب بهترین عملکرد را در تورنمنت معتبر داشته باشیم.
fut5al : چه برنامه ای برای موفقیت در جام جهانی باید داشته باشیم؟
سه رکن اصلی درموفقیت تیم ملی درجام جهانی یعنی تعامل بین :فدراسیون فوتبال ،باشگاهها و کادرفنی تیم ملی که با ابن تعامل قطعا موفقیت درجام جهانی دورازدسترس نخواهد بود و امیدوارم همانطور که این موفقیت برای مجموعه خانواده فوتسال در کنار موفقیت تیم ملی فوتسال بانوان و تیم تاسیسات دریایی موجبات شادی اهالی فوتسال و مردم را درپی داشت با یک برنامه ریزی قوی و مدون و با تعامل این سه رکن اصلی شاعد موفقیت تیم ملی کشورمان در جام جهانی باشیم.
fut5al : چه تفاوتی بین تیم فعلی و تیم دوره گذشته با هدایت خسوس وجود دارد؟
هر مربی دارای یک سلیقه خاص برای مدیریت کردن تیم به لحاظ ساختار فنی، مدیریتی و توجه به مسائل روحی روانی و عاطفی در بازیکنان و تعامل با جامعه ورزشی یک رشته خاص است .من فکر می کنم هر دو مربی به لحاظ ساختار فنی موفق عمل کردند ولی این تیم دوفاکتور کلیدی را با مربی ایرانی تجربه کرد:۱-انسجام و همدلی تیمی که از منظر مسائل روانی بسیار حائز اهمیت است ۲- قدرت مدیریت و رهبری در کنترل بازیکنان و استفاده از آنها در بهترین شرایط که مجموعه این عوامل درکنارپذیرش جامعه فوتسال با حضور کادرفنی ایرانی و تعامل و حمایت کامل با فدراسیون فوتبال و کمیته درنهایت منجر به این موفقیت بزرگ برای خانواده فوتسال گردید و آقای کاندلاس هم به نحوی دراین موفقیت سهیم هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.