کد خبر : 61172
تاریخ انتشار : جمعه 7 اسفند 1394 - 13:17
-

کشاورز:در تاسیسات ۵۰ پادشاه وجود داشتند!/ این تیم ملی حمایت شود روی سکوی جهانی می‌رود/ دنبال رکورد نیستم

کشاورز:در تاسیسات ۵۰ پادشاه وجود داشتند!/ این تیم ملی حمایت شود روی سکوی جهانی می‌رود/ دنبال رکورد نیستم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم ملی فوتسال ایران در ازبکستان توانست یازدهمین قهرمانی خود را در آسیا به دست بیاورد. شاگردان ناظم‌الشریعه در مرحله گروهی با برتری مقابل تیم‌های چین، عراق و اردن به عنوان تیم اول راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند که در این مرحله مقابل قرقیزستان به برتری رسیدند و با

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم ملی فوتسال ایران در ازبکستان توانست یازدهمین قهرمانی خود را در آسیا به دست بیاورد. شاگردان ناظم‌الشریعه در مرحله گروهی با برتری مقابل تیم‌های چین، عراق و اردن به عنوان تیم اول راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند که در این مرحله مقابل قرقیزستان به برتری رسیدند و با برتری مقابل ویتنام در دیدار نیمه نهایی در بازی پایانی مقابل میزبان قرار گرفتند و با نتیجه ۲ بر یک عنوان قهرمانی را از آن خود کردند.در این دوره از مسابقات محمد کشاورز به عنوان کاپیتان تیم ملی بازوبند را بر بازو بسته بود و در دیدار پایانی با گلی که به ثمر رساند توانست باعث قهرمانی ایران در این دوره از مسابقات شود. کشاورز  در خصوص مشکلات و مسائلی که در تیم ملی فوتسال وجود دارد، صحبت کرد که این مصاحبه را در زیر می‌خوانید:

 در مورد جام ملت‌های آسیا صحبت می‌کنید؟ سطح رقابت‌ها چگونه بود؟

هر ساله که جام ملت‌های آسیا انتخابی جام جهانی است مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار می‌شود. به همین دلیل کار دشوارتر می‌شود. ما کار را خیلی خوب شروع کردیم و بازیکنان در هر بازی از به ثمر رسیدن گل سیر نمی‌شدند.

اما در بازی فینال کار گره خورد.

بله قبول دارم. بازی فینال همواره شرایط خاص خودش را دارد. همه انتظار قهرمانی از تیم را دارند. کسب رتبه دوم با دوازدهم فرقی نمی کند و همین موضوع باعث می‌شود کار سخت شود. وقتی گل اول را خوردیم شرایط برایمان سخت شد. آنها از شرایط میزبانی هم استفاده می‌کردند و این موارد باعث شد تا نتوانیم آنطور که باید و شاید همچون دیدارهای گذشته با پیروزی پرگل زمین را ترک کنیم.

بعضی‌ها معتقدند اگر تیم ملی ایران با ژاپن یا تایلند روبرو می‌شد با مشکل مواجه می‌شد.

چنین مسئله‌ای را قبول ندارم. اهل اغراق نیستم اما هر تیمی که شانس بازی با ایران را پیدا می‌کند به یک افتخار دست پیدا کرده است. به نظرم ژاپن و تایلند در این دوره از مسابقات این افتخار را از دست دادند تا با ایران بازی کنند. ایران جزو قدرت‌های بزرگ دنیاست. به نظرم با هر تیمی در این دوره بازی می‌کردیم هیچ مشکلی برای تیم ملی به وجود نمی‌آمد.

یعنی معتقدید که قهرمانی را از آن خود می‌کردید؟

بله من قبل از مسابقات هم با ضرس قاطع اعلام می‌کردم که تیم ملی در این دوره از مسابقات قهرمان خواهد شد. جوری محکم می‌گفتم تیم قهرمان می‌شود که مجری برنامه به من گفت اگر یک درصد تیم قهرمان نشود، بد خواهد شد اما من مطمئن بودم چنین اتفاقی می‌افتد. هیچ گاه دو پهلو هم صحبت نکردم. ایمان داشتم که تیم ملی قهرمان می‌شود.

 ۱۵-۱۶ سال حضور در تیم ملی را تجربه می‌کنید و با مربیان زیادی کار کرده‌اید. نظرتان در مورد محمد ناظم‌الشریعه چیست؟

فکر می‌کنم ناظم‌الشریعه در این مدت سعی کرد صمیمیت را در تیم ملی بیشتر کند تا بحث همدلی به وجود بیاید و فکر می‌کنم موفق هم بود. او ایده‌های خوبی هم برای مالکیت توپ و چرخش توپ در زمین دارد که روی آن کار کردیم. فکر می‌کنم یکی از پست‌های تیم ملی جدای از بحث‌های فنی همدلی و صمیمت بود که ناظم‌الشریعه هم در این بخش خیلی موفق بود.

 در دیدار پایانی گل پیروزی‌بخش تیم ملی را هم به ثمر رساندید.

تلاش تمام بازیکنان بود که من توانستم آن توپ را وارد دروازه کنم. ما روی ضربات کرنر زیاد کار کرده بودیم و سنگ سفیدی هم پاس خوبی به من داد. ضربات کرنر در بازی‌های نزدیک بسیار تاثیرگذار است که خوشبختانه توانستیم ما روی این موضوع موفق ظاهر شویم.

 در مورد مصدومیت‌تان هم صحبت می‌کنید؟

متاسفانه در بازی با عراق مصدوم شدم و مینیسک پایم آسیب دید. مشکل خاصی نبود و در طول دو هفته بهبود می‌یافت اما با توجه به اینکه زمان نداشتیم باید هر چه زودتر باز می‌گشتم و همین موضوع مرا کمی اذیت کرد. با تلاش دکتر و بدنساز تیم به بازی فینال رسیدم که البته شرایطم نصفه و نیمه بود که با درد بازی می‌کردم.

 مشکل خاصی که ندارید؟

خیر. هم اکنون فیزیوتراپی‌ام را شروع کردم و فکر می‌کنم اگر دو هفته روی پایم کار کنم بهبودی کامل خواهم یافت.

درست است که تیم ملی قهرمان شد اما مشکلاتی وجود داشته است. به عنوان کاپیتان در این مورد صحبت می‌کنید؟

آنطور که شایسته تیم ملی است و تیم پنجم جهان است، به آن رسیدگی نمی‌شود. از تیم حمایت لازم صورت نمی‌گیرد. ما فوتسالی‌ها شرایط و اولویت‌های فدراسیون را درک می‌کنیم اما دلیل نمی‌شود که فوتسال را کامل کنار بگذارند. به هر حال فوتسال عضوی از فوتبال است و طرفداران زیادی هم دارد. فوتسال رشته‌ای است که فدراسیون فوتبال را همیشه سربلند کرده است و آسیا به آن افتخار می‌کند. ما فوتسالی داریم که همه به آن افتخار می‌کنند. این فوتسال باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 می‌توانید در مورد مشکلات صحبت کنید؟

برخی مشکلات ما کلی است. مثلا اگر تیم ملی بخواهد از یک تیم ملی دیگر در تهران میزبانی کند در کدام سالن می‌خواهد بازی را برگزار کند؟! این یکی از مشکلات است. پیشنهاد من این است که کف‌پوش کمپ تیم ملی را پارکت کنند یا از کف‌پوش‌هایی استفاده کنند که در مسابقات جهانی از آن استفاده می‌شود. این موضوع به تیم ملی خیلی کمک می‌کند.

در مورد ۵۰۰ دلار پاداشی که پس از قهرمانی به بازیکنان داده شد، صحبت می‌کنید؟ ملی‌پوشان نسبت به این موضوع معترض نبودند؟

واقعا بازیکنان تیم ملی نه پولکی هستند و نه برای پول در تیم ملی بازی می‌کنند اما حرف ما این است که باید شأن تیم ملی حفظ شود. بازیکنان به عنوان نمایندگان ایران در مسابقات حاضر می‌شوند و اگر لباسی بر تن می‌کنند نماینده ایران بر تن کرده است. هر کدام از بازیکنان سفیری از ایران هستند. کشور ما غنی است.

مشکلی در خصوص لباس‌ها ندارید؟

خیر. لباس‌ها در این دوره خوب بود اما کمی دیر به دست ما رسید. همه چیز دقیقه ۹۰ حل می‌شد اما انصافا در این دوره لباس‌های خوبی را در اختیار تیم ملی قرار داده بودند. به هر حال چند بار در طول سفر با آقای افتخاری صحبت کردم و مشکلاتی را که بازیکنان به من می‌گفتند را به گوش او رساندم. آقای افتخاری هم بعضی نکاتی را می‌گفت که واقعا مشکل فدراسیون بود.

 حدود ۶ ماه دیگر در جام جهانی باید حاضر شویم. آیا شرایط را مهیا می‌بینید؟

باید دید خود را تغییر دهیم و جهانی فکر کنیم. باید از آسیا جدا شویم. قهرمانی در آسیا را باید به تاریخ بسپاریم و خود را برای حضور قدرتمند در جام جهانی آماده کنیم. به هر حال اردو گذاشتن در کشورهای پیشرفته همچون اسپانیا تیم را زیر و رو می‌کند و اصلا قابل مقایسه با برگزاری اردوها در کیش یا مالزی نیست. باید با تیم‌هایی بازی کنیم که بتوانند تیم ملی ایران را تحت فشار بگذارند و بازیکنان محک خوبی بخورند. وقت زیادی تا جام جهانی نداریم و باید هر چه سریع‌تر این مسئله عملی شود.

 فکر می‌کنید در جام جهانی چه نتیجه‌ای کسب کنیم؟

اگر به این تیم ملی توجه شود و امکانات در اختیار آن قرار بگیرد تیم می‌تواند روی سکو قرار بگیرد و حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. اگر بازی‌های دوستانه خوبی برای تیم ملی در نظر گرفته شود، ملی‌پوشان آماده خواهند شد.هم اکنون وقتی است که باید از تیم ملی حمایت کرد. نباید مسائل را سرسری گرفت چرا که ممکن است کار گره بخورد و در آن صورت نتوان موارد را برطرف کرد.

 این چهارمین جام جهانی شما خواهد بود و به نوعی رکورددار خواهید شد.

به دنبال رکورد و این مسائل نیستم و بیشتر از اینکه به تیم ملی خدمت می‌کنم خوشحالم. انشاءالله اگر در خدمت تیم ملی باشم چهارمین جام جهانی خود را تجربه می‌کنم. اولین جام جهانی خود را در ۱۸ سالگی در سال ۲۰۰۴ تجربه کردم.

دو سال پیش با گیتی‌پسند به عنوان مربی‌ بازیکن فعالیت کردید. دیگر نمی‌خواهید این موضوع را تجربه کنید؟

در آن سال فقط برای کمک به گیتی‌پسند چنین کاری کردم. در آن موقع تیم گیتی‌پسند شرایط خاص خودش را داشت که شاید جالب نباشد هم اکنون بخواهم در مورد آن توضیح بدهم. از من خواستند که این مسئولیت را قبول کنم اما در ابتدا آن را نمی‌پذیرفتم و پس از توضیحات‌شان مسئله را قبول کردم. آن هم یک تجربه‌ای بود و سال بسیار سختی را سپری کردم. گیتی‌پسند با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کرد. تا جایی که در توانم بود کار تیم را پیش بردیم و در آن سال هم در هفته پایانی قهرمان لیگ مشخص شد و ما نائب‌قهرمان شدیم.

قصد ندارید دیگر این مسئولیت را تجربه کنید؟

خیر. تا زمانی که بازی می‌کنم نمی‌خواهم مربی شوم. هر وقت بازنشسته شدم به کلاس‌های مربیگری خواهم رفت و پس از آن دوران مربیگری را آغاز می‌کنم. قطعا دیگر دو کار را با هم انجام نمی‌دهم.

همیشه گفته‌اند دو پادشاه در یک اقلیم نمی‌گنجند. چطور بود که سال گذشته در تاسیسات بازیکنان بزرگ زیادی حضور داشتند. در ظاهر که ما مشکلی را حس نکردیم. آیا واقعا مسئله خاصی وجود نداشت.

درست است ۵۰ پادشاه بودند! در این زمان فرصت صحبت در مورد تاسیسات نیست. تاسیسات دنیایی دارد که باید در زمان مشخص آن صحبت کرد.

 وضعیتت برای فصل آینده مشخص شده است؟

بله من با تاسیسات قرارداد دارم و در این تیم هم بازی می‌کنم.

 از شرایط تاسیسات راضی بودید؟

بله امسال سه قهرمانی را تجربه کردم که از سال‌های استثنایی‌ام بود که دیگر تکرار نمی‌شود. امسال را هیچ وقت فراموش نمی‌کنم. سال کم‌نظیری را تجربه کردم و از انتخاب تاسیسات بسیار خوشحالم.

 در کنار وحید شمسایی کار کردن چگونه است؟

وحید از بزرگان فوتسال ماست و زحمات زیادی برای این رشته کشیده است. وحید شرایط خاص خود را دارد و در تمرینات بسیار سختگیر است. او بیرون از تمرین با بازیکنان می‌گوید و می‌خندد اما در کار خیلی جدی است. مو را از ماست بیرون می‌کشد.

شاید نتوان کتمان کرد که مصطفی نظری بهترین دروازه‌بان ایران است. هر چند که سپهر محمدی عملکرد خوبی داشت اما فکر می‌کنم حضور نظری در دروازه باعث قوت قلب برای بازیکنان دیگر هست. هم اکنون یکسری مشکلات بین نظری و مربیانی به وجود آمده که او از تیم ملی دور مانده است. همچون اتفاقی که برای رحمتی و کی‌روش افتاده است. به عنوان کاپیتان تیم ملی برای برطرف شدن این مسئله اقدامی انجام می‌دهید؟

قطعا حضور نظری برای ما قوت قلبی بود هر چند که سپهر محمدی با وجود اینکه اولین فینال آسیایی را تجربه می‌کرد عملکرد بسیار خوبی داشت. قطعا مطمئن باشید برای برطرف شدن مشکل نظری اقدام لازم را انجام خواهم داد و هر کاری که از دستم برمی‌آید دریغ نمی‌کنم. نظری دروازه‌بان بزرگی است و بارها و بارها باعث شده لبخند بر روی لب‌های مردم ایران بنشیند. وظیفه‌ام است که این مسئله را حل کنم و در کنار این موضوع هم مصطفی را خیلی دوست دارم و هم تیم ملی را.

 توقعات از تیم ملی فوتسال بالا رفته است. این موضوع به نفع ملی‌پوشان است یا به ضرر ملی‌پوشان؟

همیشه توقع از تیم ملی فوتسال بالا بوده است. برخی مواقع این موضوع به نفع است چرا که باعث ایجاد انگیزه در بین بازیکنان می‌شود و برخی مواقع به ضرر تمام می‌شود چرا که باعث ایجاد فشار و استرس در بین بازیکنان می‌شود. اینکه تیم ملی باید همیشه ببرد و برتر باشد کار را سخت می‌کند.

 فوتسال ما افت زیادی داشته است. علت این موضوع را در چه چیزی می‌دانید؟

حواشی در فوتسال ما زیاد شده است. هر زمانی که بزرگان ما با یکدیگر اختلاف پیدا می‌کنند تیم ملی آسیب می‌بیند. پس از سال ۲۰۱۰ تنش‌ها تیم ملی را اذیت کرد و در این چند سال تیم ملی وضعیت خوبی نداشت. امیدوارم این قهرمانی استارتی باشد برای دور جدید فوتسال ایران.

فکر می‌کنید چرا حاشیه‌های لیگ اینقدر زیاد است؟

به نظرم هنوز آنطور که باید و شاید با متخلفان برخورد نمی‌شود. اگر برخورد قاطع شود هیچ متخلفی کارش را تکرار نمی‌کند. نمی‌شود بازیکنی به فلان شهر برود و فحش بشنود و بعد از آن هم هیچ اتفاقی نیفتد یا در فلان شهر بطری به سمت توپ پرتاب شود و پس از آن هم واکنشی نشان ندهند. حس می‌کنم با متخلفان فوتسال باید قاطع برخورد کرد و دیگر کسی جرات نکند به این مسائل فکر هم کند.

 خود شما به عنوان یکی از بااخلاق‌ترین بازیکنان هستید. به یاد ندارم تا کنون در مسابقه‌ای اخراج شده باشید.

یکبار در مسابقات جام جهانی ۲۰۰۸ مقابل اوکراین دو کارت زرد گرفتم و از بازی اخراج شدم. البته کارت‌هایی که گرفتم همگی آنها فنی بوده است. دیگر به یاد ندارم که اخراج شده باشم.

 بازوبند کاپیتانی چه حسی به شما می‌دهد؟

این موضوع مسئولیت آدم را بیشتر می‌کند. برای شخص من افتخار است که بازوبند تیم پنجم جهان را می‌بندم. بازوبند تیمی را می‌بندم که ۱۳ بازیکن خوب دارد و آسیا به آن افتخار می‌کند. در کنار این لذت مسئولیت ما هم بیشتر می‌شود.

 شیرین‌ترین گلی که در دوران حضورتان در تیم ملی تجربه کردید چه گلی بود؟

گلی که در دیدار مقابل ازبکستان به ثمر رساندم و باعث قهرمانی ایران شد، بهترین گلم بود. من کمتر در فینال گلزنی کرده بودم. همیشه در دیدار نیمه نهایی گل زده بودم.

 در پایان اگر صحبتی باقی مانده است بفرمائید.

در زمانی که در مسابقات آسیایی بودیم و وقتی مصدوم شدم خیلی از دوستان تماس گرفتند و مردم با پیغام‌هایشان جویای احوال من بودند که به من لطف داشتند. من از این پیغام‌ها هم تعجب کردم و هم شرمنده شدم. از همه مردم تشکر می‌کنم که به ما روحیه می‌دادند و امیدوارم بتوانیم در جام جهانی بار دیگر دل آنها را شاد کنیم.

منبع:فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... جمعه , ۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲

آقای کشاورز،چرانمیخواهیدبپذیردکه ورزشکار هم بایستی یک زمانی بازنشست شود بنظربنده شما،آقای نظری و آقای شمسایی دیگربایستی به فکر بازنشستگی باشید وبه جوانها
میدان بدهید ، خودتان بهتر از هرکس میدانید که شهریورماه سال آینده آخرین بازی جام جهانی شما خواهد بود پس بهتراست به جوانها روحیه بیشتری بدهید و رفیق بازی را کنار بگذارید وبا این حرفها باعث تضعیف روحیه جوانان مستعد تیم ملی نشوید.

نام ... جمعه , ۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲

تو خودتم باید بری نمیخواد تمام تلاشتو بکنی تا نظری برگرده

مجید007 جمعه , ۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱

خیلی خیلی دوست دارم دادش محمد

نام ... شنبه , ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰:۳۵

باز هم شما!!
بابا توی ۲۴ ساعت شما چندتا مصاحبه میکنید؟
همه اش هم حرف شما خلاصه میشه به حمایت و پول و امکانات!
یک کم هم استراحت کن واسه سلامتی خودت هم خوبه بخدا

نام ... شنبه , ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰:۵۷

راست میگه با متخلفان برخورد قاطع نمیشه
مثلا بدون داشتن مدرک مربی گری سرمربی گیتی پسند شد و کسی برخورد نکرد!
یا در بازی چندسال قبل در مشهد وقتی گیتی پسند عقب بود و میخواست ۵ نفره بازی کنه در حالی که سپهر داخل زمین بود به داخل بازی رفت و توپ را درمسیر دروازه خالی بیرون زد و اخراج نشد!
بارها خطای عمد کرد و تکل مستحق اخراج زد مثل بازی گیتی و تاسیسات ولی اخراج نشد!
بارها به اسم بازیکن بزرگ با رفتارهای بد با بازیکنان حریف یا داوران رودررو شد ولی اخراج نشد! البته فحش نداد
بارها به اسم مصدومیت ولی در اصل بخاطر پرداخت پول در تیمهای مختلف چند هفته بازی نکرد و برخورد نشد!
بارها بخاطر پول با هم تیمیها قرار گذاشت و به نوعی اعتصاب کرد ولی با سیاست بقیه را فروخت و مشکل خودش که حل شد کاری با بقیه نداشت!
بارها مالیات قراردادش یا پرداخت نشد یا با تاخیر بود یا غیر واقعی ولی برخورد نشد!
بخدا راست میگه با متخلف برخورد نشده!

نام ... یکشنبه , ۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰

حیف از سپهر محمدی که چند سال گند زدنها و لایی دادنهای شما را در بازیهای مختلف برای گیتی جمع و جور کرد و حالا شما میخواهی هرجور شده آقای نظری را بیاری!