کد خبر : 61698
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اسفند 1394 - 11:54
-

شمسایی:خدا را شکر می‌کنم سردمدار سه گانه فوتسال ایران بودیم/هر روز با حیدریان در تماس هستم/سنگ سفیدی پدیده امسال فوتسال بود/نوروز معلوم نیست کجا هستم

شمسایی:خدا را شکر می‌کنم سردمدار سه گانه فوتسال ایران بودیم/هر روز با حیدریان در تماس هستم/سنگ سفیدی پدیده امسال فوتسال بود/نوروز معلوم نیست کجا هستم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،در سالی که فوتسال ایران با قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا و جام ملت‌های آسیا یک بار دیگر قدرت خود را در این قاره به رخ کشید، وحید شمسایی در ۴۰ سالگی توانست جوایز فردی را هم درو کند. او که این روزها در استراحت پس از قهرمانی در ایران

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،در سالی که فوتسال ایران با قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا و جام ملت‌های آسیا یک بار دیگر قدرت خود را در این قاره به رخ کشید، وحید شمسایی در ۴۰ سالگی توانست جوایز فردی را هم درو کند. او که این روزها در استراحت پس از قهرمانی در ایران و انجام عمل سخت پزشکی به سر می‌برد، در آستانه سال نو درباره یک سال گذشته با ایسنا به گفت‌وگو پرداخت.

* سال ۹۴ چطور بود؟

تلاطم زیادی داشتم. شروع خوب و پایان خوب حاصل عملکرد من بود. عمل جراحی سختی را انجام دادم و آن هم جزئی از زندگی است اما از لحاظ ورزشی توانستم قهرمان آسیا، آقای گل جام باشگاه‌های آسیا، بهترین بازیکن آسیا و قهرمان لیگ ایران شوم و در نهایت از این بابت راضی هستم.

* این اتفاقات در ۴۰ سالگی برای شما رخ می‌دهد در حالی که بسیاری از جوان‌ها به ۳۰ سالگی نرسیده، انگیزه خود را از دست می‌دهند.

دقیقا همین طور است و به همین خاطر بسیار خوشحالم. خداوند متعال را به خاطر این موضوع شکر می‌کنم.

* برنامه‌هایت را برای سال ۹۵ تنظیم کرده‌ای؟

هنوز وضعیت قرارداد من مشخص نیست. باید برنامه‌ریزی‌های خودم را انجام دهم تا در سال ۹۵ هم موفق باشم.

* در سالی که قهرمانی لیگ و جام ملت‌های آسیا را به دست آوردی، تیم شما شروع کننده شکست طلسم‌های قهرمانی برای ایران بود.

خدا را شکر می‌کنم سردمدار سه گانه فوتسال ایران بودیم. یعنی توانستیم جام باشگاه‌های آسیا، جام ملت‌های مردان آسیا و جام ملت‌های بانوان آسیا را به دست بیاوریم که اتفاق بزرگی بود.

* با این حساب سال ۹۴ بسیار خوب بوده است.

دقیقا همین طور است. سال ۹۴ خیلی خوب بود و امیدوارم سال ۹۵ هم سالی توام با موفقیت باشد. در این سال اکثر فوتسالی‌ها خوب ظاهر شدند و زحمات بسیاری را کشیدند که حاصل آن موفقیت‌های مختلف در زمینه‌های متعدد بود.

* نقطه تاریک زندگی و فوتسال‌تان در سال ۹۴ چه چیزی است؟

در دوران مصدومیتم روزهای سختی را سپری کردم که می‌توانم از این دوران به عنوان نقطه تاریک سال ۹۴ یاد کنم. شاید در فوتسال هم نقطه تاریک وجود داشته باشد اما باید از همکارانم قدردانی کنم. تمام تلاش خود را در این سال انجام دادم. البته پس از قهرمانی تیم ملی در آسیا هنوز قدردانی شایسته‌ای از تیم ملی انجام نشده است و امیدوارم این اتفاق هرچه زودتر روی بدهد.

* دو تن از بانوان فوتسال ایران در جمع بهترین‌های جهان قرار گرفته‌اند. آیا از میان مردان هم کسی انتخاب می‌شود؟

نباید دنبال این مسائل باشیم. همین که فوتسال‌مان به جایگاه واقعی خود در آسیا برگشته بسیار خوب است. ما جام جهانی را پیش‌رو داریم و باید در این رقابت‌ها هم به موفقیت دست یابیم. فکر نمی‌کنم موفقیت‌های انفرادی به اندازه موفقیت‌های تیمی اهمیت داشته باشد.

*‌ پس از قهرمانی‌های فوتسال به نظر می‌رسد مسئولان این رشته هم اختلافات را کنار گذاشته‌اند و تقریبا همه چیز خوب است.

بالاخره وقتی مجموعه‌ای خوب کار می‌کند و موفقیت به دست می‌آورد، اختلافات هم برطرف می‌شود. نباید به خودمان فکر کنیم بلکه موفقیت یک مجموعه از هر چیزی بااهمیت‌تر است. باید آرامش را در فوتسال حاکم کنیم.

* انتخابات فدراسیون فوتبال چند ماه دیگر برگزار می‌شود و آیا می‌توانیم سرنوشت خوبی را در ۴ سال آینده برای فوتسال متصور باشیم.

این موضوع به بحث مدیریتی مربوط می شود. فکر می‌کنم فوتسال در سال‌های گذشته از آبروی فدراسیون فوتبال دفاع کرده است. اگر عنوانی هم به دست آورده، فوتسالی‌ها به دست آورده‌اند.

* به نظرت چه کسانی بهترین بازیکنان و پدیده فوتسال ایران در سال ۹۴ هستند؟

همه زحمت خود را کشیدند و نمی‌توانیم بگوییم فرد خاصی بهتر از همه بوده است و باید از همه تقدیر کنیم. پدیده فوتسال ایران محمدرضا سنگ‌سفیدی بود.

* در مقطعی هم بحث سرمربی‌گری‌ات در تیم ملی مطرح بود.

صحبت کردن در این مورد در حال حاضر اشتباه است. تیم ملی برای خود سرمربی دارد و آن‌ها هم کار خود را انجام می‌دهند و در حال برنامه‌ریزی برای جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا هستند.

* خیلی از بازیکنان تیم ملی فوتسال پس از اتمام مسابقه‌ها به تیم‌های خارجی منطقه رفتند تا در کنار داشتن منافع مالی از آمادگی بدنی خود دور نشوند.

در همه جای دنیا بازی‌های زیادی برگزار می‌شود تا بازیکنان آماده باشند. با توجه به اینکه در ایتالیا بازی کرده‌ام می‌دانم که آن‌ها سه جام مختلف را برگزار می‌کنند. در روسیه هر تیم به جای دو بازی ۴ بازی انجام می‌دهد یا در اسپانیا سه جام مختلف را برگزار می‌کنند. در اروپا پس از اتمام جام ملت‌های اروپا بلافاصله انتخابی جام جهانی را برگزار کردند. همه به دنبال آمادگی بیشتر هستند.

* از محمدرضا حیدریان خبر داری؟

در ابتدا جا دارد درگذشت مادر همسر او را تسلیت بگویم. هر روز یا یک روز در میان با او صحبت می‌کنم و ارتباط نزدیکی با یکدیگر داریم. او اسطوره فوتسال است. شاید از لحاظ فوتسالی به همه چیز دست یافت اما از لحاظ مالی چیزی را به دست نیاورد.

* گویا به تازگی موتورش را هم دزیده‌اند؟

رضا معمولا با موتور به این طرف و آن طرف می‌رود و موتور قبلی را هم سال‌های بسیار دور خریده بود.

* مثل اینکه حیدریان اعتقادی به تلفن همراه هم ندارد.

او به این نوع زندگی عادت کرده است. به شخصه مریض تلفن هستم و در هر ساعت تلفنم چند بار زنگ می‌خورد.

* عید نوروز را در تهران هستی یا کار دیگری را انجام خواهی داد؟

هنوز معلوم نیست چه کار خواهم کرد. فرد غیر قابل پیش‌بینی هستم و نمی‌دانم تا نوروز چه اتفاقی می‌افتد.

* در آستانه سال جدید صحبتی باقی مانده؟

امیدوارم تا آخرین ساعات همه شاد و خرم باشند و در سال جدید هم شاداب و تندرست زندگی کنند. برای سال شلوغ فوتسال هم آرزوی موفقیت دارم.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.