کد خبر : 62158
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 فروردین 1395 - 0:50
-

بخش سوم:خرداد/ برگزاری اولین گالای فوتسال و آغاز دعوا بر سر شمسایی!

بخش سوم:خرداد/ برگزاری اولین گالای فوتسال و آغاز دعوا بر سر شمسایی!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در سومین بخش از ماه‌شمار فوتسال ایران در سال ۱۳۹۴ به خرداد ماه می‌رسیم. خرداد ماه به رغم تعطیلی مسابقات لیگ برتر، آبستن حوادث مهمی برای فوتسال ما بود. از عدم انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال، علنی شدن اختلافات افتخاری و ترابیان و لغو اردوی تیم ملی فوتسال ایران

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در سومین بخش از ماه‌شمار فوتسال ایران در سال ۱۳۹۴ به خرداد ماه می‌رسیم. خرداد ماه به رغم تعطیلی مسابقات لیگ برتر، آبستن حوادث مهمی برای فوتسال ما بود. از عدم انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال، علنی شدن اختلافات افتخاری و ترابیان و لغو اردوی تیم ملی فوتسال ایران و دیدار با پرتغال. در ادامه با بررسی این ماه همراه ما باشید.

خرداد:

بگذشت اردی‌بهشت و آمد خرداد   خیز که باید قدح گرفت و قدح داد

اول خرداد ماه و وقت گل سرخ   وقت گل سرخ و اول مه خرداد

آمد خرداد ماه با گل سوری     داد بباید کنون به عیش و طرب داد

بر گل ‌سوری خوش‌ است بادهٔ سوری     وبژه ز دست تو ماه‌روی پریزاد

گل شکفد بامداد از بر گلبن    چون دو رخ لعب‌تان خلخ و نوشاد

صبح دوم کافتاب خندد بر کوه    بر سر یک شاخ‌، گل بخندد هفتاد

باد به شبگیر چون زند ره بستان    تاب درافتد به زلف سنبل و شمشاد

چون سر زلفین دلبری که ز جورش    رفته بر و بوم عمر من همه بر باد

جور پسندند خوب‌رویان بر من    فریاد از جور خوب‌روبان فریاد

ای ز جفایت شده خراب دل من    هم به وفا روزی این خراب کن آباد

ملک‌الشعرای بهار

دعوا بر سر وحید!

بعد از منتفی شدن حضور خسوس کاندلاس در تیم ملی فوتسال ایران، بحث بر سر انتخاب مربی تیم ملی ایران بالا گرفت. در اولین اقدام وحید شمسایی به عنوان سرمربی موقت تیم ملی فوتسال انتخاب شد که این انتخاب با وتوی کفاشیان در نطفه خفه شد. همین انتخاب باعث شد تا دو قطبی طرفداران انتخاب وحید و مخالفین انتخاب وی هر روز در رسانه‌ها مصاحبه کنند. یکی از مسائلی که از ابتدا مطرح بود موقتی بودن سرمربی‌گری شمسایی تا انتخاب سرمربی قطعی برای تیم ملی بود. پیشوندی که شمسایی قبول نمی‌کرد در کنار نامش قرار بگیرد. اما فدراسیون فوتبال نیز حاضر نبود سرمربی‌گری شمسایی را با لفظ دائم قبول کند. در این میان مخالفت باشگاه تاسیسات دریایی با سرمربی‌گری شمسایی در تیم ملی نیز باعث شد تا این موضوع با حضور محمد ناظم‌الشریعه در راس هرم فنی تیم ملی به پایان رسید. ولی به هر روی باید قبول کرد که وحید شمسایی آلترناتیو تمامی مربیان تیم ملی است. آلترناتیوی که نمی‌شود به سادگی از آن گذشت.

در این میان موضوعات جالبی همچون تمرین دادن همزمان تیم ملی و باشگاه تاسیسات دریایی توسط شمسایی، کنکور بودن مسابقات جام باشگاه‌های آسیا برای شمسایی و حضور تاسیسات دریایی در دیدار مقابل پرتغال (دیداری خیالی که هیچ‌گاه برگزار نشد) بجای تیم ملی و قالب کردن باشگاه تاسیسات به عنوان تیم ملی از سوی افتخاری مطرح می‌شد که منتقدین آن‌ها بیشتر مزاح می‌دانستند تا حرف جدی.

اولین گالای فوتسال ایران (۳ خرداد):

اولین گالای فوتسال ایران، در مراسم اختتامیه کلاس دانش‌آفزایی پیشرفته فوتسال در مشهد برگزار شد. در این مراسم که توسط پایگاه خبری فوتسال ایران برگزار شد، جوایز برترین‌های فوتسال ایران در سال ۹۳ توسط خوزه ونانسیو لوپز و حسین شمس داده شد. از نکات جالب این مراسم عدم حضور تاسیساتی‌ها بود.

اردوی تیم ملی فوتسال بانوان (۳ تا ۱۰ خرداد / ۲۰ تا ۲۶ خرداد):

چهارمین و پنجمین مرحله از اردوی تیم ملی فوتسال بانوان در خرداد ماه به میزبانی کمپ تیم‌های ملی فوتسال برگزار شد. در این اردوها که برای افزایش آمادگی تیم ملی فوتسال بانوان جهت شرکت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ مالزی بود ۱۵ بازیکن حضور داشتند.

تورنمنت حسین‌زاده (۷  و ۸ خرداد):

این تورنمنت چهارجانبه که یادواره مرحوم حسن حسین‌زاده دبیر فقید کمیته فوتسال بود، با حضور تیم‌های امید ایران، منتخب لیگ برتر، شهروند ساری و سنگ فروشی ملکشاه آمل برگزار شد. در این تورنمنت که در سالن پیامبر اعظم آمل برگزار شد، تیم ملی فوتسال امید ایران موفق شد با شکست ۸ بر ۲ منتخب لیگ برتر در فینال، به قهرمانی دست یابد. در دیدار رده‌بندی نیز تیم سنگ فروشی ملکشاه بدلیل عدم حصور شهروند ساری به مقام سوم دست یافت.

اردوی تیم ملی فوتسال (۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۱۹ خرداد):

اولین اردوی تیم ملی فوتسال ایران از ۹ خرداد با حضور ۱۷ بازیکن آغاز شد. این کمپ بدون حضور سرمربی و بازیکنان تاسیسات دریایی برگزار شد و هدایت فنی آن بر عهده محمد هاشم‌زاده و محمد ناظم‌الشریعه بود. این کمپ که قرار بود تا ۳۰ خرداد ادامه داشته باشد به دلیل لغو دیدار با پرتغال در ۱۹ خرداد به اتمام رسید.

لغو دیدار با پرتغال (۱۹ خرداد):

سفر تیم ملی به پرتغال و حضور در تورنمنتی چهار جانبه در این کشور از موضوعاتی بود که کمیته فوتسال از اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی به آن افتخار می‌کرد و  از آن به عنوان یکی از برنامه‌های تیم ملی در سال ۲۰۱۵ باد می‌کرد. در اواخر اردی‌بهشت بود که عنوان شد تورنمنتی که قرار بود در پرتغال برگزار شود لغو شده و تیم ملی تنها دو بازی با تیم‌های الف و ب این کشور برگزار خواهد کرد. این در شرایطی بود که از کرواسی و اسلوونی به عنوان دیگر تیم‌های این تورنمنت یاد می‌شد. از اواسط خرداد زنگ‌های لغو این دیدارها به صدا در آمد. ۱۷ خرداد مسئولان کمیته فوتسال شروع به جمع آوری مدارک ملی‌پوشان کردند. ۱۷ خردادی که دیر بود و به دلیل عدم صدور روادید و مشکلات مالی تیم ملی از سفر به پرتغال بازماند.

قرعه‌کشی جام باشگاه‌های آسیا (۲۰ خرداد):

مراسم قرعه‌کشی مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا ۲۰۱۶ از ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه ۲۰ خرداد با حضور عباس ترابیان رییس ستاد برگزاری جام باشگاه‌های فوتسال آسیا، محمد فایروز، لی سونگ هون، کیتارو آ اک و محمد رزاق‌الدین بن رزالی نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا، نمایندگان تیم‌های شرکت کننده در این دوره از مسابقات و مسئولان هیات فوتبال استان اصفهان در تالار زرین هتل عباسی برگزار شد. در این مراسم ۱۲ تیم حاضر در مسابقات در ۴ گروه ۳ تیمی گروه‌بندی شدند.

اخبار کوتاه:

۲ خرداد: آغاز کلاس دانش‌آفزایی پیشرفته فوتسال در مشهد با حصور ونانسیو لوپز سرمربی تیم ملی فوتسال اسپانیا. این کلاس با مشارکت پایگاه خبری فوتسال و باشگاه اقتدار نوین فردوسی مشهد برگزار شد.

۳ خرداد: محمد ناظم‌الشریعه به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال امید ایران انتخاب شد.

۵ خرداد: بر اساس تصمیم کمیته فوتسال، تیم ملی فوتسال با مدیریت فنی کمک‌های خسوس در رقابت‌های پرتغال شرکت خواهد کرد.

۶ خرداد: اسامی ۱۷ بازیکنان تیم ملی برای حضور در تورنمنت پرتغال اعلام شد. در این فهرست بازیکنان تیم تاسیسات دریایی حضور نداشتند.

۱۰ خرداد: بهروز جعفری از لیست تیم ملی فوتسال ایران خط خورد.

۱۱ خرداد: تیم فوتسال شهرداری ساوه با رای اکثریت اعضای شورای شهر این شهرستان منحل شد. این تیم چند روز بعد به کار خود ادامه داد.

۱۷ خرداد: تیم ملی فوتسال تاجیکستان برای برگزاری اردوی یک هفته‌ای خود به بهشهر وارد شد.

۱۸ خرداد: وحید شمسایی سرمربی تیم تاسیسات دریایی به عنوان بهترین مربی سال ۹۳ فوتسال ایران انتخاب شد. این انتخاب از سوی کانون مربیان ایران انجام گرفت.

۱۹ خرداد: لغو دیدار تدارکتی تیم ملی فوتسال تاجیکستان و منتخب آمل توسط هیئت فوتبال بهشهر دقایقی پیش از آغاز مسابقه.

۱۹ خرداد: نماینده قرقیزستان جانشین نماینده استرالیا در جام باشگاه‌های آسیا ۲۰۱۶ شد.

۲۰ خرداد: تیم تاسیسات دریایی در اولین دیدار تدارکاتی خود پیش از آغاز جام باشگاه‌های آسیا تیم منتخب کاشان را با نتیجه ۱۴ بر صفر شکست داد.

۲۱ خرداد: تیم ملی فوتسال تاجیکستان در اردوی بهشهر خود دیداری با شهدای بهشهر برگزار کرد که ۵ بر ۳ شکست خورد.

۲۲ خرداد: اتمام اردوی یک هفته‌ای تیم ملی تاجیکستان در بهشهر.

۲۴ خرداد: عباس ترابیان از احتمال برگزاری تورنمنت فوتسال آسیای مرکزی در رده زیر ۲۱ سال در سال ۲۰۱۷ میلادی خبر داد.

۲۵ خرداد: دعوت از علی‌رضا سهرابی برای قضاوت در جام باشگاه های آسیا.

۳۰ خرداد: تبریز به عنوان میزبان دیدار دو تیم ایران و روسیه انتخاب شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.