کد خبر : 62187
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 فروردین 1395 - 23:45
-

بخش چهارم:تیر/ آغاز لیگ و بازگشت هیجان و حاشیه به فوتسال

بخش چهارم:تیر/ آغاز لیگ و بازگشت هیجان و حاشیه به فوتسال

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در چهارمین قسمت از ماه‌شمار سال ۱۳۹۴ به سراغ ماه گرم تیر می‌رویم. در این ماه شهناز یاری از سرمربی‌گری تیم ملی فوتسال بانوان اخراج شد و لیگ ۹۴ آغاز شد. این ماه همچنین شاهد حواشی بسیاری همچون ترک زمین شهید منصوری نیز بود. در ادامه اتفاقات این ماه

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در چهارمین قسمت از ماه‌شمار سال ۱۳۹۴ به سراغ ماه گرم تیر می‌رویم. در این ماه شهناز یاری از سرمربی‌گری تیم ملی فوتسال بانوان اخراج شد و لیگ ۹۴ آغاز شد. این ماه همچنین شاهد حواشی بسیاری همچون ترک زمین شهید منصوری نیز بود. در ادامه اتفاقات این ماه را با ما دنبال کنید.

تیر:

فرو رفت جم را یکی نازنین        کفن کرد چون کرمش ابریشمین

به دخمه برآمد پس از چند روز          که بر وی بگرید به زاری و سوز

چو پوسیده دیدش حریرین کفن              به فکرت چنین گفت با خویشتن

من از کرم برکنده بودم به زور              بکندند از او باز کرمان گور

دو بیتم جگر کرد روزی کباب                   که می‌گفت گوینده‌ای با رباب:

دریغا که بی ما بسی روزگار                   بروید گل و بشکفد نوبهار

بسی تیر و دی ماه و اردیبهشت                 برآید که ما خاک باشیم و خشت

سعدی

صدرا در لیگ برتر!

از اواسط خرداد ماه اخباری مبنی بر تمایل مسئولان باشگاه صدرا برای خرید امتیاز یک تیم لیگ برتری در محافل خبری پیچید. در این بین با توجه به مشکلات مالی باشگاه میثاق تهران نخستین گزینه برای مسئولان صدرا این باشگاه بود. یک تیر ماه خبر توافق مسئولان میثاق و صدرا به صورت اختصاصی در پایگاه خبری فوتسال منتشر شد. رضا لک که آن روزها سرمربی‌گری میثاق را بر عهده داشت، از مخالفین سرسخت انتقال میثاق به شیراز بود. سرانجام مسئولان شیرازی بدلیل دیر اقدام کردن مدیران میثاق و زمان اندک تا شروع مسابقات لیگ برتر قید تیم داری در لیگ برتر را زدند و میثاق را با مشکلات مالی خود تنها گذاشتند. مسئولین صدرا پس از آن تصمیم گرفتند در لیگ یک تیم‌داری کنند و با امتیاز تیم فوتسال شاهد شیراز که در اختیار هیئت فوتبال شیراز بود، در لیگ یک حاضر شوند. این اتفاق نیز تنها در حد یک حرف باقی ماند.

برکناری شهناز یاری (۲ تیر):

۲ تیر ماه و در شرایطی که تیم ملی فوتسال بانوان در میانه برنامه‌های خود برای آمادگی جهت حضور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ بود به یک‌باره خبر برکناری شهناز یاری از سرمربی‌گری تیم ملی فوتسال بانوان منتشر شد. این در شرایطی بود که کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی نیز از عملکرد وی در مسابقات روسیه رضایت کامل داشت. برکناری که ابتدا با لفظ استعفا از آن یاد می‌شد. یاری در این خصوص اظهار داشت: خودم هم نمی‌دانم چرا قرار است استعفا بدهم. به من گفتند استعفا بده اما من قبول نکردم چون کارم را خوب انجام می‌دهم. نه مشکل اخلاقی دارم و نه فنی. در فاصله دو ماه مانده به مسابقات قهرمانی آسیا هیچ مربی عاقلی تیم را رها نمی‌کند.

در ادامه مشخص شد که یاری از سوی الهه عرب‌عامری نایب رئیس فدراسیون فوتبال اخراج شده‌است. در ۳ تیر و بر اساس اعلام کمبته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی، فروزان سلیمانی جانشین شهناز یاری در تیم ملی فوتسال بانوان شد.

اردوی تیم ملی فوتسال بانوان (۸ تا ۱۳ و ۲۰ تا ۲۵ تیر):

ششمین و هفنمین ازدوی تیم ملی فوتسال بانوان با سرمربی جدید این تیم فروزان سلیمانی و با دعوت از ۲۰ بازیکن برگزار شد. تیم ملی فوتسال بانوان جمهوری اسلامی ایران خود را برای حضور در نخستین دوره مسابقات قهرمانی فوتسال بانوان آسیا آماده می‌کرد.

تورنمنت مشهد (۸ و ۹ تیر):

تورنمنت فوتسال مشهد ۸ و ۹ تیر و با حضور ۴ تیم به میزبانی سالن شهید بهشتی این شهر برگزار شد. تیم ملی فوتسال امید ایران، تیم ملی فوتسال ترکمنستان و تیم‌های باشگاهی شهید منصوری قرچک و قرش آرا مشهد ۴ تیم حاضر در این مسابقات بودند. در روز نخست شهید منصوری موفق شد ۴بر صفر ترکمنستان را ببرد و فرش آرا نیز ۴ بر ۳ تیم ملی امید را از پیش روی برداشت. در دیدار فینال این بازی‌ها فرش آرا مشهد ۷ بر ۲ شهید منصوری را مغلوب کرد و در دیدار رده‌بندی تیم ملی فوتسال امید ۴ بر ۲ از سد ترکمنستان گذشت.

هفته اول لیگ برتر (۱۹ تیر):

لیگ برتر ۹۴ از جمعه ۱۹ تیرماه و با حضور ۱۴ تیم آغاز شد. دیدار افتتاحیه این مسابقات در تبریز و بین تاسیسات دریایی و مس سونگون با حضور رضا افتخاری برگزار شد. از نکات مهم این هفته می‌توان به شکست تمامی میزبان‌ها اشاره کرد. از نتایج جالب این هفته می‌توان به شکست گیتی‌پسند در اصفهان مقابل مقاومت البرز، برد تاسیسات مقابل مس در تبریز و باخت ناباورانه شهید منصوری مقابل میثاق اشاره کرد. حضور ۷۰۰۰ هوادر بندری برای تشویق آذرخش از موضوعات جالب اولین هفته لیگ برتر بود. شکست ساری در سید رسول و مقابل هواداران متعصب خود نیز باعث شد تا زمزمه‌های اخراج ابطحی از همان روز نخست لیگ به گوش برسد. اولین بطری فصل نیز در سیدرسول وارد زمین شد. زیباترین گل فصل نیز در دیدار دو تیم شهید منصوری و میثاق توسط مجید حاجی‌بنده به ثمر رسید.

هفته اول لیگ برتر – جمعه – ۱۹ تیر
بازی گلزنان
کاشی نیلو ۲ – آتلیه طهران قم ۴ کاشی نیلو: حسن لولاکی٬ حمید یوسفی / آتلیه طهران: محمد کوهستانی (۲ گل)‌٬ پیمان امینی‌نژاد (گل بخودی)٬ ناصر اطمینان
 گیتی پسند ۱ – مقاومت البرز ۳ گیتی پسند: مهدی جاوید / مقاومت: نادر حنیفی (۲ گل)٬ ابوالفضل حسنی
منصوری قرچک ۳ – میثاق ۵ منصوری: محمد طاهری (۳ گل) / میثاق: عارف بلوکی٬ مجید حاجی‌بنده٬ الیاس براتی(۲ گل)‌٬ محسن فرهمند
 آذرخش ۱ –حفاری اهواز ۵ آذرخش: میلاد چراغی / حفاری: محمد شحری (۲ گل)‌٬ فرهاد توکلی٬ فرید نمازی٬ حسن فهیمی
 مس سونگون ۱ – تاسیسات دریایی ۳ مس سونگون : بابک نصیری / تاسیسات: قدرت بهادری٬ وحید شمسایی٬ علی‌اصغر حسن‌زاده
شهروند ساری ۱ – دبیری ۵ شهروند: مرنضی عظیمایی / دبیری: فرهاد فخیم (۲ گل)٬ بابک اکبری٬ جواد اصغری‌مقدم٬ محمود لطفی (گل‌بخودی)
فردوسی ۱ – فرش آرا ۴ فردوسی: ابراهیم حاجتی / فرش آرا: مسعود سعادتی٬ علی عبدالهی٬ شهرام شریف‌زاده (۲ گل)

هفته دوم لیگ برتر (۲۵ تیر):

هفته دوم لیگ برتر ۲۵ تیر ماه برگزار شد. در این هفته اولین ترک زمین توسط شهید منصوری و در دیدار با تاسیسات رخ داد. ترک زمینی که به بهانه نبود نیروی امنیتی رخ داد. این بازی که در حضور وادیم باراتوف ترکمنستانی، ناظر ویژه AFC برگزار می‌شد، در پایان نیمه نخست با نتیجه ۳ بر ۱ به سود تاسیسات به پایان رسیده بود. رضا داورزنی سرمربی شهیدمنصوری نیز در این دیدار غایب بود تا شایعه حضور رضا لک در این تیم بر سر زبان‌ها بیوفتد. در دیگر دیدارهای حساس این هفته داربی اصفهان با نتیجه ۴ بر ۱ به سود گیتی پسند به پایان رسید. این بازی نیز خالی از اتفاقات حاشیه‌ای نبود. در تبریز دبیری ۷ بر ۲ فردوسی را شکست داد و میثاق در تهران ۲ بر ۱ آتلیه طهران را مغلوب خود کرد.

هفته دوم لیگ برتر – پنج‌شنبه – ۲۵ تیر
بازی گلزنان
گیتی پسند ۴ – کاشی نیلو ۱ گیتی پسند: سعید تقی‌زاده، مجتبی مریدی‌زاده (۲گل)، سپهر محمدی / کاشی نیلو: حمید یوسفی
میثاق ۲ – آتلیه طهران قم ۱ میثاق: مجید حاجی‌بنده، عارف بلوکی / آتلیه طهران: محمد کرمانی
مقاومت البرز ۳ – آذرخش ۳ مقاومت: حمید کاه‌بنده، نادر حنیفی، ابوالفضل حسینی / آذرخش: بهزاد میری‌زاده(۲گل)، سینا احمدیان‌پور
تاسیسات دریایی ۳ (۳) – منصوری قرچک ۱ (۰) تاسیسات: سعید عباسی (۲ گل)، وحید شمسایی / منصوری: پیمان حفیظی
حفاری اهواز ۳ – شهروند ساری ۰ حفاری: احمد ملاعلی(۲گل)، حسین فهیمی
فرش آرا ۲ – مس سونگون ۵ فرش آرا: شهرام شریف‌زاده، سروش احمدنیا / مس: مهرداد جابری، محمدحسین درخشانی، داوود تاج‌بخش، بابک نصیری، دیه گو داسیلوا
دبیری ۷ – فردوسی ۲ دبیری: ابراهیم حاجتی (گل بخودی)، فرهاد فخیم (۲گل)، رشید قلی‌پور (۲ گل)، جواد اصغری‌مقدم، وحید شفیعی / فردوسی: علی فاخر، میثم خیام

دیدار نیمه‌تمام تاسیسات و شهید منصوری (۲۵ تیر):

اولین حاشیه جدی لیگ ۹۴ در هفته دوم این مسابقات رخ داد. دیدار دو تیم تاسیسات دریایی و شهید مصنوری در نیمه نخست با نتیجه ۳ بر ۱ به سود تاسیسات دریایی به پایان رسید. اما مسئولان شهید منصوری از ادامه بازی در نیمه دوم جلوگیری کردند و به تیم خود اجازه حضور در زمین را ندادند. مسئولان این تیم، نبود نیروی انتظامی در سالن مسابقه را دلیل این امر اعلام کردند. این در شرایطی است که باشگاه تاسیسات در فصل ۹۳ نیز در همین سالن و با حضور نیروهای حراست وزارت ورزش و جوانان میزبان تیم‌های مختلف لیگ بود. در پایان این دیدار مسئولان دو تیم خود را محق می‌دانستند و در این رابطه با رسانه‌های مختلف مصاحبه‌هایی را انجام می‌دادند. تقوی سرپرست منصوری در این رابطه گفت: پنج رکن اصلی برای برگزاری بازی‌ها وجود دارد که شامل حضور تیم‌های میزبان و میهمان، مسوولان فدراسیون، پزشک و آمبولانس و نیروی انتظامی است و اگر یکی از ارکان نباشد بازی برگزار نمی‌شود. برخی‌ها گفتند با این کار شما آبروی ایران را جلوی ناظر AFC بردید اما اگر ضرب و شتمی اتفاق می‌افتاد بدتر بود یا اینکه ما بر ماده قانونی و حق قانونی باشگاه پافشاری کردیم!. سرپرست منصوری هرگونه ترک زمینی را منکر شد و اعلام کرد ما تنها منتظر نیروی انتظامی بودیم که داور سوت پایان بازی را به صدا درآورد.

باشگاه منصوری ۲۷ تیر در بیانیه‌ای در همین رابطه نوشت: در شبی که مسئولین تیم میزبان با مسخره کردن همه چیز حتی اساسنامه لیگ، تصویری از خود و باشگاه‌شان به همگان نشان دادند که تا مدتها گمان نمی‌رود از یادها برود. در شبی که در حضور مسئولین بلندپایه فوتسال استان چنین اتفاقات ناهنجاری افتاد و جز لبخند تمسخر در برابر دادخواهی میهمان مظلوم پاسخ دیگری ندادند.

در جواب این بیانیه باشگاه تاسیسات نیز نامه‌ای در تاریخ ۲۹ تیر خطاب به دکتر اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال منتشر کرد که در آن آورده بود: اگر تیم میهمان به عدم حضور نیروی انتظامی اعتراض داشت، چرا صورتجلسه شروع مسابقه را امضا نمودند و چرا نیمه اول مسابقه را برگزار و پس از قبول سه گل، از برگزاری نیمه دوم مسابقه امتناع نمودند؟ مسئولین تاسیسات دریایی همچنین اعلام کردند در صورتی که نتیجه‌ای جز پیروزی این تیم اعلام شود از ادامه مسابقات کناره‌گیری می‌کنند و همچنین در جام باشگاه‌های آسیا نیز حضور پیدا نمی‌کنند.

از نکات جالب این مسابقه حضور وادیم باراتوف ترکمنستانی، ناظر ویزه AFC برای بررسی عملکرد اسماعیل کمربسته داور مسابقه بود. نتیجه این دیدار بر اساس حکم کمیته انضباطی۳ بر صفر به سود تاسیسات دریایی اعلام شد.

اخبار کوتاه:

۲ تیر: در یک اتفاق عجیب جام قهرمانی تیم فوتسال منصوری قرچک پس از سه سال به این تیم داده شد.

۳ تیر: کنفدراسیون فوتسال برزیل تیم تاسیسات دریایی ایران را به مسابقات جام‌جهانی باشگاه‌های جهان دعوت کرد.

۳ تیر: افتخاری، رئیس کمیته فوتسال از حضور در کمیته فنی استعفا داد.

۶ تیر: برکناری عباس ترابیان از ستاد اجرایی جام باشگاه‌ها آسیا. علی‌اکبر ابرقویی‌نژاد جانشین وی شد.

۷ تیر: نامه کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی به کفاشیان برای ورود به مسئله انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال ایران.

۱۵تیر: آتلیه طهران قم، به عنوان اسپانسر نماینده قم در ۴ هفته ابتدایی لیگ برتر فوتسال ۹۴ انتخاب شد.

۱۸ تیر: مهدی جاوید برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا به صورت قرضی به بانک بیروت لبنان پیوست.

۳۰ تیر: اعلام حضور تیم ملی فوتسال بانوان ازبکستان در ایران برای برگزاری دو دیدار دوستانه با تیم ملی فوتسال بانوان ایران.

۳۰ تیر: مجموعه شرکت‌های هلدینگ دارویی یاسین بعد از آتلیه طهران به عنوان اسپانسر نماینده فوتسال قم در لیگ برتر انتخاب شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.