کد خبر : 62330
تاریخ انتشار : جمعه 13 فروردین 1395 - 9:55
-

خبر فوری/ فیفا اعلام کرد: حذف ایران از جام‌جهانی به دلیل دوپینگ!

خبر فوری/ فیفا اعلام کرد: حذف ایران از جام‌جهانی به دلیل دوپینگ!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،و به نقل از سایت رسمی فیفا، تیم ملی فوتسال ایران به دلیل ارتکاب به دوپینگ گسترده در جام ملت‌های ۲۰۱۶ آسیا در تاشکند ازبکستان از دور رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۶ حذف شد و به جای آن تیم ششم مسابقات، قرقیزستان به جام‌جهانی صعود کرد. سایت AFC نیز این خبر را

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،و به نقل از سایت رسمی فیفا، تیم ملی فوتسال ایران به دلیل ارتکاب به دوپینگ گسترده در جام ملت‌های ۲۰۱۶ آسیا در تاشکند ازبکستان از دور رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۶ حذف شد و به جای آن تیم ششم مسابقات، قرقیزستان به جام‌جهانی صعود کرد. سایت AFC نیز این خبر را امروز روی خروجی خود قرار داد.

بر اساس ادعای سایت فیفا، طبق نمونه‌گیری‌های انجام گرفته از بازیکنان تیم ملی، ۵ بازیکن ایران به مصرف ماده تازه ممنوعه  ملدونیوم متهم شده‌اند. این ماده از سال ۲۰۱۶ در فهرست مواد ممنوعه وادا  قرار گرفته است. بدین ترتیب  و بر اساس قوانین فیفا مقام قهرمانی تیم ملی از ایران پس گرفته شده و ایران از دور بازی‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۶ که انتخابی جام‌جهانی کلمبیا نیز بود کنار گذاشته شده‌است.
مطلبی که در این بین باعث شگفتی ما شده‌است، لاپوشانی مسئولان فدراسیون فوتیال و کمیته فوتسال است. گویا این افراد نمی‌خواسته‌اند عید فوتسالی‌ها خراب شود. ولی نمی‌دانند که در عصر دیجیتال هیچ خبری (بخصوص خبر به این مهمی برای فوتسال و ورزش ایران) پشت دروازه سانسور و لاپوشانی قرار نمی‌گیرد.
در این بین باید اشاره کنیم به هشدار خبرگزاری‌ها در گذشته در مورد حضور یک صهیونیست در وادا (آژانس جهانی ضد دوپینگ) و مراقبت بیشتر ورزشکاران از خود در برابر داروهای مصرفی. حال باید دید آیا مسئولان فدراسیون به دنبال راه حلی برای این مشکل خواهند بود و یا دوباره دیپلماسی ضعیف فدراسیون فوتبال خود را نشان خواهد داد.
این حجم از دوپینگ در تاریخ ورزش ایران بعد از دوپینگ وزنه‌برداران و محرومیت دو ساله فدراسیون وزنه‌برداری ایران، بی‌سابقه بوده‌است. چندی پیش بود که در خبری در خصوص دوپینگ چند فوتسالیست در لیگ برتر گفته بودیم.

برای مشاهده اخبار تکمیلی در این باره اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۷
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... جمعه , ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

😐

نام ... جمعه , ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱

دروغ سیزده تون تو سرتون بخوره ،…..

HoSseiN جمعه , ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵

اخه این چه دروغ سیزده ای؟؟؟؟؟؟ جون ب لب شدیم ما

نام ... جمعه , ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹

…. با این دروغتون،حالم گرفته شد.

نام ... شنبه , ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

بی مزه ها.اه

مرتضی آزادی از فسا شنبه , ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱

خیلی مسخره و الکی و درعین حال اعصاب خورد کن بود

نام ... شنبه , ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱

دروغ اول اوریل یا همان سیزده سوغات خارجی ها است
نمی دونم چرا از خارجی ها فقط بدیهاشون رو یاد می گیریم
وجدان کاری ، صداقت ، احترام به قانون ، نظم و …. و خیلی صفات دیگر انها رو یاد نمی گیریم