کد خبر : 62316
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 فروردین 1395 - 10:21
-

آبان ۹۴/حذف بانوان ایران در جام‌جهانی پرماجرا/انحلال کاشی نیلو

آبان ۹۴/حذف بانوان ایران در جام‌جهانی پرماجرا/انحلال کاشی نیلو

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در ادامه بررسی ماه به ماه سال ۱۳۹۴، به هشتمین ماه سال، آبان ماه می‌رسیم. آبان ماه برای اهالی رسانه با برگذاری نمایشگاه مطبوعات تهران شناخته شده‌است. سال ۹۴ نیز همچون سال ۹۳ پایگاه خبری فوتسال ایران به نمایندگی از اهلی فوتسال در این آوردگاه شرکت کرد. در این

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در ادامه بررسی ماه به ماه سال ۱۳۹۴، به هشتمین ماه سال، آبان ماه می‌رسیم. آبان ماه برای اهالی رسانه با برگذاری نمایشگاه مطبوعات تهران شناخته شده‌است. سال ۹۴ نیز همچون سال ۹۳ پایگاه خبری فوتسال ایران به نمایندگی از اهلی فوتسال در این آوردگاه شرکت کرد. در این ماه مناقشه حضور یا عدم حضور تیم ملی فوتسال بانوان در مسابقات جهانی گوآتمالا با حمایت افکار عمومی و دستور مستقیم رئیس جمهور به نفع بانوان فوتسالیست به پایان رسید. این ماه همچنین کاشی نیلو منحل شد و تیم ملی مردان در جایزه بزرگ برزیل برای سومین بار به نایب قهرمانی بسنده کردند. در ادامه با ما همراه باشید.

 

آبان:

روان شد لشگر آبان به طرف جوببار اندر        نهاده سیمگون رایت به کتف کوهسار اندر

نهان شد دامن البرز در میغ و بخار اندر        تو گویی گرد کُه بستند پولادین حصار اندر

چو بر بستان کفن پوشید برف تندبار اندر        درخت سرو بر تن کرد رخت سوگوار اندر

درختان لرز لرزان در میان جویبار اندر        به پای هر درختی برگ‌ها گشته نثار اندر

خزانی برگ، هرسو توده چون زر عیار اندر        دمنده باد، همچون صیرفی وقت شمار اندر

بتابد خور ز بالا بر زمین زرد و نزار اندر        چو زربن مغفر جنگی بهیجا از غبار اندر

بهر جویی یکی آیینه بنهاده به کار اندر        غرابان بر سر آیینه چون آیینه‌دار اندر

شود باد خنک هر شب به بستان گرم کار اندر        به جسم آبدان پوشد سلیحی آبدار اندر

فسرده غنچه‌ها گشته نگون بر شاخسار اندر        توگویی لعبتان گشتند آویزه به دار اندر

در آن وادی که خوید آمد به زانوی سوار اندر        کنون‌ جز خشک ‌خاری نیست فرش‌ رهگذار اندر

به هرجا لشگر زاغان فرود آرند بار اندر        فروبندد جلب‌شان بند بر پای هزار اندر

به باغ آیند زاغان شام گاهان صد هزار اندر        درافکنده با بر تیره بانگ غارغار اندر

ملک‌الشعرا بهار (پائیز و زمستان)

حضور در جام‌جهانی کوچک زنان گوآتمالا:

یکی از حواشی اصلی ورزش ایران در آبان ماه شرکت و یا عدم شرکت تیم ملی فوتسال بانوان جمهوری اسلامی ابران در مسابقات بین‌المللی فوتسال گوآتمالا بود که در ایران با اسم جام‌جهانی بانوان از آن یاد می‌شد. بحث دعوت از تیم ملی فوتسال بانوان به این مسابقات ۴ شهریور ماه مطرح شد. تیم ملی فوتسال بانوان که جزو قدرت‌های آسیا محسوب می‌شود همواره به مسابقات رده بالای فوتسال بانوان جهان مانند ویکتوری دی روسیه و جام‌جهانی دعوت می‌شود. همان زمان الهه عرب عامری رئیس کمیته بانوان فدراسیون فوتبال گفت: پس از حضور تیم ملی فوتسال در مالزی و کسب مقام بدون شک در این مسابقات (جام جهانی کوچک) شرکت خواهیم کرد. ضمن اینکه هنوز کمیته فنی فوتسال و فوتبال ساحلی برای حضور تیم ملی فوتسال بانوان در این مسابقه تصمیم‌گیری نکرده است. اما در صورت عدم موفقیت تیم ملی در مالزی، حضور در این بازی‌ها به خودی خود کنسل می‌شود (۴ شهریور). با صعود ایران به فینال جام ملت‌های آسیا علی کفاشیان پاداش این صعود را حضور تیم ملی در جام‌جهانی اعلام کرد و گفت: فیفا تصمیم گرفت دو تیم برتر آسیا یعنی ایران و ژاپن در این مسابقات حضور داشته باشند (۴ مهر). اما از همان روز نخست بحث ویزا و هرینه بالای سفر تیم ملی به جام‌جهانی مطرح بود. موضوعی که در دور قبلی مسابقات نیز برای بانوان کشورمان مسئله ساز شد و باعث کنسل شدن سفر این تیم به سن‌خوزه، کاستاریکا شد.

بدلیل سفارت نداشتن گوآتمالا در ایران، بانوان کشورمان باید در کشور ثالث کارهای ویزایی خود را انجام می‌دادند که این خود بزرگترین مشکل برای فدراسیون بود. عرب عامری در این خصوص گفت: ما برای اعزام مشکلی نداریم اما ویزا نداریم. واقعیت این است که گواتمالا در ایران سفارتخانه ندارد و بایستی با توجه به finger touch بودن ویزای گواتمالا، ما در کشور دیگری ویزا بگیریم. تیم باید از ایران به آلمان برود، از آنجا به مکزیک. ۲۴ ساعت در مکزیک اقامت داشته باشد و بعد به گواتمالا پرواز کند. هماهنگ کردن visa connection این ۳ کشور کار راحتی نیست. باید نیم دور کره زمین را بچرخیم و فدراسیون همه هزینه ها را پرداخت خواهد کرد. تضمینی نیست که آنها به ما ویزا بدهند. من باید ۲۳، ۲۴ دختر را بردارم. اگر مطمئن بودیم ویزا می‌دهند این کار را می‌کردیم اما وقتی اطمینان کامل نداریم و visa connection سفارت گواتمالا هم نامشخص است نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم (۲۹ مهر).

۹ آبان مسابقات قرعه‌کشی شد و تیم ایران با برزیل، پرتغال و کاستاریکا همگروه شد. ۱۰ آبان گوآتمالا به نامه ایران برای تعیین نحوه حضور این تیم در مسابقات پاسخ داد و کشور آلمان را به عنوان کشور ثالث که ایران باید کارهای هماهنگی را در آن انجام دهد به ایران معرفی کرد. پیشنهادی که باب میل ایران نبود و عرب‌عامری و ترابیان آن را خنده‌دار خواندند. زیرا فرصت ۲۰ روزه تا مسابقات و نبود وقت کافی برای دریافت ویزای شنگن آلمان و معطلی ۲ روزه بانوان در مکزیک، همان چیزی بود که به صورت عادی برای هر کسی که می‌خواست به گواتمالا برود رخ می‌داد و ایران به عنوان قهرمان آسیا شرایط مناسب‌تری را درخواست کرده بود و انتظار داشت گوآتمالا ویزای فرودگاهی برای بانوان کشورمان صادر کند. ۱۳ آبان کفاشیان در پایان نشست با مسئولان تیم ملی بانوان از لغو سفر تیم ملی به گوآتمالا سخن گفت و افزود: من هنوز هم منتظر ویزا هستم اما گرفتن ویزای گواتمالا کار سختی است و با توجه به زمان باقی‌ مانده تا آغاز ر‌قا‌بت‌ها باید بگویم که به احتمال فراوان این اعزام لغو خواهد شد. ما تلاش کردیم که ابتدا ویزای فرودگاهی بگیریم تا تیم راحت‌تر به این ر‌قا‌بت‌ها برود، اما این اتفاق تا الان رخ نداده است. قرار بود به مکزیک برویم و از آنجا ویزا بگیریم، اما با توجه به این که گواتمالا اعلام کرده است که هزینه این سفر را نمی‌دهد بر همین اساس این موضوع نیز لغو شده است. برای گرفتن ترانزیت آلمان نیز شرایط کافی وجود ندارد و بر همین اساس می‌گویند که به احتمال فراوان تیم ‌ملی فوتسال بانوان به این مسابقات اعزام نمی‌شود.

وجود تمامی این مشکلات باعث شد تا عدم حضور تیم ملی برای دومین دوره پیاپی، به کابوسی برای بازیکنان و علاقه‌مندان به این تیم تبدیل شود و رسانه‌های برون مرزی هر روز تفاسیری برای این عدم حضور ارائه دهند. که وجود تبعیض جنسیتی در ایران در صدر این تفاسیر بود. مسئله‌ای که به هیچ وجه صحت نداشت.  واکنش‌ها در داخل ایران نیز بسیار زیاد بود بطوریکه مسئولان پایگاه خبری در زمان نمایشگاه مطبوعات هر روز با سوال‌های بسیاری در خصوص اعزام تیم به مسابقات همراه بودند. این واکنش‌ها به فعالین زنان در داخل ایران از جمله مهناز افشار نیز کشیده شد. هجم زیاد این واکنش‌ها باعث شد تا مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس نیز وارد این قضیه شوند. ۱۶ آبان مقداد نجف‌نژاد، رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، از پیگیری‌های این فراکسیون برای حل مشکل ویزای تیم خبر داد و به مسئولان فدراسیون فوتبال تاکید کرد که تمام ظرفیت‌ها را برای حل این موضوع به کار گیرند. همچنین ابوذر ندیمی، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون ورزش مجلس بر همین اساس تصریح کرد: عدم حضور زنان فوتسالیست کشورمان در مسابقات جهانی گواتمالا به دلیل مشقت دریافت ویزا توجیه مناسبی نیست و تکرر این اتفاقات باعث دل‌زدگی ورزشکاران ما خواهد شد. اگر برای حضور مردان در عرصه ورزش، فرصت خاصی در نظر گرفته می‌شود باید این فرصت برای حضور زنان نیز وجود داشته باشد و به لحاظ مادی به صورت عادلانه با آنها برخورد شود (۱۶ آبان). این واکنش‌ها باعث شد تا رباب شهریار، معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان در جلسه‌ای با مسئولان فدرسیون فوتبال به دنبال حل این مشکل باشد (۱۶ آبان). جلسه‌ای که باعث شد عصر همان روز محمدرضا تابش نایب رییس اول فراکسیون ورزش مجلس اعلام کند، حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، طی دستور ویژه‌ای به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان خواهان حل مشکل تیم ملی فوتسال بانوان ایران جهت جضور در مسابقات جهانی گوآتمالا شده‌است. این در شرایطی بود که ظهر ۱۶ آبان فدراسیون فوتبال در اطلاعیه سراسر متناقض به تشریح روند طی شده در این فدراسیون برای حضور تیم ملی در مسابقات پرداخته بود و کارشکنی‌های طرف گوآتمالایی را عامل اصلی اعزام نشدن تیم به مسابقات عنوان کرده بود.

با دستور ویژه حسن روحانی، از ۱۷ آبان تمامی دستگاه‌ها برای حضور تیم در گوآتمالا بسیح شدند. فرزانه توسلی بهترین گلر قهرمانی آسیا در این باره اینجنین واکنش نشان داد: این دستور نشان داد که تیم ملی فوتسال بانوان ایران جایگاه خوبی در کشور پیدا کرده است که باعث شده شخص مهم مملکت برای حل مشکل آن شخصا وارد شود. اگر این مشکلات تا این حد جدی بوده است، فدراسیون می‌توانست باز هم تلاش کند. مگر چند بار در طول سال تیم ملی فوتسال اعزام می‌شود که آن هم به دلیل مشکلات لغو شود؟ ما سالی یک بار به رقابت‌های بین‌المللی می‌رویم و فکر می‌کنم اعزام نشدن ما چشم‌پوشی از حق بچه‌هاست. واقعیت هرآنچه که بود این را ثابت کرد که کار نشد ندارد و می‌توانستیم برای گرفتن ویزا، بهتر عمل کنیم (۱۷ آبان). پس از رایزنی‌های محمدجواد ظریف با کشورهای گوآتمالا و مکزیک، قرار بر صدر ویزا توسط گوآتمالا از طریق کشور مکزیک شد (۱۸ آبان) و تیم ملی۳۰ آبان تهران را به مقصد آلمان ترک کرد و پس از ۴ ساعت توقف، از آلمان راهی مکزیک شد تا بعد از دو روز اقامت و انجام کارهای ویزا از آنجا به گوآتمالا برود. کاروان ایران شامل ۲۵ نفر بود.

 

انحلال کاشی نیلو (۴ آبان):

لیگ ۹۴ هرچند در صدر با هیجان بسیار و زیبا پیگری می‌شد ولی در پایین جدول أن همراه با حواشی و نازیبایی‌های بسیار بود. یکی از آن حواشی که بر کل نیم فصل دوم تاثیر گذاشت، کناره‌گیری کاشی نیلو اصفهان از لیگ برتر بود. تیمی بومی که قبل از أن در لیگ یک خوش درخشیده بود، و بعد از ۲ فصل حضور در لیگ یک جواز صعود به لیگ برتر را بدست آورده بود. انحلالی که عدم حمایت مسئولین و نبود بودجه بهانه آن بود.

داستان انحلال کاشی نیلو از هفته دهم و عدم مسافرت این تیم به تبریز برای دیدار با مس سونگون آغاز شد (۲۷ شهریور). همان زمان تمرینات این تیم لیگ برتری تعطیل شد ولی بعد از چند روز دوباره از سر گرفته شد و این تیم تا پایان نیم فصل نخست بازی‌های خود را ادامه داد و به یک تساوی ارزشمند مقابل ملی حفاری اهواز نیز دست پیدا کرد. در تعطیلات نیم فصل کاشی نیلو تمرین نکرد تا اوج مشکلات این تیم برای فوتسال‌دوستان اصفهانی و خبرنگاران مشخص شود. مشکلاتی که در نهایت به انحلال این تیم بومی منتهی شد. هرچند مسئولان این تیم از اواخر نیم فصل قصد فروش امتیاز تیم خود و یا همکاری با یک حامی مالی را داشتند و حتی صحبت از شرکت‌هایی مانند شیلانه کیش نیز می‌شد ولی در نهایت این فوتسال اصفهان بود که یکی از دو امتیاز خود را از دست داد (۴ آبان). تیم فوتسال کاشی نیلو با عدم حضور در دو دیدار پیاپی مقابل یاسین پیشرو (۵ آبان) و گیتی پسند (۱۰ آبان) عملا از لیگ برتر کنار گذاشته شد تا دعوای مالکیتی این باشگاه به ضرر لیگ برتر فوتسال ایران تمام شود.

علیرضا باطنی عضو هیئت مدیره کاشی نیلو در خصوص عدم انتقال امتیاز این تیم و انحلال باشگاه، توپ را در زمین هیئت فوتبال اصفهان انداخت و گفت: هنوز امتیاز تیم کاشی نیلو به ما منتقل نشده است. هیات فوتبال باید نامه‌ای در این خصوص به ما بزند دال بر اینکه باشگاه کاشی نیلو برای ما باشد ولی ما هنوز چنین نامه‌ای دریافت نکرده‌ایم و آنها کمکی نکرده‌اند. هیات فوتبال قرار بود اسناد و مدارکی را برای انتقال تیم به ما بدهد که تا الان این کار را نکرده است (۵ آبان).

ابرقویی‌نژاد ریس هیت فوتبال اصفهان نیز در پاسخ چنین گفت: صحبت‌های ایشان غیر کارشناسی و غیر فنی است. تیم در اختیار خود آقایان است. آنها با ما مذاکره کردند و ما هم گفتیم با هر گروهی که دوست دارند، برای اسپانسری مذاکره کنند. الان اسم تیم هم به نام کارخانه خودشان است. بحث‌ها جای دیگر است. فکر می‌کنم این تصمیم به خاطر مسائل داخلی کارخانه است که قصد ندارم به آن ورود کنم (۵ آبان).

همچنین در ۲۵ آبان و بر اساس مصوبه هیئت ریسه لیگ برتر فوتسال بازیکنان باشگاه کاشی نیلو آزاد اعلام شدند.

 

ازدوی تیم ملی فوتسال بانوان (۳۰ مهر تا ۴ آبان – ۲۲ تا ۲۷ آبان):

دومین دوره اردوی تیم ملی فوتسال بانوان جهت شرکت در جام‌جهانی کوجک گوآتمالا که از ۳۰ مهر شروع شده بود تا ۴ آبان ادامه یافت. همچنین سومین دوره تمرینات تیم ملی از ۲۲ تا ۲۷ آبان برگزار شد.

 

دیدار تیم ملی فوتسال بانوان با تیم ملی فوتسال بانوان روسیه (۴ و ۵ آبان):

تیم ملی فوتسال بانوان ایران طبق روال چند سال گذشته خود دو دیدار تدارکاتی با تیم ملی فوتسال روسیه برگذار کرد. تیم ملی که مقام قهرمانی آسیا را به دوش می‌کشید، در دیدار نخست ۴ بر ۲ مغلوب حریف اروپایی خود شد. اما ملی‌پوشان ایران در دیدار دوم ۴ بر صفر به برتری دست پیدا کردند. این دیدارها در سالن دانشگاه علم پزشکی ایران برگزار شد.

 

هفته چهاردهم لیگ برتر (۵ آبان):

هفته نخست نیم فصل دوم لیگ برتر ۹۴ در ۵ آبان ماه برگزار شد. این هفته از مسابقات تخت تاثیر دیدار حساس تاسیسات و مس سونگون بود. مسابقه‌ای که با تساوی ۴ بر ۴ دو تیم در تالار هندبال تهران به پایان رسید. مقاومت در اتقلاب کرج میزبان گیتی پسند بود و ۴ بر ۳ بازی را واگذار کرد. میثاق در تهران و با مربی‌گری محمود خوراکچی ۲ بر ۲ برابر شهید منصوری متوقف شد و فرش آرا در دربی مشهد ۳ بر ۲ فردوسی را از پیش رو برداشت. کاشی نیلو اصفهان نیز در قم به میدان نرفت تا انحلال این تیم به صورت رسمی اعلام شود.

هفته چهاردهم لیگ برتر – سه‌شنبه – ۵ آبان
بازی گلزنان
مقاومت البرز ۳ – گیتی پسند ۴ مقاومت: رحمان سارانی، ابوالفضل حسینی، مهرداد قنبرزاده / گیتی پسند: مجتبی مریدی‌زاده، حمید کاه‌بنده (گل‌بخودی)، علی عابدین، -سعید تقی‌ زاده
میثاق ۲ – شهید منصوری ۲ میثاق: عارف بلوکی، محسن فرهمند / شهید منصوری: افشین کاظمی، محمد طاهری
دبیری ۲ – شهروند ساری ۱ دبیری: افشین سپه، رشید قلی‌پور / شهروند ساری: احمد دستیاران
فرش آرا ۳ – فردوسی ۲ فرش آرا: مجید خزایی (۲ گل)، شهرام شریف‌زاده / فردوسی: بابک سهرابی، علی فاخر
تاسیسات دریایی ۴ – مس سونگون ۴ تاسیسات: علی‌اصغر حسن‌زاده (۲ گل)، محمدرضا سنگ‌سفیدی، حمید احمدی / مس: دیه‌گو، مسلم رستمی‌ها (۲ گل)، حسین طیبی
ملی حفاری ۳ – آذرخش ۱ ملی حفاری: محمد صفری، فرید نمازی، فرهاد توکلی / آذرخش: محمد بنی‌‌اسدی
یاسین پیشرو – کاشی نیلو غیبت کاشی نیلو

 

هفته پانزدهم لیگ برتر (۱۰ آبان):

هفته پانزدهم لیگ برت فوتسال ۱۰ آبان برگزار شد. این هفته از مسابقات تحت تاثیر حضور تیم ملی در مسابقات گرندپریکس برزیل بود و بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی باید بلافاصله بعد از اتمام مسابقات خود به فرودگاه می‌رفتند تا برای شرکت در گرندپریکس راهی برزیل شوند. در این هفته تاسیسات در قرچک با نتیجه ۲ بر یک مغلوب شاگران داورزنی شد. مقاومت در بندرعباس فینال ته جدول را از آذرخش برد و یاسین پیشرو ۳ بر ۲ میثاق را از پیش رو برداشت. حفاری در ساری ۶ بر ۳ شهروند را مغلوب کرد تا ابطهی حیا کن … رها کن را بشنوند. مس و دبیری در تبریز و مشهد حریفان مشهدی خود را با شکست مواجه کردند. کاشی نیلو نیز در دربی اصفهان حاضر نشد تا زسما از دور مسابقات کنار گذاشته شود و ادامه لیگ ۱۳ تیمی شود.

هفته پانزدهم لیگ برتر – یک‌شنبه – ۱۰ آبان
بازی گلزنان
فردوسی ۱ – دبیری ۳ فردوسی: جواد قدیری / دبیری: رشید قلی‌پور – بابک اکبری – جواد اصغری‌‌مقدم
آذرخش ۱ – مقاومت البرز ۳ آذرخش: میلاد چراغی / مقاومت: مهرداد قنبرزاده (۳ گل)
یاسین پیشرو ۳ – میثاق ۲ یاسین پیشرو: محمد کرمانی، ناصر اطمینان، محمد کوهستانی / میثاق: عارف بلوکی (۲ گل)
مس سونگون ۴ – فرش آرا ۱ مس: مرتضی عزتی، دیگو، بلو، مسلم رستمی‌ها / فرش آرا: هادی احمدی
شهید منصوری ۲ – تاسیسات دریایی ۱ شهید منصوری: محمد طاهری، پیمان حفیظی / تاسیسات: قدرت بهادری
شهروند ۳ – ملی حفاری ۶ شهروند: محمود لطفی (۲ گل)، مرتضی عظیمایی / ملی حفاری: شهاب طالبی (۲ گل)، محمد شجری، احمد ملاعلی، بهزاد عظیمی، فرهاد توکلی
کاشی نیلو – گیتی پسند غیبت کاشی نیلو

 

جایزه بزرگ فوتسال برزیل (۱۴ تا ۱۸ آبان):

تیم ملی فوتسال، بعد از کش و قوس فراوان در خصوص شرکت و یا عدم شرکت در جایزه بزرگ فوتسال برزیل (گرندپریکس) سرانجام بامداد دوشنبه ۱۲ آبان فرودگاه امام خمینی تهران را به مقصد دبی ترک کرد. تیم ملی بعد از توقفی کوتاه از دبی عازم سائوپائولو شد و با یک روز استراحت ۱۳ آبان وارد اوبرایا محل برگزاری مسابقات شد. تیم ملی بدون تمرین و مربی بدنساز، با ۱۴ بازیکن و با بازگشت محمد کشاورز پا به برزیل گذاشته بود. حواشی برای تیم کشورمان از همان لحظه ورود آغاز شد و محمد تاظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی به وضعیت هتل محل اقامت تیم اعتراض کرد و با تهدید به کناره‌گیری از مسابقات مسئولان برزیلی را مجاب به تغییر محل اسکان ملی‌پوشان کشورمان کرد. بعد از این تغییر عدم وحود گوشت حلال مشکل‌ساز شد که این درخواست بلافاصله اجابت شد.

بهر روی تیم ایران که در گروه B، با اروگوئه، کلمبیا و آنگولا همگروه بود، بامداد ۱۴ آبان اولین دیدار خود را مقابل کلمبیا انجام داد و توانست با نتیجه ۴ بر یک کلمبیا، گربه سیاه چند سال اخیر را شکست دهد. تیم کشورمان در دومین دیدار خود (۱۵ آبان) به مصاف آنگولا رفت و این تیم را ۷ بر صفر در هم کوبید. ملی‌پوشان کشورمان در آخرین دیدار (۱۶ آبان) مرحله گروهی به مصاف اروگوئه رفتند و این حریف آمریکای جنوبی خود را نیز با اقتدار و با نتیجه ۷ بر ۳ در هم کوبیدند تا با ۹ امتیاز به عنوان تیم صدرنشین گروه B به دور بعدی صعود کنند. تیم ملی کشورمان در نیمه‌نهایی به مصاف تیم دوم گروه A، پاراگوئه رفت. تیم کشورمان در این دیدار با گل‌های علی‌اصغر حسن‌زاده و مهدی جاوید، ۲ بر صفر پاراگوئه را شکست داد و به دیدار فینال راه پیدا کرد (۱۷ آبان).

تیم ملی کشورمان در فینال مسابقات به مصاف برزیل رفت (۱۸ آبان). تیم کشورمان با وجود ارایه بازی زیبا و هجومی اسیر خلاقیت‌های فردی فالکائو شد و با نتیجه ۴ بر ۳ بازی را به حریف قدرتمند خودش واگذار کرد. قدرت بهادری، حسین طیبی و مهدی جاوید گل‌زنان کشورمان در این دیدار بودند. در جریان گزارش لحظه به لحظه این دیدار، رکورد بازدید از پایگاه خبری فوتسال ایران، با بازدید ۴۵ هزار آی‌پی مختلف شکسته شد.

تیم ملی فوتسال بعد از مساباقت جایزه بزرگ برزیل، ۱۹ آبان وارد فرودگاه امام خمینی تهران شد. عدم بازگشت رضا افتخاری به همراه ملی‌پوشان به ایران آخرین حاشیه تیم ملی در این مسابقات بود.

صعود به رده پنجم رنکینگ جهانی فوتسال، از دستاوردهای این مسابقات برای فوتسال ایران بود.

 

نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات (۱۶ تا ۲۲ آبان):

بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی مطبوعات ایران، از ۱۶ تا ۲۲ آبان برگزار شد. پایگاه خبری فوتسال ایران، به عنوان اولین و بزرگترین رسانه فوتسالی ایران، برای دومین سال پیاپی میزبان اهالی فوتسال و علاقمندان به این رشته پرطرفدار در بزرگترین رویداد رسانه‌ای ایران بود. پایگاه خبری فوتسال، در دومین حضور خود مانند سال ۹۳، میزبان جمع زیادی از مدیران، مربیان، بازیکنان، داوران و دوستداران فوتسال بود. بزرگانی همچون: علیرضا رعدی، وحید شمسایی، هادی ساعی، افشین دبیری، محمود خوراکچی، اکبر تقوی، کریم منصوری، محمد دادکان، حسین شمس، جواد فهیمی‌راد، محمد کشاورز، محمد طاهری و …

 

هفته شانزدهم لیگ برتر (۲۱ و ۲۳ آبان):

شانزدهمین هفته لیگ برتر فوتسال، ۲۱ و ۲۳ آبان و بعد از بازگشت تیم ملی از گرندپریکس برزیل برگزار شد. در بازی‌های این هفته گیتی پسند توانست آذرخش را در اصفهان یک بر صفر مغلوب کند. دبیری در دربی تبریز دست به کار بزرگی زد و مس بدون طیبی را ۴ بر یک شکست داد تا ششمین برد پیاپی خود را جشن بگیرد. مقاومت در قلعه عقاب‌ها ۱ بر صفر شهروند را شکست داد تا ابطهی اخراج شود. فرش آرا در مشهد منصوری را از پیش رو برداشت و تاسیسات در تهران و در روزی که شمسایی گل‌بخودی زد توانست ۷ بر ۵ یاسین پیشرو بدون وفایی را شکست دهد.

هفته شانزدهم لیگ برتر – پنج‌شنبه و شنبه – ۲۱ و ۲۳ آبان
بازی گلزنان
گیتی پسند ۱ – آذرخش صفر گیتی پسند: احمد اسماعیل‌پور
دبیری ۴ – مس سونگون ۱ دبیری: جواد اصغری‌مقدم (۲ گل)، علیرضا عسگری، رشید قلی پور / مس: حامد حسین‌زاده
مقاومت البرز ۱ – شهروند ساری صفر مقاومت: رحمان سارانی
ملی حفاری ۷ – فردوسی ۱ ملی حفاری: احمد ملاعلی (۲ گل)، محمد صفری (۲ گل)، رامین کریمی‌نژاد، شهاب طالبی، فرهاد توکلی / فردوسی: ابراهیم حاجتی
فرش آرا ۵ – شهید منصوری ۴ فرش آرا: جیسون (۳ گل)، علی اسعدی، شهرام شریف‌زاده / شهید مصنوری: محمد طاهری (۳ گل)، علی کیایی
تاسیسات دریایی ۷ – یاسین پیشرو ۵ تاسیسات: محمدرضا سنگ‌سفیدی (۲ گل)، حمید احمدی، وحید شمسایی، محمد کشاورز، محمد زارعی، علی‌اصغر حسن‌زاده / یاسین پیشرو: سعید قاسمی (۲ گل)، محمد وزیرزاده، وحید شمسایی (گل‌بخودی)
میثاق – کاشی نیلو لغو شد

 

هفته هفدهم لیگ برتر (۲۸ آبان):

هفته هفدهم لیگ برتر فوتسال ۲۸ آبان برگزار شد. در مهمترین بازی این هفته تاسیسات دریایی در سالن منطقه ۱۱ مقابل میثاق ۳ بر ۲ شکست خورد تا خوراکچی در برد تاسیسات دبل کند. در این بازی وحید شمسایی مصدوم شد و نتوانست تا پایان در زمین باشد. شهروند در روزی که سرمربی نداشت ۴ بر صفر مقابل گیتی پسند شکست خورد و مس سونگون ۲ بر یک ملی حفاری را در تبریز مغلوب کرد. منصوری در قرچک ۶ بر یک مغلوب دبیری شد تا داورزنی نیز طمع حیا کن و رها کن را بچشد و اصغری‌مقدم برای هفتمین بار پیاپی تیمش را به سوی پیروزی هدایت کند. یاسین پیشرو در قم و در روزی که فیلم حضور سرپرست تیم میهمان در رختکن داوران منتشر شد، ۵ بر ۵ مقابل فرش آرا متوقف شد. فردوسی نیز در هفتمین باخت پیاپی خودش این بار به مقاومت البرز باخت.

هفته هفدهم لیگ برتر – پنج‌شنبه – ۲۸ آبان
بازی گلزنان
شهروند ساری صفر – گیتی پسند ۴ گیتی پسند: احمد اسماعیل‌پور (۲ گل)، علی عابدین،  امیرحسین رسولی (گل‌بخودی)
شهید منصوری ۱ – دبیری ۶ شهید منصوری: محمد طاهری / دبیری: جواد اصغری‌مقدم (۲ گل)، گرتو (۲ گل)، بابک اکبری، رشید فلی‌پور
میثاق ۳ – تاسیسات ۲ میثاق: عارف بلوکی، محسن فرهمند، مصطفی ظریفیان / تاسیسات: وحید شمسایی، قدرت بهادری
مس سونگون ۲ – ملی حفاری ۱ مس: بلو، حسین طیبی / ملی حفاری: فرهاد توکلی
یاسین پیشرو ۵ – فرش آرا ۵ یاسین پیشرو: علیرضا وفایی (۳ گل)، محمد کرمانی، محمد وزیرزاده / فرش آرا: مجید خزایی (۲ گل)، جیسون، هادی احمدی، علی عبداللهی
فردوسی ۳ – مقاومت ۶ فردوسی: محمد شمایی (۲ گل)، علی فاخر / مقاومت: نادر حنیفی(۲)، ابوالفضل حسینی، جمید بخشی‌فرد، رحمان سارانی،مهرداد قنبرزاده
کاشی نیلو – آذرخش لغو شد

 

اخبار کوتاه:

۳ آبان: آغاز به کار ناصر صالح به عنوان سرمربی تیم کره جنوبی.

۹ آبان: پیروزی ۵ بر ۳ تیم فوتسال میثاق تهران برابر تیم ملی افغانستان.

۱۳ آبان: لغو اعزام تیم ملی فوتسال زنان به تورنمنت گوآتمالا و آغاز حواشی مربوط به آن.

۱۳ آبان: ابراهیم مسعودی به لیجا اتلتیک مالت پیوست.

۱۸ آبان: رکورد بازدیدهای پایگاه خبری فوتسال ایران از ابتدا تاکنون شکست.

۱۹ آبان: صعود ایران به رده پنجم رنکینگ فوتسال دنیا.

۲۳ آبان: برکناری سیدمهدی ابطحی از هدایت شهروند ساری.

۲۶ آبان: افزایش تعداد تیم‌های لیگ دسته اول فوتسال.

۲۶ آبان: وحید شمسایی به تیم منتخب جهان دعوت شد.

۲۷ آبان: بازگشت علیرضا رعدی به کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی.

۲۹ آبان: مهدی نعمتی به عنوان سرمربی شهروند ساری معرفی شد. نعمتی تا انتهای فصل کارت سرمربی‌گری دریافت نکرد.

۲۹ آبان: پیروزی ۶ بر ۳ تیم ملی فوتسال ناشنوایان ایران مقابل تیم ملی فوتسال ناشنوایان ژاپن در جام‌جهانی فوتسال ناشنوایان.

۳۰ آبان: پیروزی ۱۱ بر یک تیم ملی فوتسال ناشنوایان ایران مقابل تیم ملی فوتسال ناشنوایان الجزایر در جام‌جهانی فوتسال ناشنوایان.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.