کد خبر : 64090
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اردیبهشت 1395 - 10:19
-

اردلان:هیچ وقت حاضر به دوری از خانواده ام به خاطر فوتسال نبودم/الگویم در فوتسال شمسایی است/به خاطر مسائل خانوادگی به تیم ملی دعوت نشدم

اردلان:هیچ وقت حاضر به دوری از خانواده ام به خاطر فوتسال نبودم/الگویم در فوتسال شمسایی است/به خاطر مسائل خانوادگی به تیم ملی دعوت نشدم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،نیلوفر اردلان، ستاره فوتبال و فوتسال بانوان کشورمان، در این گفتگو حرفهای متفاوتی زده است: شما از چند سالگی فوتبال را شروع کردید؟ از سال ۷۵. از اولین روزی که فوتسال و فوتبال بانوان در ایران راه اندازی شد. سال ۷۹ هم به عضویت تیم ملی فوتسال که اولین دوره

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،نیلوفر اردلان، ستاره فوتبال و فوتسال بانوان کشورمان، در این گفتگو حرفهای متفاوتی زده است:

شما از چند سالگی فوتبال را شروع کردید؟

از سال ۷۵. از اولین روزی که فوتسال و فوتبال بانوان در ایران راه اندازی شد. سال ۷۹ هم به عضویت تیم ملی فوتسال که اولین دوره تشکیل فوتسال بانوان بود درآمدم و تا امروز بالغ بر ۱۵ سال است که در تیم‌های ملی بازی می‌کنم.

در این سال‌ها با چه مربیانی تمرین کردید؟

با خانم‌ها شهرزاد مظفر که نایب‌قهرمان مسابقات آسیایی گوانگجو شدیم و خانم ایراندوست که مقام قهرمانی و نایب‌قهرمانی غرب آسیا در فوتبال را داریم و خانم پروین رمضانی و سلیمانی که قهرمانی در بازی‌های کشورهای اسلامی سال ۷۹ و ۸۲ را به دست آوردیم.

فوتسال سخت‌تر است یا فوتبال؟

فوتبال، ولی در کل این دو رشته با هم متفاوت است و فعالیت در آنها شرایط جسمانی خاصی را می‌طلبد.

بزرگ‌ترین مشوقتان چه کسانی بودند؟

پدر و مادرم.

پدر شما اسماعیل اردلان هم بازیکن تیم ملی بود و سال‌ها در باشگاه‌های اکباتان دروازه‌بانی کرد. این موضوع باعث نشد شما به دروازه‌بانی علاقه‌مند شوی؟

دروازه‌بانی یک شجاعت خاص می‌خواهد که من ندارم. ولی از پدرم نکات خیلی خوب و زیادی یاد گرفتم و واقعا از حمایت‌هایش ممنونم.

بین فوتسال و خانواده کدام را ترجیح می‌دهید؟

این دو مقوله جدا از هم است و در کل من قبل از تشکیل خانواده فوتسال بازی می‌کردم و شرط ازدواجم حمایت و بازی کردن فوتسال بود. فوتسال شغل من است و برایش خیلی زحمت کشیدم، اما هیچ وقت حاضر به دوری از خانواده ام به خاطر فوتسال نبودم.

الگوی شما در فوتسال و فوتبال کیست؟

در فوتبال کریم باقری و مارتا برزیلی و وحید شمسایی در فوتسال.

طرفدار کدام تیم هستید؟

من یک پرسپولیس – رئال مادریدی دو آتیشه هستم.

با کدام بازیکن تیم ملی بیشتر هماهنگ هستید؟

به دلیل سابقه‌ام در تیم ملی و این‌که سال‌های طولانی اعضای تیم ثابت بودند با همه هماهنگ و رفیق هستیم و رمز موفقیت تیم ما همین همدلی بین همه بود.

چرا به تیم ملی فوتسال دعوت نشدید؟

مسائل خانوادگی گذشته برای من همچنان پابرجاست، اما با توجه به این‌که جوانگرایی صورت گرفته و یک برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مستمری برای آینده انجام می‌گیرد من فکر می‌کنم این تورنمنت‌ها، تورنمنت‌هایی است که باید بیشتر به جوان‌ترها فرصت داده شود تا تجربه کافی را به دست آورند و در آینده بتوانند به تیم ملی کمک کنند.

شما مربیگری C آسیا را دارید.چرا در تیم های پایه ملی از شما استفاده نمی شود؟

به امید خدا قرار است در آینده در تیم‌های پایه فعالیت کنم.

اگه قرار بود غیر از ورزش شغلی دیگر را انتخاب می‌کردید چه شغلی بود؟

نمایشگاه اتومبیل. (می خندد)

شماره و پست مورد علاقه شما؟

من از شماره ۱۰ و بازی در پست فوروارد خوشم می‌آید. البته شماره‌ام در فوتسال ۱۱ است.

در روز چند ساعت به شبکه‌های مجازی سر می‌زنید؟

من بیشتر سعی می‌کنم در زمان‌های آزادم از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنم. البته اعتراف می‌کنم وقتی وارد دنیای مجازی می‌شوم، بیرون آمدن از آن کمی سخت است، ولی در کل سعی می‌کنم در جهت مطلوب از دنیای مجازی استفاده کنم.

کدام شهر ایران را بیشتر دوست دارید؟

من کیش و شیراز را بسیار دوست دارم، کیش به خاطر تفریحات و شیراز هم به خاطر فرهنگ غنی و آن غرور ایرانی بودن که واقعا در من شدت می‌گیرد وقتی به شیراز می‌روم. البته همه جای ایران سرای من است و واقعا به دلیل فرهنگ غنی ایران عزیزمان همه جای ایران زیبا و دوست‌داشتنی است.

چه حسی از اظهار نظر افراد درباره زندگی شخصی‌تان دارید؟

اظهار نظر افراد در مورد من دو جنبه داشت، یکی ورزشی و دیگری اجتماعی که جفتش هم نکات مثبت داشت هم منفی. در مجموع توانستم درس‌های خوبی از این اظهارنظرها بگیرم.

چه کسانی در موفقیت شما تاثیرگذار بودند؟

خانواده‌ام، خودم، هم‌تیمی‌هایم و مربیانم. فوتبال و فوتسال یک بازی گروهی است و یک نفر به تنهایی نمی‌تواند اسباب موفقیت خودش را فراهم کند.

رمز موفقیت‌تان را می‌توانید بیان کنید؟

رمز موفقیت هر بازیکنی تلاش، کوشش و جدیت آن بازیکن است. البته داشتن هم‌تیمی‌های خوب و بالاتر از خودش و این‌که هیچ وقت عقب نکشد و اگر روزی شکست خورد از آن استفاده کند و درس بگیرد هم نکات مهمی هستند.

منبع:جام جم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.