کد خبر : 64899
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 اردیبهشت 1395 - 15:03
-

شرکت در فوتسال باشگاه‌های جهان، آسیا و فصل تازه لیگ؛ فرسایش شمسایی و تیمش

شرکت در فوتسال باشگاه‌های جهان، آسیا و فصل تازه لیگ؛ فرسایش شمسایی و تیمش

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،برنامه ماه‌های آینده وحید شمسایی و یارانش چیزی مثل یک خودکشی است. درست است که این نه یک برنامه انتخابی و اختیاری بلکه برنامه مسابقات رسمی پیش‌روی آنها است و گریزی از آن ندارند، اما در هر حال باید بابت آن به تیم تاسیسات دریایی هشدار داد و وحید شمسایی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،برنامه ماه‌های آینده وحید شمسایی و یارانش چیزی مثل یک خودکشی است. درست است که این نه یک برنامه انتخابی و اختیاری بلکه برنامه مسابقات رسمی پیش‌روی آنها است و گریزی از آن ندارند، اما در هر حال باید بابت آن به تیم تاسیسات دریایی هشدار داد و وحید شمسایی در ۴۰ سالگی هوشیارتر از آن است که نداند با وضعیت پیش‌رو ابتدا به ذخیره و تقسیم انرژی نیاز دارد.
تاسیسات دریایی به عنوان قهرمان فوتسال ایران و آسیا ابتدا از ۲ تا ۹ تیر ماه در قطر در جام فوتسال باشگاه‌های جهان بخت‌آزمایی خواهد کرد. گروه آنها دسته‌ای بسیار سخت و در بر دارنده بارسلونا اسپانیا، کارلوس باربوسا برزیل و دینامو مسکو روسیه است و در گروه مقابل نیز الریان قطر، بنفیکا پرتغال، مگنوس برزیل و اینتر موستار اسپانیا خودنمایی می‌کنند. این بدان معنا است که حتی اگر تاسیسات از گروه کشنده خودش جان سالم به در ببرد، در نیمه‌نهایی و سپس فینال یا رده‌بندی مقابل رقبای قدرتمند دیگری خواهد ایستاد و راه نجات چندانی برای او متصور نیست.

روبه‌روی حریفان سنتی
این فقط شروع ماجراها برای تیم وحید شمسایی است زیرا تیم وی باید به فاصله‌ای اندک و از ۲۵ تیر تا ۳ مرداد در دوره جدید مسابقات فوتسال قهرمانی باشگاه‌های آسیا هم شرکت کند و این همان رقابتی است که تاسیسات آن را سال پیش در اصفهان فتح کرد تا نماینده آسیا در فوتسال جام باشگاه‌های جهان باشد. این بار و در چارچوب این پیکارهای ۱۲ تیمی، تاسیسات دریایی در گروه دوم کنار المیادین لبنان و المالک ازبکستان قرار دارد که هر چند با رقبایش در جام باشگاه‌های جهان قابل قیاس نیستند اما در مراحل بعدی و با شروع رقابت‌های حذفی حریفانی سنتی مثل چونبوری تایلند، دالیان چین، ناگویا اوشن ژاپن و السد قطر می‌توانند موی دماغ شوند.

فقط برای بازیابی
آنچه کار شمسایی و همبازیانش را در این دو دوره مسابقه سخت‌تر می‌کند، فاصله کم زمانی بین آنها است. بدین معنا که از لحظه اتمام فوتسال باشگاه‌های جهان در دوحه قطر، آنها فقط دو هفته وقت برای ترمیم جسم و روح خسته خود و شرکت در فوتسال باشگاه‌های آسیا دارند و مهلت چندانی برای مرور فن و اتخاذ تاکتیک‌های تازه و ایجاد تحول اساسی وجود ندارد و آنها هر کار می‌خواهند بکنند، باید قبل از شروع این دو رقابت انجام داده باشند و یک دورنمای روشن و دقیق داشته باشند و با حساب و کتاب به میدان بروند. بر این اساس فاصله دو هفته‌ای بین این دو تورنمنت فقط زمان بازیابی است و اگر حاصل شرکت تاسیسات در فوتسال باشگاه‌های جهان شکست و ناکامی بوده باشد، شمسایی باید ابتدا این را از مغز و جان شاگردانش بزداید و در فضای کسب پیروزی در مسابقات آسیایی تایلند قرار بدهد.

مشکل بعدی
اینکه چرا تشکیلات فوتسال جهان نباید در یک هماهنگی بهتر و بیشتر با فوتسال آسیا فاصله زمانی بیشتری را بین این دو تورنمنت بیندازد، مساله مبهمی است ولی مشکل اضافی (و سوم) شمسایی این است که او موظف است در مقاطعی ملی‌پوشان خود را نیز تحویل اردوی ملی که در راه شرکت در جام جهانی کلمبیا قرار دارد بدهد و حتی اگر چنین نباشد و ملی‌پوشان شمسایی تا پایان رقابت‌های جهانی و آسیایی دربست در خدمت تاسیسات باشند، بعد از اتمام این رقابت‌ها پیکر خسته و روح فرسوده خود را به اردوی ملی انتقال خواهند داد و در بازگشت کوفته‌تر از قبل خواهند بود و این امر بر نتایج تاسیسات در لیگ داخلی بی‌تاثیر نخواهد بود. این رویداد نمی‌تواند بر سرنوشت تیم ملی ما در کلمبیا هم بی‌تاثیر باشد و همین حالا هم محمد ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی به خاطر تاخیر افتادن‌های مکرر در اردوی تدارکاتی تیمش ناراضی است و البته این تاخیر بیشتر مرتبط با نبودن محل و سالن‌های لازم برای برپایی اردو است تا فقدان بازیکنان.

از برآورد تا نتیجه‌گیری
شمسایی برخلاف ناظم‌الشریعه سعی کرده است مضمون امیدوارانه را در حرف‌هایش حفظ و تاکید کند که از رویارویی با بارسلونا هم هیچ هراسی ندارد و تصریح کند که اگر بارسا، «بارسا» مشهور و بزرگ است، «تاسیسات» هم قهرمان فوتبال سالنی قاره کهن است.
وی می‌گوید: «این بی‌تردید مهمترین تورنمنت عمر طولانی ورزشی من است و خوشحالم که در آن با تیم‌های پرقدرتی روبه‌رو خواهیم شد. این می‌تواند محکی جدی برای من در اوایل دوران مربیگری‌ام باشد و البته در رقابتی در این سطح نه نتیجه بلکه حضور صرف و کسب تجربه است که اهمیت دارد.» او می‌افزاید: «تیم‌ها و بازیکنان شاخصی که در این رقابت‌ها حاضر هستند، قطعا بر سطح کارآیی ما خواهند افزود.
البته هدف اول و اصلی ما همان جام باشگاه‌های آسیا است و ما از جام باشگاه‌های جهان که حالتی آزمایشی دارد، برای محک زدن توانمان بهره خواهیم گرفت و سپس بر اساس برآوردها و دستاوردهای آن مسابقات، در جام باشگاه‌های آسیا برای تجدید عنوان خود خواهیم کوشید.
تغییرات زمانبر
مساله ثانوی که در تیم تاسیسات وجود دارد، احتمال انجام تغییراتی در ترکیب این تیم بر اساس سقف پرداخت‌ها و رضایت یا عدم رضایت نامدارانی مثل محمد کشاورز و اصغر حسن‌زاده از میزان پرداخت‌ها و ابقا یا رفتن آنها از این تیم بر این اساس است. شمسایی حتی انجام تغییراتی اساسی را در پرسنل تیمش نامحتمل نمی‌داند اما او باید بداند این ریسکی است که در کوتاه‌مدت جواب نمی‌دهد و حاصل آن فقط سنگین‌تر کردن احتمالی شکست‌ها در فوتسال جام باشگاه‌های جهان و به وجود آوردن احتمال ناکامی در جام باشگاه‌های آسیا است.
جا افتادن نفرات جدید و جواب دادن ترکیب تازه به زمان نیاز دارد و چیزی که شمسایی در اختیار ندارد، عنصر زمان است. به نفع خود او و تیمش است که با همان ترکیب قبلی‌اش به اضافه دو، سه تغییر و جوانگرایی اندک به قصد دوندگی بیشتر در دو جام مذکور حضور یابد و هر تغییر اساسی‌تری را به بعد از این دو تورنمنت موکول کند.

«او» وقت رفتن ندارد!
چون رسم و سیاق شمسایی قهرمان کردن تیم‌ها و سپس کوچ سریع به تیم بعدی و تکرار تجربه و تجدید دستاورد قبلی با تیم جدید است، همگان دو سال است که می‌پرسند چرا وحید تیم بعدی‌اش را انتخاب نمی‌کند و پاسخ این است که او با این برنامه مسابقاتی فشرده وقت تغییر باشگاه را ندارد!
شروع تقریبا همزمان لیگ برتر فوتسال کشور با جام باشگاه‌های جهان به این معنا است که شمسایی چه با تمایل شخصی و چه بدون آن مجبور است فصل جدید را هم با تاسیسات سپری کند و به پایان برساند و سایر تیم‌های متقاضی قهرمانی باید حداقل تا پایان امسال و شاید هم اوایل سال بعد صبر کنند و ببینند وحید کی وقت آزاد برای جدایی از تاسیسات پیدا می‌کند! این هم برای خود ماجرایی است.

منبع:ایران ورزشی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.