کد خبر : 65086
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اردیبهشت 1395 - 11:17
-

کریمی :دانشگاه آزاد تیم ملی را می برد!/سطح تمرین تیم دانشگاه آزاد بسیار مدرن‌تر و بالاتر از تیم ملی است

کریمی :دانشگاه آزاد تیم ملی را می برد!/سطح تمرین تیم دانشگاه آزاد بسیار مدرن‌تر و بالاتر از تیم ملی است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،پایان یافتن لیگ برتر فوتسال بانوان، همراه شد با به بار نشستن زحمات چند ماهه یک تیم منسجم با کادری مجرب. تیم دانشگاه آزاد که دارای یک مربی خوشفکر و باتاکتیک است، بلکه مهره‌های کلیدی هم دارد که در طول لیگ با شکست‌های سنگینی که بر حریفانشان، تحمیل می‌کردند انگشت‌نما

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،پایان یافتن لیگ برتر فوتسال بانوان، همراه شد با به بار نشستن زحمات چند ماهه یک تیم منسجم با کادری مجرب. تیم دانشگاه آزاد که دارای یک مربی خوشفکر و باتاکتیک است، بلکه مهره‌های کلیدی هم دارد که در طول لیگ با شکست‌های سنگینی که بر حریفانشان، تحمیل می‌کردند انگشت‌نما شدند.

مصاحبه با فرشته کریمی بهترین بازیکن این تیم را بخوانید:

لیگ داریم، اما …

داشتن یک لیگ مستمر در ۱۰ سال اخیر چه در سطح دسته یک و دو، همچنین لیگ برتر باعث خوشحالی است که باید از مسئولان مربوطه سپاسگزار بود، اما همه می‌‌دانیم اگر برخی استانداردهای کمی و کیفی رعایت شود لیگی پویاتر خواهیم داشت. متاسفانه تیم‌هایی داریم که بدون اسپانسر پا به میدان می‌گذارند و صرفا برای داشتن یک تیم در لیگ برتر و بدون صرف هزینه‌ای انتظار برتری را نیز دارند که این موضوع به خودی خود کیفیت لیگ را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نبود اسپانسر

در این چند سال لیگ برتر فوتسال، تیم‌های خوبش را به دلیل کمبود‌های مالی و حمایت نشدن از دست داد. تیم‌هایی همچون فوتسال قزوین که همواره جزو چهار تیم برتر لیگ محسوب می‌شد یا تیم کیان تهران که در اواسط لیگ به دلیل مشکلات انصراف داد و … همه به دلیل نبود اسپانسر و حمایت نشدن دست از تیم داری کشیدند. تمامی این مسائل باعث می‌شود ما به جای یک لیگ خوب شاهد یک لیگ تقریبا متوسط باشیم که رقابت فقط بین سه یا چهار تیم است.

هزینه کنند، اختلاف کم می‌شود

درست است که برخی شهرستان‌ها دارای چند تیم در لیگ هستند، اما این قابل شهود است که حتی با ادغام این تیم‌ها یک تیم منسجم و قدرتمند نخواهند داشت، زیرا هزینه‌ای برای بهتر شدن کادر فنی و بازیکنانشان انجام نمی‌دهند. این بازیکنان نیاز به یک مربی با تاکتیک بالا و بازی در کنار بازیکنان باتجربه را دارند، اما به قدری بودجه آنها ناچیز است که فکر نمی‌کنم هیچ مهره باتجربه‌ای حاضر باشد با این پول برای تیم‌های شهرستانی بازی کند. مثلا امسال تیمی مثل رشت با چند بازیکن ملی که در اختیار داشت توانست تا مقام سوم بیاید که این نشان‌دهنده مدیریت صحیح برای بهبود عملکرد یک تیم است.

قانون ۴ ملی‌پوش کارایی ندارد

شهرزاد مظفر همیشه با جوانگرایی‌هایی که در تیم باشگاهی خود انجام داده باعث شناخته‌شدن بسیاری از ملی‌پوشان شده است. مانند لیگ امسال که ما با پنج ملی‌پوش شروع به کار کردیم و حال در پایان لیگ با ۱۰ بازیکن ملی‌پوش به قهرمانی رسیدیم. مسئولان نه‌تنها نباید تعداد ملی‌پوش در هر تیم را محدود کنند، بلکه باید از مربیانی همچون شهرزاد مظفر تقدیر کنند که در تیم باشگاهی‌اش بازیکن‌سازی دارد و باید الگوی بسیاری از مربیان دیگر قرار بگیرد. مطمئن باشید اگر قانون چهار ملی‌پوش در هر تیم تصویب شود بسیاری از ملی‌پوشان در خانه خواهند ماند، زیرا برخی خانواده‌ها دوست ندارند که فرزندانشان در شهرستان بازی کنند.

تیم ملی را هم می‌بریم!

خانم مظفر یک مربی آشنا با تاکتیک‌های روز دنیاست. به جرات می‌گویم سطح تمرین تیم دانشگاه آزاد بسیار مدرن‌تر و بالاتر از تیم ملی است. به گفته آقای عابدزاده که پرسپولیس می‌تواند تیم ملی را شکست دهد ما نیز قادر هستیم تیم ملی فوتسال بانوان را شکست دهیم. تیم ما تنها تیمی در لیگ برتر فوتسال بود که تعداد خطاها و پوئن مثبت‌های تک‌تک بازیکنان را بعد هر بازی آنالیز کرده و باعث بهتر شدن عملکرد بازیکنان می‌شد.

افتخاری که تشویق نداشت

قبل از هر چیزی جا دارد از دکتر دادکان تشکر کنم که بعد از اعلام اسم من و فرزانه توسلی به عنوان نامزد برترین بازیکن جهان تقدیر و تشکر کردند. این در حالی بود که مسئولان فدراسیون حتی یک تماس تلفنی خشک و خالی هم با ما نگرفتند. سال ۲۰۱۳ که من نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن فوتسال جهان شدم آقای کفاشیان و خانم شجاعی در مراسمی با اهدای لوح تقدیر از من قدردانی کردند که آن لوح واقعا برای من ارزشمند است. امسال نیز نه برای خودم بلکه امیدوار بودم تا برای فرزانه توسلی هم دست‌کم یک لوح تقدیر می‌دادند که یادگاری ارزشمندی از این موفقیت برایش باقی بماند.

علم فوتسال را بالا ببرید

بهترین کاری که برای پیشرفت تیم‌های شهرستانی می‌توانیم انجام دهیم بالا بردن علم فوتسال و به روز شدن اطلاعات مربیان است. حتی می‌توانیم برای تیم‌های شهرستانی از مربیان مرد، تنها برای تعلیم و آموزش مربیان خانم استفاده کرد و تکنیک‌ها و تاکتیک‌های به‌روز و درست را تعلیم داد. متاسفانه برخی از مربیان شهرستان‌ها تا به حال فوتسال هم بازی نکردند. از آن مهم‌تر ما می‌توانیم از مربیانی چون شهرزاد مظفر که یکی از نمایندگان afc است برای بهبود وضعیت مربیان کشورمان استفاده کنیم.

با شهرزاد مظفر بودن آرزوست

فرشته کریمی در مورد مربی‌اش نیز اینچنین گفت: شهرزاد مظفر ازجمله مربیان به‌روز و باتجربه‌ای است که خدمات بسیاری ازجمله بازیکن‌سازی را برای تیم ملی کشورمان انجام داده واین یک حقیقت محض است که شاگرد شهرزاد مظفر بودن آرزوی هر بازیکنی است. به شخصه از آن دسته بازیکنانی هستم که شهرزاد مظفر در هر تیم دیگری باشد با کمال میل قراردادم را سفید امضا می‌کنم. مظفر مربی است که همیشه به جوانان اهمیت و بها داده است.

منبع:جام جم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... سه شنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

حالا هر کی کم بازیش بده میشه آدم بده،سال قبل میگفت مظفر بده،حالا مظفر شده مربیه ارزوهااا